Test Drive Volvo V60 Inscription T6 AT8 AWD

Am crescut în vremuri, în care, pentru părinții mei un Volvo break, pătrățos, lung, greu... era dincolo de ideal... azi un test cu Volvo V60...

Mai este astăzi un Volvo V60 ceva din cele de mai sus, mai este un Fort Knox?

Categoric este un model cu șarm, cel puțin pentru unul că mine care a fost fascinat de caroseria break a unui 850 care acum vreo 25 de ani se luptă pe circuitele britanice în BTCC.

Într-un peisaj în care marea majoritate a caroseriilor păr a fi uitate în cuptorul de uscare a vopselei, puțin desen tehnic reprezintă evident o ruptură în cotidian. Cu alte cuvinte, da, îmi place cum arată acest Volvo V60.
Prea mult nu doresc să zăbovesc la interior, este într-o bună măsură același regăsit pe gamă superioară Volvo, adică S / V 90, XC90, XC60…

Da, rămâne un loc special interiorul și acestui Volvo V60 Inscription T6. Același minimalism care îți permite o călătorie extrem de relaxanta, fără a fi asaltat de lumina artificială a multor display-uri sau butoane. Extrem de bine insonorizat habitaclul, oportunitate de a redescoperi și savura calitatea sistemului audio realizat de Bowers&Wilkins. O opțiune pe care o recomand călduros, personal îl consider cel mai bun sistem audio de pe un mode de serie, dar nu am cele mai fine urechi… așa că este doar o opinie personală.

Volvo a renunțat la propulsoare mari, așa că sub capota acestui Volvo V60 T6 se ascunde un propulsor de 2 litri care este acompaniat de un compresor mecanic și o turbină pentru a dezvoltă 310 CP @ 5.700 rpm și un cuplu motor de 400 Nm disponibil între 2.200 și 5.100 rpm. Până aici totul este impresionant. O mică problemă apare când ne uităm la masă acestui model, unde au reușit nordicii să ascundă 1.903 kg… nu știu.

Am căutat să văd dacă nu vine cu vreun ren în portbagaj. Așa că cele 5,8 secunde necesare pentru a ajunge la 100 km/h și viteză maximă de 250 km/h sunt valori care căpăta ceva “mai multă greutate” dacă ne raportam la masă. Puterea este foarte bine trimisă la sol de sistemul de tracțiune integrală. Nu am sesizat că integrală să stea prea mult pe gânduri când vine vorba de transferul de cuplu între punți.

În primele clipe de interacțiune cu acest T6 aștepți ceva mai mult temperament, caracter… puterea vine, dar într-un mod fluid și nu violent. Cutia lucrează bine, singurul reproș vine de la clipele petrecute în ambuteiaj.

Cutia și sistemul start-stop nu prea sunt în relații bune, uneori electronică decide că este timpul că motorul să se oprească, chiar dacă mai rulezi cu 1km/h, moment în care te trezești cu un mic șoc, mașină oprește brusc. Inițial ești tentat să coborî și să verifici față și spatele mașinii, să vezi dacă nu te-ai împrietenit cu vreun coleg din trafic. Nu aș vrea să credeți că este vreun șoc mare, este unul discret, dar rupe puțin din magia întregului pachet.

Direcție precisă, frâne bine calibrate pentru potențialul mașinii, și cu o pedală care îți permite o modulare intuitivă a forței de frânare.
Deși un 2 litri estrem de dopat, urban am gravitat în jurul unei valori medii de 11,3 litri pentru 100 km rulați. Extraurban am coborât spre un 7,4 litri. Valori bune pentru 310 CP și 1.900 kg.

Dinamic… tot de o abordare suedeză ne lovim. Adică accent pe siguranță. O punte față care la limită se înscrie ușor pe o trasă mai largă, lucru ce poate fi corectat timpuriu. Puțin surprins de fermitatea suspensiei, aici o parte din vină o pot avea și jantele de 19 inch echipate cu pneuri 235/40R19.

Un model oarecum între ”lumi”, fiind o alternativă fie la un Mercede-Benz Clasa C sau BMW Seria 3 sau la un model superior, E Class, Seria 5 sau A6. Cei 310 CP și 400 Nm asigură acel surplus de putere pe care-l vânează, de regulă, cei care vin în această zonă., dar cu beneficii reale în viața de zi cu zi când vine vorba de impozitare sau consum la drum lung.

Imortalizat de Mihai Dăscălescu

Fișă tehnică –  Volvo V60 Inscription T6 AT8 AWD

Motor – Turbo-Compresor, L4, 1.969 cmc, 310 CP @ 5.700 rpm, 400 Nm@2.200 – 5.100 rpm. / Transmisie – cutie automată 8 trepte, tracțiune integrală permanentă / Performanțe – 250 km/h v.max, 0-100 km/h în 5,8 secunde / Portbagaj – 529 litri / Rezervor –60 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4.761/ 1.850/ 1.427, ampatament – 2.872 / Consum mediu declarat – 7,4 litri/ 100 km / Consum în test – 9,2 litri/ 100 km / Preț model testat  – 75.365 euro cu TVA inclus

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.