Noul Bentley Bentayga – mai mult orice

După 20.000 Bentley Bentayga este timpul pentru un nou Bentley Bentayga. Noul Bentayga V8 va fi urmat de versiunea hibrid și de modelele de viteză.

Odată cu noua generație Bentley Bentayga, constructorul britanic se poate lăuda cu cea mai modernă familie de produse a unui producător de mașini de lux.

Combinând abilități de grand tourer performant, limuzină de lux, mașină spațioasă de familie și off-roader, noul Bentley Bentayga urmează exemplul predecesorului său, oferind cea mai extinsă utilizare a unei mașini aflate astăzi la vânzare.

Mașina care a creat categoria SUV-urilor de lux a fost acum îmbunătățită, devenind superlativul puterii, luxului și ușurinței de utilizare. Proiectat și realizat manual în Crewe, Anglia, Bentley Bentayga se bazează pe succesul remarcabil al predecesorului său.

Adrian Hallmark, președinte și director executiv al Bentley Motors, a declarat:

„Din momentul lansării sale, cu aproape cinci ani în urmă, Bentley Bentayga a fost însăși definiția SUV-ului de lux. Ca și Continental GT, Bentayga a creat o categorie complet nouă pe piață și, de când am stabilit etalonul, multe alte modele s-au alăturat categoriei, însă nicio altă mașină nu a putut oferi o gamă suficient de largă de performanțe și abilități încât să rivalizeze cu adevărat cu Bentayga.

Cu noul Bentley Bentayga, repoziționăm vârful segmentului SUV-ului de lux pentru a fi încă și mai sus, și mai departe de concurență. Ne-am ascultat clienții și am adus îmbunătățiri în zonele cele mai importante pentru ei, iar noul Bentayga este o extensie complet modernizată și frumoasă a abilităților și realizărilor modelului inițial.”

Noul Bentley Bentayga
Noul Bentayga Bentayga

Aspectul cheie al noului Bentley Bentayga este caracterul său dinamic, care se inspiră din noul limbaj de design al mărcii, introdus de a treia generație Continental GT și de noul Flying Spur. Împreună, cele trei mașini formează o nouă familie care este mai conectată vizual ca niciodată.

Grila în formă de matrice mai mare, mai impunătoare, este acum mai înaltă, în timp ce noua tehnologie inteligentă de faruri cu matrice LED include semnătura Bentley, inspirată din cristalul tăiat. O bară de protecție mai agresivă accentuează caracteristicile de performanță ale mașinii. Ștergătoarele de parbriz încălzite, cu stropire directă și 22 de jeturi de spălare în fiecare braț sunt introduse pentru prima dată pe Bentayga.

În partea din spate, noul Bentley Bentayga a suferit o transformare majoră, cu o reproiectare totală a suprafețelor, inclusiv un nou hayon pe toată lățimea, cu noi stopuri încapsulate, în timp ce plăcuța de înmatriculare a fost mutată mai jos, pe bara de protecție, pentru un aspect mai curat. Gurile de evacuare largi și separate nu lasă nicio îndoială că aceasta este o mașină performantă.

O creștere de 20 mm a lățimii spatelui aduce beneficii de dinamică și repoziționează roțile în arcadele lor pentru a îmbunătăți postura mașinii. Roțile, în sine, au un design nou, unic pentru Bentayga.

Interiorul foarte apreciat al Bentley Bentayga a fost revizuit în mod semnificativ la cel mai recent model. Printre schimbările majore se numără partea centrală a bordului și volanul, bordurile ușilor și scaunele complet noi – acum disponibile cu opțiunea ventilație în spate pentru cabina cu cinci locuri.

De asemenea, pasagerii din spate se bucură de un spațiu semnificativ mai mare, zona pentru picioare crescând cu până la 100 mm în funcție de configurație.

Un sistem infotainment de generație nouă este integrat în tabloul de bord Bentley în formă de „aripă”, lucrat manual, și are un ecran de 10,9 inci cu o grafică edge-to-edge. Display-ul digital complet nou include o grafică dinamică care se pot configura după preferințele șoferului.

Cele mai noi elemente hardware și software oferă o navigație completă cu hărți prin satelit, căutare online și alte funcții. Wireless CarPlay Apple este oferit pentru prima dată în configurația standard, alături de sistemul pe cablu existent, împreună cu Android Auto (în funcție de piață). Pasagerii din spate beneficiază de introducerea unei noi tablete cu ecran tactil, mai mare, similară cu cea introdusă pe noul Flying Spur.

Întreaga conectivitate a mașinii este îmbunătățită semnificativ, porturile de date USB-C și un încărcător de telefon wireless fiind acum incluse în configurația standard. Noul Bentley Bentayga este dotat acum cu un SIM încorporat, la fel ca și cel mai nou model Continental GT, ceea ce înseamnă că funcțiile conectate My Bentley nu mai necesită ca ocupanții mașinii să-și pună la dispoziție propria lor conexiune de date.

Serviciile My Bentley, disponibile în mașină și la distanță, reprezintă o gamă de servicii în continuă dezvoltare, disponibilă clienților printr-o aplicație dedicată, atât pe platformele mobile Apple iOS cât și pe Android.

Interiorul luxos poate fi și mai rafinat prin aplicarea a unor ornamente din aluminiu finisat în nuanță închisă disponibile pentru prima dată pe un Bentley, precum și prin aplicarea a două furnire drepte, noi pentru Bentayga: Koa și Crown Cut Walnut. Mulliner Driving Specification adaugă un nou design de matlasare, și noi detalii pentru scaune.

Noul model se va lansa inițial în varianta Bentayga V8, oferind performanțele unui supercar adaptate la utilizarea de zi cu zi, versiunile plug-in Hybrid și W12 urmând să fie lansate anul acesta. Motorul pe benzină cu două turbocompresoare, de 4,0 litri V8, dezvoltă 542 bhp (550 CP) și un cuplu impresionant de 568 lb ft (770 Nm).

Chris Cole, director de linie de produse pentru Bentayga, a declarat:

„Cu noul Bentayga, obiectivul nostru a fost relativ simplu – să luăm cele mai bune caracteristici și să le îmbunătățim. Pentru a face acest lucru, ne-am ascultat îndeaproape clienții existenți de Bentayga și apoi am ținut cont de comentariile lor pentru a ne asigura că noul model oferă o experiență completă.

Noul Bentayga reflectă calitățile cu adevărat sofisticate și designul altor membri ai familiei Bentley, precum noul Continental GT și noul Flying Spur. Acesta era deja vârful sectorului SUV-urilor de lux, dar acum am ridicat ștacheta mai sus.”

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Ultimul recital pentru bătrânul tenor: Cum a reușit Joest Racing să bată monolitul Mercedes-Sauber

În mai 1989, Campionatul Mondial de Anduranță venea pentru prima sa reprezentație pe pământ european, mai exact pe fostul circuit de Formula 1 Dijon-Prenois. Ceea ce ar fi trebuit să fie un galop de sănătate pentru echipa de uzină Mercedes-Sauber a devenit, însă, cântecul de lebădă al celui mai faimos model din istoria Grupei C, Porsche-le 962. Reușita, semnată de formația lui Reinhold Joest prin piloții Bob Wollek și Frank Jelinski este notabilă și pentru că abia recent, în cursa de șase ore de la Spa-Francorchamps din acest an, am putut asista la o nouă victorie pentru un Porsche privat la nivel de campionat mondial – după o pauză de 35 de ani.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.