Racing League Romania powered by BMW – Etapa 1 / Sezonul 6

Dornic de revanșă în Racing League Romania, Victor Nicolae a dominat antrenamentele, calificările și prima cursă din Olanda.
Victor Nicolae și Lukas Hellmann, primii învingători ai sezonului la Zandvoort

Peste 100 de concurenți au salutat revenirea competițiilor oficiale de sim racing, universul Racing League Romania reușind să ofere tuturor pasionaților ocazia de a experimenta fără presiune formatul de cursă.

Duminica a inceput, în premieră, cu servere deschise doar pentru distracție (S3 și S4), apoi a urmat etapa inaugurală a Ligii Semi Pro, din care trei nume vor promova în primul eșalon după două weekenduri. Mihai Șuțeanu, Emanuel Gaczella și Raul Badiu au luat opțiuni serioase după rezultatele bifate.

Liga PRO a început cu Victor Nicolae în mare formă

Zece piloți au dovedit încă din antrenamente că pot rula în 1:36 pe turul de circuit la Zandvoort, într-o configurație actuală ce era pregătită să găzduiască în această primăvară un Mare Premiu de Formula 1 după o pauză de 35 de ani. Reperul săptămânii a fost un 1:36.211 stabilit de Victor Nicolae, de care s-a putut apropia și în intensa sesiune de calificări de doar 10 minute.

Cu pole-ul și primele trei puncte acontate, Nicolae s-a concentrat pe un start perfect ce s-a dovedit cheia unei victorii facile după 30 de minute în care Victor Taraș a ținut ritmul liderului, dar nu a fost în măsură să dea un atac.

Podiumul a fost completat de Cristian Berindea, în timp ce coechipierul acestuia, Andrei Bechir, a fost prins într-un incident la start și a putut recupera doar până pe poziția a noua. În pluton, avariile lui Bogdan Moldovan l-au făcut pe acesta vulnerabil la atacurile lui Dragoș Simion, Alex Cascatău și Radu Dumitrescu.

Dublă de vis pentru Transilana Racing

Cristian Moisescu a plecat din pole pe grila inversată și lucrurile păreau să meargă în direcția dorită pentru APR Competition, de vreme ce și Alex Cascatău ajunsese până pe poziția a treia. Însă Lukas Hellmann a preluat șefia cursei și s-a desprins, în timp ce Cascatău și Moldovan se acroșau și ieșeau din zona punctelor.

Victor Taraș a fost într-o ofensivă calculată, reușind să convertească o plecare de pe 9 într-un loc secund la final, chiar în siajul învingătorului.

Din spate i-a presat pe cei doi campionul Cristian Berindea, într-o etapă în care a concluzionat că valorile sunt mult mai apropiate în sezonul al șaselea. Sosit al patrulea, Victor Nicolae spera la mai mult în manșa a doua, dar a adunat destule puncte pentru a fi primul lider al campionatului.

Simion și Moisescu au trecut linia de finish pe 5, respectiv 6, în dreptul primului fiind trecut și cel mai rapid tur al cursei. Scenariul sumbru s-a repetat pentru Bechir la start: deși pleca al doilea, a fost încă o dată răsucit și trimis departe în pluton. El a revenit pas cu pas și a purtat un duel de mare ținută cu Dumitrescu și Cezar Toader în ultimele două tururi.

Imaginile din comunicatele de presă sunt compuse de către Răzvan Manițiu, fotograf auto profesionist, într-o nouă încercare de a folosi skill-urile dobândite în realitate și pe plan virtual. Modul foto din Assetto Corsa a fost folosit pentru a capta grila de BMW M3 GT2 în acțiune și a reda în imagini viteza unui model legendar pe scena competițiilor internaționale.

Clasament piloți
  1. Victor Nicolae (Smart Driving Team) 37p
  2. Victor Taraș (Transilana Racing) 36p
  3. Cristian Berindea (Motul eSports) 31p
  4. Lukas Hellmann (Transilana Racing) 28p
  5. Dragoș Simion (Willi Motorsport) 25p
  6. Radu Dumitrescu (Smart Driving Team) 17p
  7. Cristian Moisescu (APR Competition) 16p
  8. Bogdan Mutu 14p
  9. Andrei Bechir (Motul eSports) 13p
  10. Alex Cascatău (APR Competition) 12p
Clasament echipe
  1. Transilana Racing 64p
  2. Smart Driving Team 54p
  3. Motul eSports 44p
  4. APR Competition 28p
  5. Willi Motorsport 25p

Despre BMW M3 E92 GT2

În Statele Unite, echipa de uzină BMW Rahal Letterman a debutat cu modelul M3 GT2 în sezonul 2009 al American Le Mans Series, reușind o primă victorie în etapa de pe Road America prin Joey Hand și Bill Auberlen.

Campania următoare a adus echipei și titlul la categoria GT, în timp ce Schnitzer Motorsport reușea o victorie răsunătoare în cursa de 24 de ore de la Nurburgring prin Jorg Muller, Augusto Farfus, Pedro Lamy și Uwe Alzen. M3 GT2 a fost la un pas de victorie și la Spa-Francorchamps în 2010, iar sezonul următor a adus toate cele trei titluri în ALMS pentru BMW, precum și o dublă la Sebring.

Ultima campanie americană, în 2012, a fost marcată de victoria în ediția aniversară cu numărul 60 al cursei de 12 ore de la Sebring.

Sezonul al șaselea în parteneriat cu BMW România

Racing League Romania a venit în întâmpinarea comunității de sim racing cu provocări și curse variate în perioada dintre sezoane (Race of Champions, Kinder Challenge 1 iunie, All-Star Race), iar următoarea iterație a campionatului va reprezenta al doilea episod al parteneriatului cu BMW România.

Cursele vor fi difuzate în direct pe pagina de Facebook BMW Romania și vor putea fi urmărite pe micile ecrane pe Telekom Sport.

Profilurile protagoniștilor din RLR, precum și clasamentele actualizate și toate informațiile complementare despre competiția virtuală sunt disponibile în secțiunea dedicată de pe site-ul BMW România: bit.ly/BMW_eSports.

BMW M3 E92 GT2 – Racing League Romania

West Competition Racing este promotorul campionatului Racing League Romania.

 Parteneri: BMW România, PC Coolers, Aqirys, Playseat, Motul, Michelin Motorsport, APR Competition, Racing Sim, Crama Histria, MotorPark România, Smart Driving, Marvo, Thrustmaster

Parteneri media: The Car Guys, 100% Sport, Telekom Sport, Adevărul Auto, DesignMe

Calendar

6 iulie

Circuit Park Zandvoort

13 iulie

Motorpark România

27 iulie

Oschersleben

3 august

Road America

17 august

Laguna Seca

24 august

Virginia International Raceway (anduranță)

7 septembrie

Canadian Tire Motorsport Park

21 septembrie

Bathurst (anduranță)

5 octombrie

Watkins Glen

25 octombrie

Imola – Bucharest Gaming Week

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.