Alex Cascatău câștigă pentru a treia oară la Assen

De această dată la luptă cu un adversar de alt calibru, Alex Cascatău și coechipierul său Alain Berg s-au impus în prima manșă a etapei a doua din Supercar Challenge la Assen.

Calendarul compact din acest sezon atipic al Supercar Challenge l-a readus pe Alex Cascatău la Assen după doar trei săptămâni în care a putut să-și facă planul mental spre a fi tot mai rapid pe traseul olandez ce găzduiește anual atâtea mari competiții, în frunte cu MotoGP.

Dincolo de motivația intrinsecă a unui pilot de a progresa, de această dată și lista de înscriși propunea un adversar mult mai capabil ce dispunea de material identic – un prototip Norma M20 FC. Tim Joosen (Deldiche Racing) pilotase în etapa precedentă alături de un coechipier cu ritm inferior, iar de această dată se prezenta singur pentru a ținti victoria.

Alex Cascatău

Deși se anunțaseră trei modele identice pentru Deldiche, pe pistă a apărut unul singur. Încă o dată, ploaia a interferat cu programul weekendului și le-a răpit piloților ceva timp din scurtele antrenamente – crucial era să rulezi pe slick-uri, căci nici calificările, nici cursele nu aveau să se desfășoare pe pistă udă. După ieșirile de acomodare, Cascatău era convins că se poate coborî în 1:34 pe turul de la Assen, însă chiar și el a fost surprins la finele calificărilor: timpul de 1:34.026 i-a adus pole position-ul pentru prima cursă, iar al doilea său timp (aferent calificării în pole pentru cursa a doua) a fost în aceeași zecime.

Alex Cascatău

Prima cursă a început-o Berg, care a fost devansat de Joosen și de un Lamborghini la start, însă apoi a revenit pe locul secund după doar câteva viraje. Luxemburghezul a stat în coasta liderului până la jumătatea întrecerii, când i-a predat mașina lui Cascatău. În pofida avantajului prototipului rival pe secțiunea mediană a turului (din pricina motorului supraalimentat), pilotul din Constanța s-a dovedit mai rapid și a executat manevra crucială de depășire în virajul al zecelea, apoi s-a distanțat și a învins pentru a treia oară la rând în acest sezon.

N-a fost totul doar lapte și miere, încă dinainte de start echipa având emoții cu un motor ce dădea să se oprească la fiecare acționare a ambreiajului. Imediat după cursa de sâmbătă s-a luat decizia schimbării cuzineților, așa că noaptea a fost lungă pentru mecanici, iar piloții au plecat a doua zi cu temeri, căci nu era nicio sesiune preliminară cursei care să le ofere vreo garanție a reușitei reparațiilor. Jumătatea plină a paharului ar fi că mașina a rezistat, fapt crucial în economia campionatului. Pe de altă parte, victoria le-a scăpat printre degete lui Cascatău și Berg, care au rulat conservator, mai ales după ce bordul le-a indicat presiunea redusă a uleiului.

Rezultatele din această etapă se traduc într-un joc egal între cele două echipaje, Cascatău și Berg păstrându-și astfel avansul de 26 de puncte în momentul în care s-a ajuns la jumătatea campionatului. Urmează prima vizită pe traseul de la Zandvoort (9-11 octombrie), ce a fost modernizat în iarnă pentru a găzdui un Grand Prix de Formula 1 după o pauză de 35 de ani. Cum acesta nu s-a mai putut ține, piloții din Supercar Challenge sunt printre primii care se bucură să ruleze pe noul asfalt de lângă Marea Nordului. Finala îi va readuce apoi la Assen, cortina fiind trasă pe 1 noiembrie.

Clasament piloți Supercar Challenge, clasa CN: 1. Berg/Cascatău 91p, 2. Joosen 63p, 3. de Cock 20p

Alex Cascatău

Am așteptat cu nerăbdare întoarcerea la Assen după o primă etapă perfectă la începutul lunii. Mă simt din ce în ce mai încrezător cu fiecare tur parcurs la comenzile mașinii de curse, iar pe un prototip ca Norma M20 FC ai nevoie de timp pentru a face față vitezelor foarte mari. La Assen spre exemplu parcurgem viraje cu accelerația la podea la viteze de peste 240 de km/h și atingem forțe laterale de aproape 3g.

Alex Cascatău poate fi urmărit pe site-ul personal, Facebook, Instagram, Twitter, Youtube și pagina agenției West Competition Racing. El concurează de asemenea în campionatul virtual Racing League Romania pentru APR Competition, ultimele trei etape având loc în această toamnă.

Alte programe internaționale ale românilor pe circuite în 2020 continuă în această toamnă. Răzvan Umbrărescu (Bentley/GT World Challenge Endurance Cup Europe) a început testele la Spa-Francorchamps alături de echipa franceză CMR, unde va deveni primul român ce ia startul în cursa de 24 de ore în luna octombrie. Traseul belgian îi este cunoscut din urmă cu doi ani, când a rulat în Ardeni în seria europeană GT4.

Filip Ugran (Jenzer/Formula 4 italiană) a absentat de la etapa a treia a campionatului, disputată pe Red Bull Ring, și coboară astfel pe poziția a cincea la general. David Șerban (Audi/DTM Trophy) a evoluat în două weekenduri consecutive pe configurații diferite ale Nurburgring GP-Strecke: în primul dintre acestea a încheiat manșele pe 16, respectiv 21 (dintr-un pluton ce a numărat 21 de concurenți), iar în următoarea etapă s-a clasat pe 15, respectiv 16 din 18).

Jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al campionatului virtual Racing League Romania și fondator al echipei West Competition Racing.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
Opel Mokka-e

Test Drive Opel Mokka-e

Astăzi vă dăm întâlnire cu Opel Mokka atât online cât și în print, în paginile Weekend Adevărul. Pe hârtie puteți citi impresiile despre versiunea GS Line cu propulsor 1.2 Turbo, iar aici vrem să vorbim despre versiunea electrică Opel Mokka-e.

Citește articol »

Primul test în România cu Dacia Spring

Am plecat cu așteptări moderate la testul cu Dacia Spring și am descoperit o mașină care a depășit ceea ce credeam că voi găsi, chiar dacă modelul testat este unul de preserie, care va primi îmbunătățiri pentru versiunea de client. Primul test cu modelul electric de la Dacia clarifică multe răspunsuri la întrebări pe care, pe bună dreptate, lumea le-a ridicat.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.