Alex Cascatău câștigă pentru a treia oară la Assen

De această dată la luptă cu un adversar de alt calibru, Alex Cascatău și coechipierul său Alain Berg s-au impus în prima manșă a etapei a doua din Supercar Challenge la Assen.

Calendarul compact din acest sezon atipic al Supercar Challenge l-a readus pe Alex Cascatău la Assen după doar trei săptămâni în care a putut să-și facă planul mental spre a fi tot mai rapid pe traseul olandez ce găzduiește anual atâtea mari competiții, în frunte cu MotoGP.

Dincolo de motivația intrinsecă a unui pilot de a progresa, de această dată și lista de înscriși propunea un adversar mult mai capabil ce dispunea de material identic – un prototip Norma M20 FC. Tim Joosen (Deldiche Racing) pilotase în etapa precedentă alături de un coechipier cu ritm inferior, iar de această dată se prezenta singur pentru a ținti victoria.

Alex Cascatău

Deși se anunțaseră trei modele identice pentru Deldiche, pe pistă a apărut unul singur. Încă o dată, ploaia a interferat cu programul weekendului și le-a răpit piloților ceva timp din scurtele antrenamente – crucial era să rulezi pe slick-uri, căci nici calificările, nici cursele nu aveau să se desfășoare pe pistă udă. După ieșirile de acomodare, Cascatău era convins că se poate coborî în 1:34 pe turul de la Assen, însă chiar și el a fost surprins la finele calificărilor: timpul de 1:34.026 i-a adus pole position-ul pentru prima cursă, iar al doilea său timp (aferent calificării în pole pentru cursa a doua) a fost în aceeași zecime.

Alex Cascatău

Prima cursă a început-o Berg, care a fost devansat de Joosen și de un Lamborghini la start, însă apoi a revenit pe locul secund după doar câteva viraje. Luxemburghezul a stat în coasta liderului până la jumătatea întrecerii, când i-a predat mașina lui Cascatău. În pofida avantajului prototipului rival pe secțiunea mediană a turului (din pricina motorului supraalimentat), pilotul din Constanța s-a dovedit mai rapid și a executat manevra crucială de depășire în virajul al zecelea, apoi s-a distanțat și a învins pentru a treia oară la rând în acest sezon.

N-a fost totul doar lapte și miere, încă dinainte de start echipa având emoții cu un motor ce dădea să se oprească la fiecare acționare a ambreiajului. Imediat după cursa de sâmbătă s-a luat decizia schimbării cuzineților, așa că noaptea a fost lungă pentru mecanici, iar piloții au plecat a doua zi cu temeri, căci nu era nicio sesiune preliminară cursei care să le ofere vreo garanție a reușitei reparațiilor. Jumătatea plină a paharului ar fi că mașina a rezistat, fapt crucial în economia campionatului. Pe de altă parte, victoria le-a scăpat printre degete lui Cascatău și Berg, care au rulat conservator, mai ales după ce bordul le-a indicat presiunea redusă a uleiului.

Rezultatele din această etapă se traduc într-un joc egal între cele două echipaje, Cascatău și Berg păstrându-și astfel avansul de 26 de puncte în momentul în care s-a ajuns la jumătatea campionatului. Urmează prima vizită pe traseul de la Zandvoort (9-11 octombrie), ce a fost modernizat în iarnă pentru a găzdui un Grand Prix de Formula 1 după o pauză de 35 de ani. Cum acesta nu s-a mai putut ține, piloții din Supercar Challenge sunt printre primii care se bucură să ruleze pe noul asfalt de lângă Marea Nordului. Finala îi va readuce apoi la Assen, cortina fiind trasă pe 1 noiembrie.

Clasament piloți Supercar Challenge, clasa CN: 1. Berg/Cascatău 91p, 2. Joosen 63p, 3. de Cock 20p

Alex Cascatău

Am așteptat cu nerăbdare întoarcerea la Assen după o primă etapă perfectă la începutul lunii. Mă simt din ce în ce mai încrezător cu fiecare tur parcurs la comenzile mașinii de curse, iar pe un prototip ca Norma M20 FC ai nevoie de timp pentru a face față vitezelor foarte mari. La Assen spre exemplu parcurgem viraje cu accelerația la podea la viteze de peste 240 de km/h și atingem forțe laterale de aproape 3g.

Alex Cascatău poate fi urmărit pe site-ul personal, Facebook, Instagram, Twitter, Youtube și pagina agenției West Competition Racing. El concurează de asemenea în campionatul virtual Racing League Romania pentru APR Competition, ultimele trei etape având loc în această toamnă.

Alte programe internaționale ale românilor pe circuite în 2020 continuă în această toamnă. Răzvan Umbrărescu (Bentley/GT World Challenge Endurance Cup Europe) a început testele la Spa-Francorchamps alături de echipa franceză CMR, unde va deveni primul român ce ia startul în cursa de 24 de ore în luna octombrie. Traseul belgian îi este cunoscut din urmă cu doi ani, când a rulat în Ardeni în seria europeană GT4.

Filip Ugran (Jenzer/Formula 4 italiană) a absentat de la etapa a treia a campionatului, disputată pe Red Bull Ring, și coboară astfel pe poziția a cincea la general. David Șerban (Audi/DTM Trophy) a evoluat în două weekenduri consecutive pe configurații diferite ale Nurburgring GP-Strecke: în primul dintre acestea a încheiat manșele pe 16, respectiv 21 (dintr-un pluton ce a numărat 21 de concurenți), iar în următoarea etapă s-a clasat pe 15, respectiv 16 din 18).

Alexandru Șiclovan este jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al sim racingului românesc și fondator al echipei West Competition Racing, campioană națională de anduranță în divizia turismelor.

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.