Mercedes-Benz S Class W223 – o nouă revoluție

Mercedes-Benz S Class W223
Așa cum planeta așteaptă o nouă generație Porsche 911 pentru a ști care sunt reperele în universul mașinilor sport, același efect îl are o nouă generație Mercedes-Benz S Class – rescrie standardele.

Nu mai este mult până Mercedes-Benz va introduce în scenă noua generație S Class, W223 va fi lansat în septembrie. Constructorul german a început să prezinte o parte din noile tehnologii care vor fi prezente la bordul noului Mercedes-Benz S Class, poate și pentru a menaja audiența, să nu fie șocul prea mare.

Impulse Side – funcție nouă a sistemului PRE-SAFE

În cazul în care modelul este echipat cu suspensia pneumatică E-Active Body Control, în cazul în care senzorii mașinii detectează un posibil impact lateral, pregătesc mașina pentru a oferi protecție maximă ocupanților. Noutatea este reprezentată de faptul că în doar câteva zecimi de secundă, mașina este ridicată pentru ca punctul de impact să fie în zona punctelor de rezistență sau cât mai aproape de acestea.

Mercedes-Benz S-Class E-ACTIVE BODY CONTROL
Mercedes-Benz S Class E-ACTIVE BODY CONTROL

Caroseria noului Mercedes-Benz S Class poate fi ridicată cu până la 80 milimetri, ceea ce conduce la o reducere a sarcinii forței de impact la nivelul portierelor și preluarea de către zonele inferioare care au în mod evident o rezistență mai mare. De asemenea este redusă și deformarea habitaclului.

Totul este posibil grație E-Active Body Control, dotare opțională. Este vorba de un suport hidropneumatic adăugat suspensiei pe pernă de aer. Greutatea mașinii este preluată de pernele de aer, sistemul hidropneumatic preia controlul activ al caroseriei, asigurând amortizarea și controlul dinamic.

Mercedes-Benz S-Class E-ACTIVE BODY CONTROL
Mercedes-Benz S Class E-ACTIVE BODY CONTROL

Amortizarea este controlată de un sistem care include cinci procesoare multi-core, 20 de senzori, camera stereo frontală, un sistem electric de 48 volt și o pompă centrală care controlează presiunea lichidului hidraulic, independent, pentru fiecare roată. Sistemul analizează de 1000 ori pe secundă scenariul de rulare și adaptează suspensia în funcție de condiții.

Rear-axle steering

Puntea spate care virează nu este o premieră. Principiul este același, în funcție de viteza de rulare și unghiul de virare, roțile spate virează în aceeași direcție sau opus roților față.

Pe scurt, acest sistem conduce la o creștere a agilității mașinii la viteze reduse prin reducerea ampatamentului, sau contribuie la o stabilitate mai mare la viteze ridicate prin creșterea ampatamentului.

Mercedes-Benz S Class

Sistemul comută de la virare în sens opus la virare în același sens de la o viteză mai mare de 60 km/h. Puntea spate poate vira până la un unghi de 10 grade, ceea ce este impresionant. S Class având o manevrabilitate similară sau poate mai bună, în spații înguste, ca un model compact.

Sistemul va fi disponibil în două versiuni, unul care poate vira puntea spate până la un unghi de 4,5 grade, și al doilea care poate ajunge la 10 grade. Cu acest ultim sistem, versiunea cu ampatament lung are un diametru de bracaj mai mic de 11 metri. Sistemul dispune și de o setare pentru utilizarea lanțurilor pe perioada iernii.

Airbag-uri frontale pentru locurile spate

O altă premieră semnată de viitoarea generație Mercedes-Benz S Class va fi introducerea airbag-urilor frontale pentru locurile spate. Acestea sunt integrate în spătarul scaunelor față. Sunt compuse din două secțiuni. Inițial se declanșează o structură tubulară care este compusă din două ”aripi”. Acestea au rolul de a ”găzdui” și ghida perna menită a atenua șocul coliziunii.

