Sezonul 6 a venit peste mine ca un tăvălug, fără preludiu, ca un seism care te ridică din pat la 3:46 A.M. Cum ultima perioadă a fost ceva mai agitată, sau cel puțin așa am perceput-o eu, după câteva luni de canapea… am găsit cu greu timp… chiar să intru pe Racing League România pentru a verifica dacă sunt noutăți.
După sezonul 5, cei din RLR au acceptat să fim alături de ei ca parteneri media, cu alte cuvinte, sper să nu ne acuze nimeni că mimăm interesul pentru această competiție, pentru că noi suntem virusați de la vechiul sezon. Și pe undeva regretăm că nu am descoperit mai devreme acest univers.
Ok, s-a schimbat mașina… următoarele luni voi încerca să mă împrietenesc cu un BMW M3 E92 GT2. Un model care a avut privilegiul de a fi înrolat în exotica listă BMW Art Car. A fost mașina cu numărul 17 din această listă care în acest monet numără 19 exemplare, a îmbrăcat viziunea lui Jeff Koons și a participat la cursa de 24 de ore de la Le Mans din 2010. Pentru mine va rămâne mașina de care se agață lumina, așa am perceput creația lui Jeff Koons.
Campionatul a evoluat. Există o ligă PRO în Racing League Romania, acolo unde accesul nu este garantat doar de un tur rapid, trebuie să dovedești că nu ești văr cu Taz când intri pe circuit. Există un server dedicat ligii Semi Pro, acolo unde poți ajunge grație unui timp bun în zilele de pre-calificări.
Și mai există două servere pentru restul piloților care au luptat pentru un tur rapid. O altă noutate importantă este dată de faptul că în cursă sunt 20 de piloți, și nu 30 ca în sezonul trecut. Pe undeva, pot spune că este o decizie înțeleaptă, sunt premise pentru manșe mai aerisite.
Revenind la M3 E92 GT2… zici că ai ieșit pe pistă îmbrăcat într-o coajă de ou. M3 GT2 nu are ABS, apoi cei 500 CP trimiși la puntea spate sunt filtrați de un control al tracțiunii, dar eu nu am știu de această opțiune… și prima etapă, cea de la Zandvoort, a fost abordată curajos… am avut impresia că sunt teleportat în antica Sparta.
Antrenamentul din primul sezon, cel în care mi-am controlat forța de frânarea pentru a nu activa ABS-ul, a contat. Am blocat puțin roțile în primele tururi când încercam să împing punctul de frânare ceva mai sus, la fiecare trecere. Cu tracțiunea a fost puțin mai greu, a trebuit să fiu mult mai atent cu accelerația pe ieșirile din viraje, iar despre mici supravirări… nu prea mai este cazul cu această bestie.
Distractiv a fost momentul în care am deranjat un parapet… aproape daună totală mașina. Adică înapoi la boxe pentru a ieși cu mașina reparată pe circuit. De aici un stres major adăugat la evoluție, pentru că orice ieșire în decor poate conduce la o avarie destul de mare și astfel îți compromiți cursa. Am descoperit că două-trei blocări ale roților pe frânare conduce la apariția unor flat-spot-uri pe pneuri, și apariția unor vibrații masivi în direcție.
Nu pot spune că Zandvoort a rămas pe lista de circuite preferate după primul sezon, așa că nu am avut același entuziasm ca pe Virginia sau Kyalami.
Acest sezon va fi unul care va cerne puțin jucătorii, trebuie să fii pasionat și să iubești motorsportul, competiția, să îți dorești să evoluezi… iar în aceste condiții, întâlnirea cu un model ceva mai aprig precum BMW M3 E92 GT2 nu poate decât să reprezinte o provocare.
Nu pot spune că în sesiunea de pre-calificări am semnat un timp grozav pentru că nu am avut timp să parcurg multe tururi. Abia vineri am pornit calculatorul… și am rulat vreo 15 tururi. Da, sunt patru servere în acest sezon, dar numărul jucătorilor este mai mic, doar 80 se pot califica pentru cursă, în sezonul 5 erau trei servere a câte 30 de concurenți.
Prima etapă din sezonul 6 în Racing League Romania
Pe server 4 ne-am prezentat vreo 7-8 la start, am terminat calificările cu al patrulea timp… și așteptam cele 2 manșe a câte 30 minute.
Pe grila de start, aștept s se stingă luminile roșii, mașina de pe a treia poziție pornește, lipsa experienței își spune cuvântul… ridic și eu piciorul de pe pedala de ambreiaj… și uite cum m-am premiat cu start furat și o penalizare drive-through, având trei tururi la dispoziție pentru a trece pe la boxe fără a fi descalificat.
La finalul primului tur trec pe linia boxelor, și uite cum sunt iar ultimul și am de luptat. Destul de repede ajung primele două mașini, dar depășirea nu este ceva atât de facil ca în cazul lui M3 E30 DTM. Efortul de a depăși s-a soldat cu ceva frânări mai ambițioase, și astfel mi-am compromis pneurile. Prea multe dueluri nu au fost, mai mult o probă în care să-mi aduc aminte dac pot rămâne concentrat preț de 30 de minute… nu prea mi-a ieșit, am mai vizitat și iarba.
În a doua manșă a pornit de pe a treia poziție, de această dată jocul nu mi-a mai arătat semaforul, și am plecat la vedere, când am remarcat că s-au urnit restul, așa că iarăși spre coada clasamentului. În primul viraj, deși puțini pe pistă, tot s-a organizat un melee, am crezut că pot să mă strecor prin el, dar cineva mi-a atins spatele…
O cursă terminată tot pe a treia poziție, dar în care un contact cu parapetul cu două tururi înainte de final mi-a avariat serios direcția… dacă ar fi știu cel din spatele meu cât de distrusă îmi este mașina, sigur ar fi forțat și fără nicio emoție ar fi terminat el pe a treia poziție.
Urmează Motorpark, circuitul de la Adâncata. Abia astăzi, sâmbătă, când aștern aceste rânduri am semnat primele tururi. Deși circuitul are un desen frumos, lipsa reperelor… și în mediul virtual, în face ceva mai greu abordabil. Măcar știu că am un timp care mă califică pentru cursa de duminică. Spre seară revin la volan. Și încă nu este gata designul mașinii…