BMW M Power Tour: Dragoș Simion și Victor Nicolae semnează 5 victorii pentru România

Competiția oficială BMW M Motorsport de sim racing din 2024 a continuat în aceste săptămâni la Nurburgring, Okayama și Red Bull Ring cu o varietate de modele GT, totalul participanților depășind borna de 1200.

Etapa a doua a propus o vizită pe varianta de Grand Prix a traseului de la Nurburgring, cu BMW M4 GT4, unde Dragoș Simion (West Competition Racing) a fost cel mai bine clasat pilot din zona Europei Centrale și de Est, al șaptelea de pe continent și al optulea mondial. Totodată, coechipierul său Victor Nicolae a obținut primul succes pentru România în acea rundă, nivelul valoric al adversarilor din respectiva cursă asigurându-i poziția a cincea în regiune.

Piloții de referință din Racing League Romania erau nerăbdători să revină la comenzile unor modele BMW Z4 GT3, ceea ce campionatul programa pentru etapa a treia. ”Știam că aceasta e o bună șansă pentru noi, dată fiind plăcerea cu care concuram odinioară cu aceste mașini, indiferent de simulator”, a declarat Nicolae după ce a dominat cele două manșe la care a luat startul, cu un procentaj de 100% tururi conduse. Simion a obținut și el prima victorie, ambii reprezentanți al țării noastre fiind pe podiumul CEE și de această dată.

Etapa a patra a reprezentat o altă întoarcere în timp, către BMW M8 GTE, pe traseul austriac de Grand Prix de la Spielberg (Red Bull Ring). În cele trei zile de concurs, Victor Nicolae a mai reușit un succes, ducând totalul României la cota 5 și reușind un nou reper – locul al doilea mondial la finele săptămânii, la doar un punct în urma învingătorului din Spania. În regiunea CEE, Nicolae a prelungit astfel seria de dominație a tricolorilor, fiind urmat îndeaproape de Simion, care a mai contabilizat câteva podiumuri.

Astfel, după o treime de sezon, Simion și Nicolae sunt în cursa pentru titlul BMW M Power Tour: pe 3 și 5 la nivel mondial, respectiv 2 și 4 în Europa. În regiunea CEE cei doi au pus o distanță considerabilă față de orice adversar. Urmează o vizită cu prototipul BMW M Hybrid V8 la Suzuka (9-11 aprilie) și prima întâlnire cu BMW M4 GT3 la Portimao (16-18 aprilie).

Clasament general BMW M Power Tour 2024 (4/12 etape):

1. Ronaldo Carlos (Brazilia) 469p

2. Alexandre Morard (Franța) 466p

3. Dragoș Simion (România) 464p

4. Noah Chilla (Germania) 445p

5. Victor Nicolae (România) 442p

73. Andrei Miclea (România) 129p

79. Milan Bădescu (România) 121p

198. Dan Mihalache (România) 87p

700. Radu-Olimpiu Zamfir (România) 43p

800. Dragoș Toma (România) 34p

953. Rareș Popa (România) 20p

Fondator și manager al echipei campioane din ultimele 4 sezoane ale Romanian Endurance Series. Jurnalist de motorsport de mai bine de un deceniu, antreprenor în domeniul sporturilor cu motor și promotor al sim racingului.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Ultimul recital pentru bătrânul tenor: Cum a reușit Joest Racing să bată monolitul Mercedes-Sauber

În mai 1989, Campionatul Mondial de Anduranță venea pentru prima sa reprezentație pe pământ european, mai exact pe fostul circuit de Formula 1 Dijon-Prenois. Ceea ce ar fi trebuit să fie un galop de sănătate pentru echipa de uzină Mercedes-Sauber a devenit, însă, cântecul de lebădă al celui mai faimos model din istoria Grupei C, Porsche-le 962. Reușita, semnată de formația lui Reinhold Joest prin piloții Bob Wollek și Frank Jelinski este notabilă și pentru că abia recent, în cursa de șase ore de la Spa-Francorchamps din acest an, am putut asista la o nouă victorie pentru un Porsche privat la nivel de campionat mondial – după o pauză de 35 de ani.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.