Test Drive BMW 530xd Luxury Line

Nu aș putea spune că este vorba despre un test drive, ci mai mult despre descoperirea șarmului și rafinamentului oferit de un model BMW 530xd puțin altfel.

Știați că BMW are în ofertă niște linii de echipare, și ele nu au nicio legătură cu pachetul M Sport? Pentru unii poate suna bizar a concepe că îți poți comanda un BMW fără a-l extroverti cu niște jante și spoilere M. Ciudat este că, puterea obișnuinței funcționează, și găsesc ușor ciudat la o primă vedere un BMW 530xd Luxury Line.

Cam așa s-a întâmplat și cu acest BMW 530xd Luxury Line. Recunosc că la prima ”atingere” am fost ceva mai distant, mai puțin implicat emoțional. Pe măsură ce consumam clipe alături de acest Luxury Line… descopeream ceva… acel ceva pe care-l admiram pe la finalul anilor 90 la un E38 venit de afară, evident second, dar care fusese configurat de o familie care dorea confort, eleganță, noblețe…

Acel plus pe care ți-l dă cultura auto când vine vorba de configurarea unei mașini.

Acel plus l-am găsit la acest pachet BMW 530xd Luxury Line. Unul care la exterior aduce grila radiatorului cu barele cromate, jantelor speciale din aliaj uşor de 18” sau 19” cu design Multi-spoke, cadrul geamurilor laterale cromat, iar mânerele portierelor sunt iluminate şi au inserţii cromate.

Şorţurile faţă şi spate conţin elemente cromate decorative care adaugă un plus de fler la designul clasic al Luxury Line. Ţeava de eşapament este finisată în crom lucios, iar montanţii B şi partea inferioară a oglinzii exterioare sunt în Negru lucios contrastant.

BMW 530xd
BMW 530xd

Eleganța exteriorului este regăsită și la interior. Ornamente din lemn nobil, tapițeria de piele de înaltă calitate cu o cusătură specială, praguri iluminate…

Luxury Line nu este un pachet pe care să-l configurezi în 5 minute pe configuratorul online. Este un pachet pe care-l configurezi în showroom, acolo unde ai monstre de culoare, texturi… pentru a putea spune că ai făcut o alegere matură.

Un Seria 5 cu mult altfel la interior, și asta grație unui pachet extrem de matur desenat de cei de la BMW.
În altă ordine de idei, una dintre cele mai bune suspensii întâlnite pe o mașină, dacă nu cea mai bună, a fost pe un Alpina B5 Bi-Turbo, modelul bazat pe actuala generație Seria 5 – F10.

La acel moment eram mai mult decât contrariat de faptul că tunerul a reușit o astfel de calibrare a suspensiei, evident mult peste ceea ce oferea modelul bavarez în configurația de fabrică. În proporție de 95% am regăsit aceeași suspensie pe acest BMW 530xd Luxury Line, voi continua să repet Luxury Line, poate astfel voi zări pe stradă și altceva decât pachete sport pe modelele BMW.

În ciuda unor jante de 19 inch, al unui talon care m-a făcut să transpir destul de des, chiar și la ”intersecția” cu o minusculă iregularitate a căi de rulare, rare au fost momentele la bord când am simțit că rulez și nu plutesc. O suspensie calibrată sublim. Un control foarte bun al ruliului și tangajului caroseriei în cazul unui condus sportiv, o filtrare excelentă a denivelărilor dar fără a fi pufoasă… continuând să ofere și suficientă fermitate pentru a nu dizolva identitatea sportivă a modelului.

Tracțiunea integrală, motorul și cutia… probabil cel mai bun pachet din segment.

BMW 530d xDrive Luxury Line

Preț 59.210 € ; Preț model testat: 21.250 € cu TAV inclus ; 0-100 km/h 5,7 sec; Viteză maximă 250 km/h; Consum mediu în test 8,8 litri/ 100 km; CO2 142/km; Masă 1.885 kg ; Motor L6, turbo diesel, 2.993 cmc; Putere 258 CP la 4.000 rpm; Cuplu motor 540 Nm de la 1.500 – 3.000 rpm; Cutie de viteze automată cu 8 trepte.

Imortalizat de Mihai Dăscălescu

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.