Test Drive Honda Civic 1.5 Turbo

Niponii au puterea de a produce modele care nu te pot lăsa indiferent... este cazul și noii generații Honda Civic.

Da, încă sunt de părere că noua Honda Civic este o idee cam aglomerat din punct de vedere estetic. Iar dacă optezi și pentru pachetul sport… mai ai nevoie de un nr de concurs pe portieră…

Honda Civic a crescut, deja este o opțiune fie pentru cei care doresc ceva în zona compactă, dar și pentru cei care regretă lipsa, temporară sperăm, a lui Accord.

Într-un peisaj auto în care totul se întâmplă pe verticală… să fie cross, să fie suv… faptul că în Civic te prăbușești la volan îți dă garanția că undeva acolo sunt oameni care încă iubesc niște valori precum poziție joasă la volan, feedback, șoferul să facă corp comun cu mașina…

Interiorul este spațios, primitor. La volan lucrurile stau foarte bine ergonomic, în schimb ai nevoie de o mică perioadă de acomodare cu navigarea prin meniul sistemului infotainment. Dar iarăși, la volan ai impresia că ești într-un model care așteaptă să intre pe pistă. Plăcut mesajul!

Propulsorul, un 1.5 litri turbo este o mică bestie. Livrează 182 CP la 5.500 rpm și un cuplu motor de 240 Nm între 1.900 și 5.000 rpm. Acel cuplu disponibil pe o plajă atât de largă aduce un plus enorm de confort în utilizare. Ai răspuns din partea motorului la orice turație și în orice treaptă, vei descoperi că faci economie de schimbat treptele de viteză.

Grijă cum apeși pe accelerație, pentru că Honda Civic are obiceiul de a rupe destul de repede aderența în primele două trepte. Cutia manuală are o timonerie cum doar cei de la Honda știu să calibreze. Nu ne-am împăcat cu dozarea pedalei de frână, era suficient să privim pedala pentru o frânare bruscă, iar o astfel de calibrare nu este specifică niponilor care iubesc baletul pe pedalier, sunt fani heel and toe.

Revenind la propulsor, noi am reușit doar 7,5 litri urban… o valoare foarte buna pentru acest nivel de putere. Nu ne îndoim că se poate și mult peste. Am fost puțin iritați și de agresivitatea avertizărilor venite de la sistemul care vrea să evite un posibil impact frontal, excesiv de ”contraceptiv”. Poate au fost importate în Europa setările americanilor.

Honda Civic rămâne o mașină pentru cei care iubesc condusul, acum cu un plus semnificativ de spațiu și confort. Dacă ar fi șlefuite unele mici detalii ar avea mult de câștigat.

Fișă tehnică Honda Civic 1.5 Turbo

Motor – turbo, L4, 1.498 cmc, 182 CP@ 5.500 rpm, 240 Nm@1.900-5.000 rpm. / Transmisie – cutie manuală 6 trepte, tracțiune față / Performanțe – 220 km/h v. max, 0-100 km/h în 8,4 secunde / Portbagaj – 478 litri / Rezervor – 46 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4.518/ 1.799/ 1.434, ampatament – 2.697/ Consum mediu declarat – 5,8 litri/ 100 km / Consum în test – 7,6 litri/ 100 km / Preț model de la – 18.500 – euro cu TVA inclus

Imortalizat de Mihai Dăscălescu
Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.