Evident, sistemul este dezvoltat să lucreze împreună cu centura de siguranță, iar dacă vorbim și de centura de siguranță gonflabilă, S Class reușește să rescrie standardele de siguranță și pentru locurile spate.   

Airbag central

Va fi un echipament disponibil pe noua generație S Class în funcție de legislația din fiecare țară. Este o pernă de aer care se poziționează între șofer și pasagerul față și care, în cazul unui impact lateral sever, are rolul de a reduce riscul de a intra în contact capetele celor două persoane. Factorii care contribuie la declanșarea acestuia sunt: direcția impactului, impact lateral și prezența unei persoane pe locul din dreapta.

MBUX

Noua generație Mercedes-Benz S Class va fi modelul care va face sistemul MBUX să strălucească. Dacă, de la debutul acestui sistem, ne-am mai întâlnit cu mici erori la bordul modelelor Mercedes-Benz testate și care erau echipate cu acest sistem de operare, în ultima vreme rar am sesizat sincope, și unele pot fi accentuate de faptul că… poate nu am găsit setările sistemului pe gustul nostru.

Trecând peste designul planșei de bord din noua navă amiral Mercedes-Benz, care introduce un mare display central cu dispunere portret. O primă schimbare radicală, migrarea de la un display al sistemului infotainment landscape spre unul portret. Opțional, acest display va fi OLED și cu feedback haptic.

Șoferul va avea un display pentru tabloul de bord cu afișaj tridimensional, fără a impune purtarea de către cel de la volan a unei perechi de ochelari pentru a putea vizualiza formatul 3D.

Mașina va putea fi echipată cu până la trei display-uri pentru locurile spate, de pe fiecare display de la bordul mașinii va putea fi accesat sistemul MBUX. Pasagerii vor putea transfera între ei conținut pe display-uri, sistemul de navigație va putea fi accesat și de pe locurile spate.

Mașina va permite setarea până la 7 profiluri de utilizator, iar dacă cel de la volan lasă altă persoană la volan, poate să își acceseze profilul de pe locul spate, spre exemplu, adică are acces la agenda telefonică, la posturile de radio preferate. Vor exista măsuri suplimentare de protecție, mașina va dispune de identificare prin amprentă, voce sau recunoaștere facială.

 

În funcție de nivelul de echipare, sistemul MBUX Interior Assist poate recunoaște dacă scaunul copilului a fost montat corect sau nu, detectează intenția unei persoane de a părăsi automobilul, și în funcție de traficul detectat poate declanșa lumini care să avertizeze șoferii care se apropie de mașină de potențialul unui pericol.

Când o persoană se urcă la volan, mașina va ajusta automat poziția scaunului și a oglinzilor în funcție de dimensiunile șoferului.

Dacă șoferul va privi peste umăr, această mișcare va conduce la coborârea automată a jaluzelei spate dacă aceasta este ridicată, iar trapa poate fi acționată printr-un simplu gest. Dacă, pe timpul nopții, șoferul își îndreaptă privirea spre scaunul din dreapta pentru a căuta ceva, va fi activată automat iluminarea acelei zone pentru a ușura căutarea.

”Hey Mercedes” va fi disponibil și pentru ocupanții locurilor spate. Sistemul va oferi suport pentru 27 de limbi.

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Ultimul recital pentru bătrânul tenor: Cum a reușit Joest Racing să bată monolitul Mercedes-Sauber

În mai 1989, Campionatul Mondial de Anduranță venea pentru prima sa reprezentație pe pământ european, mai exact pe fostul circuit de Formula 1 Dijon-Prenois. Ceea ce ar fi trebuit să fie un galop de sănătate pentru echipa de uzină Mercedes-Sauber a devenit, însă, cântecul de lebădă al celui mai faimos model din istoria Grupei C, Porsche-le 962. Reușita, semnată de formația lui Reinhold Joest prin piloții Bob Wollek și Frank Jelinski este notabilă și pentru că abia recent, în cursa de șase ore de la Spa-Francorchamps din acest an, am putut asista la o nouă victorie pentru un Porsche privat la nivel de campionat mondial – după o pauză de 35 de ani.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.