Skoda Octavia 2.0 TDI DSG – Familist de carieră

Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
Cu o reputație de adevărat bestseller pe piața din România, Skoda Octavia a ajuns la cea de-a patra generație cu o rețetă de succes care nu doar că s-a păstrat, ci a fost și îmbunătățită. Pentru primul test din România am ales versiunea de motorizare 2.0 TDI de 150 CP, cuplată la transmisia DSG cu dublu ambreiaj și 7 trepte.

Skoda a știut mereu să combine ingredientele esențiale pentru a oferi mașini de familie aproape perfecte în segmentele în care activează, iar Octavia a fost unul dintre pilonii principali ai acestui succes. În România, compacta cehă este una dintre cele mai apreciate modele, indiferent că vorbim despre piața de mașini noi sau cea de mașini rulate, iar actuala generație pare că este mai bine pregătită ca oricând să continue acest trend.

Din punct de vedere al designului lucrurile s-au schimbat destul de mult, dar fără a afecta imaginea cu care Octavia ne-a obișnuit. Principalele schimbări au survenit în partea din față, unde avem o nouă grilă, mai mare, dar și faruri redesenate care utilizează tehnologia Matrix LED (disponibile opțional). În spate, stopurile au o formă destul de îndrăzneață, atipică pentru marca cehă și pot fi comandate, de asemenea, cu tehnologie LED.

La interior, Skoda Octavia a făcut un pas important față de vechea generație. În primul rând, pentru versiunile cu transmisie DSG a fost eliminat levierul clasic, înlocuit de un mic selector, totul fiind posibil datorită trecerii la tehnologia Shift-by-Wire.

Planșa de bord a fost redesenată și integrează în versiunile de top un ecran montat central, de mari dimensiuni (10,25 inchi), completat de un instrumentarul digital în bord. Evident, există integrare a serviciilor Apple CarPlay (wireless) și Android Auto, dar și conectivitate Bluetooth de cea mai nouă generație, serviciile multimedia fiind completate de aplicații dedicate, control vocal și prin gesturi.

Skoda Octavia 2.0 TDI DSG

Pentru prima dată la Octavia sunt oferite scaune cu masaj, dar și un head-up display din cea mai noua generație, interiorul fiind scăldat în lumină ambientală difuză, creată de mai multe LED-uri plasate în zonele cheie.

Având la bază platforma MQB Evo utilizată și de Volkswagen Golf sau Seat Leon, Skoda Octavia a crescut cu doar 19 mm în dimensiuni (4,68 m lungime) și este mai lată cu 15 mm, ceea ce a dus la creșterea spațiului interior, deși deja era un etalon pentru clasa compactă. În spate, pasagerii au parte de 78 mm mai mult spațiu pentru genunchi. Spațiul pentru bagaje este absolut uriaș, cu o valoare de 600 de litri pentru versiunea hatchback și de 640 de litri pentru cea Combi.

În practică, pasagerii pot călătorii în condiții foarte bune de confort pe distanțe lungi, grație scaunelor generos dimensionate, dar și a nivelului de spațiu de la cap și genunchi. La acest capitol, Octavia nu are concurență în segment.

Până să ajungem la mașina noastră de test, echipată cu propulsorul 2.0 TDI de 150 CP aș vrea să reamintesc că noua generație este disponibilă cu nu mai puțin de 14 versiuni de motorizare. Gama pornește de la 1.0 TSI EVO de 110 CP și continuă cu motorizările pe benzină – 1.5 TSI EVO de 150 CP și 2.0 TSI de 190 CP (standard cu DSG7 și tracțiune integrală – 0-100 km/h în doar 6,9 secunde).

Este interesant că primele două versiuni pot fi comandate și ca hibrizi care funcționează la 48 V (denumite Skoda Octavia TSI eTEC), puterea fiind aceeași, dar evident cu valori de consum mai bune. Evident, gama este completată de propulsoarele diesel, unitatea 2.0 TDI fiind propusă în trei trepte de putere, de 116 CP, 150 CP și 200 CP (standard cu DSG7 și 4×4).

Skoda Octavia 2.0 TDI DSG interior

Skoda Octavia 2.0 TDI DSG – diesel cu valori de consum foarte bune

Pentru Skoda Octavia 2.0 TDI DSG, dieselul de 150 CP este destul de echilibrat pentru dimensiunile Octaviei, fiind corect din punct de vedere dinamic, cu accelerații și reprize rapide. În plus, unul dintre atributele sale esențiale este eficiența, valorile de consum de sub 4,0 l/100 km fiind ușor realizabile în traficul extraurban, la fel cum sunt și cele de sub 6,0 l/100 km în cel urban. Acestea sunt valori foarte bune care ne arată că motorul diesel încă trebuie apreciate și luat în calcul deși se află pe un trend descendent.

Cutia de viteze DSG cu 7 trepte a evoluat pentru această generație și trebuie să apreciez faptul că, în afară de rapiditatea bine cunoscută, este acum mult mai liniară și fluentă în reacții, în special în traficul aglomerat, unde înainte producea mici șocuri la viteze mici.

