Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.

Nu trebuie să analizăm prea mult materialele media oferite de Audi pentru a ne da seama că e-tron GT este clar una dintre cele mai spectaculoase mașini ale momentului când vine vorba despre design.

Dacă până acum vă plăcea A7, atunci e-tron este interpretarea sa hi-tech. Cu o lungime a caroseriei de 4,99 metri, electricul sportiv al celor de la Audi se poziționează în segmentul de clasă mare și concurează direct cu Tesla Model S sau Porsche Taycan și, evident, înglobează cele mai noi tehnologii pe care le vedem în industria auto, de la farurile Matrix LED cu Laser pentru faza lungă și până la elemente de caroserie cu aerodinamică activă ce reduc coeficientul de frecare cu aerul la doar 0,24.

Însă factorul ce merită cea mai mare atenție este cel pe care îl găsim sub caroseria atent sculptată, pentru că Audi e-tron GT are două motoare electrice, unul pe fiecare punte și este capabil să dezvolte 476 CP (530 CP în boost mode), în timp ce versiunea RS propune o putere maximă de 598 CP (în boost mode 646 CP), ceea ce se traduce printr-o accelerație de 3,3 secunde de la 0 la 100 km/h. Pentru e-tron GT, viteza maximă este de 245 km/h, iar pentru RS este de 250 km/h.

Static photo, Colour: Daytona grey

Ambele modele utilizează aceeași baterie cu o capacitate de 85 kWh (93 kWh brut) care funcționează la 800 V. Încărcarea standard se face la curent AC la 11 kW, opțional la 22 kW, iar la curent DC se poate ajunge până la 270 kW, autonomia maximă fiind de 487 km pentru e-tron GT.

Trenul de rulare standard este unul adaptiv, opțional fiind oferită o suspensie pneumatică, la fel cum este și sistemul de direcție integrală. Evident, pe lista de echipamente găsim cele mai noi și avansate sisteme de asistență activă, dar și multimedia, cu conectivitate de top și un sistem audio de la Bang & Olufsen.

Iubesc mașinile de mic, îmi place tot ceea ce ține de industria auto și am o experiență în jurnalismul auto de peste 14 ani, fiind fost Redactor-Șef la revista Auto Bild România și Director Editorial la revistele AUTO pro și 4×4. În acest moment, fac parte din echipa editorială Adevarul Auto și am propriul meu canal de YouTube unde testez cele mai noi masini.

Racing League Romania: Rocadă semnificativă la vârful ierarhiei

O cursă perfectă pentru Walk Racing, coroborată cu penalizările încasate de echipajul Adevărul Auto, a reconfigurat ordinea din clasamentul general. VSG Racing și-a trecut în cont titlul categoriei Am cu două etape înaintea finalului de sezon, iar echipajele ce au reprezentat RLR în cel de-al doilea weekend al Romanian Endurance Series au consolidat poziția de lider a echipei.

Citește articol »

Racing League Romania: Egalitate perfectă la cota 2

După cinci etape în care victoriile s-au jucat la diferențe foarte mici, toți adversarii campionilor en-titre au întâmpinat dificultăți în runda olandeză de la Zandvoort. Walk Racing revin astfel la doar patru puncte de liderii din clasamentul general. Cele trei pretendente au fiecare câte două pole-uri și două victorii în actuala campanie!

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.