Skoda ENYAQ iV va oferi o autonomie de până la 510 km

ŠKODA ENYAQ iV
Skoda Enyaq face următorul pas sistematic în implementarea strategiei sale în domeniul mobilității electrice. SUV-ul 100% electric este primul model de serie al producătorului auto ceh construit pe baza platformei auto modulare electrice MEB a Grupului Volkswagen.

Date esențiale Skoda ENYAQ iV

Sistemul electric de propulsie: Skoda ENYAQ iV dispune de un concept de propulsie absolut nou, ce face uz din plin de potențialul platformei auto modulare electrice MEB a Grupului Volkswagen. MEB este o așa-numită platformă de tip skateboard, în care bateria este încorporată în podea, pentru a economisi spațiu.

Cele trei capacități diferite pentru baterie, cinci variante de putere, între 109 și 225 kW și tracțiunea spate sau integrală satisfac cele mai diferite cerințe și permit cele mai variate moduri de utilizare. Modelul va oferi o autonomie de până la 510 km conform ciclului WLTP. De asemenea, automobilul poate tracta remorci cu masa de până la 1.400 kg (pe înclinații de 8%) sau 1.200 kg (pe înclinații de 12%).

Siguranța: Printre noile sisteme de asistență se numără Travel Assist, care dispune acum de și mai multe funcții, precum și de Trained Parking și Remote Parking.

Exteriorul: Skoda ENYAQ iV beneficiază de un limbaj de design emoțional și dinamic, marcat de forță atractivă. Noul SUV se caracterizează prin proporții perfecte și spațiu generos. Astfel, interiorul oferă aproximativ la fel de mult spațiu ca Skoda Kodiaq, deși are o lungime mai mică decât Skoda Octavia.

Opțional, secțiunea frontală spectaculoasă cu grila mare a radiatorului poate deveni și mai spectaculoasă cu luminile Crystal Face, inclusiv funcția animată Coming Home/Leaving Home și farurile matrix full-LED. Blocurile optice spate full-LED includ luminile de semnalizare dinamice și, de asemenea, funcția animată Coming Home/Leaving Home. Noi avem impresia că noul model ceh seamănă cam mult cu un BMW.

  • ŠKODA ENYAQ iV
  • ŠKODA ENYAQ iV
  • ŠKODA ENYAQ iV
  • ŠKODA ENYAQ iV
  • ŠKODA ENYAQ iV
  • ŠKODA ENYAQ iV

Interiorul: Opțiunile Design Selection înlocuiesc liniile de echipare clasice și redefinesc astfel standardele pentru interior. Fiecare Design Selection creat de designerii Skoda dă naștere unui interior de bun gust aparte, ce permite tuturor ocupanților să se simtă în largul lor, incluzând materiale naturale, procesate în manieră sustenabilă, precum și materiale reciclate.

Noua structură mai clară de opțiuni disponibile (zece pachete pe diferite teme și o serie de opțiuni individuale) permite personalizarea mai rapidă și mai facilă a interiorului, astfel încât acesta să se potrivească pe deplin gusturilor proprietarului.

Conectivitatea: Având diagonala de 13 inchi, ecranul central al modelului ENYAQ iV este mai mare decât la orice altă Skoda. Mai mult, noul SUV este în permanență on-line și este conectat în manieră inteligentă. Încărcarea bateriei și sistemul de aer condiționat pot fi controlate confortabil de la distanță, prin intermediul aplicației Skoda Connect.

Simply Clever: Skoda a dezvoltat și soluții Soluțiile Simply Clever specifice automobilelor electrice, ca de pildă dispozitivul de curățare a cablului de încărcare, un capac de protecție pentru conectorul pentru încărcare și un compartiment special sub podeaua portbagajului, destinat cablurilor de încărcare.

Noua consolă centrală este dispusă pe două niveluri și este foarte spațioasă. Iar inserția ingenioasă are grijă ca pe podeaua dublă a portbagajului să fie mereu ordine. La ENYAQ iV, deja clasica racletă Skoda pentru îndepărtarea gheții este integrată în automobil, mai precis în hayonul său.

