Peugeot 308 primește un facelift în 2020

Peugeot 308, rodus în peste 1.5 milioane de unități și cu 43 de premii câștigate la nivel mondial. Actuala generație Peugeot 308 primește un facelift.

Peugeot 308, actuala generație, a debutat în 2013, a primit un upgrade în 2017, iar anul acesta primește un facelift minor.

Modelul propune o nouă nuanță pentru caroserie „Vertigo Blue” și două modele de jante din aliaj. La interior, panoul de bord este echipat cu Peugeot i-Cockpit 100% digital și ecran central cu finisaj lucios.

Nivelul de echipare Allure propune jante de 16” Zircon diamantate în dotare standard și noi jante de 17” Boca (dotare opțională, disponibilă în funcție de țară).

Versiunile vârf-de-gamă propun opțiunea Black pack, ce oferă clienților posibilitatea de a opta pentru elemente în culoarea negru lucios, în locul celor cromate: emblema leului și grila față, ornamentele semnalizatoarelor și ale proiectoarelor de ceață, montanții B, jantele din  aliaj de 18‘’ diamantate Sapphire Black lăcuite Black Mist, barele transversale pe versiunea SW

Peugeot 308https://www.peugeot.com.ro/ este echipat cu Peugeot i-Cockpit digital, format dintr-un panou digital de 10-inch de înaltă definiție. Panoul de instrumente include ultimele evoluții în materie de design grafic adoptat de noile Peugeot 208 & SUV 2008. Ecranul tactil central adoptă un finisaj „glossy”, întâlnit la smartphone-urile de ultimă generație.

Conectarea smartphone-ului la vehicul constituie o prioritate pentru majoritatea clienților. Peugeot 308 beneficiază de funcția Mirror Screen. Prin intermediul Mirrorlink, Android Auto și Apple Carplay , această tehnologie face posibilă rularea aplicațiilor compatibile din smartphone pe ecranul tactil al mașinii. Navigația 3D include funcția de recunoaștere vocală. Reactivă și conectată la TomTom Traffic, permite optimizarea deplasărilor prin monitorizarea traficului în timp real. Semnalarea zonelor de pericol este acum inclusă gratuit în oferta standard (în funcție de țară).

Peugeot 308 oferă o gamă completă de echipamente de asistență la condus, specifice segmentelor superioare:

    • Cruise Control Adaptiv cu funcție Stop & Go (în combinație cu transmisia automată EAT8) sau până la 30 km/h în combinație cu transmisia manuală, cu setarea distanței față de vehiculul din față,
    • Visiopark cu cameră video de marșarier cu unghi de 180° și funcție Park Assist. Acest sistem măsoară spațiul de parcare disponibil și acționează volanul în locul conducătorului auto, în timpul manevrelor de parcare,
    • frânare automată de urgență de ultimă generație (detectează pietonii și bicicliștii, pe timp de zi și pe timp de noapte, la viteze cuprinse între 5 km/h și 140 km/h, în funcție de versiune) și avertizare privind riscul de coliziune,
    • avertizare de părăsire involuntară a benzii de rulare (inclusiv a căilor rutiere) cu corectarea traiectoriei autovehiculului la viteze de peste 65 km/h,
    • Alertă Atenție Șofer, pentru a evalua vigilența șoferului după o perioadă lungă petrecută la volan și la viteze de peste 65 km/h prin analizarea mișcărilor volanului,
    • comutare automată a luminilor de drum,
    • recunoaștere a indicatoarelor de viteză și recomandări,
    • recunoaștere avansată a semnelor de circulație (Stop, Sens Unic),
    • sistem activ de supraveghere a unghiului mort (cu corectarea traiectoriei). Această funcție este disponibilă de la 12 km/h,
    • frână de parcare electrică.

Există două tipuri de motoare pe benzină de 1.2L cu 3 cilindri:

    • PureTech 110 S&S asociat cu cutie de viteze manuală cu 6 trepte,
    • PureTech 130 S&S cuplat la o transmisie manuală cu 6 rapoarte sau la una automată EAT8.

Două unități Diesel de 1.5L cu 4 cilindri sunt disponibile:

    • BlueHDi 100 S&S asociat cu cutie de viteze manuală cu 6 trepte,
    • BlueHDi 130 S&S cuplat la o transmisie manuală cu 6 trepte sau la una automată EAT8.
Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Radical Cup: George Cațan, învingător de la primul start

Dacă la MotoRC grila clasei regină arată mai bine decât anul trecut iar în Romanian Endurance Series asistăm la o creștere continuă a efectivelor de turisme, Radical Cup și-a început al treilea an cu tot atâtea mașini precum debuta conceptul, în 2021. În schimb, a punctat la capitolul competitivitate, cu manșe strânse la categoriile PRO 1500 și SR1 Cup.

Citește articol »

MotoRC: Ceasul al 12-lea, vremea primei victorii pentru Marian Pivniceru

Numărul 12 era considerat de mulți un viitor învingător în cursele MotoRC. Al șaptelea sezon al competiției a adus și confirmarea pentru Marian Pivniceru, cel mai recent nume care se adaugă pe lista câștigătorilor de la clasa regină. Înaintea sa, 33 de curse au fost împărțite de doar 7 piloți: Cătălin Cazacu, Bogdan Vrăjitoru, George Cațan, Martin Choy, Vlad Neaga, Ionuț Mistode și Milen Georgiev.

Citește articol »

Sim Racing: Sebastian Apostol și West Competition Racing primesc nominalizarea BMW Motorsport în cadrul SRO eSports 2023

Locul al cincilea la categoria Silver în campania de debut desfășurată în 2022 și o serie de alte performanțe notabile au determinat BMW Motorsport să numească un pilot român dintr-o echipă românească pentru campania din seria europeană de sprint GT World Challenge, disputată în mediul de simulare Assetto Corsa Competizione. Sebastian Apostol va concura împotriva celor mai buni sim raceri din lume la Monza, Paul Ricard, Spa-Francorchamps, Nurburgring și Barcelona.

Citește articol »

Presiunile din IMSA: Câștigătorul de la Daytona le-a depășit, iar constructorii de la GTD le-au aplicat cu succes pe ceafa organizatorilor

International Motorsports Association (IMSA) este organizația care guvernează, de peste o jumătate de veac, cel mai important campionat de anduranță cu mașini sport (prototipuri, dar și GT-uri) din America de Nord. Sub titulatura actuală, IMSA Weathertech Sportscar Championship, seria a trecut printr-o schimbare la față odată cu restructurarea categoriilor și apariția noului grup de prototipuri. Dar mai multe scandaluri recente te fac să-ți pui întrebarea: este acesta doar un castel de nisip spre care se apropie valul necruțător?

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.