Test Drive Volvo V60 Inscription T6 AT8 AWD

Am crescut în vremuri, în care, pentru părinții mei un Volvo break, pătrățos, lung, greu... era dincolo de ideal... azi un test cu Volvo V60...

Mai este astăzi un Volvo V60 ceva din cele de mai sus, mai este un Fort Knox?

Categoric este un model cu șarm, cel puțin pentru unul că mine care a fost fascinat de caroseria break a unui 850 care acum vreo 25 de ani se luptă pe circuitele britanice în BTCC.

Într-un peisaj în care marea majoritate a caroseriilor păr a fi uitate în cuptorul de uscare a vopselei, puțin desen tehnic reprezintă evident o ruptură în cotidian. Cu alte cuvinte, da, îmi place cum arată acest Volvo V60.
Prea mult nu doresc să zăbovesc la interior, este într-o bună măsură același regăsit pe gamă superioară Volvo, adică S / V 90, XC90, XC60…

Da, rămâne un loc special interiorul și acestui Volvo V60 Inscription T6. Același minimalism care îți permite o călătorie extrem de relaxanta, fără a fi asaltat de lumina artificială a multor display-uri sau butoane. Extrem de bine insonorizat habitaclul, oportunitate de a redescoperi și savura calitatea sistemului audio realizat de Bowers&Wilkins. O opțiune pe care o recomand călduros, personal îl consider cel mai bun sistem audio de pe un mode de serie, dar nu am cele mai fine urechi… așa că este doar o opinie personală.

Volvo a renunțat la propulsoare mari, așa că sub capota acestui Volvo V60 T6 se ascunde un propulsor de 2 litri care este acompaniat de un compresor mecanic și o turbină pentru a dezvoltă 310 CP @ 5.700 rpm și un cuplu motor de 400 Nm disponibil între 2.200 și 5.100 rpm. Până aici totul este impresionant. O mică problemă apare când ne uităm la masă acestui model, unde au reușit nordicii să ascundă 1.903 kg… nu știu.

Am căutat să văd dacă nu vine cu vreun ren în portbagaj. Așa că cele 5,8 secunde necesare pentru a ajunge la 100 km/h și viteză maximă de 250 km/h sunt valori care căpăta ceva “mai multă greutate” dacă ne raportam la masă. Puterea este foarte bine trimisă la sol de sistemul de tracțiune integrală. Nu am sesizat că integrală să stea prea mult pe gânduri când vine vorba de transferul de cuplu între punți.

În primele clipe de interacțiune cu acest T6 aștepți ceva mai mult temperament, caracter… puterea vine, dar într-un mod fluid și nu violent. Cutia lucrează bine, singurul reproș vine de la clipele petrecute în ambuteiaj.

Cutia și sistemul start-stop nu prea sunt în relații bune, uneori electronică decide că este timpul că motorul să se oprească, chiar dacă mai rulezi cu 1km/h, moment în care te trezești cu un mic șoc, mașină oprește brusc. Inițial ești tentat să coborî și să verifici față și spatele mașinii, să vezi dacă nu te-ai împrietenit cu vreun coleg din trafic. Nu aș vrea să credeți că este vreun șoc mare, este unul discret, dar rupe puțin din magia întregului pachet.

Direcție precisă, frâne bine calibrate pentru potențialul mașinii, și cu o pedală care îți permite o modulare intuitivă a forței de frânare.
Deși un 2 litri estrem de dopat, urban am gravitat în jurul unei valori medii de 11,3 litri pentru 100 km rulați. Extraurban am coborât spre un 7,4 litri. Valori bune pentru 310 CP și 1.900 kg.

Dinamic… tot de o abordare suedeză ne lovim. Adică accent pe siguranță. O punte față care la limită se înscrie ușor pe o trasă mai largă, lucru ce poate fi corectat timpuriu. Puțin surprins de fermitatea suspensiei, aici o parte din vină o pot avea și jantele de 19 inch echipate cu pneuri 235/40R19.

