Skoda ENYAQ iV va oferi o autonomie de până la 510 km

ŠKODA ENYAQ iV
Skoda Enyaq face următorul pas sistematic în implementarea strategiei sale în domeniul mobilității electrice. SUV-ul 100% electric este primul model de serie al producătorului auto ceh construit pe baza platformei auto modulare electrice MEB a Grupului Volkswagen.

Date esențiale Skoda ENYAQ iV

Sistemul electric de propulsie: Skoda ENYAQ iV dispune de un concept de propulsie absolut nou, ce face uz din plin de potențialul platformei auto modulare electrice MEB a Grupului Volkswagen. MEB este o așa-numită platformă de tip skateboard, în care bateria este încorporată în podea, pentru a economisi spațiu.

Cele trei capacități diferite pentru baterie, cinci variante de putere, între 109 și 225 kW și tracțiunea spate sau integrală satisfac cele mai diferite cerințe și permit cele mai variate moduri de utilizare. Modelul va oferi o autonomie de până la 510 km conform ciclului WLTP. De asemenea, automobilul poate tracta remorci cu masa de până la 1.400 kg (pe înclinații de 8%) sau 1.200 kg (pe înclinații de 12%).

Siguranța: Printre noile sisteme de asistență se numără Travel Assist, care dispune acum de și mai multe funcții, precum și de Trained Parking și Remote Parking.

Exteriorul: Skoda ENYAQ iV beneficiază de un limbaj de design emoțional și dinamic, marcat de forță atractivă. Noul SUV se caracterizează prin proporții perfecte și spațiu generos. Astfel, interiorul oferă aproximativ la fel de mult spațiu ca Skoda Kodiaq, deși are o lungime mai mică decât Skoda Octavia.

Opțional, secțiunea frontală spectaculoasă cu grila mare a radiatorului poate deveni și mai spectaculoasă cu luminile Crystal Face, inclusiv funcția animată Coming Home/Leaving Home și farurile matrix full-LED. Blocurile optice spate full-LED includ luminile de semnalizare dinamice și, de asemenea, funcția animată Coming Home/Leaving Home. Noi avem impresia că noul model ceh seamănă cam mult cu un BMW.

  • ŠKODA ENYAQ iV
  • ŠKODA ENYAQ iV
  • ŠKODA ENYAQ iV
  • ŠKODA ENYAQ iV
  • ŠKODA ENYAQ iV
  • ŠKODA ENYAQ iV

Interiorul: Opțiunile Design Selection înlocuiesc liniile de echipare clasice și redefinesc astfel standardele pentru interior. Fiecare Design Selection creat de designerii Skoda dă naștere unui interior de bun gust aparte, ce permite tuturor ocupanților să se simtă în largul lor, incluzând materiale naturale, procesate în manieră sustenabilă, precum și materiale reciclate.

Noua structură mai clară de opțiuni disponibile (zece pachete pe diferite teme și o serie de opțiuni individuale) permite personalizarea mai rapidă și mai facilă a interiorului, astfel încât acesta să se potrivească pe deplin gusturilor proprietarului.

Conectivitatea: Având diagonala de 13 inchi, ecranul central al modelului ENYAQ iV este mai mare decât la orice altă Skoda. Mai mult, noul SUV este în permanență on-line și este conectat în manieră inteligentă. Încărcarea bateriei și sistemul de aer condiționat pot fi controlate confortabil de la distanță, prin intermediul aplicației Skoda Connect.

Simply Clever: Skoda a dezvoltat și soluții Soluțiile Simply Clever specifice automobilelor electrice, ca de pildă dispozitivul de curățare a cablului de încărcare, un capac de protecție pentru conectorul pentru încărcare și un compartiment special sub podeaua portbagajului, destinat cablurilor de încărcare.

Noua consolă centrală este dispusă pe două niveluri și este foarte spațioasă. Iar inserția ingenioasă are grijă ca pe podeaua dublă a portbagajului să fie mereu ordine. La ENYAQ iV, deja clasica racletă Skoda pentru îndepărtarea gheții este integrată în automobil, mai precis în hayonul său.

Încărcarea: My Skoda Powerpass le permite proprietarilor automobilului să încarce simplu și avantajos bateria la cele mai multe dintre punctele de încărcare din Uniunea Europeană, ei având nevoie pentru aceasta doar de un singur card.

De asemenea, Skoda este implicată și în dezvoltarea rețelei Ionity de încărcare rapidă în întreaga Europă. Totodată, marca oferă trei versiuni diferite ale wallbox-ului Skoda iV pentru încărcarea de acasă. Folosind cablul pentru încărcare rapidă, proprietarii pot încărca Skoda ENYAQ iV și de la stațiile de încărcare rapidă.

Skoda ENYAQ iV – Specificațiile tehnice

Dimensiuni4.649×1.879×1.616 mm, ampatament: 2.765 mm
ModelENYAQ 50 iVENYAQ 60 iVENYAQ 80 iVENYAQ 80x iVENYAQ RS iV
Sisteme de tracțiune4×24×24×24×44×4
Puterea max.109 kW132 kW150 kW195 kW225 kW
Cuplu max.220 Nm310 Nm310 Nm425 Nm460 Nm
Accelerație (0–100 km/h)11,4 s8,7 s8,5 s6,9 s6,2 s
Viteza maximă160 km/h160 km/h160 km/h160 km/h180 km/h
Autonomie (WLTP)340 km390 km510 km460 km460 km
Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.