Prima imagine cu noua generație Dacia Sandero Stepway

În câteva zile, probabil în 7 septembrie, Dacia va prezenta noile generații Logan și Sandero. Pentru moment a publicat un teaser video în care ne sunt prezentate trei siluete întunecate.

Cu puțin talent am putut identifica liniile noii generații Sandero Stepway. Chiar dacă imaginea nu este perfectă, putem remarca evoluția designului.

Noile modele Logan, Sandero și Sandero Stepay vor fi construite pe noua platformă CMF-B, aceeași platformă pe care sunt construite noile generații Renault Clio și Captur, dar și noul Nissan Juke. Vorbim despre un salt tehnologic masiv pentru noile generații. Dacia Logan

Noile modele Dacia vor putea fi electrificate. Sunt speculații că va f oferită o versiune mild-hybrid E-Tech, similară din punct de vedere tehnic cu renault Clio E-Tech. Pachetul mild-hybrid va oferi 140 CP, mașina fiind echipată cu o baterie de 1,2 kWh.

Gama de motorizări va fi comună cu cea oferită pe Clio, până la un punct. Vorbim despre propulsorul aspirat 1.0 SCe de 75 CP, prezent și acum în gamă. Va fi oferită și versiunea supraalimentată a acestui propulsor – 1.0 TCe de 100 CP, și legendarul propulsor diesel 1.5 Blue dCi de 85 CP.Dacia Sandero

Motorizările mai puternice disponibile pe Renault Clio nu vor fi disponibile pe modelele din rațiuni evidente.

La interior se așteaptă debutul unei noi tablete care să adăpostească sistemul infotainment. Se așteaptă și o echipare de serie mai bogată la nivelul sistemelor de siguranță activă, pentru a nu mai pierde puncte gratuite la testele EuroNCAP. Dacia Sandero Stepway

Pentru că Logan nu este atât de popular în Europa de vest precum Sandero Stepway, versiunea mild-hybrid va fi ceva mai cuminte, va oferi în jur de 90 CP, o baterie tot de 1.2 kWh, dar va respecta normele de poluare Euro 7.

Cert este că în curând Dacia ne va prezenta trei noi modele: „Nu cere doar una. Cere trei! Rămâi aproape… Ți se pregătește o surpriză pe care nu vrei să o ratezi!”

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Radical Cup: George Cațan, învingător de la primul start

Dacă la MotoRC grila clasei regină arată mai bine decât anul trecut iar în Romanian Endurance Series asistăm la o creștere continuă a efectivelor de turisme, Radical Cup și-a început al treilea an cu tot atâtea mașini precum debuta conceptul, în 2021. În schimb, a punctat la capitolul competitivitate, cu manșe strânse la categoriile PRO 1500 și SR1 Cup.

Citește articol »

MotoRC: Ceasul al 12-lea, vremea primei victorii pentru Marian Pivniceru

Numărul 12 era considerat de mulți un viitor învingător în cursele MotoRC. Al șaptelea sezon al competiției a adus și confirmarea pentru Marian Pivniceru, cel mai recent nume care se adaugă pe lista câștigătorilor de la clasa regină. Înaintea sa, 33 de curse au fost împărțite de doar 7 piloți: Cătălin Cazacu, Bogdan Vrăjitoru, George Cațan, Martin Choy, Vlad Neaga, Ionuț Mistode și Milen Georgiev.

Citește articol »

Sim Racing: Sebastian Apostol și West Competition Racing primesc nominalizarea BMW Motorsport în cadrul SRO eSports 2023

Locul al cincilea la categoria Silver în campania de debut desfășurată în 2022 și o serie de alte performanțe notabile au determinat BMW Motorsport să numească un pilot român dintr-o echipă românească pentru campania din seria europeană de sprint GT World Challenge, disputată în mediul de simulare Assetto Corsa Competizione. Sebastian Apostol va concura împotriva celor mai buni sim raceri din lume la Monza, Paul Ricard, Spa-Francorchamps, Nurburgring și Barcelona.

Citește articol »

Presiunile din IMSA: Câștigătorul de la Daytona le-a depășit, iar constructorii de la GTD le-au aplicat cu succes pe ceafa organizatorilor

International Motorsports Association (IMSA) este organizația care guvernează, de peste o jumătate de veac, cel mai important campionat de anduranță cu mașini sport (prototipuri, dar și GT-uri) din America de Nord. Sub titulatura actuală, IMSA Weathertech Sportscar Championship, seria a trecut printr-o schimbare la față odată cu restructurarea categoriilor și apariția noului grup de prototipuri. Dar mai multe scandaluri recente te fac să-ți pui întrebarea: este acesta doar un castel de nisip spre care se apropie valul necruțător?

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.