Skoda Octavia 2.0 TDI DSG – Familist de carieră

Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
Cu o reputație de adevărat bestseller pe piața din România, Skoda Octavia a ajuns la cea de-a patra generație cu o rețetă de succes care nu doar că s-a păstrat, ci a fost și îmbunătățită. Pentru primul test din România am ales versiunea de motorizare 2.0 TDI de 150 CP, cuplată la transmisia DSG cu dublu ambreiaj și 7 trepte.

Skoda a știut mereu să combine ingredientele esențiale pentru a oferi mașini de familie aproape perfecte în segmentele în care activează, iar Octavia a fost unul dintre pilonii principali ai acestui succes. În România, compacta cehă este una dintre cele mai apreciate modele, indiferent că vorbim despre piața de mașini noi sau cea de mașini rulate, iar actuala generație pare că este mai bine pregătită ca oricând să continue acest trend.

Din punct de vedere al designului lucrurile s-au schimbat destul de mult, dar fără a afecta imaginea cu care Octavia ne-a obișnuit. Principalele schimbări au survenit în partea din față, unde avem o nouă grilă, mai mare, dar și faruri redesenate care utilizează tehnologia Matrix LED (disponibile opțional). În spate, stopurile au o formă destul de îndrăzneață, atipică pentru marca cehă și pot fi comandate, de asemenea, cu tehnologie LED.

La interior, Skoda Octavia a făcut un pas important față de vechea generație. În primul rând, pentru versiunile cu transmisie DSG a fost eliminat levierul clasic, înlocuit de un mic selector, totul fiind posibil datorită trecerii la tehnologia Shift-by-Wire.

Planșa de bord a fost redesenată și integrează în versiunile de top un ecran montat central, de mari dimensiuni (10,25 inchi), completat de un instrumentarul digital în bord. Evident, există integrare a serviciilor Apple CarPlay (wireless) și Android Auto, dar și conectivitate Bluetooth de cea mai nouă generație, serviciile multimedia fiind completate de aplicații dedicate, control vocal și prin gesturi.

Skoda Octavia 2.0 TDI DSG

Pentru prima dată la Octavia sunt oferite scaune cu masaj, dar și un head-up display din cea mai noua generație, interiorul fiind scăldat în lumină ambientală difuză, creată de mai multe LED-uri plasate în zonele cheie.

Având la bază platforma MQB Evo utilizată și de Volkswagen Golf sau Seat Leon, Skoda Octavia a crescut cu doar 19 mm în dimensiuni (4,68 m lungime) și este mai lată cu 15 mm, ceea ce a dus la creșterea spațiului interior, deși deja era un etalon pentru clasa compactă. În spate, pasagerii au parte de 78 mm mai mult spațiu pentru genunchi. Spațiul pentru bagaje este absolut uriaș, cu o valoare de 600 de litri pentru versiunea hatchback și de 640 de litri pentru cea Combi.

În practică, pasagerii pot călătorii în condiții foarte bune de confort pe distanțe lungi, grație scaunelor generos dimensionate, dar și a nivelului de spațiu de la cap și genunchi. La acest capitol, Octavia nu are concurență în segment.

Până să ajungem la mașina noastră de test, echipată cu propulsorul 2.0 TDI de 150 CP aș vrea să reamintesc că noua generație este disponibilă cu nu mai puțin de 14 versiuni de motorizare. Gama pornește de la 1.0 TSI EVO de 110 CP și continuă cu motorizările pe benzină – 1.5 TSI EVO de 150 CP și 2.0 TSI de 190 CP (standard cu DSG7 și tracțiune integrală – 0-100 km/h în doar 6,9 secunde).

Este interesant că primele două versiuni pot fi comandate și ca hibrizi care funcționează la 48 V (denumite Skoda Octavia TSI eTEC), puterea fiind aceeași, dar evident cu valori de consum mai bune. Evident, gama este completată de propulsoarele diesel, unitatea 2.0 TDI fiind propusă în trei trepte de putere, de 116 CP, 150 CP și 200 CP (standard cu DSG7 și 4×4).

Skoda Octavia 2.0 TDI DSG interior

Skoda Octavia 2.0 TDI DSG – diesel cu valori de consum foarte bune

Pentru Skoda Octavia 2.0 TDI DSG, dieselul de 150 CP este destul de echilibrat pentru dimensiunile Octaviei, fiind corect din punct de vedere dinamic, cu accelerații și reprize rapide. În plus, unul dintre atributele sale esențiale este eficiența, valorile de consum de sub 4,0 l/100 km fiind ușor realizabile în traficul extraurban, la fel cum sunt și cele de sub 6,0 l/100 km în cel urban. Acestea sunt valori foarte bune care ne arată că motorul diesel încă trebuie apreciate și luat în calcul deși se află pe un trend descendent.

Cutia de viteze DSG cu 7 trepte a evoluat pentru această generație și trebuie să apreciez faptul că, în afară de rapiditatea bine cunoscută, este acum mult mai liniară și fluentă în reacții, în special în traficul aglomerat, unde înainte producea mici șocuri la viteze mici.

Disponibilă cu patru tipuri de tren de rulare, Octavia este clar setată pentru a oferi mult confort și poate fi configurată cu pachet de drumuri grele (+15 mm), pachet sport (-15 mm) și tren de rulare adaptiv DCC (-10 mm). În plus există și opțiunea trenului de rulare standard. Cu o amortizare elastică, Octavia poate trece fără să deranjeze la interior chiar și peste rosturile scurte, precum liniile de tramvai. Însă, pentru cei care caută un compromis optim între sportivitate și confort trebuie să recomand trenul de rulare adaptiv DCC, care cred că oferă ce e mai bun din două lumi diferite – a confortului și a sportivității.

Pentru a fi în ton cu vremurile moderne, Skoda Octavia se laudă cu cele mai noi sisteme de asistență, dar și cu un sistem multimedia avansat, foarte coerent, rapid și cu o grafică plăcută despre care puteți vedea cum funcționează în review-ul video de mai jos.

Video review

Este clar că Skoda Octavia rămâne un etalon al segmentului compact la multe capitole, precum spațiul interior, portbagaj sau confort, dar plusează cu un motor extrem de eficient și cu sisteme de asistență moderne. Noua generație are toate atuurile pentru a rămâne preferata românilor atunci când vine vorba de compacta perfectă pentru întreaga familie, indiferent că e nevoie de ea în traficul zilnic din oraș sau pentru cele 14 zile de concediu în Grecia.

Fișa tehnică – Skoda Octavia 2.0 TDI DSG

Motor – turbo, diesel, L4, 1968 cmc, 150 CP@3000-4200 rpm, 360 Nm@1700-2750 rpm / Transmisie – cutie DSG cu 7 trepte, tracțiune față / Performanțe – 227 km/h v. max, 0-100 km/h în 8,7 secunde / Portbagaj – 600 litri / Rezervor – 45 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4689/1829/1470, ampatament – 2686  / Consum mediu declarat – 3,7 l/100 km / Preț de bază (euro cu TVA) – de la 26.079 (link configurator)

Iubesc mașinile de mic, îmi place tot ceea ce ține de industria auto și am o experiență în jurnalismul auto de peste 14 ani, fiind fost Redactor-Șef la revista Auto Bild România și Director Editorial la revistele AUTO pro și 4×4. În acest moment, fac parte din echipa editorială Adevarul Auto și am propriul meu canal de YouTube unde testez cele mai noi masini.

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.