Test Drive Fiat Fullback 2.4 LX 4WD

Italienii și-au îmbogățit ”vocabularul” cu Fiat Fullback. Înainte ca Mitsubishi să devină parte a alianței Renault-Nissan, italienii i-au convins pe niponi că au și ei nevoie de un pick-up.

Fiat Fullback ”s-a născut” în 2014 când a fost semnat un acord între constructorul italian și Mitsubishi. Vorbim despre un model identic, din punct de vedere tehnic, cu a cincea generație Mitsubishi L200, Fullback fiind produs în Thailanda.

Dacă nu ar fi existat cazuri precum Twingo/ smart… și enumerarea poate continua mult… poate am fi mimat o stare de iritare, dar în 2018 este firesc ca producătorii să urmărească eficientizarea costurilor.

Fiat Fullback este comercializat în Europa, Orientul mijlociu și Africa, zona EMEA și Chile. Designul te duce cu gândul la versiunea niponă, dar italienii oferă prin intermediul diviziei Mopar o gamă de accesorii menite a individualiza și personaliza modelul. Chiar dacă este înregimentat în divizia Fiat Professional, Fullback este atât o mașină de pus la muncă, dar poate fi și o mașină cu puternice valențe recreaționale.

Fiat Fullback este un pick-up masiv, are peste 5 metri lungime… impune respect doar prin simpla prezență statică. Interiorul lui Fullback îți amintește că mașina are un caracter preponderent utilitar. Ești înconjurat de plastice tari, iar faptul că avem un model cu parfum asiatic este confirmat și de poziționarea în partea stângă a volanului a butonului de start.

Viața la bord este mult ameliorată de prezența unui sistem infotainment, iar faptul că selectarea modurilor de rulare se face prin intermediul unui selector rotativ… sunt detalii care apropie ambianța interioară de cea a unui SUV.

O parte tehnică solidă

Din punct de vedere tehnic, niponii/ italienii nu au alterat rețeta, avem tot un pick-up cu șasiu separat, arcuri lamelare pe puntea spate și o tracțiune 4×4 nepermanentă. Avem un sistem de tracțiune integrală preluat de la Pajero, celebrul Super Select 4WD II.

Utilizând butonul de selectare a modului de transmisie, puteți comuta din 2WD (2H) în 4WD (4H) în timpul deplasării, dacă viteza este mai mică de 100 km/h. În situații dificile, blocați diferențialul central prin activarea modului 4HLc, pentru teren accidentat, sau a modului 4LLc, pentru pante, noroi și zăpadă.

Când am testat L200, am găsit suspensia acestuia o idee cam moale, fapt ce conducea la un ruliu și tanga ceva mai pronunțat. Fullback s-a dovedit ceva mai rigid, oferind un control mai bun al volumelor în cazul rulării în off-road sau pe drumuri denivelate.

În ciuda unor dimensiuni care pot inhiba, o lungime de 5.205 mm, Fullback se laudă cu o rază de bracaj de 5,9 metri. În teren accidentat, modelul italian se laudă cu un unghi de o înclinare laterală de 45 grade, un unghi de atac de 30 de grade, unul de degajare de 22 grade și un unghi de trecere de 24 grade. O parte din valori sunt afectate de garda la sol de 20 cm, dar și de ampatamentul de 3 metri.

Un pick-up este sinonim cu bena sa. Aici Fullback se laudă, în versiunea cabină dublă, cu o benă a cărei platformă este la o înălțime de 845 mm, are pereți cu o înălțime de 475 mm, lungimea acesteia este de 1.520 mm. Fullback face parte din categoria mașinilor care pot lua la bord peste 1.000 kg.

Modelul avut la test avea sub capotă un propulsor diesel de 2.4 litri cu patru cilindri în linie în versiunea de 181 CP livrați la 3.500 rpm și un cuplu motor de 430 Nm disponibil la 2.500 rpm. Propulsorului îi pot reproșa o ușoară lipsă de vigoare sub 2.200 rpm, dar este pe alocuri bine camuflat de cutia automată cu cinci trepte. La frânare trebuie ținut cont că ești la volanul unei mașini de peste 1.800 kg, ai o oarecare senzație de somnolență a sistem de frânare, dar totul este datorat inerției mari.

Chiar dacă nu este un model dezinvolt în traficul urban, un pick-up poate fi luat în calcul pentru aprovizionare. Noi am obținut un consum urban de 11-12 litri, ceea ce este o valoare bună pentru un model atât de masiv, o cilindree de 2.4 litri și cutie automată. Fiat declară un consum mediu de 7,5 litri… dar ar fi bine să mai adăugați 1-2 litri în viața reală.

În condițiile în care asistăm la o migrare a conceptului de pick-up spre zona recreațională, un astfel de model care pune în continuare accentul pe utilitar poate fi apreciat de cei care își doresc o unealtă alături.

Noi ne-am jucat cu el prin nămoale, ne-am bălăcit într-un vad, am urcat la munte pe ceva drumuri imposibile… dar modelul italian nu a părut impresionat de nimic. Potențialul lui Fullback este departe de ceea ce este tentat să ceară un șofer obișnuit de la el.

Imortalizat de Mihai Dăscălescu
Fișă tehnică – Fiat Fullback  2.4 LX 4WD

Motor – turbo diesel, L4, 2.442 cmc, 181 CP@3.500 rpm, 430 Nm@2.500 rpm. Transmisie – cutie automată 5 trepte, tracțiune 4×4 nepermanentă Performanțe – 177 km/h v. max, 0-100 km/h nc Portbagaj – benă Rezervor – 75 litri Dimensiuni – L/l/h (mm) 5.205 / 1.815/ 1.780, ampatament – 3.000 Consum mediu declarat – 7,5 litri/ 100 km Consum mediu în test – 9,7 litri/ 100 km Preț de bază – 29.998 euro, TVA inclus Preț model testat – 39.022 euro, TVA inclus

 

 

 

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.