MotoRC by Rompetrol Etapa 2 – gata de start

Piloții sunt gata de start în a doua etapă de MotoRC by Rompetrol 2020 în acest weekend. Etapa se va desfășura în sens antiorar.

Piloții din MotoRC by Rompetrol sunt gata să ia startul din nou în curse, în weekendul 3-5 iulie, la Motor Park România, după doar trei săptămâni de pauză. Cursele ar trebui să fie incendiare și la propriu și la figurat, la toate cele cinci clase – Stock 1000, Stock 600, Stock 300, Rookies 1000 și Rookies 600.

Asta pentru că prognoza meteo anunță temperaturi de peste 30 de grade în fiecare zi și pentru că nivelul a crescut foarte mult și mulți rideri se află în aceeași secundă, ca timp pe tur.

Cu noua clasă monomarcă Stock 300, unde se rulează cu motociclete BMW G 310 R identice, destinată în principal juniorilor, programul etapelor va fi plin în fiecare zi, cu peste 80 de piloți care vor trage tare pentru cel mai bun rezultat posibil la cele cinci clase.

La această etapă, circuitul Motor Park România se va parcurge în sens antiorar, lucru care îl transformă în cu totul alt circuit. Unele dintre numele consacrate de la clasele principale nu au experiență aproape deloc în această configurație a pistei, lucru care ar trebui să amestece puțin valorile și să asigure lupte spectaculoase pentru întâietate de-a lungul întregului weekend, lupte care vor culmina în cursele de duminică.

Deocamdată, MotoRC by Rompetrol este una dintre singurele forme de motorsport care și-au reluat activitatea în această parte a Europei și a făcut-o în forță, cu trei clase televizate (Stock 1000, Stock 600, Stock 300) și cu nume mari implicate în organizare și susținere, precum Rompetrol, BMW Motorrad, Kia și Michelin.

Piloții celor trei clase vor avea parte de antrenamente libere vineri, 3 iulie, antrenamente și calificări sâmbătă, 4 iulie, și warm-up și curse duminică, 5 iulie. Cursa clasei regină, Stock 1000, va fi difuzată miercuri (8 iulie) seara pe Look Sport, iar cursele claselor Stock 600 și Stock 300 se vor transmite vineri (10 iulie), pe același post.

Pentru că suntem încă într-o perioadă delicată, se vor respecta normele de siguranță pentru limita cât mai mult posibilitatea transmiterii Covid-19 în padoc. Astfel, această primă etapă se va desfășura fără spectatori, iar piloții și membrii echipelor vor respecta normele de distanțare socială în padoc (măști, distanță minimă între persoane etc.). Înscrierile piloților se vor face exclusiv online.

Sezonul MotoRC by Rompetrol 2020, care a început pe 12-14 iunie la Motor Park România, are șase etape, cu ultima etapă programată pentru 23-25 octombrie.

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.