Test Drive Fiat Panda 1.2 EasyPower

Actuala generație Fiat Panda și-a făcut debutul acum 3 ani. Italienii au un talent unic de a îmbrăca orice în veșminte care să te cucerească.

Spaghetti factory – Butelia!

S-ar putea să mă înșel, dar în clipa în care scriu acest material nu mă pot gândi la un alt ingredient culinar care să poată îmbrăca atâtea forme: Spaghetti!!! Fiat Panda / Abarth 500C esseesse

Avem o bază comună, dar unul a fost condimentat cu GPL, altul cu venin de scorpion. 

Panda 1.2 EasyPower… cei de la Fiat se pot lăuda cu cea mai bogată gamă de modele ce pot funcționa și cu GPL sau metan.

Designul este o evoluție a liniei vechii generații, dar o evoluție care a fost ”contaminată” de repere atemporale din designul italian. Tot acest proces creativ a dus la nașterea unui lait motiv estetic – squircle. O formă născută în urma mariajului dintre un pătrat și un cerc. Dacă îți permiți luxul de a contempla caroseria preț de vreo 10-15 minute… vei descoperi că totul este compus din acestă formă, mai puțin pneurile și jantele.

Chiar m-am apucat să număr câte ”squircle-luri” compun mașina atât la exterior cât și la interior… pe la 147 am renunțat. Adevărata provocare este să numărați de câte ori este scris numele Panda… nici cei de la Fiat nu cred că știu… doar aruncați o privire pe panourile interioare al portierelor.

Interiorul este un loc extrem de vesel, de tonic. Un lucru obținut atât prin formă cât și prin culoare. Probabil singura sincopă creativă de la interior este designul frânei de staționare, lipsit total de ergonomie. Un interior spațios, luminos pentru clasa sa, cu o poziție la volan relativ înaltă. Coloana de direcție poate fi ajustată doar pe înălțime. Italienii au apelat la un mic artificiu pentru a oferi mai mult spațiu, bancheta spate culisează. Poți favoriza spațiul pentru locurile spate sau volumul portbagajului care variază de la 225 litri la 260 litri, iar dacă se rabatează bancheta spate se ajunge la 870 litri.

  • Fiat Panda 1.2 EasyPower

Și uite că în 2014 îți poți cumpăra o mașină cu propulsor 1.2 și două rezervoare: unul de 37 de litri unde este găzduită benzina și altul de 30,5 litri unde este înghesuit GPL-ul. La un consum mediu de 6 – 6,5 litri, cele două rezervoare îți garantează o autonomie de peste 1.000 km. Pe hârtie cei 69 CP la 5.500 rpm şi 102 Nm la 3.000 rpm dezvoltați de agregat nu impresionează. Nici în realitate performanțele motorului nu îți ridică nivelul de adrenalină. Panda 1.2 EasyPower ajunge la 100 kmh în 14,2 secunde, are o viteză maximă de 164 km/h.

Dar autonomia de aproximativ 450 km cu un plin de GPL va face vizitele la pompa de benzină extrem de rare. Diferențe semnificative de reprize, livrare a puterii între benzină și GPL nu sunt, chiar trebuie să îți rafinezi simțurile pentru a simți micile diferențe.

Concluzie

Aceeași platformă… și două produse atât de diferite. Dacă la 30 de ani îți cumperi un Fiat Panda 1.2 EasyPower nu îți vei umple pagina de facebook cu imagini ale noului bolid, dar dacă la 30 de ani ai în buzunar talonul de la un Abarth 500C esseesse… ai șanse să devii artist foto. Iar lucrurile pot spune că stau exact invers la un 55 de ani.

Fiat Panda 1.2 EasyPower

Preț de bază: 9.214 € / 0-100 km/h 14,2 sec / Viteză maximă 164 km/h / Consum mediu în test 6,3 litri/ 100 km / CO2 107 g/km / Masă 1.015kg / Motor L4, 1.242 cmc / Putere 69 CP la 5.500 rpm / Cuplu motor 102 Nm la 3.000 rpm / Cutie de viteze manuală cu 5 trepte

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Ultimul recital pentru bătrânul tenor: Cum a reușit Joest Racing să bată monolitul Mercedes-Sauber

În mai 1989, Campionatul Mondial de Anduranță venea pentru prima sa reprezentație pe pământ european, mai exact pe fostul circuit de Formula 1 Dijon-Prenois. Ceea ce ar fi trebuit să fie un galop de sănătate pentru echipa de uzină Mercedes-Sauber a devenit, însă, cântecul de lebădă al celui mai faimos model din istoria Grupei C, Porsche-le 962. Reușita, semnată de formația lui Reinhold Joest prin piloții Bob Wollek și Frank Jelinski este notabilă și pentru că abia recent, în cursa de șase ore de la Spa-Francorchamps din acest an, am putut asista la o nouă victorie pentru un Porsche privat la nivel de campionat mondial – după o pauză de 35 de ani.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.