Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.

Nu trebuie să analizăm prea mult materialele media oferite de Audi pentru a ne da seama că e-tron GT este clar una dintre cele mai spectaculoase mașini ale momentului când vine vorba despre design.

Dacă până acum vă plăcea A7, atunci e-tron este interpretarea sa hi-tech. Cu o lungime a caroseriei de 4,99 metri, electricul sportiv al celor de la Audi se poziționează în segmentul de clasă mare și concurează direct cu Tesla Model S sau Porsche Taycan și, evident, înglobează cele mai noi tehnologii pe care le vedem în industria auto, de la farurile Matrix LED cu Laser pentru faza lungă și până la elemente de caroserie cu aerodinamică activă ce reduc coeficientul de frecare cu aerul la doar 0,24.

Însă factorul ce merită cea mai mare atenție este cel pe care îl găsim sub caroseria atent sculptată, pentru că Audi e-tron GT are două motoare electrice, unul pe fiecare punte și este capabil să dezvolte 476 CP (530 CP în boost mode), în timp ce versiunea RS propune o putere maximă de 598 CP (în boost mode 646 CP), ceea ce se traduce printr-o accelerație de 3,3 secunde de la 0 la 100 km/h. Pentru e-tron GT, viteza maximă este de 245 km/h, iar pentru RS este de 250 km/h.

Static photo, Colour: Daytona grey

Ambele modele utilizează aceeași baterie cu o capacitate de 85 kWh (93 kWh brut) care funcționează la 800 V. Încărcarea standard se face la curent AC la 11 kW, opțional la 22 kW, iar la curent DC se poate ajunge până la 270 kW, autonomia maximă fiind de 487 km pentru e-tron GT.

Trenul de rulare standard este unul adaptiv, opțional fiind oferită o suspensie pneumatică, la fel cum este și sistemul de direcție integrală. Evident, pe lista de echipamente găsim cele mai noi și avansate sisteme de asistență activă, dar și multimedia, cu conectivitate de top și un sistem audio de la Bang & Olufsen.

Iubesc mașinile de mic, îmi place tot ceea ce ține de industria auto și am o experiență în jurnalismul auto de peste 14 ani, fiind fost Redactor-Șef la revista Auto Bild România și Director Editorial la revistele AUTO pro și 4×4. În acest moment, fac parte din echipa editorială Adevarul Auto și am propriul meu canal de YouTube unde testez cele mai noi masini.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.