Încărcarea: My Skoda Powerpass le permite proprietarilor automobilului să încarce simplu și avantajos bateria la cele mai multe dintre punctele de încărcare din Uniunea Europeană, ei având nevoie pentru aceasta doar de un singur card.

De asemenea, Skoda este implicată și în dezvoltarea rețelei Ionity de încărcare rapidă în întreaga Europă. Totodată, marca oferă trei versiuni diferite ale wallbox-ului Skoda iV pentru încărcarea de acasă. Folosind cablul pentru încărcare rapidă, proprietarii pot încărca Skoda ENYAQ iV și de la stațiile de încărcare rapidă.

Skoda ENYAQ iV – Specificațiile tehnice

Dimensiuni4.649×1.879×1.616 mm, ampatament: 2.765 mm
ModelENYAQ 50 iVENYAQ 60 iVENYAQ 80 iVENYAQ 80x iVENYAQ RS iV
Sisteme de tracțiune4×24×24×24×44×4
Puterea max.109 kW132 kW150 kW195 kW225 kW
Cuplu max.220 Nm310 Nm310 Nm425 Nm460 Nm
Accelerație (0–100 km/h)11,4 s8,7 s8,5 s6,9 s6,2 s
Viteza maximă160 km/h160 km/h160 km/h160 km/h180 km/h
Autonomie (WLTP)340 km390 km510 km460 km460 km
Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Radical Cup: George Cațan, învingător de la primul start

Dacă la MotoRC grila clasei regină arată mai bine decât anul trecut iar în Romanian Endurance Series asistăm la o creștere continuă a efectivelor de turisme, Radical Cup și-a început al treilea an cu tot atâtea mașini precum debuta conceptul, în 2021. În schimb, a punctat la capitolul competitivitate, cu manșe strânse la categoriile PRO 1500 și SR1 Cup.

Citește articol »

MotoRC: Ceasul al 12-lea, vremea primei victorii pentru Marian Pivniceru

Numărul 12 era considerat de mulți un viitor învingător în cursele MotoRC. Al șaptelea sezon al competiției a adus și confirmarea pentru Marian Pivniceru, cel mai recent nume care se adaugă pe lista câștigătorilor de la clasa regină. Înaintea sa, 33 de curse au fost împărțite de doar 7 piloți: Cătălin Cazacu, Bogdan Vrăjitoru, George Cațan, Martin Choy, Vlad Neaga, Ionuț Mistode și Milen Georgiev.

Citește articol »

Sim Racing: Sebastian Apostol și West Competition Racing primesc nominalizarea BMW Motorsport în cadrul SRO eSports 2023

Locul al cincilea la categoria Silver în campania de debut desfășurată în 2022 și o serie de alte performanțe notabile au determinat BMW Motorsport să numească un pilot român dintr-o echipă românească pentru campania din seria europeană de sprint GT World Challenge, disputată în mediul de simulare Assetto Corsa Competizione. Sebastian Apostol va concura împotriva celor mai buni sim raceri din lume la Monza, Paul Ricard, Spa-Francorchamps, Nurburgring și Barcelona.

Citește articol »

Presiunile din IMSA: Câștigătorul de la Daytona le-a depășit, iar constructorii de la GTD le-au aplicat cu succes pe ceafa organizatorilor

International Motorsports Association (IMSA) este organizația care guvernează, de peste o jumătate de veac, cel mai important campionat de anduranță cu mașini sport (prototipuri, dar și GT-uri) din America de Nord. Sub titulatura actuală, IMSA Weathertech Sportscar Championship, seria a trecut printr-o schimbare la față odată cu restructurarea categoriilor și apariția noului grup de prototipuri. Dar mai multe scandaluri recente te fac să-ți pui întrebarea: este acesta doar un castel de nisip spre care se apropie valul necruțător?

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.