Noile BMW M5 şi BMW M5 Competition

BMW M5 şi BMW M5 Competition. Rețeta este aceeași, o berlină care poate teleporta cinci personae grație celor 600 CP, sau 625 CP în versiunea Competition.

Asemenea gamei BMW Seria 5, grila BMW M5 actualizată coboară mai mult în spoilerul faţă, iar conturul său cromat are un design dintr-o singură piesă, care încadrează ambele elemente ale grilei. Grila cu bare duble, specifice M, şi emblema M sunt elemente distinctive ale noilor modele. Spoilerul faţă are un contur mai dinamic şi prize de aer mai mari în părţile laterale, în timp ce priza de aer centrală extinsă are o formă hexagonală şi încorporează răcitorul de ulei şi senzorul radar pentru sistemul de tempomat activ (ACC). Noile tuburi de lumină în formă L, dispuse în benzi înguste spre grila radiatorului, adaugă un detaliu dinamic farurilor LED nou proiectate.

Noua opţiune de lumini BMW Individual Shadowline adaugă un accent cu nuanţe închise farurilor LED adaptive şi BMW Laserlight. Capota din aluminiu, aripile faţă cu branhii M caracteristice, oglinzile exterioare M simplificate şi acoperişul din plastic armat cu fibră de carbon (CFRP) se alătură barelor duble ale grilei BMW ca particularităţi de design ale modelelor de performanţă din gama BMW Seria 5. Difuzorul puternic a fost revizuit şi el, la fel ca şi stopurile LED tridimensionale, a căror grafică luminoasă precisă oferă o nouă abordare a formei L familiară pentru BMW 5.

Detalii negre pentru BMW M5 Competition şi culori noi

BMW M5 Competition vine şi cu detalii de design negre, care îi subliniază statutul de vârf de gamă. Conturul grilei BMW, structura mesh de pe branhiile M, capacele oglinzilor exterioare şi spoilerul spate suplimentar de pe capota portbagajului au un finisaj negru lucios, iar difuzorul include inserţii negre. Emblemele M5 Competition de culoare neagră împodobesc grila faţă, branhiile şi capota portbagajului, în timp ce plăcuţele de pe pragurile uşilor au versiune iluminată. Ţevile de eşapament ale sistemului de evacuare standard M Sport sunt finisate în Black Chrome.

Clienţii BMW M5 şi BMW M5 Competition pot alege dintre cinci culori noi pentru finisajul exterior: Brands Hatch Grey şi Motegi Red metalizat, precum şi Tanzanite Blue II metalizat, Aventurine Red II metalizat şi finisajul Frozen Bluestone metalizat mat de la BMW Individual. Nuanţa oferită anterior ca Champagne Quartz metalizat a fost redenumită Alvit Grey metalizat. Opţiunile de jante din aliaj uşor includ acum şi modele M de 20 de ţoli, cu design double-spoke, în culoarea Orbit Grey lustruit, familiară de la BMW M8.

Butonul Setup duce conducătorul direct la meniul de configurare

Apăsarea butonului Setup, poziţionat deasupra butonului M Mode, duce conducătorul direct la meniul displayului central pentru a programa o configuraţie individuală pentru opţiunile sistemului de propulsie şi ale şasiului – şi astfel adaptarea configuraţiei maşinii la situaţia de condus şi la preferinţele personale. Funcţionarea simplificată folosind ecranul tactil sau controlerul iDrive uşurează misiunea conducătorului de a alege setări diferite pentru motor, suspensie, direcţie şi sistemul M xDrive. Cele două butoane M1 şi M2 – vopsite în roşu şi aflate lângă clapetele de schimbare a vitezelor de pe volanul M multifuncţional – permit schimbarea rapidă între două setări predefinite ale tuturor funcţiilor menţionate: caracteristicile M xDrive, funcţionarea DSC, motorului, transmisiei, amortizoarelor şi direcţiei, precum şi afişajul M View în Head-Up Display.

Modul TRACK pentru un sentiment M nediluat în BMW M5 Competition

La BMW M5 Competition, menţinerea apăsată a butonului M Mode, apoi confirmarea solicitării pe displayul central activează modul TRACK suplimentar. Acest mod este conceput exclusiv pentru utilizarea pe circuite şi dezactivează toate funcţiile de confort şi siguranţă ale sistemelor de asistare a condusului. Pentru a concentra atenţia conducătorului şi mai intens pe drumul care urmează, sistemul audio este dezactivat şi el, iar displayul central este oprit. Rezultatul este o experienţă pură pilotaj. Panoul de instrumente trece în modul M View, în timp ce Head-Up Display renunţă la citirile din partea sistemele de asistare a condusului. Activarea automată a luminilor de avarie ca răspuns la frânarea de urgenţă este suprimată, iar sistemul de avertizare la coliziune este dezactivat şi el. O nouă apăsare a butonului M Mode comută din modul TRACK în setarea ROAD.

