Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.

Nu trebuie să analizăm prea mult materialele media oferite de Audi pentru a ne da seama că e-tron GT este clar una dintre cele mai spectaculoase mașini ale momentului când vine vorba despre design.

Dacă până acum vă plăcea A7, atunci e-tron este interpretarea sa hi-tech. Cu o lungime a caroseriei de 4,99 metri, electricul sportiv al celor de la Audi se poziționează în segmentul de clasă mare și concurează direct cu Tesla Model S sau Porsche Taycan și, evident, înglobează cele mai noi tehnologii pe care le vedem în industria auto, de la farurile Matrix LED cu Laser pentru faza lungă și până la elemente de caroserie cu aerodinamică activă ce reduc coeficientul de frecare cu aerul la doar 0,24.

Însă factorul ce merită cea mai mare atenție este cel pe care îl găsim sub caroseria atent sculptată, pentru că Audi e-tron GT are două motoare electrice, unul pe fiecare punte și este capabil să dezvolte 476 CP (530 CP în boost mode), în timp ce versiunea RS propune o putere maximă de 598 CP (în boost mode 646 CP), ceea ce se traduce printr-o accelerație de 3,3 secunde de la 0 la 100 km/h. Pentru e-tron GT, viteza maximă este de 245 km/h, iar pentru RS este de 250 km/h.

Static photo, Colour: Daytona grey

Ambele modele utilizează aceeași baterie cu o capacitate de 85 kWh (93 kWh brut) care funcționează la 800 V. Încărcarea standard se face la curent AC la 11 kW, opțional la 22 kW, iar la curent DC se poate ajunge până la 270 kW, autonomia maximă fiind de 487 km pentru e-tron GT.

Trenul de rulare standard este unul adaptiv, opțional fiind oferită o suspensie pneumatică, la fel cum este și sistemul de direcție integrală. Evident, pe lista de echipamente găsim cele mai noi și avansate sisteme de asistență activă, dar și multimedia, cu conectivitate de top și un sistem audio de la Bang & Olufsen.

Iubesc mașinile de mic, îmi place tot ceea ce ține de industria auto și am o experiență în jurnalismul auto de peste 14 ani, fiind fost Redactor-Șef la revista Auto Bild România și Director Editorial la revistele AUTO pro și 4×4. În acest moment, fac parte din echipa editorială Adevarul Auto și am propriul meu canal de YouTube unde testez cele mai noi masini.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

Poveste de succes – BMW M3 / M4 Competition

Într-un război continuu al cifrelor și performanțelor tot mai bune, cred că modelele sport trebuie cumpărate pentru sufletul lor, pentru ceea ce transmit și pentru plăcerea pe care o oferă celui de la volan în fiecare zi. După ce am condus noile BMW M3 Competition și M4 Competition pe circuit, am realizat că cele de mai sus au fost teme de referință pentru inginerii de la BMW.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.