Mustang Mach-E – o electrică cu 7 motoare și 1.400 CP

Cum totul trebuie să aibă o justificare, s-a pornit de la un Mustang Cobra Jet 1400 și s-a ajuns la un prototip cu 7 motoare electrice și 1.400 CP numai bun de a promova noul Ford Mustang Mach-E.

Un Mustang cu parfum de SUV, dar mai presus de toate electric? La prezentarea noului Ford Mustang Mach-E au levitat multe sprâncene. Și uite că Ford dorește să le readucă la nivelul lor, cu un prototip dezvoltat pe baza modelului de serie Mustang Mach-E, unul realizat de divizia Ford Performance și RTR Takes Racing, capabil să genereze o apăsare de 1.000 kg la 257 km/h datorită pachetului aerodinamic.

Prototipul a fost dezvoltat împreună cu RTR Takes Racing, compania în spatele căreia se află celebrul pilot Vaughn Gittin Jr., și căreia acesta i-a pus bazele în 2007.

S-a pornit de la un Mustang Mach-E GT și s-a ajuns la un monstru electric de 1.400 CP după 10.000 de ore de muncă. Una din marile provocări a fost aceea de a obține un șasiu și un sistem de propulsie care poate fi ușor configurat pentru diferite discipline – drift, competiții de turisme, gymkhana.

Fiind un concept, evident nu au fost îngrădiți de nicio regulă, au avut libertate totală de dezvoltare. Și așa s-a ajuns la configurația cu 7 motoare electrice. Trei motoare sunt atașate diferențialului față, iar patru motoare sunt atașate punții spate.

Pachetul propulsor și șasiul poate adopta setări radical diferite de la o configurație la alta. În cazul modului Drift vorbim de propulsie, doar puntea spate este motoare, iar direcția poate adopta unghiuri incredibile de bracare. Pentru modul Gymkhana sau Trac se poate ajunge la tracțiune integrală sau chiar față.

La bordul proptotipului se află o baterie de 56,8 kWh realizată din nichel-magneziu-cobalt, baterie care permite rate mari de descărcare, și este răcită cu lichid.

Prototipul are integrat și un sistem ABS care lucrează împreună cu un sistem de control al stabilității pentru a oferi un control mai bun pe perioadele de frânare.

Mustang Mach-E poate fi deja comandat în Europa, primele modele urmând a fi livrate la începutul anului viitor.

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

Test Drive Fiat 500e

Îmi era dor de 500, de Fiat 500, dar de unul nou, de unul după care copii să se întoarcă zâmbind. Au trecut câțiva ani din 2007, moment în care m-am întâlnit cu noul Fiat 500e. Dar este și adevăr în vorba…” Lucruri bune se întâmplă doar celor care au răbdare.”

Citește articol »

Poveste de succes – BMW M3 / M4 Competition

Într-un război continuu al cifrelor și performanțelor tot mai bune, cred că modelele sport trebuie cumpărate pentru sufletul lor, pentru ceea ce transmit și pentru plăcerea pe care o oferă celui de la volan în fiecare zi. După ce am condus noile BMW M3 Competition și M4 Competition pe circuit, am realizat că cele de mai sus au fost teme de referință pentru inginerii de la BMW.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.