Test Drive Honda Civic 1.5 Turbo

Niponii au puterea de a produce modele care nu te pot lăsa indiferent... este cazul și noii generații Honda Civic.

Da, încă sunt de părere că noua Honda Civic este o idee cam aglomerat din punct de vedere estetic. Iar dacă optezi și pentru pachetul sport… mai ai nevoie de un nr de concurs pe portieră…

Honda Civic a crescut, deja este o opțiune fie pentru cei care doresc ceva în zona compactă, dar și pentru cei care regretă lipsa, temporară sperăm, a lui Accord.

Într-un peisaj auto în care totul se întâmplă pe verticală… să fie cross, să fie suv… faptul că în Civic te prăbușești la volan îți dă garanția că undeva acolo sunt oameni care încă iubesc niște valori precum poziție joasă la volan, feedback, șoferul să facă corp comun cu mașina…

Interiorul este spațios, primitor. La volan lucrurile stau foarte bine ergonomic, în schimb ai nevoie de o mică perioadă de acomodare cu navigarea prin meniul sistemului infotainment. Dar iarăși, la volan ai impresia că ești într-un model care așteaptă să intre pe pistă. Plăcut mesajul!

Propulsorul, un 1.5 litri turbo este o mică bestie. Livrează 182 CP la 5.500 rpm și un cuplu motor de 240 Nm între 1.900 și 5.000 rpm. Acel cuplu disponibil pe o plajă atât de largă aduce un plus enorm de confort în utilizare. Ai răspuns din partea motorului la orice turație și în orice treaptă, vei descoperi că faci economie de schimbat treptele de viteză.

Grijă cum apeși pe accelerație, pentru că Honda Civic are obiceiul de a rupe destul de repede aderența în primele două trepte. Cutia manuală are o timonerie cum doar cei de la Honda știu să calibreze. Nu ne-am împăcat cu dozarea pedalei de frână, era suficient să privim pedala pentru o frânare bruscă, iar o astfel de calibrare nu este specifică niponilor care iubesc baletul pe pedalier, sunt fani heel and toe.

Revenind la propulsor, noi am reușit doar 7,5 litri urban… o valoare foarte buna pentru acest nivel de putere. Nu ne îndoim că se poate și mult peste. Am fost puțin iritați și de agresivitatea avertizărilor venite de la sistemul care vrea să evite un posibil impact frontal, excesiv de ”contraceptiv”. Poate au fost importate în Europa setările americanilor.

Honda Civic rămâne o mașină pentru cei care iubesc condusul, acum cu un plus semnificativ de spațiu și confort. Dacă ar fi șlefuite unele mici detalii ar avea mult de câștigat.

Fișă tehnică Honda Civic 1.5 Turbo

Motor – turbo, L4, 1.498 cmc, 182 [email protected] 5.500 rpm, 240 [email protected] rpm. / Transmisie – cutie manuală 6 trepte, tracțiune față / Performanțe – 220 km/h v. max, 0-100 km/h în 8,4 secunde / Portbagaj – 478 litri / Rezervor – 46 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4.518/ 1.799/ 1.434, ampatament – 2.697/ Consum mediu declarat – 5,8 litri/ 100 km / Consum în test – 7,6 litri/ 100 km / Preț model de la – 18.500 – euro cu TVA inclus

Imortalizat de Mihai Dăscălescu
Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
Opel Mokka-e

Test Drive Opel Mokka-e

Astăzi vă dăm întâlnire cu Opel Mokka atât online cât și în print, în paginile Weekend Adevărul. Pe hârtie puteți citi impresiile despre versiunea GS Line cu propulsor 1.2 Turbo, iar aici vrem să vorbim despre versiunea electrică Opel Mokka-e.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.