Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.

Nu trebuie să analizăm prea mult materialele media oferite de Audi pentru a ne da seama că e-tron GT este clar una dintre cele mai spectaculoase mașini ale momentului când vine vorba despre design.

Dacă până acum vă plăcea A7, atunci e-tron este interpretarea sa hi-tech. Cu o lungime a caroseriei de 4,99 metri, electricul sportiv al celor de la Audi se poziționează în segmentul de clasă mare și concurează direct cu Tesla Model S sau Porsche Taycan și, evident, înglobează cele mai noi tehnologii pe care le vedem în industria auto, de la farurile Matrix LED cu Laser pentru faza lungă și până la elemente de caroserie cu aerodinamică activă ce reduc coeficientul de frecare cu aerul la doar 0,24.

Însă factorul ce merită cea mai mare atenție este cel pe care îl găsim sub caroseria atent sculptată, pentru că Audi e-tron GT are două motoare electrice, unul pe fiecare punte și este capabil să dezvolte 476 CP (530 CP în boost mode), în timp ce versiunea RS propune o putere maximă de 598 CP (în boost mode 646 CP), ceea ce se traduce printr-o accelerație de 3,3 secunde de la 0 la 100 km/h. Pentru e-tron GT, viteza maximă este de 245 km/h, iar pentru RS este de 250 km/h.

Static photo, Colour: Daytona grey

Ambele modele utilizează aceeași baterie cu o capacitate de 85 kWh (93 kWh brut) care funcționează la 800 V. Încărcarea standard se face la curent AC la 11 kW, opțional la 22 kW, iar la curent DC se poate ajunge până la 270 kW, autonomia maximă fiind de 487 km pentru e-tron GT.

Trenul de rulare standard este unul adaptiv, opțional fiind oferită o suspensie pneumatică, la fel cum este și sistemul de direcție integrală. Evident, pe lista de echipamente găsim cele mai noi și avansate sisteme de asistență activă, dar și multimedia, cu conectivitate de top și un sistem audio de la Bang & Olufsen.

Iubesc mașinile de mic, îmi place tot ceea ce ține de industria auto și am o experiență în jurnalismul auto de peste 14 ani, fiind fost Redactor-Șef la revista Auto Bild România și Director Editorial la revistele AUTO pro și 4×4. În acest moment, fac parte din echipa editorială Adevarul Auto și am propriul meu canal de YouTube unde testez cele mai noi masini.

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.