Skoda Octavia 2.0 TDI DSG – Familist de carieră

Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
Cu o reputație de adevărat bestseller pe piața din România, Skoda Octavia a ajuns la cea de-a patra generație cu o rețetă de succes care nu doar că s-a păstrat, ci a fost și îmbunătățită. Pentru primul test din România am ales versiunea de motorizare 2.0 TDI de 150 CP, cuplată la transmisia DSG cu dublu ambreiaj și 7 trepte.

Skoda a știut mereu să combine ingredientele esențiale pentru a oferi mașini de familie aproape perfecte în segmentele în care activează, iar Octavia a fost unul dintre pilonii principali ai acestui succes. În România, compacta cehă este una dintre cele mai apreciate modele, indiferent că vorbim despre piața de mașini noi sau cea de mașini rulate, iar actuala generație pare că este mai bine pregătită ca oricând să continue acest trend.

Din punct de vedere al designului lucrurile s-au schimbat destul de mult, dar fără a afecta imaginea cu care Octavia ne-a obișnuit. Principalele schimbări au survenit în partea din față, unde avem o nouă grilă, mai mare, dar și faruri redesenate care utilizează tehnologia Matrix LED (disponibile opțional). În spate, stopurile au o formă destul de îndrăzneață, atipică pentru marca cehă și pot fi comandate, de asemenea, cu tehnologie LED.

La interior, Skoda Octavia a făcut un pas important față de vechea generație. În primul rând, pentru versiunile cu transmisie DSG a fost eliminat levierul clasic, înlocuit de un mic selector, totul fiind posibil datorită trecerii la tehnologia Shift-by-Wire.

Planșa de bord a fost redesenată și integrează în versiunile de top un ecran montat central, de mari dimensiuni (10,25 inchi), completat de un instrumentarul digital în bord. Evident, există integrare a serviciilor Apple CarPlay (wireless) și Android Auto, dar și conectivitate Bluetooth de cea mai nouă generație, serviciile multimedia fiind completate de aplicații dedicate, control vocal și prin gesturi.

Skoda Octavia 2.0 TDI DSG

Pentru prima dată la Octavia sunt oferite scaune cu masaj, dar și un head-up display din cea mai noua generație, interiorul fiind scăldat în lumină ambientală difuză, creată de mai multe LED-uri plasate în zonele cheie.

Având la bază platforma MQB Evo utilizată și de Volkswagen Golf sau Seat Leon, Skoda Octavia a crescut cu doar 19 mm în dimensiuni (4,68 m lungime) și este mai lată cu 15 mm, ceea ce a dus la creșterea spațiului interior, deși deja era un etalon pentru clasa compactă. În spate, pasagerii au parte de 78 mm mai mult spațiu pentru genunchi. Spațiul pentru bagaje este absolut uriaș, cu o valoare de 600 de litri pentru versiunea hatchback și de 640 de litri pentru cea Combi.

În practică, pasagerii pot călătorii în condiții foarte bune de confort pe distanțe lungi, grație scaunelor generos dimensionate, dar și a nivelului de spațiu de la cap și genunchi. La acest capitol, Octavia nu are concurență în segment.

Până să ajungem la mașina noastră de test, echipată cu propulsorul 2.0 TDI de 150 CP aș vrea să reamintesc că noua generație este disponibilă cu nu mai puțin de 14 versiuni de motorizare. Gama pornește de la 1.0 TSI EVO de 110 CP și continuă cu motorizările pe benzină – 1.5 TSI EVO de 150 CP și 2.0 TSI de 190 CP (standard cu DSG7 și tracțiune integrală – 0-100 km/h în doar 6,9 secunde).

Este interesant că primele două versiuni pot fi comandate și ca hibrizi care funcționează la 48 V (denumite Skoda Octavia TSI eTEC), puterea fiind aceeași, dar evident cu valori de consum mai bune. Evident, gama este completată de propulsoarele diesel, unitatea 2.0 TDI fiind propusă în trei trepte de putere, de 116 CP, 150 CP și 200 CP (standard cu DSG7 și 4×4).

