Asemenea gamei BMW Seria 5, grila BMW M5 actualizată coboară mai mult în spoilerul faţă, iar conturul său cromat are un design dintr-o singură piesă, care încadrează ambele elemente ale grilei. Grila cu bare duble, specifice M, şi emblema M sunt elemente distinctive ale noilor modele. Spoilerul faţă are un contur mai dinamic şi prize de aer mai mari în părţile laterale, în timp ce priza de aer centrală extinsă are o formă hexagonală şi încorporează răcitorul de ulei şi senzorul radar pentru sistemul de tempomat activ (ACC). Noile tuburi de lumină în formă L, dispuse în benzi înguste spre grila radiatorului, adaugă un detaliu dinamic farurilor LED nou proiectate.
Noua opţiune de lumini BMW Individual Shadowline adaugă un accent cu nuanţe închise farurilor LED adaptive şi BMW Laserlight. Capota din aluminiu, aripile faţă cu branhii M caracteristice, oglinzile exterioare M simplificate şi acoperişul din plastic armat cu fibră de carbon (CFRP) se alătură barelor duble ale grilei BMW ca particularităţi de design ale modelelor de performanţă din gama BMW Seria 5. Difuzorul puternic a fost revizuit şi el, la fel ca şi stopurile LED tridimensionale, a căror grafică luminoasă precisă oferă o nouă abordare a formei L familiară pentru BMW 5.
Detalii negre pentru BMW M5 Competition şi culori noi
BMW M5 Competition vine şi cu detalii de design negre, care îi subliniază statutul de vârf de gamă. Conturul grilei BMW, structura mesh de pe branhiile M, capacele oglinzilor exterioare şi spoilerul spate suplimentar de pe capota portbagajului au un finisaj negru lucios, iar difuzorul include inserţii negre. Emblemele M5 Competition de culoare neagră împodobesc grila faţă, branhiile şi capota portbagajului, în timp ce plăcuţele de pe pragurile uşilor au versiune iluminată. Ţevile de eşapament ale sistemului de evacuare standard M Sport sunt finisate în Black Chrome.
Clienţii BMW M5 şi BMW M5 Competition pot alege dintre cinci culori noi pentru finisajul exterior: Brands Hatch Grey şi Motegi Red metalizat, precum şi Tanzanite Blue II metalizat, Aventurine Red II metalizat şi finisajul Frozen Bluestone metalizat mat de la BMW Individual. Nuanţa oferită anterior ca Champagne Quartz metalizat a fost redenumită Alvit Grey metalizat. Opţiunile de jante din aliaj uşor includ acum şi modele M de 20 de ţoli, cu design double-spoke, în culoarea Orbit Grey lustruit, familiară de la BMW M8.
Butonul Setup duce conducătorul direct la meniul de configurare
Apăsarea butonului Setup, poziţionat deasupra butonului M Mode, duce conducătorul direct la meniul displayului central pentru a programa o configuraţie individuală pentru opţiunile sistemului de propulsie şi ale şasiului – şi astfel adaptarea configuraţiei maşinii la situaţia de condus şi la preferinţele personale. Funcţionarea simplificată folosind ecranul tactil sau controlerul iDrive uşurează misiunea conducătorului de a alege setări diferite pentru motor, suspensie, direcţie şi sistemul M xDrive. Cele două butoane M1 şi M2 – vopsite în roşu şi aflate lângă clapetele de schimbare a vitezelor de pe volanul M multifuncţional – permit schimbarea rapidă între două setări predefinite ale tuturor funcţiilor menţionate: caracteristicile M xDrive, funcţionarea DSC, motorului, transmisiei, amortizoarelor şi direcţiei, precum şi afişajul M View în Head-Up Display.
Modul TRACK pentru un sentiment M nediluat în BMW M5 Competition
La BMW M5 Competition, menţinerea apăsată a butonului M Mode, apoi confirmarea solicitării pe displayul central activează modul TRACK suplimentar. Acest mod este conceput exclusiv pentru utilizarea pe circuite şi dezactivează toate funcţiile de confort şi siguranţă ale sistemelor de asistare a condusului. Pentru a concentra atenţia conducătorului şi mai intens pe drumul care urmează, sistemul audio este dezactivat şi el, iar displayul central este oprit. Rezultatul este o experienţă pură pilotaj. Panoul de instrumente trece în modul M View, în timp ce Head-Up Display renunţă la citirile din partea sistemele de asistare a condusului. Activarea automată a luminilor de avarie ca răspuns la frânarea de urgenţă este suprimată, iar sistemul de avertizare la coliziune este dezactivat şi el. O nouă apăsare a butonului M Mode comută din modul TRACK în setarea ROAD.
