Peugeot 308 primește un facelift în 2020

Peugeot 308, rodus în peste 1.5 milioane de unități și cu 43 de premii câștigate la nivel mondial. Actuala generație Peugeot 308 primește un facelift.

Peugeot 308, actuala generație, a debutat în 2013, a primit un upgrade în 2017, iar anul acesta primește un facelift minor.

Modelul propune o nouă nuanță pentru caroserie „Vertigo Blue” și două modele de jante din aliaj. La interior, panoul de bord este echipat cu Peugeot i-Cockpit 100% digital și ecran central cu finisaj lucios.

Nivelul de echipare Allure propune jante de 16” Zircon diamantate în dotare standard și noi jante de 17” Boca (dotare opțională, disponibilă în funcție de țară).

Versiunile vârf-de-gamă propun opțiunea Black pack, ce oferă clienților posibilitatea de a opta pentru elemente în culoarea negru lucios, în locul celor cromate: emblema leului și grila față, ornamentele semnalizatoarelor și ale proiectoarelor de ceață, montanții B, jantele din  aliaj de 18‘’ diamantate Sapphire Black lăcuite Black Mist, barele transversale pe versiunea SW

Peugeot 308https://www.peugeot.com.ro/ este echipat cu Peugeot i-Cockpit digital, format dintr-un panou digital de 10-inch de înaltă definiție. Panoul de instrumente include ultimele evoluții în materie de design grafic adoptat de noile Peugeot 208 & SUV 2008. Ecranul tactil central adoptă un finisaj „glossy”, întâlnit la smartphone-urile de ultimă generație.

Conectarea smartphone-ului la vehicul constituie o prioritate pentru majoritatea clienților. Peugeot 308 beneficiază de funcția Mirror Screen. Prin intermediul Mirrorlink, Android Auto și Apple Carplay , această tehnologie face posibilă rularea aplicațiilor compatibile din smartphone pe ecranul tactil al mașinii. Navigația 3D include funcția de recunoaștere vocală. Reactivă și conectată la TomTom Traffic, permite optimizarea deplasărilor prin monitorizarea traficului în timp real. Semnalarea zonelor de pericol este acum inclusă gratuit în oferta standard (în funcție de țară).

Peugeot 308 oferă o gamă completă de echipamente de asistență la condus, specifice segmentelor superioare:

    • Cruise Control Adaptiv cu funcție Stop & Go (în combinație cu transmisia automată EAT8) sau până la 30 km/h în combinație cu transmisia manuală, cu setarea distanței față de vehiculul din față,
    • Visiopark cu cameră video de marșarier cu unghi de 180° și funcție Park Assist. Acest sistem măsoară spațiul de parcare disponibil și acționează volanul în locul conducătorului auto, în timpul manevrelor de parcare,
    • frânare automată de urgență de ultimă generație (detectează pietonii și bicicliștii, pe timp de zi și pe timp de noapte, la viteze cuprinse între 5 km/h și 140 km/h, în funcție de versiune) și avertizare privind riscul de coliziune,
    • avertizare de părăsire involuntară a benzii de rulare (inclusiv a căilor rutiere) cu corectarea traiectoriei autovehiculului la viteze de peste 65 km/h,
    • Alertă Atenție Șofer, pentru a evalua vigilența șoferului după o perioadă lungă petrecută la volan și la viteze de peste 65 km/h prin analizarea mișcărilor volanului,
    • comutare automată a luminilor de drum,
    • recunoaștere a indicatoarelor de viteză și recomandări,
    • recunoaștere avansată a semnelor de circulație (Stop, Sens Unic),
    • sistem activ de supraveghere a unghiului mort (cu corectarea traiectoriei). Această funcție este disponibilă de la 12 km/h,
    • frână de parcare electrică.

Există două tipuri de motoare pe benzină de 1.2L cu 3 cilindri:

    • PureTech 110 S&S asociat cu cutie de viteze manuală cu 6 trepte,
    • PureTech 130 S&S cuplat la o transmisie manuală cu 6 rapoarte sau la una automată EAT8.

Două unități Diesel de 1.5L cu 4 cilindri sunt disponibile:

    • BlueHDi 100 S&S asociat cu cutie de viteze manuală cu 6 trepte,
    • BlueHDi 130 S&S cuplat la o transmisie manuală cu 6 trepte sau la una automată EAT8.
Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.