PREMIERĂ – Noile generații Dacia Logan, Dacia Sandero și Dacia Sandero Stepway

Nu una, nu două, ci trei premiere din partea constructorului național. Dacia prezintă astăzi, 07.09.2020, primele imagini cu noile generații Dacia Logan, Dacia Sandero și Sandero Stepway.

Departamentele de comunicare și marketing de la Dacia au adoptat puțin din politica lui Elon Musk. Anul acesta, în 3 martie, am admirat primele imagini cu Dacia Spring, primul model electric autohton. Încă așteptăm detaliile versiunii de serie… dar până le vom primi, iată noile modele Dacia Logan, Sandero și Sandero Stepway.

Vorbim despre a treia generație Logan, Sandero și Sandero Stepway. Valorile care au impus numele Dacia pe piața mondială vor fi conservate, noile modele vor oferi un raport preț/ calitate greu de egalat de concurență.

Evoluția stilistică este evidentă, dar mai importantă este evoluția mesajului comunicat de constructor. Dacia introduce în comunicare emoția – automobilul este, mai ales în aceste zile, unul dintre elementele esențiale de deplasare. Prin urmare alegerea este atât rațională cât și afectivă, ținând cont de timpul petrecut la volan.

Dacia, în ultimii 15, a contribuit masiv la redesenarea automobilului. Sandero este unul din liderii segmentului pe piața europeană din 2017.

Dacia Sandero

În centrul atenției este Dacia Sandero, alături de versiunea Sandero Stepway, modelul care este un succes de casă pentru constructor pe piața europeană. Un design evident mai fluid, mai sofisticat, cu un parbriz mai plonjat și o linie a acoperișului mai coborâtă. Remarcăm amplasarea antenei radio în zona spate, spre hayon. Garda la sol rămâne aceeași, dar mașina se va simți mai joasă, în parte și datorită ecartamentului mai mare.

Dacia Logan – piețele pe care va fi disponibil

România, Albania, Tările Baltice, Bosnia și Herțegovina, Bulgaria, Cehia, Spania, Ungaria, Muntenegru, Kosovo, Macedonia, Maroc, Moldova, Noua Caledonie, Polonia, Serbia, Slovacia, Tahiti.

Noua generație Dacia Logan este complet redesenată. Vizual, caroseria induce un plus de fluiditate prin reducerea suprafeței vitrate laterale și mutarea unor elemente, precum antena radio, spre zona spate. Cele trei modele au elemente comune de design, vezi grupurile optice față cu semnătură luminoasă de rulare pe timp de zi în forma literei ”Y”.

Aceeași semnătură luminoasă, sub forma literei ”Y” va putea fi remarcată și la nivelul grupurilor optice spate, fiind noua semnătură a gamei. Dacia promite un salt la nivelul asamblării panourilor caroseriei și la capitolul finisaje exterioare, pentru un plus la capitolul calitate percepută.

Dacia Sandero Stepway

Dacia Sandero Stepway își câștigă buletinul de crossover în gama Dacia. Sandero Stepway este vizual mult mai clar delimitat de hatchback-ul Sandero. Partea frontală are un plus de agresivitate adusă de capota mult mai profilată, de grila și spoilerul față diferite. Numele Stepway apare pe grila frontală.

Material în curs de actualizare… Dacia a anunțat că în 29 septembrie va comunica informații complete despre noile generații Dacia Logan, Dacia Sandero și Dacia Sandero Stepway.

Dacia Sandero

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.