Disponibilă cu patru tipuri de tren de rulare, Octavia este clar setată pentru a oferi mult confort și poate fi configurată cu pachet de drumuri grele (+15 mm), pachet sport (-15 mm) și tren de rulare adaptiv DCC (-10 mm). În plus există și opțiunea trenului de rulare standard. Cu o amortizare elastică, Octavia poate trece fără să deranjeze la interior chiar și peste rosturile scurte, precum liniile de tramvai. Însă, pentru cei care caută un compromis optim între sportivitate și confort trebuie să recomand trenul de rulare adaptiv DCC, care cred că oferă ce e mai bun din două lumi diferite – a confortului și a sportivității.

Pentru a fi în ton cu vremurile moderne, Skoda Octavia se laudă cu cele mai noi sisteme de asistență, dar și cu un sistem multimedia avansat, foarte coerent, rapid și cu o grafică plăcută despre care puteți vedea cum funcționează în review-ul video de mai jos.

Video review

Este clar că Skoda Octavia rămâne un etalon al segmentului compact la multe capitole, precum spațiul interior, portbagaj sau confort, dar plusează cu un motor extrem de eficient și cu sisteme de asistență moderne. Noua generație are toate atuurile pentru a rămâne preferata românilor atunci când vine vorba de compacta perfectă pentru întreaga familie, indiferent că e nevoie de ea în traficul zilnic din oraș sau pentru cele 14 zile de concediu în Grecia.

Fișa tehnică – Skoda Octavia 2.0 TDI DSG

Motor – turbo, diesel, L4, 1968 cmc, 150 [email protected] rpm, 360 [email protected] rpm / Transmisie – cutie DSG cu 7 trepte, tracțiune față / Performanțe – 227 km/h v. max, 0-100 km/h în 8,7 secunde / Portbagaj – 600 litri / Rezervor – 45 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4689/1829/1470, ampatament – 2686  / Consum mediu declarat – 3,7 l/100 km / Preț de bază (euro cu TVA) – de la 26.079 (link configurator)

Iubesc mașinile de mic, îmi place tot ceea ce ține de industria auto și am o experiență în jurnalismul auto de peste 14 ani, fiind fost Redactor-Șef la revista Auto Bild România și Director Editorial la revistele AUTO pro și 4×4. În acest moment, fac parte din echipa editorială Adevarul Auto și am propriul meu canal de YouTube unde testez cele mai noi masini.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
De același autor
Renault Captur E-Tech Plug-In Hybrid

Renault Captur E-Tech Plug-In Hybrid – La puterea curentului

Trendul de electrificare nu mai este deloc o noutate, indiferent că vorbim despre mașini electrice, hibrid sau, așa cum este cazul acestui test, plug-in hybrid. Renault se află în avangarda acestui curent și ne demonstrează prin Captur E-Tech PHEV că tehnologia este pregătită pentru a fi implementată și pe modele de clasă mică, la prețuri competitive. Test cu Renault Captur E-Tech PHEV.

Mercedes-Benz GLA 200d 4MATIC

Mercedes-Benz GLA 200d 4MATIC – Aliniere de imagine

Vechea generație Mercedes-Benz GLA era de cele mai multe ori privită ca un hatchback, pentru că avea silueta și garda la sol atipică pentru un SUV, segment în care era încadrat. Cu noua generație, GLA a trecut la un design mai curat, în ton cu imaginea de marcă pe care o regăsim în toate segmentele Mercedes-Benz și a adoptat o gardă la sol mai mare și o statură mai înaltă. Test cu versiunea 200d.

BMW 320d xDrive Touring

BMW 320d xDrive Touring – Familist convins

Ce poate fi mai bun decât un BMW Seria 3 când vrei să îmbini atributele segmentului premium cu sportivitatea și spiritul familist? Ei bine, un BMW Seria 3 Touring. După acest test am rămas cu o întrebare la care nu am găsit răspuns – oare de ce românii evită atât de mult versiunile break? Test cu BMW 320d xDrive Touring.

Audi S3 Sportback

Audi S3 Sportback și Audi S3 Sedan sunt gata de lansare

La 20 de ani după lansarea primului S3, Audi prezintă S3 Sportback și S3 Sedan pentru actuala generație a compactei sale. Cu un motor 2.0 TFSI de 310 CP, ambele modele se înscriu printre cele mai sportive versiuni din segment.

Ford Mustang Bullitt

Ford Mustang Bullitt – Muscle Car cu Pedigree

Dacă Mustang era întruchiparea chilipirului când venea vorba de o mașină sport în Europa, iată că Ford a decis să condimenteze și mai mult rețeta prin introducerea pentru prima dată a versiunii Bullitt pe Bătrânul Continent. Ce semnifică Bullitt și de ce este atât de specială această versiune aflăm în cele ce urmează.

Actualități

Noul Mercedes-Benz Clasa S în cifre

Pentru a vă scuti de efortul de a lectura muuuulte cuvinte despre W223, noua generație Mercedes-Benz Clasa S, iată un rezumat în cifre ale acestui automobile.