Anvelopele Nokian reduc emisiile de CO2

Una dintre opțiunile pe care le au la dispoziție șoferii, este alegerea unor anvelope Nokian cu o rezistență redusă la rulare, care ajută atât la reducerea consumului de combustibil, cât și a emisiilor de CO2.

Rezistența la rulare se referă la energia pierdută atunci când anvelopele se mișcă în timpul condusului. Cu cât este mai mică rezistența la rulare, cu atât mai puțină energie este pierdută și mai puțin combustibil consumat. Reducerea consumului de combustibil are un impact pozitiv asupra mediului înconjurător și, totodată, asupra amprentei de carbon lăsate de conducătorul auto, prin reducerea emisiilor de CO2. Pentru autovehiculele electrice, o rezistență la rulare inferioară înseamnă și un interval mai lung de condus.

De exemplu, în cazul în care toate autoturismele din Finlanda, Suedia și Norvegia ar utiliza anvelopele de iarnă Nokian Hakkapeliitta R3, care au o rezistență scăzută la rulare, în locul altor anvelope de iarnă premium, beneficiile ar fi remarcabile. Economiile de combustibil ar fi de aproape 300 milioane de litri, iar emisiile de dioxid de carbon ar scădea cu aproximativ 710 000 de tone.*

„Reducerea cu 8% a rezistenței la rulare este echivalentul reducerii gazelor de eșapament emise de 65.000 de autovehicule.”, este de părere Teppo Huovila, Vicepreședinte Calitate & Sustenabilitate, Nokian Tyres.

În Uniunea Europeană se estimează un procent de 24% pentru emisiile de gaze cu efect de seră, produse din cauza traficului. La nivel european, obiectivul principal este de a reduce emisiile de gaze cu efect de seră cu 20% până în anul 2020, față de nivelul înregistrat 1990. Începând cu anul 2021, vor fi stabilite obiective mai stricte de către UE, din acest punct de vedere.

Producătorii de anvelope premium, printre care și Nokian Tyres, fac eforturi constante pentru a reduce rezistența la rulare, atât prin dezvoltarea unor compuși avansați din cauciuc, cât și prin introducerea unor modele inovatoare de rulare și construcții de anvelope.

„Inginerii noștri lucrează din greu pentru atingerea acestui obiectiv: scopul nostru este de a reduce rezistența la rulare a fiecărei noi generații de anvelope fără a compromite siguranța acestora.”, continuă Teppo Huovila.

Consum redus de combustibil și un mediu înconjurător mai protejat

Peste 90% dintre anvelopele Nokian Tyres fac parte din cele mai bune categorii de rezistență la rulare – A, B sau C, în timp ce eticheta cea mai comună a pneurilor pentru autoturisme face parte din categoria E (analiza ETRMA, octombrie 2018). Diferența dintre aceste categorii este enormă și pentru șoferi, nu doar pentru mediu. O anvelopă de vară premium, cu o presiune corectă, poate duce la economisirea a 0,5 litri de combustibil pe o distanță de 100 de kilometri, față de anvelopele cu performanțe reduse.

Nokian Tyres consideră dezvoltarea durabilă foarte importantă, aceasta stând la baza întregului business. În Anuarul de Sustenabilitate RobecoSAM 2019, compania a primit distincția Silver Class.

Deși peste 85% din amprenta de carbon a unei anvelope provine din utilizarea sa, Nokian Tyres continuă să inoveze, pentru a reduce impactul anvelopelor asupra mediului înconjurător, pe toată durata de viață a acestora. De aceea, suntem mândri de aceste realizări:

Reciclare

100% dintre deșeurile din fabrica noastră au fost reciclate în 2018. Aproape 100% dintre anvelopele uzate sunt reciclate în țările nordice și în jur de 95% în restul Europei.

Economisirea energiei

Instalarea unui nou aparat de epurare la centrala electrică Nokia, care oferă apă caldă și abur, a economisit deja 185 de camioane de combustibil.

Energie regenerabilă

În fabrica și sediul central din Nokia, Finlanda, aproximativ 47% din energia utilizată este produsă cu ajutorul unor surse regenerabile de energie. Am instalat panouri solare în depozitul nostru din Vermont, SUA.

Sustenabilitate cu ajutorul materialelor durabile

Nokian Tyres s-a alăturat Platformei Globale Pentru Cauciuc Natural Durabil, în martie 2019. Această platformă va contribui la respectarea drepturilor omului, la prevenirea alunecărilor de teren, la protejarea biodiversității și a resurselor de apă, la îmbunătățirea randamentului și creșterea transparenței lanțului de aprovizionare.

