Test Drive Fiat Fullback 2.4 LX 4WD

Italienii și-au îmbogățit ”vocabularul” cu Fiat Fullback. Înainte ca Mitsubishi să devină parte a alianței Renault-Nissan, italienii i-au convins pe niponi că au și ei nevoie de un pick-up.

Fiat Fullback ”s-a născut” în 2014 când a fost semnat un acord între constructorul italian și Mitsubishi. Vorbim despre un model identic, din punct de vedere tehnic, cu a cincea generație Mitsubishi L200, Fullback fiind produs în Thailanda.

Dacă nu ar fi existat cazuri precum Twingo/ smart… și enumerarea poate continua mult… poate am fi mimat o stare de iritare, dar în 2018 este firesc ca producătorii să urmărească eficientizarea costurilor.

Fiat Fullback este comercializat în Europa, Orientul mijlociu și Africa, zona EMEA și Chile. Designul te duce cu gândul la versiunea niponă, dar italienii oferă prin intermediul diviziei Mopar o gamă de accesorii menite a individualiza și personaliza modelul. Chiar dacă este înregimentat în divizia Fiat Professional, Fullback este atât o mașină de pus la muncă, dar poate fi și o mașină cu puternice valențe recreaționale.

Fiat Fullback este un pick-up masiv, are peste 5 metri lungime… impune respect doar prin simpla prezență statică. Interiorul lui Fullback îți amintește că mașina are un caracter preponderent utilitar. Ești înconjurat de plastice tari, iar faptul că avem un model cu parfum asiatic este confirmat și de poziționarea în partea stângă a volanului a butonului de start.

Viața la bord este mult ameliorată de prezența unui sistem infotainment, iar faptul că selectarea modurilor de rulare se face prin intermediul unui selector rotativ… sunt detalii care apropie ambianța interioară de cea a unui SUV.

O parte tehnică solidă

Din punct de vedere tehnic, niponii/ italienii nu au alterat rețeta, avem tot un pick-up cu șasiu separat, arcuri lamelare pe puntea spate și o tracțiune 4×4 nepermanentă. Avem un sistem de tracțiune integrală preluat de la Pajero, celebrul Super Select 4WD II.

Utilizând butonul de selectare a modului de transmisie, puteți comuta din 2WD (2H) în 4WD (4H) în timpul deplasării, dacă viteza este mai mică de 100 km/h. În situații dificile, blocați diferențialul central prin activarea modului 4HLc, pentru teren accidentat, sau a modului 4LLc, pentru pante, noroi și zăpadă.

Când am testat L200, am găsit suspensia acestuia o idee cam moale, fapt ce conducea la un ruliu și tanga ceva mai pronunțat. Fullback s-a dovedit ceva mai rigid, oferind un control mai bun al volumelor în cazul rulării în off-road sau pe drumuri denivelate.

În ciuda unor dimensiuni care pot inhiba, o lungime de 5.205 mm, Fullback se laudă cu o rază de bracaj de 5,9 metri. În teren accidentat, modelul italian se laudă cu un unghi de o înclinare laterală de 45 grade, un unghi de atac de 30 de grade, unul de degajare de 22 grade și un unghi de trecere de 24 grade. O parte din valori sunt afectate de garda la sol de 20 cm, dar și de ampatamentul de 3 metri.

Un pick-up este sinonim cu bena sa. Aici Fullback se laudă, în versiunea cabină dublă, cu o benă a cărei platformă este la o înălțime de 845 mm, are pereți cu o înălțime de 475 mm, lungimea acesteia este de 1.520 mm. Fullback face parte din categoria mașinilor care pot lua la bord peste 1.000 kg.

Modelul avut la test avea sub capotă un propulsor diesel de 2.4 litri cu patru cilindri în linie în versiunea de 181 CP livrați la 3.500 rpm și un cuplu motor de 430 Nm disponibil la 2.500 rpm. Propulsorului îi pot reproșa o ușoară lipsă de vigoare sub 2.200 rpm, dar este pe alocuri bine camuflat de cutia automată cu cinci trepte. La frânare trebuie ținut cont că ești la volanul unei mașini de peste 1.800 kg, ai o oarecare senzație de somnolență a sistem de frânare, dar totul este datorat inerției mari.

Chiar dacă nu este un model dezinvolt în traficul urban, un pick-up poate fi luat în calcul pentru aprovizionare. Noi am obținut un consum urban de 11-12 litri, ceea ce este o valoare bună pentru un model atât de masiv, o cilindree de 2.4 litri și cutie automată. Fiat declară un consum mediu de 7,5 litri… dar ar fi bine să mai adăugați 1-2 litri în viața reală.

În condițiile în care asistăm la o migrare a conceptului de pick-up spre zona recreațională, un astfel de model care pune în continuare accentul pe utilitar poate fi apreciat de cei care își doresc o unealtă alături.

Noi ne-am jucat cu el prin nămoale, ne-am bălăcit într-un vad, am urcat la munte pe ceva drumuri imposibile… dar modelul italian nu a părut impresionat de nimic. Potențialul lui Fullback este departe de ceea ce este tentat să ceară un șofer obișnuit de la el.

Imortalizat de Mihai Dăscălescu
Fișă tehnică – Fiat Fullback  2.4 LX 4WD

Motor – turbo diesel, L4, 2.442 cmc, 181 CP@3.500 rpm, 430 Nm@2.500 rpm. Transmisie – cutie automată 5 trepte, tracțiune 4×4 nepermanentă Performanțe – 177 km/h v. max, 0-100 km/h nc Portbagaj – benă Rezervor – 75 litri Dimensiuni – L/l/h (mm) 5.205 / 1.815/ 1.780, ampatament – 3.000 Consum mediu declarat – 7,5 litri/ 100 km Consum mediu în test – 9,7 litri/ 100 km Preț de bază – 29.998 euro, TVA inclus Preț model testat – 39.022 euro, TVA inclus

 

 

 

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Ultimul recital pentru bătrânul tenor: Cum a reușit Joest Racing să bată monolitul Mercedes-Sauber

În mai 1989, Campionatul Mondial de Anduranță venea pentru prima sa reprezentație pe pământ european, mai exact pe fostul circuit de Formula 1 Dijon-Prenois. Ceea ce ar fi trebuit să fie un galop de sănătate pentru echipa de uzină Mercedes-Sauber a devenit, însă, cântecul de lebădă al celui mai faimos model din istoria Grupei C, Porsche-le 962. Reușita, semnată de formația lui Reinhold Joest prin piloții Bob Wollek și Frank Jelinski este notabilă și pentru că abia recent, în cursa de șase ore de la Spa-Francorchamps din acest an, am putut asista la o nouă victorie pentru un Porsche privat la nivel de campionat mondial – după o pauză de 35 de ani.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.