Skoda Octavia 2.0 TDI DSG interior

Skoda Octavia 2.0 TDI DSG – diesel cu valori de consum foarte bune

Pentru Skoda Octavia 2.0 TDI DSG, dieselul de 150 CP este destul de echilibrat pentru dimensiunile Octaviei, fiind corect din punct de vedere dinamic, cu accelerații și reprize rapide. În plus, unul dintre atributele sale esențiale este eficiența, valorile de consum de sub 4,0 l/100 km fiind ușor realizabile în traficul extraurban, la fel cum sunt și cele de sub 6,0 l/100 km în cel urban. Acestea sunt valori foarte bune care ne arată că motorul diesel încă trebuie apreciate și luat în calcul deși se află pe un trend descendent.

Cutia de viteze DSG cu 7 trepte a evoluat pentru această generație și trebuie să apreciez faptul că, în afară de rapiditatea bine cunoscută, este acum mult mai liniară și fluentă în reacții, în special în traficul aglomerat, unde înainte producea mici șocuri la viteze mici.

Disponibilă cu patru tipuri de tren de rulare, Octavia este clar setată pentru a oferi mult confort și poate fi configurată cu pachet de drumuri grele (+15 mm), pachet sport (-15 mm) și tren de rulare adaptiv DCC (-10 mm). În plus există și opțiunea trenului de rulare standard. Cu o amortizare elastică, Octavia poate trece fără să deranjeze la interior chiar și peste rosturile scurte, precum liniile de tramvai. Însă, pentru cei care caută un compromis optim între sportivitate și confort trebuie să recomand trenul de rulare adaptiv DCC, care cred că oferă ce e mai bun din două lumi diferite – a confortului și a sportivității.

Pentru a fi în ton cu vremurile moderne, Skoda Octavia se laudă cu cele mai noi sisteme de asistență, dar și cu un sistem multimedia avansat, foarte coerent, rapid și cu o grafică plăcută despre care puteți vedea cum funcționează în review-ul video de mai jos.

Video review

Este clar că Skoda Octavia rămâne un etalon al segmentului compact la multe capitole, precum spațiul interior, portbagaj sau confort, dar plusează cu un motor extrem de eficient și cu sisteme de asistență moderne. Noua generație are toate atuurile pentru a rămâne preferata românilor atunci când vine vorba de compacta perfectă pentru întreaga familie, indiferent că e nevoie de ea în traficul zilnic din oraș sau pentru cele 14 zile de concediu în Grecia.

Fișa tehnică – Skoda Octavia 2.0 TDI DSG

Motor – turbo, diesel, L4, 1968 cmc, 150 [email protected] rpm, 360 [email protected] rpm / Transmisie – cutie DSG cu 7 trepte, tracțiune față / Performanțe – 227 km/h v. max, 0-100 km/h în 8,7 secunde / Portbagaj – 600 litri / Rezervor – 45 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4689/1829/1470, ampatament – 2686  / Consum mediu declarat – 3,7 l/100 km / Preț de bază (euro cu TVA) – de la 26.079 (link configurator)

Iubesc mașinile de mic, îmi place tot ceea ce ține de industria auto și am o experiență în jurnalismul auto de peste 14 ani, fiind fost Redactor-Șef la revista Auto Bild România și Director Editorial la revistele AUTO pro și 4×4. În acest moment, fac parte din echipa editorială Adevarul Auto și am propriul meu canal de YouTube unde testez cele mai noi masini.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
De același autor
BMW M340d xDrive

BMW M340d xDrive Mild-Hybrid – Ultimul mohican, varianta diesel

Motorul diesel a progresat atât de mult în ultimii ani încât a ajuns la apogeu și ne arată cât de special poate să fie – am testat BMW M340d xDrive, echipat cu un propulsor de 3,0 litri, cu două turbine, care dezvoltă 340 CP și 700 Nm. Este acesta cel mai bun diesel pe care l-am condus?

Toyota C-HR 2.0 Hybrid Dynamic Force

Toyota C-HR 2.0 Hybrid Dynamic Force – Infuzie de dinamism

Una dintre cele mai importate schimbări prin care a trecut Toyota C-HR în urma recentului facelift este noul sistem de propulsie hibrid de putere mai mare, care are la bază un motor termic de 2,0 litri. De ce schimbă acesta radical comportamentul mașinii, dar și de ce este atât de economic descoperim în testul următor.