Îmbunătățirea drepturilor de muncă

Evaluările sustenabilității Nokian Tyres din Malaezia și Indonezia au arătat îmbunătățiri ale drepturilor lucrătorilor în 2018, în comparație cu punctele slabe evidențiate în evaluările anterioare. Lucrătorii au avut ture de muncă moderate, zile de odihnă, acces la dozatoare de apă, precum și la un program de educație cu privire la drepturile lor.

*Calculele se bazează pe o comparație a rezistenței la rulare a Nokian Hakkapeliitta R3 cu rezistența la rulare a altor anvelope de iarnă premium. Ipotezele cheie utilizate în calcule sunt următoarele: numărul de autoturisme în Finlanda 2.6 milioane, kilometrajul mediu anual în Finlanda 14.400 km și consumul anual mediu de combustibil în Finlanda de 6,7l/100 km. Se estimează că anvelopele de iarnă reprezintă 45%.

Costul comercial al emisiilor de dioxid de carbon a fost calculat cu un preț presupus de 40 de euro pe tonă, care este în concordanță cu costul utilizat de către Agenția Finlandeză de Transport, Administrația Drumurilor Publice Norvegiene și Agenția pentru Protecția Mediului din SUA. Sursa: Evaluare bazată pe metodologia True Value a KPMG.

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »

Britanicii Scuderiei: Hamilton a intrat în rândul unor legende precum Mansell sau Surtees

Suntem abia în luna februarie, sezonul de Formula 1 nici nu a început, dar vestea care a apărut recent cu privire la trecerea lui Lewis Hamilton de la Mercedes-AMG la Ferrari este, cel mai probabil, știrea anului în Marele Circ. Practic, ani de zile de zvonuri și discuții pe la colțuri capătă, în sfârșit, formă și sens în urma unui transfer care nu părea fezabil cu doar câteva zile înainte.

Citește articol »

Daytona 24H 2024: La sfatul bătrânilor, cu Risi și Penske

Ferrari și Porsche sunt marii câștigători ai ediției cu numărul 62 a cursei de 24 de ore de la Daytona, cea mai lungă întrecere profesionistă din Statele Unite. Dacă n-am cunoaște anul, am putea spune că vorbim de epoca romantică și mult mai naivă a motorsportului, crez reconfirmat și în clipa în care citim numele echipelor ce s-au impus în clasamentul general, respectiv la categoria GTD-Pro: Porsche-Penske Motorsport și Risi Competizione. Tocmai de aceea, atunci când multe publicații ies cu titlul „Victorie istorică…”, se pot extrage două înțelesuri.

Citește articol »

Formula 1 are o echipă cu nume nou care aduce aminte de fantomele trecutului

Formula 1 este competiția în care mixul complet dintre tehnologie, bugete gigant, inteligență, găselnițe noi și talent ar trebui să producă un spectacol de invidiat pe circuite. Vorbim, în fond, despre „Regina sporturilor cu motor”. Pentru 2024, însă, n-avem parte nici de noutăți, nici bugetele nu mai sunt (așa) de mari, iar singurele găselnițe apare atunci când citim lista cu numele echipelor, căci la nivelul talentelor nu găsim vreo schimbare – pentru prima dată în istoria competiției.

Citește articol »

Porsche-le „detestat în Belcar” și identitatea sa înșelătoare

Mulți fani belgieni spun că sezonul 1999 al Belcar, seria de anduranță pentru turisme și GT-uri a micuțului stat înghesuit de superputerile Europei, a reprezentat un punct de apogeu care nu a mai fost atins ulterior. În vârful acelui pluton din care n-au lipsit modele Viper, Lamborghini sau Marcos s-a aflat, însă, o mașină ce sfida regulamentul cu zâmbetul pe buze.

Citește articol »

Mingea e rotundă, dar la fel e și roata

O echipă de fotbal din Premier League ce sponsorizează o formație de curse? Poate părea ciudat, dar un mic constructor britanic a reușit să construiască acest pod între sportul rege și sporturile cu motor, pentru care ai nevoie de două „mingi”, nu doar una. Totul s-a întâmplat la mijlocul aniilor ’90, cu mult înainte de crearea campionatului Superleague Formula, într-o perioadă tumultuoasă în lumea curselor de GT-uri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.