Peugeot 308 primește un facelift în 2020

Peugeot 308, rodus în peste 1.5 milioane de unități și cu 43 de premii câștigate la nivel mondial. Actuala generație Peugeot 308 primește un facelift.

Peugeot 308, actuala generație, a debutat în 2013, a primit un upgrade în 2017, iar anul acesta primește un facelift minor.

Modelul propune o nouă nuanță pentru caroserie „Vertigo Blue” și două modele de jante din aliaj. La interior, panoul de bord este echipat cu Peugeot i-Cockpit 100% digital și ecran central cu finisaj lucios.

Nivelul de echipare Allure propune jante de 16” Zircon diamantate în dotare standard și noi jante de 17” Boca (dotare opțională, disponibilă în funcție de țară).

Versiunile vârf-de-gamă propun opțiunea Black pack, ce oferă clienților posibilitatea de a opta pentru elemente în culoarea negru lucios, în locul celor cromate: emblema leului și grila față, ornamentele semnalizatoarelor și ale proiectoarelor de ceață, montanții B, jantele din  aliaj de 18‘’ diamantate Sapphire Black lăcuite Black Mist, barele transversale pe versiunea SW

Peugeot 308https://www.peugeot.com.ro/ este echipat cu Peugeot i-Cockpit digital, format dintr-un panou digital de 10-inch de înaltă definiție. Panoul de instrumente include ultimele evoluții în materie de design grafic adoptat de noile Peugeot 208 & SUV 2008. Ecranul tactil central adoptă un finisaj „glossy”, întâlnit la smartphone-urile de ultimă generație.

Conectarea smartphone-ului la vehicul constituie o prioritate pentru majoritatea clienților. Peugeot 308 beneficiază de funcția Mirror Screen. Prin intermediul Mirrorlink, Android Auto și Apple Carplay , această tehnologie face posibilă rularea aplicațiilor compatibile din smartphone pe ecranul tactil al mașinii. Navigația 3D include funcția de recunoaștere vocală. Reactivă și conectată la TomTom Traffic, permite optimizarea deplasărilor prin monitorizarea traficului în timp real. Semnalarea zonelor de pericol este acum inclusă gratuit în oferta standard (în funcție de țară).

Peugeot 308 oferă o gamă completă de echipamente de asistență la condus, specifice segmentelor superioare:

    • Cruise Control Adaptiv cu funcție Stop & Go (în combinație cu transmisia automată EAT8) sau până la 30 km/h în combinație cu transmisia manuală, cu setarea distanței față de vehiculul din față,
    • Visiopark cu cameră video de marșarier cu unghi de 180° și funcție Park Assist. Acest sistem măsoară spațiul de parcare disponibil și acționează volanul în locul conducătorului auto, în timpul manevrelor de parcare,
    • frânare automată de urgență de ultimă generație (detectează pietonii și bicicliștii, pe timp de zi și pe timp de noapte, la viteze cuprinse între 5 km/h și 140 km/h, în funcție de versiune) și avertizare privind riscul de coliziune,
    • avertizare de părăsire involuntară a benzii de rulare (inclusiv a căilor rutiere) cu corectarea traiectoriei autovehiculului la viteze de peste 65 km/h,
    • Alertă Atenție Șofer, pentru a evalua vigilența șoferului după o perioadă lungă petrecută la volan și la viteze de peste 65 km/h prin analizarea mișcărilor volanului,
    • comutare automată a luminilor de drum,
    • recunoaștere a indicatoarelor de viteză și recomandări,
    • recunoaștere avansată a semnelor de circulație (Stop, Sens Unic),
    • sistem activ de supraveghere a unghiului mort (cu corectarea traiectoriei). Această funcție este disponibilă de la 12 km/h,
    • frână de parcare electrică.

Există două tipuri de motoare pe benzină de 1.2L cu 3 cilindri:

    • PureTech 110 S&S asociat cu cutie de viteze manuală cu 6 trepte,
    • PureTech 130 S&S cuplat la o transmisie manuală cu 6 rapoarte sau la una automată EAT8.

Două unități Diesel de 1.5L cu 4 cilindri sunt disponibile:

    • BlueHDi 100 S&S asociat cu cutie de viteze manuală cu 6 trepte,
    • BlueHDi 130 S&S cuplat la o transmisie manuală cu 6 trepte sau la una automată EAT8.
Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.