Hyundai i20 1.0 T-GDi Hybrid 7 DCT

Hyundai i20 1.0 T-GDi Hybrid 7 DCT – Best buy în clasa mică?

Un sistem de propulsie hibrid cu 100 CP, cutie automată cu 7 trepte și toate echipamentele posibile din clasa mică la doar 15.000 de euro? După ce scădem toate reducerile actuale, acesta este prețul pentru versiunea de top a noului Hyundai i20. Merită?

Audi e-tron 55 Sportback

Audi e-tron 55 Sportback – Progresie consistentă

Acum aproape doi ani conduceam primul Audi electric de serie, SUV-ul e-tron. Acum, după câteva update-uri tehnologice, Audi a lansat versiunea Sportback, cu 408 CP,  a cărei autonomie electrică a ajuns la peste 450 km.

DS3 Crossback E-Tense

DS3 Crossback E-Tense – Lux sub tensiune

După ce anterior am condus DS3 Crossback în versiunea cu motor termic de 155 CP, la final de an 2020 am testat și versiunea electrică pentru a vedea dacă originala față a luxului face pereche bună cu un sistem de propulsie full-electric.

Renault Megane RS Line 1.3 TCe

Renault Megane RS Line 1.3 TCe – Un pui de RS

Renault Megane este una dintre cele mai importante mașini pentru piața din România, în ciuda faptului că segmentul compact pierde teren în fața SUV-urilor. Chiar și așa, am descoperit un nou propulsor 1.3 TCe excelent, dar și plusuri la multe capitole. Am testat Renault Megane 1.3 TCe RS Line cu facelift.

Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ Coupé – Polivalență cu accent pe sportivitate

Mercedes-AMG GLE Coupé nu este pentru toată lumea – asta e clar. Până la urmă vorbim despre unul dintre cele mai impozante SUV-uri pe care le poți cumpăra, plin de tehnologie, cu un motor exploziv și cu un preț pe măsură, care începe de la aproape 100.000 de euro. Ce poți cumpăra cu acești bani? Haideți să descoperim.

Ford Mondeo Hybrid

Ford Mondeo Hybrid – Examen de eficiență

La începutul anului 2019, Ford prezenta versiunea cu facelift pentru Mondeo, care cuprindea îmbunătățiri la majoritatea capitolelor și continua să ofere versiunea hibrid, despre care știam deja că este una extrem de eficientă. Am testat Ford Mondeo Hybrid în versiunea break pentru a vedea ce s-a schimbat.

Dacia Duster 1.0 TCe GPL

Dacia Duster 1.0 TCe GPL – Mai bun decât dieselul?

Faptul că Dacia oferă din fabrică un sistem de propulsie ce poate fi alimentat cu GPL naște un concurent direct pentru versiunile diesel. Este oare motorul TCe de 100 CP suficient pentru Duster? L-am testat să aflăm.

Volkswagen Caddy

Volkswagen Caddy – a 5-a generație face un salt tehnologic major

În mod normal, dacă am vorbi de un Caddy, lumea ar percepe mașina ca o utilitară sau ca una care mută persoane dintr-un loc în altul. Ei bine, cu noua generație, cele de mai sus rămân adevărate, dar Volkswagen Caddy se reinventează din punct de vedere tehnologic și este construit pe aceeași platformă cu Golf 8. Ce înseamnă asta?

Mini Cooper SE Electric Racing – Un MINI proiect 100% românesc

Un Mini electric pentru motorsport? Pare simplu la prima vedere, dar nu e chiar așa. În cadrul unui proiect unic la nivel mondial, Mini Romania a modificat un Mini Cooper SE și l-a transformat în Mini Electric Racing, iar noi am fost la volan pentru Campionatul Național de Super Slalom.

Mercedes-Benz E 200 4MATIC

Mercedes-Benz E 200 4MATIC – Un caracter rafinat

Pentru fiecare facelift la un model premium de clasă mare așteptările sunt ridicate, pentru că toată lumea se așteaptă să vadă care va deveni standardul în industrie, mai ales atunci când vorbim despre Mercedes-Benz. Evident, este și cazul eroului din acest test, noul Mercedes-Benz Clasa E, pe care l-am testat în versiunea E 200 4MATIC.

Actualități