Peugeot 308 primește un facelift în 2020

Peugeot 308, rodus în peste 1.5 milioane de unități și cu 43 de premii câștigate la nivel mondial. Actuala generație Peugeot 308 primește un facelift.

Peugeot 308, actuala generație, a debutat în 2013, a primit un upgrade în 2017, iar anul acesta primește un facelift minor.

Modelul propune o nouă nuanță pentru caroserie „Vertigo Blue” și două modele de jante din aliaj. La interior, panoul de bord este echipat cu Peugeot i-Cockpit 100% digital și ecran central cu finisaj lucios.

Nivelul de echipare Allure propune jante de 16” Zircon diamantate în dotare standard și noi jante de 17” Boca (dotare opțională, disponibilă în funcție de țară).

Versiunile vârf-de-gamă propun opțiunea Black pack, ce oferă clienților posibilitatea de a opta pentru elemente în culoarea negru lucios, în locul celor cromate: emblema leului și grila față, ornamentele semnalizatoarelor și ale proiectoarelor de ceață, montanții B, jantele din  aliaj de 18‘’ diamantate Sapphire Black lăcuite Black Mist, barele transversale pe versiunea SW

Peugeot 308https://www.peugeot.com.ro/ este echipat cu Peugeot i-Cockpit digital, format dintr-un panou digital de 10-inch de înaltă definiție. Panoul de instrumente include ultimele evoluții în materie de design grafic adoptat de noile Peugeot 208 & SUV 2008. Ecranul tactil central adoptă un finisaj „glossy”, întâlnit la smartphone-urile de ultimă generație.

Conectarea smartphone-ului la vehicul constituie o prioritate pentru majoritatea clienților. Peugeot 308 beneficiază de funcția Mirror Screen. Prin intermediul Mirrorlink, Android Auto și Apple Carplay , această tehnologie face posibilă rularea aplicațiilor compatibile din smartphone pe ecranul tactil al mașinii. Navigația 3D include funcția de recunoaștere vocală. Reactivă și conectată la TomTom Traffic, permite optimizarea deplasărilor prin monitorizarea traficului în timp real. Semnalarea zonelor de pericol este acum inclusă gratuit în oferta standard (în funcție de țară).

Peugeot 308 oferă o gamă completă de echipamente de asistență la condus, specifice segmentelor superioare:

    • Cruise Control Adaptiv cu funcție Stop & Go (în combinație cu transmisia automată EAT8) sau până la 30 km/h în combinație cu transmisia manuală, cu setarea distanței față de vehiculul din față,
    • Visiopark cu cameră video de marșarier cu unghi de 180° și funcție Park Assist. Acest sistem măsoară spațiul de parcare disponibil și acționează volanul în locul conducătorului auto, în timpul manevrelor de parcare,
    • frânare automată de urgență de ultimă generație (detectează pietonii și bicicliștii, pe timp de zi și pe timp de noapte, la viteze cuprinse între 5 km/h și 140 km/h, în funcție de versiune) și avertizare privind riscul de coliziune,
    • avertizare de părăsire involuntară a benzii de rulare (inclusiv a căilor rutiere) cu corectarea traiectoriei autovehiculului la viteze de peste 65 km/h,
    • Alertă Atenție Șofer, pentru a evalua vigilența șoferului după o perioadă lungă petrecută la volan și la viteze de peste 65 km/h prin analizarea mișcărilor volanului,
    • comutare automată a luminilor de drum,
    • recunoaștere a indicatoarelor de viteză și recomandări,
    • recunoaștere avansată a semnelor de circulație (Stop, Sens Unic),
    • sistem activ de supraveghere a unghiului mort (cu corectarea traiectoriei). Această funcție este disponibilă de la 12 km/h,
    • frână de parcare electrică.

Există două tipuri de motoare pe benzină de 1.2L cu 3 cilindri:

    • PureTech 110 S&S asociat cu cutie de viteze manuală cu 6 trepte,
    • PureTech 130 S&S cuplat la o transmisie manuală cu 6 rapoarte sau la una automată EAT8.

Două unități Diesel de 1.5L cu 4 cilindri sunt disponibile:

    • BlueHDi 100 S&S asociat cu cutie de viteze manuală cu 6 trepte,
    • BlueHDi 130 S&S cuplat la o transmisie manuală cu 6 trepte sau la una automată EAT8.
Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »

Britanicii Scuderiei: Hamilton a intrat în rândul unor legende precum Mansell sau Surtees

Suntem abia în luna februarie, sezonul de Formula 1 nici nu a început, dar vestea care a apărut recent cu privire la trecerea lui Lewis Hamilton de la Mercedes-AMG la Ferrari este, cel mai probabil, știrea anului în Marele Circ. Practic, ani de zile de zvonuri și discuții pe la colțuri capătă, în sfârșit, formă și sens în urma unui transfer care nu părea fezabil cu doar câteva zile înainte.

Citește articol »

Daytona 24H 2024: La sfatul bătrânilor, cu Risi și Penske

Ferrari și Porsche sunt marii câștigători ai ediției cu numărul 62 a cursei de 24 de ore de la Daytona, cea mai lungă întrecere profesionistă din Statele Unite. Dacă n-am cunoaște anul, am putea spune că vorbim de epoca romantică și mult mai naivă a motorsportului, crez reconfirmat și în clipa în care citim numele echipelor ce s-au impus în clasamentul general, respectiv la categoria GTD-Pro: Porsche-Penske Motorsport și Risi Competizione. Tocmai de aceea, atunci când multe publicații ies cu titlul „Victorie istorică…”, se pot extrage două înțelesuri.

Citește articol »

Formula 1 are o echipă cu nume nou care aduce aminte de fantomele trecutului

Formula 1 este competiția în care mixul complet dintre tehnologie, bugete gigant, inteligență, găselnițe noi și talent ar trebui să producă un spectacol de invidiat pe circuite. Vorbim, în fond, despre „Regina sporturilor cu motor”. Pentru 2024, însă, n-avem parte nici de noutăți, nici bugetele nu mai sunt (așa) de mari, iar singurele găselnițe apare atunci când citim lista cu numele echipelor, căci la nivelul talentelor nu găsim vreo schimbare – pentru prima dată în istoria competiției.

Citește articol »

Porsche-le „detestat în Belcar” și identitatea sa înșelătoare

Mulți fani belgieni spun că sezonul 1999 al Belcar, seria de anduranță pentru turisme și GT-uri a micuțului stat înghesuit de superputerile Europei, a reprezentat un punct de apogeu care nu a mai fost atins ulterior. În vârful acelui pluton din care n-au lipsit modele Viper, Lamborghini sau Marcos s-a aflat, însă, o mașină ce sfida regulamentul cu zâmbetul pe buze.

Citește articol »

Mingea e rotundă, dar la fel e și roata

O echipă de fotbal din Premier League ce sponsorizează o formație de curse? Poate părea ciudat, dar un mic constructor britanic a reușit să construiască acest pod între sportul rege și sporturile cu motor, pentru care ai nevoie de două „mingi”, nu doar una. Totul s-a întâmplat la mijlocul aniilor ’90, cu mult înainte de crearea campionatului Superleague Formula, într-o perioadă tumultuoasă în lumea curselor de GT-uri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.