BMW X5 M50d şi BMW X7 M50 Final Edition

Cele două modele, BMW X5 M50d şi BMW X7 M50 Final Edition, marchează ieșirea din producția de serie a primului diesel quad-turbo.

În producția de serie, până acum, Bugatti se poate lauda cu un propulsor quad-turbo. Este vorba despre unitatea W16 care a propulsat Veyron și care în prezent se află în dotarea lui Chiron. Iar cu această performanță se mai poate lăuda BMW cu propulsor diesel de 3 litri și șase cilindri în linie. Cu nume de cod B57D30S0 (Quad Turbo), propulsorul a fost extrem de popular pe modelele X.

În 2016, la 33 de ani după debutul 524td, BMW prezenta noul BMW Seria 7 750d xDrive şi 750Ld xDrive. Faţă de propulsorul prezentat în 1983, noul diesel de trei litri, cu şase cilindri în linie, oferea 400 CP (294 kW) şi un cuplu impresionant care urca până la 760 Nm. Acesta a fost primul şi singurul motor diesel din lume care dispune de patru turbocompresoare, o soluţie rezervată până atunci exclusiv pentru hypercars. 

BMW X5 M50d şi BMW X7 M50 Final Edition
BMW X5 M50d şi BMW X7 M50 Final Edition

Pe piaţa din România, motorizarea s-a bucurat de o foarte mare apreciere în special pe gama X, unde combinaţia excelentă între performanţe, cuplu şi consum l-a făcut un bestseller în segment, debutând pe X5 şi X7 în 2018 şi în 2019 pe X6.

Performanţele asigurate au fost unele excepţionale. BMW X5 M50d realizează sprintul 0-100 km/h în numai 5,2 secunde şi are un consum mixt, măsurat în ciclul WLTP, de numai 8,3 l/100 km (218 g CO2/km). Cifre pentru X7 M50d sunt: 5,4 secunde pentru acceleraţia 0-100 km/h şi 9 l/100 km (235g CO2/km).

BMW X5 M50d şi BMW X7 M50 Final Edition

Producţia pentru motorizarea M50d încetează în luna septembrie a acestui an. Finalul de carieră este marcat în România de o ediţie exclusivă susţinută de un pachet extins de echipamente, în timp ce inscripţia specială pe praguri menţionează numele modelului.

BMW X5 M50d şi BMW X7 M50 Final Edition
BMW X5 M50d şi BMW X7 M50 Final Edition

BMW X5 şi BMW X7 “Final Edition” includ: faruri BMW Laserlight, sistem de asistenţă Professional cu funcţii de condus semiautonom, direcţie integrală pentru mai multă agilitate, acces confort, cheie cu display, geamuri laterale cu sticlă cu izolare acustică, scaune confort, inserţii “Crafterd Clarity” la interior, Head-Up Display, sistem de asistenţă la parcare plus, sistem de sunet Harman Kardon, control prin gesturi sau funcţie de încărcare wireless pentru telefon.

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Wheekend.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
De același autor

Prim contact cu BMW Seria 4

M-am întâlnit cu noul BMW Seria 4 acum aproape două săptămâni, dar libertatea de a povesti a fost descătușată astăzi. Așadar, despre un surprinzător BMW 430i degustat pe circuitul Motorpark.

Renault Megane eVision

Renault Megane eVision

Un concept care introduce noua platformă CMF-EV a alianței. Primul model care va beneficia de această platformă este Renault Megane eVision, același nume dar o interpretare electrică a compactei franceze.

VIDEO: Premieră – Dacia Spring

Dacia este un fenomen în peisajul auto, unul pe care mai toată lumea este invidioasă, și se pare că va provoca aceeași revoluție și în peisajul vehiculelor electrice cu Spring, Dacia Spring.

TMD Friction – de la Ford Model T la Bugatti Veyron

Probabil unul din ingredientele progresului nostru ca specie, este dorința, nevoia de mai mult. În această epopee de a ne pune semnătura pe tot felul ”Everesturi”, unele reușite au parte de toate reflectoarele, iar altele rămân într-o discreție nemeritată.

Opel Crossland își schimbă garderoba

Opel Crossland își schimbă garderoba, adoptă o parte frontală inspirată de cea a noului Opel Mokka. Va fi disponibil la începutul anului 2021.

BMW 128ti pășește pe tărâmul sfânt al hothatch-urilor

Noul BMW 128ti este mult mai mult decât o nouă variantă de motorizare în cadrul gamei BMW Seria 1. Completează intervalul dintre BMW 120i şi BMW M135i xDrive şi este poziţionat ca un veritabil model sport imediat sub vârful de gamă cu tracţiune integrală.

Test Drive Mercedes-Benz Vito 114 CDI

O ultimă întâlnire cu Mercedes-Benz Vito, dar în special cu propulsorul OM651 de 2.143 cmc, un propulsor care a debutat în 2008.

BMW X2 M Mesh Edition

BMW X2 M Mesh Edition – un plus de personalitate

BMW X2 M Mesh Edition se bazează stilistic pe modelul M Sport X şi oferă BMW X2 o apariţie şi mai exclusivă şi distinctivă. Cea mai evidentă schimbare este grila M tip mesh în negru lucios.

Actualități