Mustang Mach-E – o electrică cu 7 motoare și 1.400 CP

Cum totul trebuie să aibă o justificare, s-a pornit de la un Mustang Cobra Jet 1400 și s-a ajuns la un prototip cu 7 motoare electrice și 1.400 CP numai bun de a promova noul Ford Mustang Mach-E.

Un Mustang cu parfum de SUV, dar mai presus de toate electric? La prezentarea noului Ford Mustang Mach-E au levitat multe sprâncene. Și uite că Ford dorește să le readucă la nivelul lor, cu un prototip dezvoltat pe baza modelului de serie Mustang Mach-E, unul realizat de divizia Ford Performance și RTR Takes Racing, capabil să genereze o apăsare de 1.000 kg la 257 km/h datorită pachetului aerodinamic.

Prototipul a fost dezvoltat împreună cu RTR Takes Racing, compania în spatele căreia se află celebrul pilot Vaughn Gittin Jr., și căreia acesta i-a pus bazele în 2007.

S-a pornit de la un Mustang Mach-E GT și s-a ajuns la un monstru electric de 1.400 CP după 10.000 de ore de muncă. Una din marile provocări a fost aceea de a obține un șasiu și un sistem de propulsie care poate fi ușor configurat pentru diferite discipline – drift, competiții de turisme, gymkhana.

Fiind un concept, evident nu au fost îngrădiți de nicio regulă, au avut libertate totală de dezvoltare. Și așa s-a ajuns la configurația cu 7 motoare electrice. Trei motoare sunt atașate diferențialului față, iar patru motoare sunt atașate punții spate.

Pachetul propulsor și șasiul poate adopta setări radical diferite de la o configurație la alta. În cazul modului Drift vorbim de propulsie, doar puntea spate este motoare, iar direcția poate adopta unghiuri incredibile de bracare. Pentru modul Gymkhana sau Trac se poate ajunge la tracțiune integrală sau chiar față.

La bordul proptotipului se află o baterie de 56,8 kWh realizată din nichel-magneziu-cobalt, baterie care permite rate mari de descărcare, și este răcită cu lichid.

Prototipul are integrat și un sistem ABS care lucrează împreună cu un sistem de control al stabilității pentru a oferi un control mai bun pe perioadele de frânare.

Mustang Mach-E poate fi deja comandat în Europa, primele modele urmând a fi livrate la începutul anului viitor.

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.