Dragoș Simion, al treilea din Europa în deschiderea BMW M Power Tour 2024

BMW M Motorsport a lansat o nouă competiție oficială în mediul de simulare iRacing. Sezonul BMW M Power Tour a început la Sebring, iar reprezentanții României au fost printre protagoniști.

495 de sim raceri din întreaga lume au participat la prima etapă. Calendarul a programat chiar înaintea cursei reale de 12 ore de la Sebring o implementare în plan virtual a senzațiilor pe care le vor trăi piloții de uzină BMW M Motorsport pe traseul din Florida. La bordul prototipurilor BMW M Hybrid V8, nume de referință ale scenei de eSports din România au recreat în mediul iRacing ceea ce Philipp Eng, Augusto Farfus și Maxime Martin întâlnesc în campionatul nord-american sancționat de IMSA.

La finele celor trei zile de competiție, Dragoș Simion a reușit cea mai bună clasare nu doar dintre piloții români, ci din întreaga regiune a Europei Centrale și de Est. În ierarhia europeană, triplul campion Racing League Romania a ocupat poziția a treia, iar în cea mondială a fost al patrulea, devansându-l pe vicecampionul ADAC GT4 Marius Zug. În urma acestuia au încheiat coechipierii săi din clubul West Competition Racing: Victor Nicolae și Andrei Miclea. Cei doi completează nu doar podiumul reprezentanților României, ci monopolizează Top 3 în regiunea CEE. Alți reprezentanți ai ligii naționale de sim racing care au participat la Sebring au fost Milan Bădescu (pilot internațional de karting) și Dan Mihalache, ambii situați așadar în primii 100.

La Sebring, odată ce identifici toate denivelările ce ar putea afecta major echilibrul prototipului, experiența devine foarte plăcută. Timpii de 1:44 pot fi atinși în regim de calificare, însă în cursă e de preferat o setare care să asigure descărcarea progresivă a bateriei pe tot parcursul distanței, nu o mapare agresivă care epuizează întregul supliment în primele tururi. Felicitări învingătorului britanic, a fost de neatins în aceste zile. În urma sa, am avut parte de un duel echilibrat pentru poziția secundă, toți trei din echipă fiind capabili să ne luptăm pentru podium. Urmează mașini și circuite care ne încântă, așa că sunt optimist pentru rundele viitoare.

Dragoș Simion

Clasament general BMW M Power Tour 2024 (1/12 etape):

Alexandru Șiclovan este jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al sim racingului românesc și fondator al echipei West Competition Racing, campioană națională de anduranță în divizia turismelor.

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.