Test Drive Peugeot 5008 2.0 BlueHDI GT

MPV-ul se pare că este o specie pe cale e dispariție. Și apare firesc întrebarea... Ce facem cu cele deja existente? Le redenumit SUV-uri, vezi acest Peugeot 5008!

Probabil la această întrebare au trebuit să răspundă și cei de la Peugeot. O provocare, pentru că producătorii francezi au transformat în timp MPV-ul într-o artă. În ultima perioadă am asistat la o adevărată ofensivă ”SUV” din partea celor de la Peugeot. Avem în ofertă 2008 SUV, 3008 SUV, 5008 SUV…
A venit vremea să descoperim cât SUV se ascunde în acest Peugeot 5008 cu tracțiune față.

Mașina este construită pe platforma pe noua platformă modulară EMP2, prin urmare a nu se confunda cu vechiul Peugeot 5008 MPV care avea la bază platforma PF2. Cu alte cuvinte avem în față un 3008, ceva mai durduliu, cu ceva centimetri câștigați la ampatament pentru a oferi 7 locuri și posibilitatea de a ascunde sub capotă un 2 litri HDi.

La capitolul design, masivitatea care ar trebui să o descoperi când pronunți SUV se diluează puțin datorită liniei ceva mai joase a acoperișului, mai degrabă alergi cu gândul spre un crossover, spre un break care îmbracă o ținută mai rebelă. Dar nu este un reproș, ai în față o mașină cu o alură mai dinamică.

Am fost impresionat de decupajul generos al portierelor, accesul în mașină este extrem de facil. Dar dacă faci o vizită la un supermarket care nu a fost prea generos cu desenarea locurilor de parcare, trebuie să ai ceva grijă cât spațiu îți rezervi în lateral. Am luat la test un Peugeot 5008 2.0 BlueHDI GT, un model care are puterea de a induce stare de bine în cantități apreciabile.

Te simți bine în mașină, planșa de bord este super desenată, scaune frumos desenate, spațiu din belșug. Pot vorbi despre un mic contrast între locurile față care îți lasă impresia unui cockpit de monopost prin felul în care sunt îmbrăcate de planșa de bord și tunelul median și aerul de living emanat de ”bancheta” spate, practic trei scaune individuale care pot culisa separat.

Șoferul este alintat de i-Cockpit, acel concept care este compus din volanul compact, display-ul central cu touch și tabloul de bord/ head-up display. În cazul modelului testat, o bilă albă pentru designul tabloului de bord și posibilitățile de personalizare. Dacă trebuie să bifăm și un minus, ar fi acela că volanul obstrucționează vizibilitatea la manetele de semnalizare/ ștergătoare și satelitul de comandă a sistemul de pilot automat. Va trebui să memorezi butoanele.

Francezii nu pot uita anii în care au ridicat la rang de artă monovolumul, iar acest lucru îl descoperi în Peugeot 5008 la capitolul spații de depozitare. Sunt spații de depozitare sub scaunul dreapta față, sunt spații de depozitare în podea la locurile spate…, și aici adăugăm un portbagaj de 702 litri dacă nu sunt ridicate locurile spate, care poate ajunge la 1.862 litri când se renunță la locurile din mijloc.

Sub capotă un 2.0 diesel care dezvoltă, în versiunea testată, 180 CP la 3.750 rpm și un cuplu motor de 400 Nm la 2.000 rpm. Puterea ajunge la puntea față via o cutie automată cu 6 trepte.

Cum tracțiunea integrală nu se regăsește pe lista de opționale, ea va fi într-o oarecare măsură compensată de sistemul Grip Control, un sistem care oferă 5 calibrări pentru sistemul de control al tracțiunii – normal, nisip, noroi, zăpadă și decuplat. Un sistem care te ajută până la un punct, adică până acolo unde ții cont de faptul că vorbim de o tracțiune față.

Când aderența scade, apar și micile ezitări ale puncții față în a pune puterea coerent la sol, totul este să nu trezești toți 400 Nm. Noi am evadat și pe ceva drumuri de munte îmbibate bine de apă, pline de noroi și clisă. Nu am avut emoții, dar a trebuit să menținem un ritm ușor susținut pentru a nu pierde momentul. Am fost salvați de eventualele mici contacte ale podelei cu natura de garda la sol de 236 mm.

În rest, Peugeot 5008 ne-a cucerit cu un consum extrem de mic, cu niște reprize senzaționale și cu o stare de bine la volan venită de la un interior care a fost atent desenat.

Că nu este un SUV în adevăratul sens al cuvântului… adică nu oferă tracțiune integrală… da, acesta poate fi călcâiul său. Dacă nu îți propui încrucișări de punți, dacă nu vrei să ajungi în vârful muntelui cu el, dacă ai decența cuvenită de a trata cu respect o tracțiune față, atunci Peugeot 5008 este o mașină care merită toată atenția.

Fișă tehnică – Peugeot 5008 2.0 Diesel Turbo BlueHDI 180CP Aut6 GT

Motor – turbo diesel, L4, 1.997 cmc, 180 CP @ 3.750 rpm, 400 Nm@2.000 rpm. / Transmisie – cutie automată, 6 trepte, tracțiune față / Performanțe – 208 km/h v.max, 0-100 km/h în 9,1 secunde / Portbagaj – 702 litri / Rezervor – 53 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4.641/ 1.844/ 1.651, ampatament – 2.840 / Consum mediu declarat – 4,8 litri/ 100 km / Consum în test – 6,2 litri/ 100 km / Preț de bază – 35.195 euro

Imortalizat de Mihai Dăscălescu
Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.