Test Drive Mercedes-Benz E Class All Terrain E220d

Mercedes-Benz este în acest moment, probabil, cel mai exuberant constructor din zona premium. Are un rival chiar și pentru Audi A6 Allroad, se numește E Class All Terrain.

Astăzi ne oprim la E Class All Terrain. Cineva, cândva, acolo la ei, nu aici la noi… spunea într-un studiu că cei care optează pentru un crossover sunt persoane care nu au o identitate sexuală bine definită. Probabil, acel studiu este renegat de creator astăzi.

Așadar un E Class cu un ADN ușor modificat genetic. Spre deosebire de un T Modell, versiunea E Class All Terrain propune un pachet estetic care aduce o infuzie de robustețe. O parte frontală care epatează cu grila afișată de SUV-urile companiei, grila cu două bare orizontale solide care îmbracă steaua Mercedes-Benz.

Apoi avem un spoiler față care în zona inferioară este compus dintr-un plastic negru mult mai andurant când vine vorba de contactul cu natura, plastic care se regăsește și sub forma unor ”overfendere” discrete pe aripi, în zona inferioară a pragurilor și spoilerului spate.

Dacă mai adăugăm și ornamentele care sugerează prezența unor scuturi, ai în față un model care migrează vizual de la un combi elegant pregătit a devora secțiuni de autostradă spre un break care îți dorește să-i ofere proprietarului posibilitatea de a admira peisajele din primul rând.

E Class All Terrain te obligă la un mic examen, unul de depășire a unor limite mentale. Ai în față un break de 5 metri lungime, cu o finisare impecabilă, cu un interior care te alintă, dar un model nu refuză aventura.

Totuși să nu ne imaginăm că este un G Class.

E Class All Terrain câștigă puțin la nivelul gărzii la sol, spre deosebire de un E Class T Modell, doar din simplul fapt că vine în echiparea de serie cu jante de 19 inch și pneuri cu talon de 45.

Apoi la nevoie, selectarea modul All Terrain al sistemul de suspensie pneumatică AIR BODY CONTROL îți permite creșterea gărzii la sol cu 20 mm. De reținut că modul All Terrain este decuplat automat dacă se depășește o viteză de 35 km/h.

Evident, modul de rulare în off-road vine cu o calibrare specială pentru sistemul ESP și ASR. Experiența la volan este aproape identică cu cea dintr-un E Class, cu amendamentul că parcă privești lumea o idee mai de sus.

Există un mic tangaj al caroseriei pe setările orientate spre confort, dar este unul discret. Suspensia pneumatică, nu doar crește garda la sol, o și micșorează pentru o eficiență aerodinamică sporită, atunci când este nevoie.

Deși pe spatele modelului scrie 220d, sub capotă ave un propulsor nou de 1.950 cmc care dezvoltă 194 CP la 3.800 rpm și 400 Nm între 1.600-2.800 rpm. Un motor ușor zgomotos la viteze reduse și ralanti, după care zgomotul aerodinamic și la rulare îl acoperă.

Cutia automată cu 9 trepte îți învață stilul de condus, și după o perioadă uiți că mai există. Am rămas puternic impresionați de consumul mediu extraurban, cei drept eram și noi relaxați, dar 3,1 litri pentru un model de 5 metri și aproape 2 tone… este o valoare impresionantă.

În modul E Class All Terrain, mașina se transformă într-un agregat care poate depăși obstacole imposibile pentru un break clasic, dar nu trebuie să fii prea aventuros pentru că în offroad ești limitat de consolele față/ spate. Sistemul 4 Matic reușește să mențină o ținută neutră, la limită veți avea de menținut un echilibru între subvirare și supravirare.

Dar pe un covor de toamnă cu macadam și frunze am găsit ascuns un spirit ludic în acest E Class. Sincer? Probabil cea mai plăcută surpriză din curtea Mercedes-Benz din ultima vreme.

Mercedes-Benz E220d All Terrain

Motor – turbo diesel, L4, 1.950 cmc, 194 CP@ 3.800 rpm, 400 Nm@1.600-2.800 rpm. / Transmisie – cutie automată 9 trepte, tracțiune integrală permanentă / Performanțe – 231 km/h v. max, 0-100 km/h în 8 secunde / Portbagaj – 670 litri / Rezervor – 66 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4.947/ 1.861/ 1.497, ampatament – 2.939/ Consum mediu declarat – 5,2 litri/ 100 km / Consum în test – 6,8 litri/ 100 km / Preț de bază– 51.020 euro cu TVA inclus

Imortalizat de Mihai Dăscălescu
Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.