Noul Mercedes-Benz Clasa S în cifre

Pentru a vă scuti de efortul de a lectura muuuulte cuvinte despre W223, noua generație Mercedes-Benz Clasa S, iată un rezumat în cifre ale acestui automobile.

Puntea spate poate vira cu până la 10 grade, cee ace contribuie la reducerea diametrului de bracaj cu 2 metri. Noua Clasă S poate conversa cu tine în 27 de limbi, poate în viitor va înțelege și versurile lui Mihai Eminescu. Sistemul audio 4D dezvoltat de Burmester este compus din 31 de incinte acustice și 8 sisteme care induc vibrații.

Scaunul față este asistat de 19 motoare – 8 pentru ajustarea poziției, 4 pentru masaj și 5 pentru ventilație. Mai avem 1 motor pentru suport lombar și 1 motor care asigură mișcarea monitorului prins pe spatele scaunului. Scaunele oferă 10 programe de masaj.

Versiunile plug-in hybrid vor oferi o autonomie electrică de până la 100 km.

Head-up display-ul cu funcția de augmented reality are un afișaj echivalent cu cel al unui display cu diagonal de 77 inch.

Portbagajul are un volum mai mare cu 20 litri, oferind acum 550 litri. Coeficientul aerodinamic este de 0,22 Cd. Rezoluția sistemului de iluminare Digital Light este de 2.6 milioane pixeli.

Puterea de calcul a computerelor de la bordul noului Mercedes-Benz Clasa S este mai mare cu 50% comparative cu vechea generație. Lățimea de bandă a memoriei este de 41,790 MB/s.

Dacă mașina detectează un potențial impact lateral, este capabilă să crească garda la sol cu 8 cm în câteva zecimi de secundă pentru a oferi pasagerilor protecție maximă.

17 motoare controlează distribuția aerului la interior la sistemul Thermotronic, iar dacă se optează pentru sistemul cu patru zone individuale, vorbim despre 20 de motoare care controlează flapsurile de distribuție a aerului.

Iluminarea ambientală este compusă din 250 LED, cu o distanță de 1,6 cm între acestea.

Noul display central OLED are o dimensiune de 239.06 mm x 218.8 mm, are o diagonal a ecranului de 12,8 inch. Ecranul este cu 64% mai mare decât cel din vechea generație. Display-ul tabloului de bord are o dimensiune de 291.6 mm x 109.4 mm și o diagonal de 12,3 inch.

Structura tubulară a airbag-ului spate are aproximativ 16 litri, volumul airbag-ului având 70 litri când este declanșat.

Unitatea de control E-Active Body Control analizează condițiile de rulare și ajustează parametrii suspensiei de 1.000 de ori pe secundă.

Primul model Clasa S a fost introdus în 1972 pe seria W116.

Aparatul care efectuează perforațiile în scaune folosește 16.000 ace.

Fidelitatea clientului de Mercedes-Benz Clasa S este printre cele mai mari din industria auto. În Europa de Vest vorbim despre un procent de 80% clienți care aleg în continuare un model Mercedes-Benz, iar pe piața din S.U.A. acest procent este de 70%.

Mai mult de o tremie din totalul modelelor produse din generația W222, cea care a debutat în 2013, au fost livrate către China. Este țara cu cea mai tânără clientele de Mercedes-Benz Clasa S, vârsta medie a clientului din China este de 40 de ani.

Pe glob, 9 din 10 modele Clasa S este comercializată în versiune cu ampatament lung.

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.