Skoda ENYAQ iV va oferi o autonomie de până la 510 km

ŠKODA ENYAQ iV
Skoda Enyaq face următorul pas sistematic în implementarea strategiei sale în domeniul mobilității electrice. SUV-ul 100% electric este primul model de serie al producătorului auto ceh construit pe baza platformei auto modulare electrice MEB a Grupului Volkswagen.

Date esențiale Skoda ENYAQ iV

Sistemul electric de propulsie: Skoda ENYAQ iV dispune de un concept de propulsie absolut nou, ce face uz din plin de potențialul platformei auto modulare electrice MEB a Grupului Volkswagen. MEB este o așa-numită platformă de tip skateboard, în care bateria este încorporată în podea, pentru a economisi spațiu.

Cele trei capacități diferite pentru baterie, cinci variante de putere, între 109 și 225 kW și tracțiunea spate sau integrală satisfac cele mai diferite cerințe și permit cele mai variate moduri de utilizare. Modelul va oferi o autonomie de până la 510 km conform ciclului WLTP. De asemenea, automobilul poate tracta remorci cu masa de până la 1.400 kg (pe înclinații de 8%) sau 1.200 kg (pe înclinații de 12%).

Siguranța: Printre noile sisteme de asistență se numără Travel Assist, care dispune acum de și mai multe funcții, precum și de Trained Parking și Remote Parking.

Exteriorul: Skoda ENYAQ iV beneficiază de un limbaj de design emoțional și dinamic, marcat de forță atractivă. Noul SUV se caracterizează prin proporții perfecte și spațiu generos. Astfel, interiorul oferă aproximativ la fel de mult spațiu ca Skoda Kodiaq, deși are o lungime mai mică decât Skoda Octavia.

Opțional, secțiunea frontală spectaculoasă cu grila mare a radiatorului poate deveni și mai spectaculoasă cu luminile Crystal Face, inclusiv funcția animată Coming Home/Leaving Home și farurile matrix full-LED. Blocurile optice spate full-LED includ luminile de semnalizare dinamice și, de asemenea, funcția animată Coming Home/Leaving Home. Noi avem impresia că noul model ceh seamănă cam mult cu un BMW.

  • ŠKODA ENYAQ iV
  • ŠKODA ENYAQ iV
  • ŠKODA ENYAQ iV
  • ŠKODA ENYAQ iV
  • ŠKODA ENYAQ iV
  • ŠKODA ENYAQ iV

Interiorul: Opțiunile Design Selection înlocuiesc liniile de echipare clasice și redefinesc astfel standardele pentru interior. Fiecare Design Selection creat de designerii Skoda dă naștere unui interior de bun gust aparte, ce permite tuturor ocupanților să se simtă în largul lor, incluzând materiale naturale, procesate în manieră sustenabilă, precum și materiale reciclate.

Noua structură mai clară de opțiuni disponibile (zece pachete pe diferite teme și o serie de opțiuni individuale) permite personalizarea mai rapidă și mai facilă a interiorului, astfel încât acesta să se potrivească pe deplin gusturilor proprietarului.

Conectivitatea: Având diagonala de 13 inchi, ecranul central al modelului ENYAQ iV este mai mare decât la orice altă Skoda. Mai mult, noul SUV este în permanență on-line și este conectat în manieră inteligentă. Încărcarea bateriei și sistemul de aer condiționat pot fi controlate confortabil de la distanță, prin intermediul aplicației Skoda Connect.

Simply Clever: Skoda a dezvoltat și soluții Soluțiile Simply Clever specifice automobilelor electrice, ca de pildă dispozitivul de curățare a cablului de încărcare, un capac de protecție pentru conectorul pentru încărcare și un compartiment special sub podeaua portbagajului, destinat cablurilor de încărcare.

Noua consolă centrală este dispusă pe două niveluri și este foarte spațioasă. Iar inserția ingenioasă are grijă ca pe podeaua dublă a portbagajului să fie mereu ordine. La ENYAQ iV, deja clasica racletă Skoda pentru îndepărtarea gheții este integrată în automobil, mai precis în hayonul său.

Încărcarea: My Skoda Powerpass le permite proprietarilor automobilului să încarce simplu și avantajos bateria la cele mai multe dintre punctele de încărcare din Uniunea Europeană, ei având nevoie pentru aceasta doar de un singur card.

De asemenea, Skoda este implicată și în dezvoltarea rețelei Ionity de încărcare rapidă în întreaga Europă. Totodată, marca oferă trei versiuni diferite ale wallbox-ului Skoda iV pentru încărcarea de acasă. Folosind cablul pentru încărcare rapidă, proprietarii pot încărca Skoda ENYAQ iV și de la stațiile de încărcare rapidă.

Skoda ENYAQ iV – Specificațiile tehnice

Dimensiuni4.649×1.879×1.616 mm, ampatament: 2.765 mm
ModelENYAQ 50 iVENYAQ 60 iVENYAQ 80 iVENYAQ 80x iVENYAQ RS iV
Sisteme de tracțiune4×24×24×24×44×4
Puterea max.109 kW132 kW150 kW195 kW225 kW
Cuplu max.220 Nm310 Nm310 Nm425 Nm460 Nm
Accelerație (0–100 km/h)11,4 s8,7 s8,5 s6,9 s6,2 s
Viteza maximă160 km/h160 km/h160 km/h160 km/h180 km/h
Autonomie (WLTP)340 km390 km510 km460 km460 km
Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.