Alex Cascatău câștigă pentru a treia oară la Assen

De această dată la luptă cu un adversar de alt calibru, Alex Cascatău și coechipierul său Alain Berg s-au impus în prima manșă a etapei a doua din Supercar Challenge la Assen.

Calendarul compact din acest sezon atipic al Supercar Challenge l-a readus pe Alex Cascatău la Assen după doar trei săptămâni în care a putut să-și facă planul mental spre a fi tot mai rapid pe traseul olandez ce găzduiește anual atâtea mari competiții, în frunte cu MotoGP.

Dincolo de motivația intrinsecă a unui pilot de a progresa, de această dată și lista de înscriși propunea un adversar mult mai capabil ce dispunea de material identic – un prototip Norma M20 FC. Tim Joosen (Deldiche Racing) pilotase în etapa precedentă alături de un coechipier cu ritm inferior, iar de această dată se prezenta singur pentru a ținti victoria.

Alex Cascatău

Deși se anunțaseră trei modele identice pentru Deldiche, pe pistă a apărut unul singur. Încă o dată, ploaia a interferat cu programul weekendului și le-a răpit piloților ceva timp din scurtele antrenamente – crucial era să rulezi pe slick-uri, căci nici calificările, nici cursele nu aveau să se desfășoare pe pistă udă. După ieșirile de acomodare, Cascatău era convins că se poate coborî în 1:34 pe turul de la Assen, însă chiar și el a fost surprins la finele calificărilor: timpul de 1:34.026 i-a adus pole position-ul pentru prima cursă, iar al doilea său timp (aferent calificării în pole pentru cursa a doua) a fost în aceeași zecime.

Alex Cascatău

Prima cursă a început-o Berg, care a fost devansat de Joosen și de un Lamborghini la start, însă apoi a revenit pe locul secund după doar câteva viraje. Luxemburghezul a stat în coasta liderului până la jumătatea întrecerii, când i-a predat mașina lui Cascatău. În pofida avantajului prototipului rival pe secțiunea mediană a turului (din pricina motorului supraalimentat), pilotul din Constanța s-a dovedit mai rapid și a executat manevra crucială de depășire în virajul al zecelea, apoi s-a distanțat și a învins pentru a treia oară la rând în acest sezon.

N-a fost totul doar lapte și miere, încă dinainte de start echipa având emoții cu un motor ce dădea să se oprească la fiecare acționare a ambreiajului. Imediat după cursa de sâmbătă s-a luat decizia schimbării cuzineților, așa că noaptea a fost lungă pentru mecanici, iar piloții au plecat a doua zi cu temeri, căci nu era nicio sesiune preliminară cursei care să le ofere vreo garanție a reușitei reparațiilor. Jumătatea plină a paharului ar fi că mașina a rezistat, fapt crucial în economia campionatului. Pe de altă parte, victoria le-a scăpat printre degete lui Cascatău și Berg, care au rulat conservator, mai ales după ce bordul le-a indicat presiunea redusă a uleiului.

Rezultatele din această etapă se traduc într-un joc egal între cele două echipaje, Cascatău și Berg păstrându-și astfel avansul de 26 de puncte în momentul în care s-a ajuns la jumătatea campionatului. Urmează prima vizită pe traseul de la Zandvoort (9-11 octombrie), ce a fost modernizat în iarnă pentru a găzdui un Grand Prix de Formula 1 după o pauză de 35 de ani. Cum acesta nu s-a mai putut ține, piloții din Supercar Challenge sunt printre primii care se bucură să ruleze pe noul asfalt de lângă Marea Nordului. Finala îi va readuce apoi la Assen, cortina fiind trasă pe 1 noiembrie.

Clasament piloți Supercar Challenge, clasa CN: 1. Berg/Cascatău 91p, 2. Joosen 63p, 3. de Cock 20p

Alex Cascatău

Am așteptat cu nerăbdare întoarcerea la Assen după o primă etapă perfectă la începutul lunii. Mă simt din ce în ce mai încrezător cu fiecare tur parcurs la comenzile mașinii de curse, iar pe un prototip ca Norma M20 FC ai nevoie de timp pentru a face față vitezelor foarte mari. La Assen spre exemplu parcurgem viraje cu accelerația la podea la viteze de peste 240 de km/h și atingem forțe laterale de aproape 3g.

Alex Cascatău poate fi urmărit pe site-ul personal, Facebook, Instagram, Twitter, Youtube și pagina agenției West Competition Racing. El concurează de asemenea în campionatul virtual Racing League Romania pentru APR Competition, ultimele trei etape având loc în această toamnă.

Alte programe internaționale ale românilor pe circuite în 2020 continuă în această toamnă. Răzvan Umbrărescu (Bentley/GT World Challenge Endurance Cup Europe) a început testele la Spa-Francorchamps alături de echipa franceză CMR, unde va deveni primul român ce ia startul în cursa de 24 de ore în luna octombrie. Traseul belgian îi este cunoscut din urmă cu doi ani, când a rulat în Ardeni în seria europeană GT4.

Filip Ugran (Jenzer/Formula 4 italiană) a absentat de la etapa a treia a campionatului, disputată pe Red Bull Ring, și coboară astfel pe poziția a cincea la general. David Șerban (Audi/DTM Trophy) a evoluat în două weekenduri consecutive pe configurații diferite ale Nurburgring GP-Strecke: în primul dintre acestea a încheiat manșele pe 16, respectiv 21 (dintr-un pluton ce a numărat 21 de concurenți), iar în următoarea etapă s-a clasat pe 15, respectiv 16 din 18).

Fondator și manager al echipei campioane din ultimele 4 sezoane ale Romanian Endurance Series. Jurnalist de motorsport de mai bine de un deceniu, antreprenor în domeniul sporturilor cu motor și promotor al sim racingului.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Ultimul recital pentru bătrânul tenor: Cum a reușit Joest Racing să bată monolitul Mercedes-Sauber

În mai 1989, Campionatul Mondial de Anduranță venea pentru prima sa reprezentație pe pământ european, mai exact pe fostul circuit de Formula 1 Dijon-Prenois. Ceea ce ar fi trebuit să fie un galop de sănătate pentru echipa de uzină Mercedes-Sauber a devenit, însă, cântecul de lebădă al celui mai faimos model din istoria Grupei C, Porsche-le 962. Reușita, semnată de formația lui Reinhold Joest prin piloții Bob Wollek și Frank Jelinski este notabilă și pentru că abia recent, în cursa de șase ore de la Spa-Francorchamps din acest an, am putut asista la o nouă victorie pentru un Porsche privat la nivel de campionat mondial – după o pauză de 35 de ani.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.