Scaune M Sport ca dotare standard, scaune M multifuncţionale ca opţiune
Scaunele opţionale M multifuncţionale, cu tetiere integrale, logo-ul M5 iluminat şi funcţiile extinse sunt disponibile ca alternativă la scaunele M Sport standard, cu tapiţerie cu piele Merino şi reglaj electric multiplu. Tapiţeria integrală cu piele Merino, în combinaţia Black/Midrand Beige, este disponibilă acum ca o opţiune exclusivă pentru BMW M5 Competition.
Putere impozantă de la motorul V8 capabil să urce în turaţii
Motorul V8 de sub capota BMW M5 şi BMW M5 Competition funcţionează la turaţii ridicate, un stil derivat din curse – adică cu o putere impunătoare şi livrare superioară a puterii. BMW M5 generează o putere maximă de 441 kW/600 CP la 6.000 rpm, în timp ce cei 460 kW/625 CP ai BMW M5 Competition sunt disponibili la 6.000 rpm. Cuplul maxim al celor două modele – 750 Nm – este atins încă de la 1.800 rpm şi este menţinut până la 5.600 rpm în cazul BMW M5, respectiv până la 5.860 rpm pentru BMW M5 Competition.
Caracteristicile motorului pot fi modificate, prin simpla apăsare a unui buton, din modul EFFICIENT de bază în SPORT şi SPORT +, ceea ce duce la o reacţie şi mai bună la mişcările acceleratorului. BMW M5 sprintează de la 0 la 100 km/h în 3,4 secunde, ceea ce introduce modelul pe teritoriul automobilelor supersport. Modelul are nevoie doar de 11,1 secunde pentru a ajunge de la 0 la 200 km/h. BMW M5 Competiţia realizează ambele misiuni ceva mai rapid: 0-100 km/h în 3,3 secunde, 0-200 km/h în numai 10,8 secunde.
Viteza maximă a BMW M5 şi BMW M5 Competition este de 250 km/h – sau 305 km/h când este comandat pachetul M Driver opţional. Sistemul de evacuare dublu, controlat cu clapetă, al modelului BMW M5 şi sistemul de evacuare M Sport de la BMW M5 Competition – de asemenea, dublu şi controlat cu clapete – produc acustica sportivă perfectă pentru cele două modele. O notă mai gravă a motorului poate fi obţinută prin intermediul butonului M Sound Control.
Transmisia M Steptronic cu opt trepte, disponibilă standard, permite timpi de schimbare foarte scurţi şi răspunsuri rapide şi precise la fiecare acţionare a acceleratorului. Comutatorul Drivelogic de pe selectorul de viteze permite alegerea a trei moduri pentru un condus eficient, sportiv sau foarte dinamic – ultimul implicând schimbări de viteză extrem de rapide. Conducătorul poate utiliza atât maneta selectorului, cât şi clapetele de schimbare de pe volan pentru a interveni manual.
Montare personalizată a motorului pentru BMW M5 Competition
Printre elementele speciale ale BMW M5 Competition se numără suporturile personalizate pentru motor, cu un raport mai rigid al arcurilor. Conexiunea mai fermă a propulsorului la structura automobilului este perceptibilă în mod clar, ceea ce duce la o reacţie şi mai rapidă a motorului şi la transmiterea imediată a puterii sale către trenul de rulare. De asemenea, maşina ia virajele cu precizie vizibil mai mare, datorită rigidităţii suplimentare a suporturilor.
Frâne M Compund ca echipare standard
Ambele variante M5 sunt echipate standard cu frâne M Compund, care dispun de discuri de frână perforate, ventilare interior, şi etriere fixe, cu şase pistoane şi logo M, pe puntea faţă şi etriere flotante cu un singur piston, cu frână de parcare integrată, pe puntea spate. Acum, pe lângă finisarea standard în albastru, etrierele pot fi vopsite opţional şi în negru lucios sau roşu lucios. Disponibile opţional, frânele M din carbon ceramic pot fi recunoscute după etrierele aurii cu logo M (etriere fixe cu şase pistoane pe puntea faţă, etriere flotante cu un singur piston pe puntea spate). Rezistă la uzură excepţional de bine, sunt mai uşoare cu 23 de kilograme, asigură o performanţă de frânare şi o stabilitate termică şi mai bune şi se bucură de rezistenţă mai mare.