Un Mustang cu parfum de SUV, dar mai presus de toate electric? La prezentarea noului Ford Mustang Mach-E au levitat multe sprâncene. Și uite că Ford dorește să le readucă la nivelul lor, cu un prototip dezvoltat pe baza modelului de serie Mustang Mach-E, unul realizat de divizia Ford Performance și RTR Takes Racing, capabil să genereze o apăsare de 1.000 kg la 257 km/h datorită pachetului aerodinamic.
Prototipul a fost dezvoltat împreună cu RTR Takes Racing, compania în spatele căreia se află celebrul pilot Vaughn Gittin Jr., și căreia acesta i-a pus bazele în 2007.
S-a pornit de la un Mustang Mach-E GT și s-a ajuns la un monstru electric de 1.400 CP după 10.000 de ore de muncă. Una din marile provocări a fost aceea de a obține un șasiu și un sistem de propulsie care poate fi ușor configurat pentru diferite discipline – drift, competiții de turisme, gymkhana.
Fiind un concept, evident nu au fost îngrădiți de nicio regulă, au avut libertate totală de dezvoltare. Și așa s-a ajuns la configurația cu 7 motoare electrice. Trei motoare sunt atașate diferențialului față, iar patru motoare sunt atașate punții spate.
Pachetul propulsor și șasiul poate adopta setări radical diferite de la o configurație la alta. În cazul modului Drift vorbim de propulsie, doar puntea spate este motoare, iar direcția poate adopta unghiuri incredibile de bracare. Pentru modul Gymkhana sau Trac se poate ajunge la tracțiune integrală sau chiar față.
La bordul proptotipului se află o baterie de 56,8 kWh realizată din nichel-magneziu-cobalt, baterie care permite rate mari de descărcare, și este răcită cu lichid.
Prototipul are integrat și un sistem ABS care lucrează împreună cu un sistem de control al stabilității pentru a oferi un control mai bun pe perioadele de frânare.
Mustang Mach-E poate fi deja comandat în Europa, primele modele urmând a fi livrate la începutul anului viitor.