Fernando Alonso revine în familia Renault F1

Renault DP World F1 Team confirmă faptul că Fernando Alonso va face echipă cu Esteban Ocon în sezonul de Formula 1 2021.

Cu 314 Grand Prix-uri, 32 de victorii și 97 de podiumuri, Fernando se alătură Echipei Renault DP World F1 pentru sezoanele următoare. Având în vedere legătura istorică și emoțională puternică dintre echipă și Fernando Alonso – Renault și Fernando au câștigat două titluri de campion mondial împreună în 2005 și 2006 – această decizie este atât îndrăzneață, cât și importantă pentru viitor.

Renault, cu valorile sale, este unul dintre cele mai mari brand-uri din Formula 1. Fernando este un mare pilot care se întoarce în F1 cu o experiență îmbogățită și motivat să construiască împreună cu echipa sa de suflet. Valoarea muncii, depășirea pe sine şi ingeniozitatea, precum şi ADN-ul lui Fernando, definit de tenacitate şi talentul pur, fac din această colaborare naturală.

El va fi un avantaj în efortul de a recâștiga titlul și va da sens angajamentului Renault la cel mai înalt nivel în motorsport. Dorința este de a construi o echipă în jurul a doi piloți complementari, combinând experiența și tinerețea, punând în comun valorile și talentul în serviciul proiectului comun. Spiritul de luptă al lui Fernando ar trebui să aducă beneficii întregii echipe și să permită tuturor să-și atingă obiectivele.

Cyril Abiteboul, Managing Director, Renault Sport Racing
”Semnarea contractului cu Fernando Alonso face parte din planul grupului Renault de a-și continua angajamentul față de F1 și de a reveni în fruntea campionatului. Prezența sa în echipa noastră este un atu extraordinar atât în ceea ce privește sportul, cât și pentru marca pe care el o îndrăgește.

Puterea legăturii dintre el, echipă și fani îl face o alegere firească. Dincolo de succesul din trecut, el este o alegere reciprocă îndrăzneață, precum și un proiect pentru viitor. Experiența și determinarea sa ne vor permite să obținem tot ce este mai bun unul de la celălalt pentru a duce echipa spre excelența cerută de Formula 1 modernă.

Fernando Alonso va aduce, de asemenea, la echipa noastră, care a crescut foarte repede, o cultură de curse și experiența victoriei pentru a depăși obstacolele împreună. Alături de Esteban, misiunea sa va fi de a ajuta Renault DP World F1 Team să se pregătească pentru sezonul 2022 în cele mai bune condiții posibile.”

Fernando Alonso

Fernando Alonso:
Renault este familia mea, am împreună cu ei cele mai frumoase amintiri din Formula 1 cu cele două titluri de campion mondial, dar acum privesc înainte. Este o mare sursă de mândrie și cu o emoție imensă mă întorc la echipa care mi-a dat șansa la începutul carierei mele și care acum îmi dă posibilitatea de a reveni la cel mai înalt nivel.

Am principii și ambiții în concordanță cu proiectul echipei. Progresul lor din această iarnă dă credibilitate obiectivelor pentru sezonul 2022 și voi împărtăși toată experiența mea de curse cu toată lumea, de la ingineri la mecanici și colegii mei de echipă. Echipa vrea și are mijloacele să revină pe podium, la fel ca mine.”

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Radical Cup: George Cațan, învingător de la primul start

Dacă la MotoRC grila clasei regină arată mai bine decât anul trecut iar în Romanian Endurance Series asistăm la o creștere continuă a efectivelor de turisme, Radical Cup și-a început al treilea an cu tot atâtea mașini precum debuta conceptul, în 2021. În schimb, a punctat la capitolul competitivitate, cu manșe strânse la categoriile PRO 1500 și SR1 Cup.

Citește articol »

MotoRC: Ceasul al 12-lea, vremea primei victorii pentru Marian Pivniceru

Numărul 12 era considerat de mulți un viitor învingător în cursele MotoRC. Al șaptelea sezon al competiției a adus și confirmarea pentru Marian Pivniceru, cel mai recent nume care se adaugă pe lista câștigătorilor de la clasa regină. Înaintea sa, 33 de curse au fost împărțite de doar 7 piloți: Cătălin Cazacu, Bogdan Vrăjitoru, George Cațan, Martin Choy, Vlad Neaga, Ionuț Mistode și Milen Georgiev.

Citește articol »

Sim Racing: Sebastian Apostol și West Competition Racing primesc nominalizarea BMW Motorsport în cadrul SRO eSports 2023

Locul al cincilea la categoria Silver în campania de debut desfășurată în 2022 și o serie de alte performanțe notabile au determinat BMW Motorsport să numească un pilot român dintr-o echipă românească pentru campania din seria europeană de sprint GT World Challenge, disputată în mediul de simulare Assetto Corsa Competizione. Sebastian Apostol va concura împotriva celor mai buni sim raceri din lume la Monza, Paul Ricard, Spa-Francorchamps, Nurburgring și Barcelona.

Citește articol »

Presiunile din IMSA: Câștigătorul de la Daytona le-a depășit, iar constructorii de la GTD le-au aplicat cu succes pe ceafa organizatorilor

International Motorsports Association (IMSA) este organizația care guvernează, de peste o jumătate de veac, cel mai important campionat de anduranță cu mașini sport (prototipuri, dar și GT-uri) din America de Nord. Sub titulatura actuală, IMSA Weathertech Sportscar Championship, seria a trecut printr-o schimbare la față odată cu restructurarea categoriilor și apariția noului grup de prototipuri. Dar mai multe scandaluri recente te fac să-ți pui întrebarea: este acesta doar un castel de nisip spre care se apropie valul necruțător?

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.