Peugeot 308 primește un facelift în 2020

Peugeot 308, rodus în peste 1.5 milioane de unități și cu 43 de premii câștigate la nivel mondial. Actuala generație Peugeot 308 primește un facelift.

Peugeot 308, actuala generație, a debutat în 2013, a primit un upgrade în 2017, iar anul acesta primește un facelift minor.

Modelul propune o nouă nuanță pentru caroserie „Vertigo Blue” și două modele de jante din aliaj. La interior, panoul de bord este echipat cu Peugeot i-Cockpit 100% digital și ecran central cu finisaj lucios.

Nivelul de echipare Allure propune jante de 16” Zircon diamantate în dotare standard și noi jante de 17” Boca (dotare opțională, disponibilă în funcție de țară).

Versiunile vârf-de-gamă propun opțiunea Black pack, ce oferă clienților posibilitatea de a opta pentru elemente în culoarea negru lucios, în locul celor cromate: emblema leului și grila față, ornamentele semnalizatoarelor și ale proiectoarelor de ceață, montanții B, jantele din  aliaj de 18‘’ diamantate Sapphire Black lăcuite Black Mist, barele transversale pe versiunea SW

Peugeot 308https://www.peugeot.com.ro/ este echipat cu Peugeot i-Cockpit digital, format dintr-un panou digital de 10-inch de înaltă definiție. Panoul de instrumente include ultimele evoluții în materie de design grafic adoptat de noile Peugeot 208 & SUV 2008. Ecranul tactil central adoptă un finisaj „glossy”, întâlnit la smartphone-urile de ultimă generație.

Conectarea smartphone-ului la vehicul constituie o prioritate pentru majoritatea clienților. Peugeot 308 beneficiază de funcția Mirror Screen. Prin intermediul Mirrorlink, Android Auto și Apple Carplay , această tehnologie face posibilă rularea aplicațiilor compatibile din smartphone pe ecranul tactil al mașinii. Navigația 3D include funcția de recunoaștere vocală. Reactivă și conectată la TomTom Traffic, permite optimizarea deplasărilor prin monitorizarea traficului în timp real. Semnalarea zonelor de pericol este acum inclusă gratuit în oferta standard (în funcție de țară).

Peugeot 308 oferă o gamă completă de echipamente de asistență la condus, specifice segmentelor superioare:

    • Cruise Control Adaptiv cu funcție Stop & Go (în combinație cu transmisia automată EAT8) sau până la 30 km/h în combinație cu transmisia manuală, cu setarea distanței față de vehiculul din față,
    • Visiopark cu cameră video de marșarier cu unghi de 180° și funcție Park Assist. Acest sistem măsoară spațiul de parcare disponibil și acționează volanul în locul conducătorului auto, în timpul manevrelor de parcare,
    • frânare automată de urgență de ultimă generație (detectează pietonii și bicicliștii, pe timp de zi și pe timp de noapte, la viteze cuprinse între 5 km/h și 140 km/h, în funcție de versiune) și avertizare privind riscul de coliziune,
    • avertizare de părăsire involuntară a benzii de rulare (inclusiv a căilor rutiere) cu corectarea traiectoriei autovehiculului la viteze de peste 65 km/h,
    • Alertă Atenție Șofer, pentru a evalua vigilența șoferului după o perioadă lungă petrecută la volan și la viteze de peste 65 km/h prin analizarea mișcărilor volanului,
    • comutare automată a luminilor de drum,
    • recunoaștere a indicatoarelor de viteză și recomandări,
    • recunoaștere avansată a semnelor de circulație (Stop, Sens Unic),
    • sistem activ de supraveghere a unghiului mort (cu corectarea traiectoriei). Această funcție este disponibilă de la 12 km/h,
    • frână de parcare electrică.

Există două tipuri de motoare pe benzină de 1.2L cu 3 cilindri:

    • PureTech 110 S&S asociat cu cutie de viteze manuală cu 6 trepte,
    • PureTech 130 S&S cuplat la o transmisie manuală cu 6 rapoarte sau la una automată EAT8.

Două unități Diesel de 1.5L cu 4 cilindri sunt disponibile:

    • BlueHDi 100 S&S asociat cu cutie de viteze manuală cu 6 trepte,
    • BlueHDi 130 S&S cuplat la o transmisie manuală cu 6 trepte sau la una automată EAT8.
Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Ultimul recital pentru bătrânul tenor: Cum a reușit Joest Racing să bată monolitul Mercedes-Sauber

În mai 1989, Campionatul Mondial de Anduranță venea pentru prima sa reprezentație pe pământ european, mai exact pe fostul circuit de Formula 1 Dijon-Prenois. Ceea ce ar fi trebuit să fie un galop de sănătate pentru echipa de uzină Mercedes-Sauber a devenit, însă, cântecul de lebădă al celui mai faimos model din istoria Grupei C, Porsche-le 962. Reușita, semnată de formația lui Reinhold Joest prin piloții Bob Wollek și Frank Jelinski este notabilă și pentru că abia recent, în cursa de șase ore de la Spa-Francorchamps din acest an, am putut asista la o nouă victorie pentru un Porsche privat la nivel de campionat mondial – după o pauză de 35 de ani.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.