Știați că BMW are în ofertă niște linii de echipare, și ele nu au nicio legătură cu pachetul M Sport? Pentru unii poate suna bizar a concepe că îți poți comanda un BMW fără a-l extroverti cu niște jante și spoilere M. Ciudat este că, puterea obișnuinței funcționează, și găsesc ușor ciudat la o primă vedere un BMW 530xd Luxury Line.
Cam așa s-a întâmplat și cu acest BMW 530xd Luxury Line. Recunosc că la prima ”atingere” am fost ceva mai distant, mai puțin implicat emoțional. Pe măsură ce consumam clipe alături de acest Luxury Line… descopeream ceva… acel ceva pe care-l admiram pe la finalul anilor 90 la un E38 venit de afară, evident second, dar care fusese configurat de o familie care dorea confort, eleganță, noblețe…
Acel plus pe care ți-l dă cultura auto când vine vorba de configurarea unei mașini.
Acel plus l-am găsit la acest pachet BMW 530xd Luxury Line. Unul care la exterior aduce grila radiatorului cu barele cromate, jantelor speciale din aliaj uşor de 18” sau 19” cu design Multi-spoke, cadrul geamurilor laterale cromat, iar mânerele portierelor sunt iluminate şi au inserţii cromate.
Şorţurile faţă şi spate conţin elemente cromate decorative care adaugă un plus de fler la designul clasic al Luxury Line. Ţeava de eşapament este finisată în crom lucios, iar montanţii B şi partea inferioară a oglinzii exterioare sunt în Negru lucios contrastant.
Eleganța exteriorului este regăsită și la interior. Ornamente din lemn nobil, tapițeria de piele de înaltă calitate cu o cusătură specială, praguri iluminate…
Luxury Line nu este un pachet pe care să-l configurezi în 5 minute pe configuratorul online. Este un pachet pe care-l configurezi în showroom, acolo unde ai monstre de culoare, texturi… pentru a putea spune că ai făcut o alegere matură.
Un Seria 5 cu mult altfel la interior, și asta grație unui pachet extrem de matur desenat de cei de la BMW.
În altă ordine de idei, una dintre cele mai bune suspensii întâlnite pe o mașină, dacă nu cea mai bună, a fost pe un Alpina B5 Bi-Turbo, modelul bazat pe actuala generație Seria 5 – F10.
La acel moment eram mai mult decât contrariat de faptul că tunerul a reușit o astfel de calibrare a suspensiei, evident mult peste ceea ce oferea modelul bavarez în configurația de fabrică. În proporție de 95% am regăsit aceeași suspensie pe acest BMW 530xd Luxury Line, voi continua să repet Luxury Line, poate astfel voi zări pe stradă și altceva decât pachete sport pe modelele BMW.
În ciuda unor jante de 19 inch, al unui talon care m-a făcut să transpir destul de des, chiar și la ”intersecția” cu o minusculă iregularitate a căi de rulare, rare au fost momentele la bord când am simțit că rulez și nu plutesc. O suspensie calibrată sublim. Un control foarte bun al ruliului și tangajului caroseriei în cazul unui condus sportiv, o filtrare excelentă a denivelărilor dar fără a fi pufoasă… continuând să ofere și suficientă fermitate pentru a nu dizolva identitatea sportivă a modelului.
Tracțiunea integrală, motorul și cutia… probabil cel mai bun pachet din segment.
Preț 59.210 € ; Preț model testat: 21.250 € cu TAV inclus ; 0-100 km/h 5,7 sec; Viteză maximă 250 km/h; Consum mediu în test 8,8 litri/ 100 km; CO2 142/km; Masă 1.885 kg ; Motor L6, turbo diesel, 2.993 cmc; Putere 258 CP la 4.000 rpm; Cuplu motor 540 Nm de la 1.500 – 3.000 rpm; Cutie de viteze automată cu 8 trepte.