Test Drive Fiat Panda 1.2 EasyPower

Actuala generație Fiat Panda și-a făcut debutul acum 3 ani. Italienii au un talent unic de a îmbrăca orice în veșminte care să te cucerească.

Spaghetti factory – Butelia!

S-ar putea să mă înșel, dar în clipa în care scriu acest material nu mă pot gândi la un alt ingredient culinar care să poată îmbrăca atâtea forme: Spaghetti!!! Fiat Panda / Abarth 500C esseesse

Avem o bază comună, dar unul a fost condimentat cu GPL, altul cu venin de scorpion. 

Panda 1.2 EasyPower… cei de la Fiat se pot lăuda cu cea mai bogată gamă de modele ce pot funcționa și cu GPL sau metan.

Designul este o evoluție a liniei vechii generații, dar o evoluție care a fost ”contaminată” de repere atemporale din designul italian. Tot acest proces creativ a dus la nașterea unui lait motiv estetic – squircle. O formă născută în urma mariajului dintre un pătrat și un cerc. Dacă îți permiți luxul de a contempla caroseria preț de vreo 10-15 minute… vei descoperi că totul este compus din acestă formă, mai puțin pneurile și jantele.

Chiar m-am apucat să număr câte ”squircle-luri” compun mașina atât la exterior cât și la interior… pe la 147 am renunțat. Adevărata provocare este să numărați de câte ori este scris numele Panda… nici cei de la Fiat nu cred că știu… doar aruncați o privire pe panourile interioare al portierelor.

Interiorul este un loc extrem de vesel, de tonic. Un lucru obținut atât prin formă cât și prin culoare. Probabil singura sincopă creativă de la interior este designul frânei de staționare, lipsit total de ergonomie. Un interior spațios, luminos pentru clasa sa, cu o poziție la volan relativ înaltă. Coloana de direcție poate fi ajustată doar pe înălțime. Italienii au apelat la un mic artificiu pentru a oferi mai mult spațiu, bancheta spate culisează. Poți favoriza spațiul pentru locurile spate sau volumul portbagajului care variază de la 225 litri la 260 litri, iar dacă se rabatează bancheta spate se ajunge la 870 litri.

  • Fiat Panda 1.2 EasyPower

Și uite că în 2014 îți poți cumpăra o mașină cu propulsor 1.2 și două rezervoare: unul de 37 de litri unde este găzduită benzina și altul de 30,5 litri unde este înghesuit GPL-ul. La un consum mediu de 6 – 6,5 litri, cele două rezervoare îți garantează o autonomie de peste 1.000 km. Pe hârtie cei 69 CP la 5.500 rpm şi 102 Nm la 3.000 rpm dezvoltați de agregat nu impresionează. Nici în realitate performanțele motorului nu îți ridică nivelul de adrenalină. Panda 1.2 EasyPower ajunge la 100 kmh în 14,2 secunde, are o viteză maximă de 164 km/h.

Dar autonomia de aproximativ 450 km cu un plin de GPL va face vizitele la pompa de benzină extrem de rare. Diferențe semnificative de reprize, livrare a puterii între benzină și GPL nu sunt, chiar trebuie să îți rafinezi simțurile pentru a simți micile diferențe.

Concluzie

Aceeași platformă… și două produse atât de diferite. Dacă la 30 de ani îți cumperi un Fiat Panda 1.2 EasyPower nu îți vei umple pagina de facebook cu imagini ale noului bolid, dar dacă la 30 de ani ai în buzunar talonul de la un Abarth 500C esseesse… ai șanse să devii artist foto. Iar lucrurile pot spune că stau exact invers la un 55 de ani.

Fiat Panda 1.2 EasyPower

Preț de bază: 9.214 € / 0-100 km/h 14,2 sec / Viteză maximă 164 km/h / Consum mediu în test 6,3 litri/ 100 km / CO2 107 g/km / Masă 1.015kg / Motor L4, 1.242 cmc / Putere 69 CP la 5.500 rpm / Cuplu motor 102 Nm la 3.000 rpm / Cutie de viteze manuală cu 5 trepte

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.