Test Drive Mercedes-Benz E Class All Terrain E220d

Mercedes-Benz este în acest moment, probabil, cel mai exuberant constructor din zona premium. Are un rival chiar și pentru Audi A6 Allroad, se numește E Class All Terrain.

Astăzi ne oprim la E Class All Terrain. Cineva, cândva, acolo la ei, nu aici la noi… spunea într-un studiu că cei care optează pentru un crossover sunt persoane care nu au o identitate sexuală bine definită. Probabil, acel studiu este renegat de creator astăzi.

Așadar un E Class cu un ADN ușor modificat genetic. Spre deosebire de un T Modell, versiunea E Class All Terrain propune un pachet estetic care aduce o infuzie de robustețe. O parte frontală care epatează cu grila afișată de SUV-urile companiei, grila cu două bare orizontale solide care îmbracă steaua Mercedes-Benz.

Apoi avem un spoiler față care în zona inferioară este compus dintr-un plastic negru mult mai andurant când vine vorba de contactul cu natura, plastic care se regăsește și sub forma unor ”overfendere” discrete pe aripi, în zona inferioară a pragurilor și spoilerului spate.

Dacă mai adăugăm și ornamentele care sugerează prezența unor scuturi, ai în față un model care migrează vizual de la un combi elegant pregătit a devora secțiuni de autostradă spre un break care îți dorește să-i ofere proprietarului posibilitatea de a admira peisajele din primul rând.

E Class All Terrain te obligă la un mic examen, unul de depășire a unor limite mentale. Ai în față un break de 5 metri lungime, cu o finisare impecabilă, cu un interior care te alintă, dar un model nu refuză aventura.

Totuși să nu ne imaginăm că este un G Class.

E Class All Terrain câștigă puțin la nivelul gărzii la sol, spre deosebire de un E Class T Modell, doar din simplul fapt că vine în echiparea de serie cu jante de 19 inch și pneuri cu talon de 45.

Apoi la nevoie, selectarea modul All Terrain al sistemul de suspensie pneumatică AIR BODY CONTROL îți permite creșterea gărzii la sol cu 20 mm. De reținut că modul All Terrain este decuplat automat dacă se depășește o viteză de 35 km/h.

Evident, modul de rulare în off-road vine cu o calibrare specială pentru sistemul ESP și ASR. Experiența la volan este aproape identică cu cea dintr-un E Class, cu amendamentul că parcă privești lumea o idee mai de sus.

Există un mic tangaj al caroseriei pe setările orientate spre confort, dar este unul discret. Suspensia pneumatică, nu doar crește garda la sol, o și micșorează pentru o eficiență aerodinamică sporită, atunci când este nevoie.

Deși pe spatele modelului scrie 220d, sub capotă ave un propulsor nou de 1.950 cmc care dezvoltă 194 CP la 3.800 rpm și 400 Nm între 1.600-2.800 rpm. Un motor ușor zgomotos la viteze reduse și ralanti, după care zgomotul aerodinamic și la rulare îl acoperă.

Cutia automată cu 9 trepte îți învață stilul de condus, și după o perioadă uiți că mai există. Am rămas puternic impresionați de consumul mediu extraurban, cei drept eram și noi relaxați, dar 3,1 litri pentru un model de 5 metri și aproape 2 tone… este o valoare impresionantă.

În modul E Class All Terrain, mașina se transformă într-un agregat care poate depăși obstacole imposibile pentru un break clasic, dar nu trebuie să fii prea aventuros pentru că în offroad ești limitat de consolele față/ spate. Sistemul 4 Matic reușește să mențină o ținută neutră, la limită veți avea de menținut un echilibru între subvirare și supravirare.

Dar pe un covor de toamnă cu macadam și frunze am găsit ascuns un spirit ludic în acest E Class. Sincer? Probabil cea mai plăcută surpriză din curtea Mercedes-Benz din ultima vreme.

Mercedes-Benz E220d All Terrain

Motor – turbo diesel, L4, 1.950 cmc, 194 [email protected] 3.800 rpm, 400 [email protected] rpm. / Transmisie – cutie automată 9 trepte, tracțiune integrală permanentă / Performanțe – 231 km/h v. max, 0-100 km/h în 8 secunde / Portbagaj – 670 litri / Rezervor – 66 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4.947/ 1.861/ 1.497, ampatament – 2.939/ Consum mediu declarat – 5,2 litri/ 100 km / Consum în test – 6,8 litri/ 100 km / Preț de bază– 51.020 euro cu TVA inclus

Imortalizat de Mihai Dăscălescu
Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Wheekend.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
De același autor
DACIA SANDERO

Video: Dacia Sandero – detalii complete

Dacia a publicat astăzi toate informațiile despre noile Logan, Sandero și Sandero Stepway alături de o galerie completă de imagini. Să descoperim detaliile noii generații Dacia Sandero.

Video: Dacia Logan – detalii complete

Dacia a publicat astăzi toate informațiile despre noile Logan, Sandero și Sandero Stepway alături de o galerie completă de imagini. Să descoperim detaliile noii generații Dacia Logan.

DS7 Crossback

Test Drive DS7 Crossback

Să te califici pentru a fi etichetat drept produs de lux… durează. Pot accede francezii în zona de lux cu DS, în particular cu acest DS7, doar afirmând că este un produs de elită? Să vedem…

Poliția de Frontieră – flotă de 50 de unități Ford Transit

Ford România, prin intermediul dealerului său Țiriac Auto, are in curs de livrare 50 de unități Ford Transit AWD către Pro Optica S.A. în cursul acestui an, având ca beneficiar final Inspectoratul General al Poliției de Frontieră din România.

Actualități

Noul Mercedes-Benz Clasa S în cifre

Pentru a vă scuti de efortul de a lectura muuuulte cuvinte despre W223, noua generație Mercedes-Benz Clasa S, iată un rezumat în cifre ale acestui automobile.