Test Drive Peugeot 5008 2.0 BlueHDI GT

MPV-ul se pare că este o specie pe cale e dispariție. Și apare firesc întrebarea... Ce facem cu cele deja existente? Le redenumit SUV-uri, vezi acest Peugeot 5008!

Probabil la această întrebare au trebuit să răspundă și cei de la Peugeot. O provocare, pentru că producătorii francezi au transformat în timp MPV-ul într-o artă. În ultima perioadă am asistat la o adevărată ofensivă ”SUV” din partea celor de la Peugeot. Avem în ofertă 2008 SUV, 3008 SUV, 5008 SUV…
A venit vremea să descoperim cât SUV se ascunde în acest Peugeot 5008 cu tracțiune față.

Mașina este construită pe platforma pe noua platformă modulară EMP2, prin urmare a nu se confunda cu vechiul Peugeot 5008 MPV care avea la bază platforma PF2. Cu alte cuvinte avem în față un 3008, ceva mai durduliu, cu ceva centimetri câștigați la ampatament pentru a oferi 7 locuri și posibilitatea de a ascunde sub capotă un 2 litri HDi.

La capitolul design, masivitatea care ar trebui să o descoperi când pronunți SUV se diluează puțin datorită liniei ceva mai joase a acoperișului, mai degrabă alergi cu gândul spre un crossover, spre un break care îmbracă o ținută mai rebelă. Dar nu este un reproș, ai în față o mașină cu o alură mai dinamică.

Am fost impresionat de decupajul generos al portierelor, accesul în mașină este extrem de facil. Dar dacă faci o vizită la un supermarket care nu a fost prea generos cu desenarea locurilor de parcare, trebuie să ai ceva grijă cât spațiu îți rezervi în lateral. Am luat la test un Peugeot 5008 2.0 BlueHDI GT, un model care are puterea de a induce stare de bine în cantități apreciabile.

Te simți bine în mașină, planșa de bord este super desenată, scaune frumos desenate, spațiu din belșug. Pot vorbi despre un mic contrast între locurile față care îți lasă impresia unui cockpit de monopost prin felul în care sunt îmbrăcate de planșa de bord și tunelul median și aerul de living emanat de ”bancheta” spate, practic trei scaune individuale care pot culisa separat.

Șoferul este alintat de i-Cockpit, acel concept care este compus din volanul compact, display-ul central cu touch și tabloul de bord/ head-up display. În cazul modelului testat, o bilă albă pentru designul tabloului de bord și posibilitățile de personalizare. Dacă trebuie să bifăm și un minus, ar fi acela că volanul obstrucționează vizibilitatea la manetele de semnalizare/ ștergătoare și satelitul de comandă a sistemul de pilot automat. Va trebui să memorezi butoanele.

Francezii nu pot uita anii în care au ridicat la rang de artă monovolumul, iar acest lucru îl descoperi în Peugeot 5008 la capitolul spații de depozitare. Sunt spații de depozitare sub scaunul dreapta față, sunt spații de depozitare în podea la locurile spate…, și aici adăugăm un portbagaj de 702 litri dacă nu sunt ridicate locurile spate, care poate ajunge la 1.862 litri când se renunță la locurile din mijloc.

Sub capotă un 2.0 diesel care dezvoltă, în versiunea testată, 180 CP la 3.750 rpm și un cuplu motor de 400 Nm la 2.000 rpm. Puterea ajunge la puntea față via o cutie automată cu 6 trepte.

Cum tracțiunea integrală nu se regăsește pe lista de opționale, ea va fi într-o oarecare măsură compensată de sistemul Grip Control, un sistem care oferă 5 calibrări pentru sistemul de control al tracțiunii – normal, nisip, noroi, zăpadă și decuplat. Un sistem care te ajută până la un punct, adică până acolo unde ții cont de faptul că vorbim de o tracțiune față.

Când aderența scade, apar și micile ezitări ale puncții față în a pune puterea coerent la sol, totul este să nu trezești toți 400 Nm. Noi am evadat și pe ceva drumuri de munte îmbibate bine de apă, pline de noroi și clisă. Nu am avut emoții, dar a trebuit să menținem un ritm ușor susținut pentru a nu pierde momentul. Am fost salvați de eventualele mici contacte ale podelei cu natura de garda la sol de 236 mm.

În rest, Peugeot 5008 ne-a cucerit cu un consum extrem de mic, cu niște reprize senzaționale și cu o stare de bine la volan venită de la un interior care a fost atent desenat.

Că nu este un SUV în adevăratul sens al cuvântului… adică nu oferă tracțiune integrală… da, acesta poate fi călcâiul său. Dacă nu îți propui încrucișări de punți, dacă nu vrei să ajungi în vârful muntelui cu el, dacă ai decența cuvenită de a trata cu respect o tracțiune față, atunci Peugeot 5008 este o mașină care merită toată atenția.

Fișă tehnică – Peugeot 5008 2.0 Diesel Turbo BlueHDI 180CP Aut6 GT

Motor – turbo diesel, L4, 1.997 cmc, 180 CP @ 3.750 rpm, 400 Nm@2.000 rpm. / Transmisie – cutie automată, 6 trepte, tracțiune față / Performanțe – 208 km/h v.max, 0-100 km/h în 9,1 secunde / Portbagaj – 702 litri / Rezervor – 53 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4.641/ 1.844/ 1.651, ampatament – 2.840 / Consum mediu declarat – 4,8 litri/ 100 km / Consum în test – 6,2 litri/ 100 km / Preț de bază – 35.195 euro

Imortalizat de Mihai Dăscălescu
Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.