Noul Bentley Bentayga – mai mult orice

După 20.000 Bentley Bentayga este timpul pentru un nou Bentley Bentayga. Noul Bentayga V8 va fi urmat de versiunea hibrid și de modelele de viteză.

Odată cu noua generație Bentley Bentayga, constructorul britanic se poate lăuda cu cea mai modernă familie de produse a unui producător de mașini de lux.

Combinând abilități de grand tourer performant, limuzină de lux, mașină spațioasă de familie și off-roader, noul Bentley Bentayga urmează exemplul predecesorului său, oferind cea mai extinsă utilizare a unei mașini aflate astăzi la vânzare.

Mașina care a creat categoria SUV-urilor de lux a fost acum îmbunătățită, devenind superlativul puterii, luxului și ușurinței de utilizare. Proiectat și realizat manual în Crewe, Anglia, Bentley Bentayga se bazează pe succesul remarcabil al predecesorului său.

Adrian Hallmark, președinte și director executiv al Bentley Motors, a declarat:

„Din momentul lansării sale, cu aproape cinci ani în urmă, Bentley Bentayga a fost însăși definiția SUV-ului de lux. Ca și Continental GT, Bentayga a creat o categorie complet nouă pe piață și, de când am stabilit etalonul, multe alte modele s-au alăturat categoriei, însă nicio altă mașină nu a putut oferi o gamă suficient de largă de performanțe și abilități încât să rivalizeze cu adevărat cu Bentayga.

Cu noul Bentley Bentayga, repoziționăm vârful segmentului SUV-ului de lux pentru a fi încă și mai sus, și mai departe de concurență. Ne-am ascultat clienții și am adus îmbunătățiri în zonele cele mai importante pentru ei, iar noul Bentayga este o extensie complet modernizată și frumoasă a abilităților și realizărilor modelului inițial.”

Noul Bentley Bentayga
Noul Bentayga Bentayga

Aspectul cheie al noului Bentley Bentayga este caracterul său dinamic, care se inspiră din noul limbaj de design al mărcii, introdus de a treia generație Continental GT și de noul Flying Spur. Împreună, cele trei mașini formează o nouă familie care este mai conectată vizual ca niciodată.

Grila în formă de matrice mai mare, mai impunătoare, este acum mai înaltă, în timp ce noua tehnologie inteligentă de faruri cu matrice LED include semnătura Bentley, inspirată din cristalul tăiat. O bară de protecție mai agresivă accentuează caracteristicile de performanță ale mașinii. Ștergătoarele de parbriz încălzite, cu stropire directă și 22 de jeturi de spălare în fiecare braț sunt introduse pentru prima dată pe Bentayga.

În partea din spate, noul Bentley Bentayga a suferit o transformare majoră, cu o reproiectare totală a suprafețelor, inclusiv un nou hayon pe toată lățimea, cu noi stopuri încapsulate, în timp ce plăcuța de înmatriculare a fost mutată mai jos, pe bara de protecție, pentru un aspect mai curat. Gurile de evacuare largi și separate nu lasă nicio îndoială că aceasta este o mașină performantă.

O creștere de 20 mm a lățimii spatelui aduce beneficii de dinamică și repoziționează roțile în arcadele lor pentru a îmbunătăți postura mașinii. Roțile, în sine, au un design nou, unic pentru Bentayga.

Interiorul foarte apreciat al Bentley Bentayga a fost revizuit în mod semnificativ la cel mai recent model. Printre schimbările majore se numără partea centrală a bordului și volanul, bordurile ușilor și scaunele complet noi – acum disponibile cu opțiunea ventilație în spate pentru cabina cu cinci locuri.

De asemenea, pasagerii din spate se bucură de un spațiu semnificativ mai mare, zona pentru picioare crescând cu până la 100 mm în funcție de configurație.

Un sistem infotainment de generație nouă este integrat în tabloul de bord Bentley în formă de „aripă”, lucrat manual, și are un ecran de 10,9 inci cu o grafică edge-to-edge. Display-ul digital complet nou include o grafică dinamică care se pot configura după preferințele șoferului.

Cele mai noi elemente hardware și software oferă o navigație completă cu hărți prin satelit, căutare online și alte funcții. Wireless CarPlay Apple este oferit pentru prima dată în configurația standard, alături de sistemul pe cablu existent, împreună cu Android Auto (în funcție de piață). Pasagerii din spate beneficiază de introducerea unei noi tablete cu ecran tactil, mai mare, similară cu cea introdusă pe noul Flying Spur.

Întreaga conectivitate a mașinii este îmbunătățită semnificativ, porturile de date USB-C și un încărcător de telefon wireless fiind acum incluse în configurația standard. Noul Bentley Bentayga este dotat acum cu un SIM încorporat, la fel ca și cel mai nou model Continental GT, ceea ce înseamnă că funcțiile conectate My Bentley nu mai necesită ca ocupanții mașinii să-și pună la dispoziție propria lor conexiune de date.

Serviciile My Bentley, disponibile în mașină și la distanță, reprezintă o gamă de servicii în continuă dezvoltare, disponibilă clienților printr-o aplicație dedicată, atât pe platformele mobile Apple iOS cât și pe Android.

Interiorul luxos poate fi și mai rafinat prin aplicarea a unor ornamente din aluminiu finisat în nuanță închisă disponibile pentru prima dată pe un Bentley, precum și prin aplicarea a două furnire drepte, noi pentru Bentayga: Koa și Crown Cut Walnut. Mulliner Driving Specification adaugă un nou design de matlasare, și noi detalii pentru scaune.

Noul model se va lansa inițial în varianta Bentayga V8, oferind performanțele unui supercar adaptate la utilizarea de zi cu zi, versiunile plug-in Hybrid și W12 urmând să fie lansate anul acesta. Motorul pe benzină cu două turbocompresoare, de 4,0 litri V8, dezvoltă 542 bhp (550 CP) și un cuplu impresionant de 568 lb ft (770 Nm).

Chris Cole, director de linie de produse pentru Bentayga, a declarat:

„Cu noul Bentayga, obiectivul nostru a fost relativ simplu – să luăm cele mai bune caracteristici și să le îmbunătățim. Pentru a face acest lucru, ne-am ascultat îndeaproape clienții existenți de Bentayga și apoi am ținut cont de comentariile lor pentru a ne asigura că noul model oferă o experiență completă.

Noul Bentayga reflectă calitățile cu adevărat sofisticate și designul altor membri ai familiei Bentley, precum noul Continental GT și noul Flying Spur. Acesta era deja vârful sectorului SUV-urilor de lux, dar acum am ridicat ștacheta mai sus.”

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.