Scaune M Sport ca dotare standard, scaune M multifuncţionale ca opţiune

Scaunele opţionale M multifuncţionale, cu tetiere integrale, logo-ul M5 iluminat şi funcţiile extinse sunt disponibile ca alternativă la scaunele M Sport standard, cu tapiţerie cu piele Merino şi reglaj electric multiplu. Tapiţeria integrală cu piele Merino, în combinaţia Black/Midrand Beige, este disponibilă acum ca o opţiune exclusivă pentru BMW M5 Competition.

Putere impozantă de la motorul V8 capabil să urce în turaţii

Motorul V8 de sub capota BMW M5 şi BMW M5 Competition funcţionează la turaţii ridicate, un stil derivat din curse – adică cu o putere impunătoare şi livrare superioară a puterii. BMW M5 generează o putere maximă de 441 kW/600 CP la 6.000 rpm, în timp ce cei 460 kW/625 CP ai BMW M5 Competition sunt disponibili la 6.000 rpm. Cuplul maxim al celor două modele – 750 Nm – este atins încă de la 1.800 rpm şi este menţinut până la 5.600 rpm în cazul BMW M5, respectiv până la 5.860 rpm pentru BMW M5 Competition.

Caracteristicile motorului pot fi modificate, prin simpla apăsare a unui buton, din modul EFFICIENT de bază în SPORT şi SPORT +, ceea ce duce la o reacţie şi mai bună la mişcările acceleratorului. BMW M5 sprintează de la 0 la 100 km/h în 3,4 secunde, ceea ce introduce modelul pe teritoriul automobilelor supersport. Modelul  are nevoie doar de 11,1 secunde pentru a ajunge de la 0 la 200 km/h. BMW M5 Competiţia realizează ambele misiuni ceva mai rapid: 0-100 km/h în 3,3 secunde, 0-200 km/h în numai 10,8 secunde.

Viteza maximă a BMW M5 şi BMW M5 Competition este de 250 km/h – sau 305 km/h când este comandat pachetul M Driver opţional. Sistemul de evacuare dublu, controlat cu clapetă, al modelului BMW M5 şi sistemul de evacuare M Sport de la BMW M5 Competition – de asemenea, dublu şi controlat cu clapete – produc acustica sportivă perfectă pentru cele două modele. O notă mai gravă a motorului poate fi obţinută prin intermediul butonului M Sound Control.

Transmisia M Steptronic cu opt trepte, disponibilă standard, permite timpi de schimbare foarte scurţi şi răspunsuri rapide şi precise la fiecare acţionare a acceleratorului. Comutatorul Drivelogic de pe selectorul de viteze permite alegerea a trei moduri pentru un condus eficient, sportiv sau foarte dinamic – ultimul implicând schimbări de viteză extrem de rapide. Conducătorul poate utiliza atât maneta selectorului, cât şi clapetele de schimbare de pe volan pentru a interveni manual.

Montare personalizată a motorului pentru BMW M5 Competition

Printre elementele speciale ale BMW M5 Competition se numără suporturile personalizate pentru motor, cu un raport mai rigid al arcurilor. Conexiunea mai fermă a propulsorului la structura automobilului este perceptibilă în mod clar, ceea ce duce la o reacţie şi mai rapidă a motorului şi la transmiterea imediată a puterii sale către trenul de rulare. De asemenea, maşina ia virajele cu precizie vizibil mai mare, datorită rigidităţii suplimentare a suporturilor.

Frâne M Compund ca echipare standard


Ambele variante M5 sunt echipate standard cu frâne M Compund, care dispun de discuri de frână perforate, ventilare interior, şi etriere fixe, cu şase pistoane şi logo M, pe puntea faţă şi etriere flotante cu un singur piston, cu frână de parcare integrată, pe puntea spate. Acum, pe lângă finisarea standard în albastru, etrierele pot fi vopsite opţional şi în negru lucios sau roşu lucios. Disponibile opţional, frânele M din carbon ceramic pot fi recunoscute după etrierele aurii cu logo M (etriere fixe cu şase pistoane pe puntea faţă, etriere flotante cu un singur piston pe puntea spate). Rezistă la uzură excepţional de bine, sunt mai uşoare cu 23 de kilograme, asigură o performanţă de frânare şi o stabilitate termică şi mai bune şi se bucură de rezistenţă mai mare.

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Ultimul recital pentru bătrânul tenor: Cum a reușit Joest Racing să bată monolitul Mercedes-Sauber

În mai 1989, Campionatul Mondial de Anduranță venea pentru prima sa reprezentație pe pământ european, mai exact pe fostul circuit de Formula 1 Dijon-Prenois. Ceea ce ar fi trebuit să fie un galop de sănătate pentru echipa de uzină Mercedes-Sauber a devenit, însă, cântecul de lebădă al celui mai faimos model din istoria Grupei C, Porsche-le 962. Reușita, semnată de formația lui Reinhold Joest prin piloții Bob Wollek și Frank Jelinski este notabilă și pentru că abia recent, în cursa de șase ore de la Spa-Francorchamps din acest an, am putut asista la o nouă victorie pentru un Porsche privat la nivel de campionat mondial – după o pauză de 35 de ani.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.