Test Drive Fiat Panda 1.2 EasyPower

Actuala generație Fiat Panda și-a făcut debutul acum 3 ani. Italienii au un talent unic de a îmbrăca orice în veșminte care să te cucerească.

Spaghetti factory – Butelia!

S-ar putea să mă înșel, dar în clipa în care scriu acest material nu mă pot gândi la un alt ingredient culinar care să poată îmbrăca atâtea forme: Spaghetti!!! Fiat Panda / Abarth 500C esseesse

Avem o bază comună, dar unul a fost condimentat cu GPL, altul cu venin de scorpion. 

Panda 1.2 EasyPower… cei de la Fiat se pot lăuda cu cea mai bogată gamă de modele ce pot funcționa și cu GPL sau metan.

Designul este o evoluție a liniei vechii generații, dar o evoluție care a fost ”contaminată” de repere atemporale din designul italian. Tot acest proces creativ a dus la nașterea unui lait motiv estetic – squircle. O formă născută în urma mariajului dintre un pătrat și un cerc. Dacă îți permiți luxul de a contempla caroseria preț de vreo 10-15 minute… vei descoperi că totul este compus din acestă formă, mai puțin pneurile și jantele.

Chiar m-am apucat să număr câte ”squircle-luri” compun mașina atât la exterior cât și la interior… pe la 147 am renunțat. Adevărata provocare este să numărați de câte ori este scris numele Panda… nici cei de la Fiat nu cred că știu… doar aruncați o privire pe panourile interioare al portierelor.

Interiorul este un loc extrem de vesel, de tonic. Un lucru obținut atât prin formă cât și prin culoare. Probabil singura sincopă creativă de la interior este designul frânei de staționare, lipsit total de ergonomie. Un interior spațios, luminos pentru clasa sa, cu o poziție la volan relativ înaltă. Coloana de direcție poate fi ajustată doar pe înălțime. Italienii au apelat la un mic artificiu pentru a oferi mai mult spațiu, bancheta spate culisează. Poți favoriza spațiul pentru locurile spate sau volumul portbagajului care variază de la 225 litri la 260 litri, iar dacă se rabatează bancheta spate se ajunge la 870 litri.

  • Fiat Panda 1.2 EasyPower

Și uite că în 2014 îți poți cumpăra o mașină cu propulsor 1.2 și două rezervoare: unul de 37 de litri unde este găzduită benzina și altul de 30,5 litri unde este înghesuit GPL-ul. La un consum mediu de 6 – 6,5 litri, cele două rezervoare îți garantează o autonomie de peste 1.000 km. Pe hârtie cei 69 CP la 5.500 rpm şi 102 Nm la 3.000 rpm dezvoltați de agregat nu impresionează. Nici în realitate performanțele motorului nu îți ridică nivelul de adrenalină. Panda 1.2 EasyPower ajunge la 100 kmh în 14,2 secunde, are o viteză maximă de 164 km/h.

Dar autonomia de aproximativ 450 km cu un plin de GPL va face vizitele la pompa de benzină extrem de rare. Diferențe semnificative de reprize, livrare a puterii între benzină și GPL nu sunt, chiar trebuie să îți rafinezi simțurile pentru a simți micile diferențe.

Concluzie

Aceeași platformă… și două produse atât de diferite. Dacă la 30 de ani îți cumperi un Fiat Panda 1.2 EasyPower nu îți vei umple pagina de facebook cu imagini ale noului bolid, dar dacă la 30 de ani ai în buzunar talonul de la un Abarth 500C esseesse… ai șanse să devii artist foto. Iar lucrurile pot spune că stau exact invers la un 55 de ani.

Fiat Panda 1.2 EasyPower

Preț de bază: 9.214 € / 0-100 km/h 14,2 sec / Viteză maximă 164 km/h / Consum mediu în test 6,3 litri/ 100 km / CO2 107 g/km / Masă 1.015kg / Motor L4, 1.242 cmc / Putere 69 CP la 5.500 rpm / Cuplu motor 102 Nm la 3.000 rpm / Cutie de viteze manuală cu 5 trepte

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

Test Drive Fiat 500e

Îmi era dor de 500, de Fiat 500, dar de unul nou, de unul după care copii să se întoarcă zâmbind. Au trecut câțiva ani din 2007, moment în care m-am întâlnit cu noul Fiat 500e. Dar este și adevăr în vorba…” Lucruri bune se întâmplă doar celor care au răbdare.”

Citește articol »

Poveste de succes – BMW M3 / M4 Competition

Într-un război continuu al cifrelor și performanțelor tot mai bune, cred că modelele sport trebuie cumpărate pentru sufletul lor, pentru ceea ce transmit și pentru plăcerea pe care o oferă celui de la volan în fiecare zi. După ce am condus noile BMW M3 Competition și M4 Competition pe circuit, am realizat că cele de mai sus au fost teme de referință pentru inginerii de la BMW.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.