Cu puțin talent am putut identifica liniile noii generații Sandero Stepway. Chiar dacă imaginea nu este perfectă, putem remarca evoluția designului.
Noile modele Logan, Sandero și Sandero Stepay vor fi construite pe noua platformă CMF-B, aceeași platformă pe care sunt construite noile generații Renault Clio și Captur, dar și noul Nissan Juke. Vorbim despre un salt tehnologic masiv pentru noile generații.
Noile modele Dacia vor putea fi electrificate. Sunt speculații că va f oferită o versiune mild-hybrid E-Tech, similară din punct de vedere tehnic cu renault Clio E-Tech. Pachetul mild-hybrid va oferi 140 CP, mașina fiind echipată cu o baterie de 1,2 kWh.
Gama de motorizări va fi comună cu cea oferită pe Clio, până la un punct. Vorbim despre propulsorul aspirat 1.0 SCe de 75 CP, prezent și acum în gamă. Va fi oferită și versiunea supraalimentată a acestui propulsor – 1.0 TCe de 100 CP, și legendarul propulsor diesel 1.5 Blue dCi de 85 CP.
Motorizările mai puternice disponibile pe Renault Clio nu vor fi disponibile pe modelele din rațiuni evidente.
La interior se așteaptă debutul unei noi tablete care să adăpostească sistemul infotainment. Se așteaptă și o echipare de serie mai bogată la nivelul sistemelor de siguranță activă, pentru a nu mai pierde puncte gratuite la testele EuroNCAP.
Pentru că Logan nu este atât de popular în Europa de vest precum Sandero Stepway, versiunea mild-hybrid va fi ceva mai cuminte, va oferi în jur de 90 CP, o baterie tot de 1.2 kWh, dar va respecta normele de poluare Euro 7.
Cert este că în curând Dacia ne va prezenta trei noi modele: „Nu cere doar una. Cere trei! Rămâi aproape… Ți se pregătește o surpriză pe care nu vrei să o ratezi!”