Un model oarecum între ”lumi”, fiind o alternativă fie la un Mercede-Benz Clasa C sau BMW Seria 3 sau la un model superior, E Class, Seria 5 sau A6. Cei 310 CP și 400 Nm asigură acel surplus de putere pe care-l vânează, de regulă, cei care vin în această zonă., dar cu beneficii reale în viața de zi cu zi când vine vorba de impozitare sau consum la drum lung.

Imortalizat de Mihai Dăscălescu

Fișă tehnică –  Volvo V60 Inscription T6 AT8 AWD

Motor – Turbo-Compresor, L4, 1.969 cmc, 310 CP @ 5.700 rpm, 400 Nm@2.200 – 5.100 rpm. / Transmisie – cutie automată 8 trepte, tracțiune integrală permanentă / Performanțe – 250 km/h v.max, 0-100 km/h în 5,8 secunde / Portbagaj – 529 litri / Rezervor –60 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4.761/ 1.850/ 1.427, ampatament – 2.872 / Consum mediu declarat – 7,4 litri/ 100 km / Consum în test – 9,2 litri/ 100 km / Preț model testat  – 75.365 euro cu TVA inclus

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »

Britanicii Scuderiei: Hamilton a intrat în rândul unor legende precum Mansell sau Surtees

Suntem abia în luna februarie, sezonul de Formula 1 nici nu a început, dar vestea care a apărut recent cu privire la trecerea lui Lewis Hamilton de la Mercedes-AMG la Ferrari este, cel mai probabil, știrea anului în Marele Circ. Practic, ani de zile de zvonuri și discuții pe la colțuri capătă, în sfârșit, formă și sens în urma unui transfer care nu părea fezabil cu doar câteva zile înainte.

Citește articol »

Daytona 24H 2024: La sfatul bătrânilor, cu Risi și Penske

Ferrari și Porsche sunt marii câștigători ai ediției cu numărul 62 a cursei de 24 de ore de la Daytona, cea mai lungă întrecere profesionistă din Statele Unite. Dacă n-am cunoaște anul, am putea spune că vorbim de epoca romantică și mult mai naivă a motorsportului, crez reconfirmat și în clipa în care citim numele echipelor ce s-au impus în clasamentul general, respectiv la categoria GTD-Pro: Porsche-Penske Motorsport și Risi Competizione. Tocmai de aceea, atunci când multe publicații ies cu titlul „Victorie istorică…”, se pot extrage două înțelesuri.

Citește articol »

Formula 1 are o echipă cu nume nou care aduce aminte de fantomele trecutului

Formula 1 este competiția în care mixul complet dintre tehnologie, bugete gigant, inteligență, găselnițe noi și talent ar trebui să producă un spectacol de invidiat pe circuite. Vorbim, în fond, despre „Regina sporturilor cu motor”. Pentru 2024, însă, n-avem parte nici de noutăți, nici bugetele nu mai sunt (așa) de mari, iar singurele găselnițe apare atunci când citim lista cu numele echipelor, căci la nivelul talentelor nu găsim vreo schimbare – pentru prima dată în istoria competiției.

Citește articol »

Porsche-le „detestat în Belcar” și identitatea sa înșelătoare

Mulți fani belgieni spun că sezonul 1999 al Belcar, seria de anduranță pentru turisme și GT-uri a micuțului stat înghesuit de superputerile Europei, a reprezentat un punct de apogeu care nu a mai fost atins ulterior. În vârful acelui pluton din care n-au lipsit modele Viper, Lamborghini sau Marcos s-a aflat, însă, o mașină ce sfida regulamentul cu zâmbetul pe buze.

Citește articol »

Mingea e rotundă, dar la fel e și roata

O echipă de fotbal din Premier League ce sponsorizează o formație de curse? Poate părea ciudat, dar un mic constructor britanic a reușit să construiască acest pod între sportul rege și sporturile cu motor, pentru care ai nevoie de două „mingi”, nu doar una. Totul s-a întâmplat la mijlocul aniilor ’90, cu mult înainte de crearea campionatului Superleague Formula, într-o perioadă tumultuoasă în lumea curselor de GT-uri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.