BMW M Power Tour: Dragoș Simion și Victor Nicolae semnează 5 victorii pentru România

Competiția oficială BMW M Motorsport de sim racing din 2024 a continuat în aceste săptămâni la Nurburgring, Okayama și Red Bull Ring cu o varietate de modele GT, totalul participanților depășind borna de 1200.

Etapa a doua a propus o vizită pe varianta de Grand Prix a traseului de la Nurburgring, cu BMW M4 GT4, unde Dragoș Simion (West Competition Racing) a fost cel mai bine clasat pilot din zona Europei Centrale și de Est, al șaptelea de pe continent și al optulea mondial. Totodată, coechipierul său Victor Nicolae a obținut primul succes pentru România în acea rundă, nivelul valoric al adversarilor din respectiva cursă asigurându-i poziția a cincea în regiune.

Piloții de referință din Racing League Romania erau nerăbdători să revină la comenzile unor modele BMW Z4 GT3, ceea ce campionatul programa pentru etapa a treia. ”Știam că aceasta e o bună șansă pentru noi, dată fiind plăcerea cu care concuram odinioară cu aceste mașini, indiferent de simulator”, a declarat Nicolae după ce a dominat cele două manșe la care a luat startul, cu un procentaj de 100% tururi conduse. Simion a obținut și el prima victorie, ambii reprezentanți al țării noastre fiind pe podiumul CEE și de această dată.

Etapa a patra a reprezentat o altă întoarcere în timp, către BMW M8 GTE, pe traseul austriac de Grand Prix de la Spielberg (Red Bull Ring). În cele trei zile de concurs, Victor Nicolae a mai reușit un succes, ducând totalul României la cota 5 și reușind un nou reper – locul al doilea mondial la finele săptămânii, la doar un punct în urma învingătorului din Spania. În regiunea CEE, Nicolae a prelungit astfel seria de dominație a tricolorilor, fiind urmat îndeaproape de Simion, care a mai contabilizat câteva podiumuri.

Astfel, după o treime de sezon, Simion și Nicolae sunt în cursa pentru titlul BMW M Power Tour: pe 3 și 5 la nivel mondial, respectiv 2 și 4 în Europa. În regiunea CEE cei doi au pus o distanță considerabilă față de orice adversar. Urmează o vizită cu prototipul BMW M Hybrid V8 la Suzuka (9-11 aprilie) și prima întâlnire cu BMW M4 GT3 la Portimao (16-18 aprilie).

Clasament general BMW M Power Tour 2024 (4/12 etape):

1. Ronaldo Carlos (Brazilia) 469p

2. Alexandre Morard (Franța) 466p

3. Dragoș Simion (România) 464p

4. Noah Chilla (Germania) 445p

5. Victor Nicolae (România) 442p

73. Andrei Miclea (România) 129p

79. Milan Bădescu (România) 121p

198. Dan Mihalache (România) 87p

700. Radu-Olimpiu Zamfir (România) 43p

800. Dragoș Toma (România) 34p

953. Rareș Popa (România) 20p

Alexandru Șiclovan este jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al sim racingului românesc și fondator al echipei West Competition Racing, campioană națională de anduranță în divizia turismelor.

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.