Racing League Romania powered by BMW – Etapa 1 / Sezonul 6

Dornic de revanșă în Racing League Romania, Victor Nicolae a dominat antrenamentele, calificările și prima cursă din Olanda.
Victor Nicolae și Lukas Hellmann, primii învingători ai sezonului la Zandvoort

Peste 100 de concurenți au salutat revenirea competițiilor oficiale de sim racing, universul Racing League Romania reușind să ofere tuturor pasionaților ocazia de a experimenta fără presiune formatul de cursă.

Duminica a inceput, în premieră, cu servere deschise doar pentru distracție (S3 și S4), apoi a urmat etapa inaugurală a Ligii Semi Pro, din care trei nume vor promova în primul eșalon după două weekenduri. Mihai Șuțeanu, Emanuel Gaczella și Raul Badiu au luat opțiuni serioase după rezultatele bifate.

Liga PRO a început cu Victor Nicolae în mare formă

Zece piloți au dovedit încă din antrenamente că pot rula în 1:36 pe turul de circuit la Zandvoort, într-o configurație actuală ce era pregătită să găzduiască în această primăvară un Mare Premiu de Formula 1 după o pauză de 35 de ani. Reperul săptămânii a fost un 1:36.211 stabilit de Victor Nicolae, de care s-a putut apropia și în intensa sesiune de calificări de doar 10 minute.

Cu pole-ul și primele trei puncte acontate, Nicolae s-a concentrat pe un start perfect ce s-a dovedit cheia unei victorii facile după 30 de minute în care Victor Taraș a ținut ritmul liderului, dar nu a fost în măsură să dea un atac.

Podiumul a fost completat de Cristian Berindea, în timp ce coechipierul acestuia, Andrei Bechir, a fost prins într-un incident la start și a putut recupera doar până pe poziția a noua. În pluton, avariile lui Bogdan Moldovan l-au făcut pe acesta vulnerabil la atacurile lui Dragoș Simion, Alex Cascatău și Radu Dumitrescu.

Dublă de vis pentru Transilana Racing

Cristian Moisescu a plecat din pole pe grila inversată și lucrurile păreau să meargă în direcția dorită pentru APR Competition, de vreme ce și Alex Cascatău ajunsese până pe poziția a treia. Însă Lukas Hellmann a preluat șefia cursei și s-a desprins, în timp ce Cascatău și Moldovan se acroșau și ieșeau din zona punctelor.

Victor Taraș a fost într-o ofensivă calculată, reușind să convertească o plecare de pe 9 într-un loc secund la final, chiar în siajul învingătorului.

Din spate i-a presat pe cei doi campionul Cristian Berindea, într-o etapă în care a concluzionat că valorile sunt mult mai apropiate în sezonul al șaselea. Sosit al patrulea, Victor Nicolae spera la mai mult în manșa a doua, dar a adunat destule puncte pentru a fi primul lider al campionatului.

Simion și Moisescu au trecut linia de finish pe 5, respectiv 6, în dreptul primului fiind trecut și cel mai rapid tur al cursei. Scenariul sumbru s-a repetat pentru Bechir la start: deși pleca al doilea, a fost încă o dată răsucit și trimis departe în pluton. El a revenit pas cu pas și a purtat un duel de mare ținută cu Dumitrescu și Cezar Toader în ultimele două tururi.

Imaginile din comunicatele de presă sunt compuse de către Răzvan Manițiu, fotograf auto profesionist, într-o nouă încercare de a folosi skill-urile dobândite în realitate și pe plan virtual. Modul foto din Assetto Corsa a fost folosit pentru a capta grila de BMW M3 GT2 în acțiune și a reda în imagini viteza unui model legendar pe scena competițiilor internaționale.

