Fernando Alonso revine în familia Renault F1

Renault DP World F1 Team confirmă faptul că Fernando Alonso va face echipă cu Esteban Ocon în sezonul de Formula 1 2021.

Cu 314 Grand Prix-uri, 32 de victorii și 97 de podiumuri, Fernando se alătură Echipei Renault DP World F1 pentru sezoanele următoare. Având în vedere legătura istorică și emoțională puternică dintre echipă și Fernando Alonso – Renault și Fernando au câștigat două titluri de campion mondial împreună în 2005 și 2006 – această decizie este atât îndrăzneață, cât și importantă pentru viitor.

Renault, cu valorile sale, este unul dintre cele mai mari brand-uri din Formula 1. Fernando este un mare pilot care se întoarce în F1 cu o experiență îmbogățită și motivat să construiască împreună cu echipa sa de suflet. Valoarea muncii, depășirea pe sine şi ingeniozitatea, precum şi ADN-ul lui Fernando, definit de tenacitate şi talentul pur, fac din această colaborare naturală.

El va fi un avantaj în efortul de a recâștiga titlul și va da sens angajamentului Renault la cel mai înalt nivel în motorsport. Dorința este de a construi o echipă în jurul a doi piloți complementari, combinând experiența și tinerețea, punând în comun valorile și talentul în serviciul proiectului comun. Spiritul de luptă al lui Fernando ar trebui să aducă beneficii întregii echipe și să permită tuturor să-și atingă obiectivele.

Cyril Abiteboul, Managing Director, Renault Sport Racing
”Semnarea contractului cu Fernando Alonso face parte din planul grupului Renault de a-și continua angajamentul față de F1 și de a reveni în fruntea campionatului. Prezența sa în echipa noastră este un atu extraordinar atât în ceea ce privește sportul, cât și pentru marca pe care el o îndrăgește.

Puterea legăturii dintre el, echipă și fani îl face o alegere firească. Dincolo de succesul din trecut, el este o alegere reciprocă îndrăzneață, precum și un proiect pentru viitor. Experiența și determinarea sa ne vor permite să obținem tot ce este mai bun unul de la celălalt pentru a duce echipa spre excelența cerută de Formula 1 modernă.

Fernando Alonso va aduce, de asemenea, la echipa noastră, care a crescut foarte repede, o cultură de curse și experiența victoriei pentru a depăși obstacolele împreună. Alături de Esteban, misiunea sa va fi de a ajuta Renault DP World F1 Team să se pregătească pentru sezonul 2022 în cele mai bune condiții posibile.”

Fernando Alonso

Fernando Alonso:
Renault este familia mea, am împreună cu ei cele mai frumoase amintiri din Formula 1 cu cele două titluri de campion mondial, dar acum privesc înainte. Este o mare sursă de mândrie și cu o emoție imensă mă întorc la echipa care mi-a dat șansa la începutul carierei mele și care acum îmi dă posibilitatea de a reveni la cel mai înalt nivel.

Am principii și ambiții în concordanță cu proiectul echipei. Progresul lor din această iarnă dă credibilitate obiectivelor pentru sezonul 2022 și voi împărtăși toată experiența mea de curse cu toată lumea, de la ingineri la mecanici și colegii mei de echipă. Echipa vrea și are mijloacele să revină pe podium, la fel ca mine.”

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.