Mustang Mach-E – o electrică cu 7 motoare și 1.400 CP

Cum totul trebuie să aibă o justificare, s-a pornit de la un Mustang Cobra Jet 1400 și s-a ajuns la un prototip cu 7 motoare electrice și 1.400 CP numai bun de a promova noul Ford Mustang Mach-E.

Un Mustang cu parfum de SUV, dar mai presus de toate electric? La prezentarea noului Ford Mustang Mach-E au levitat multe sprâncene. Și uite că Ford dorește să le readucă la nivelul lor, cu un prototip dezvoltat pe baza modelului de serie Mustang Mach-E, unul realizat de divizia Ford Performance și RTR Takes Racing, capabil să genereze o apăsare de 1.000 kg la 257 km/h datorită pachetului aerodinamic.

Prototipul a fost dezvoltat împreună cu RTR Takes Racing, compania în spatele căreia se află celebrul pilot Vaughn Gittin Jr., și căreia acesta i-a pus bazele în 2007.

S-a pornit de la un Mustang Mach-E GT și s-a ajuns la un monstru electric de 1.400 CP după 10.000 de ore de muncă. Una din marile provocări a fost aceea de a obține un șasiu și un sistem de propulsie care poate fi ușor configurat pentru diferite discipline – drift, competiții de turisme, gymkhana.

Fiind un concept, evident nu au fost îngrădiți de nicio regulă, au avut libertate totală de dezvoltare. Și așa s-a ajuns la configurația cu 7 motoare electrice. Trei motoare sunt atașate diferențialului față, iar patru motoare sunt atașate punții spate.

Pachetul propulsor și șasiul poate adopta setări radical diferite de la o configurație la alta. În cazul modului Drift vorbim de propulsie, doar puntea spate este motoare, iar direcția poate adopta unghiuri incredibile de bracare. Pentru modul Gymkhana sau Trac se poate ajunge la tracțiune integrală sau chiar față.

La bordul proptotipului se află o baterie de 56,8 kWh realizată din nichel-magneziu-cobalt, baterie care permite rate mari de descărcare, și este răcită cu lichid.

Prototipul are integrat și un sistem ABS care lucrează împreună cu un sistem de control al stabilității pentru a oferi un control mai bun pe perioadele de frânare.

Mustang Mach-E poate fi deja comandat în Europa, primele modele urmând a fi livrate la începutul anului viitor.

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
De același autor

Probleme tehnice pentru Emanuel Gyenes în etapa a treia

Etapa a treia a Raliului Dakar 2021 i-a dus pe concurenți în bucla Wadi Ad-Dawasir, 226 km de legătură, 403 km de probă specială. O specială rapidă, cu piatră, dune moi, nisip, canioane, râuri secate, în care Emanuel Gyenes a avut ghinion.

Mercedes-Benz G Class – Experience

Mercedes-Benz G Class – Experience

Am concediat pentru două zile jurnalistul auto pentru a participa la o experiență rezervată clienților Mercedes-Benz, un G-Experience.

Enel X a semnat un acord strategic cu Weltmeister

Enel X, linia de business a Grupului Enel dedicată serviciilor și produselor energetice avansate, a semnat un acord cu Weltmeister, brandul de vehicule electrice (EV) care face parte din WM Motor Technology Co Ltd.

Test drive Porsche 718 Cayman GTS 4.0

În viață trebuie să ai răbdare, lucrurile la care visezi îți pot bate la ușă. Cam așa au stat lucrurile și în cazul întâlnirea cu Porsche 718 Cayman GTS 4.0!

Actualități