Clasament piloți
  1. Victor Nicolae (Smart Driving Team) 37p
  2. Victor Taraș (Transilana Racing) 36p
  3. Cristian Berindea (Motul eSports) 31p
  4. Lukas Hellmann (Transilana Racing) 28p
  5. Dragoș Simion (Willi Motorsport) 25p
  6. Radu Dumitrescu (Smart Driving Team) 17p
  7. Cristian Moisescu (APR Competition) 16p
  8. Bogdan Mutu 14p
  9. Andrei Bechir (Motul eSports) 13p
  10. Alex Cascatău (APR Competition) 12p
Clasament echipe
  1. Transilana Racing 64p
  2. Smart Driving Team 54p
  3. Motul eSports 44p
  4. APR Competition 28p
  5. Willi Motorsport 25p

Despre BMW M3 E92 GT2

În Statele Unite, echipa de uzină BMW Rahal Letterman a debutat cu modelul M3 GT2 în sezonul 2009 al American Le Mans Series, reușind o primă victorie în etapa de pe Road America prin Joey Hand și Bill Auberlen.

Campania următoare a adus echipei și titlul la categoria GT, în timp ce Schnitzer Motorsport reușea o victorie răsunătoare în cursa de 24 de ore de la Nurburgring prin Jorg Muller, Augusto Farfus, Pedro Lamy și Uwe Alzen. M3 GT2 a fost la un pas de victorie și la Spa-Francorchamps în 2010, iar sezonul următor a adus toate cele trei titluri în ALMS pentru BMW, precum și o dublă la Sebring.

Ultima campanie americană, în 2012, a fost marcată de victoria în ediția aniversară cu numărul 60 al cursei de 12 ore de la Sebring.

Sezonul al șaselea în parteneriat cu BMW România

Racing League Romania a venit în întâmpinarea comunității de sim racing cu provocări și curse variate în perioada dintre sezoane (Race of Champions, Kinder Challenge 1 iunie, All-Star Race), iar următoarea iterație a campionatului va reprezenta al doilea episod al parteneriatului cu BMW România.

Cursele vor fi difuzate în direct pe pagina de Facebook BMW Romania și vor putea fi urmărite pe micile ecrane pe Telekom Sport.

Profilurile protagoniștilor din RLR, precum și clasamentele actualizate și toate informațiile complementare despre competiția virtuală sunt disponibile în secțiunea dedicată de pe site-ul BMW România: bit.ly/BMW_eSports.

BMW M3 E92 GT2 – Racing League Romania

West Competition Racing este promotorul campionatului Racing League Romania.

 Parteneri: BMW România, PC Coolers, Aqirys, Playseat, Motul, Michelin Motorsport, APR Competition, Racing Sim, Crama Histria, MotorPark România, Smart Driving, Marvo, Thrustmaster

Parteneri media: The Car Guys, 100% Sport, Telekom Sport, Adevărul Auto, DesignMe

Calendar

6 iulie

Circuit Park Zandvoort

13 iulie

Motorpark România

27 iulie

Oschersleben

3 august

Road America

17 august

Laguna Seca

24 august

Virginia International Raceway (anduranță)

7 septembrie

Canadian Tire Motorsport Park

21 septembrie

Bathurst (anduranță)

5 octombrie

Watkins Glen

25 octombrie

Imola – Bucharest Gaming Week

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Ultimul recital pentru bătrânul tenor: Cum a reușit Joest Racing să bată monolitul Mercedes-Sauber

În mai 1989, Campionatul Mondial de Anduranță venea pentru prima sa reprezentație pe pământ european, mai exact pe fostul circuit de Formula 1 Dijon-Prenois. Ceea ce ar fi trebuit să fie un galop de sănătate pentru echipa de uzină Mercedes-Sauber a devenit, însă, cântecul de lebădă al celui mai faimos model din istoria Grupei C, Porsche-le 962. Reușita, semnată de formația lui Reinhold Joest prin piloții Bob Wollek și Frank Jelinski este notabilă și pentru că abia recent, în cursa de șase ore de la Spa-Francorchamps din acest an, am putut asista la o nouă victorie pentru un Porsche privat la nivel de campionat mondial – după o pauză de 35 de ani.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.