Prima imagine cu noua generație Dacia Sandero Stepway

În câteva zile, probabil în 7 septembrie, Dacia va prezenta noile generații Logan și Sandero. Pentru moment a publicat un teaser video în care ne sunt prezentate trei siluete întunecate.

Cu puțin talent am putut identifica liniile noii generații Sandero Stepway. Chiar dacă imaginea nu este perfectă, putem remarca evoluția designului.

Noile modele Logan, Sandero și Sandero Stepay vor fi construite pe noua platformă CMF-B, aceeași platformă pe care sunt construite noile generații Renault Clio și Captur, dar și noul Nissan Juke. Vorbim despre un salt tehnologic masiv pentru noile generații. Dacia Logan

Noile modele Dacia vor putea fi electrificate. Sunt speculații că va f oferită o versiune mild-hybrid E-Tech, similară din punct de vedere tehnic cu renault Clio E-Tech. Pachetul mild-hybrid va oferi 140 CP, mașina fiind echipată cu o baterie de 1,2 kWh.

Gama de motorizări va fi comună cu cea oferită pe Clio, până la un punct. Vorbim despre propulsorul aspirat 1.0 SCe de 75 CP, prezent și acum în gamă. Va fi oferită și versiunea supraalimentată a acestui propulsor – 1.0 TCe de 100 CP, și legendarul propulsor diesel 1.5 Blue dCi de 85 CP.Dacia Sandero

Motorizările mai puternice disponibile pe Renault Clio nu vor fi disponibile pe modelele din rațiuni evidente.

La interior se așteaptă debutul unei noi tablete care să adăpostească sistemul infotainment. Se așteaptă și o echipare de serie mai bogată la nivelul sistemelor de siguranță activă, pentru a nu mai pierde puncte gratuite la testele EuroNCAP. Dacia Sandero Stepway

Pentru că Logan nu este atât de popular în Europa de vest precum Sandero Stepway, versiunea mild-hybrid va fi ceva mai cuminte, va oferi în jur de 90 CP, o baterie tot de 1.2 kWh, dar va respecta normele de poluare Euro 7.

Cert este că în curând Dacia ne va prezenta trei noi modele: „Nu cere doar una. Cere trei! Rămâi aproape… Ți se pregătește o surpriză pe care nu vrei să o ratezi!”

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.