Modele Cayenne GTS revin la motorizarea V8

Porsche completează gama SUV cu două noi modele ce pun accent special pe excelența performanțelor dinamice: Cayenne GTS și Cayenne GTS Coupé.

Așa cum ne-am obișnuit deja la gama Cayenne GTS, sistemul de propulsie are o importanță covârșitoare. Astfel, motorul V6 Biturbo al modelului precedent a fost înlocuit pentru noile Cayenne GTS cu un V8: motorul biturbo de patru litri generează 338 kW (460 CP) și un cuplu de 620 Nm. Sprintul de la 0 la 100 km/h le reușește modelelor GTS cu pachet Sport Chrono în doar 4,5 secunde, iar viteza lor maximă se ridică la 270 km/h. Mai departe, pachetul GTS este desăvârșit cu șasiul Performance cu garda la sol redusă, cu un design individualizat, precum și cu dotări și mai bogate.

Motorul V8 cu sistem Sport de evacuare nou

Cu motorul V8 Biturbo de 4,0 litri, dezvoltat special de Porsche și cunoscut de la modelul Cayenne situat în vârful gamei, noul Cayenne GTS furnizează acum cu 14 kW (20 CP) și 20 Nm mai mult decât predecesorul său. Astfel performanțele dinamice au fost simțitor optimizate, inclusiv pentru noul Cayenne GTS Coupé. Acesta reușește acum sprint-ul standard de la 0 la 100 km/h cu pachetul Sport Chrono cu 0,6 secunde mai rapid decât generația anterioară. Viteza maximă a crescut cu 8 km/h.

Totodată s-a pus accent pe eficiență, deziderat atins grație transmisiei automate Tiptronic S cu 8 trepte și reglaje optimizate, a sistemului de dezactivare adaptivă a cilindrilor, a injecției directe de benzină cu poziționarea centrală a injectoarelor, precum și a managementului termic inteligent. Astfel, conform NEDC, cele mai sportive modele Cayenne consumă între 11,4 și 11,2 litri de combustibil la 100 de kilometri.

Planșă de bord Porsche Cayenne GTS
Corespunzător performanțelor dinamice impresionante, sistemul GTS de evacuare sport cu configurație specială generează un sunet ce nu te poate lăsa rece. Instalația montată pe exterior ca dotare standard a fost special ajustată astfel încât să genereze un sunet profund, cu caracter unic. Sistemul de evacuare sport nou dezvoltat cu sunet de frecvență înaltă are două terminații ovale poziționate central și este oferit momentan exclusiv pentru Cayenne GTS Coupé și va fi disponibil și pentru Cayenne Turbo Coupé, la ambele în combinație cu Pachetul opțional Lightweight Sports.

Garda la sol coborâtă cu 20 de milimetri și reglaje mai sportive ale amortizoarelor
Setările trenului de rulare aplicate pentru noile modele Cayenne GTS creează premisele optime unor caracteristici dinamice laterale excelente.

Fiind o dotare standard, suspensia cu arcuri din oțel inclusiv sistemul de ajustare activă sportivă Porsche Active Suspension Management (PASM) reduce garda la sol a caroseriei cu 20 de milimetri. În dotarea standard, Porsche a inclus, de asemenea, Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus).

În combinație cu jantele standard de 21 de inchi RS Spyder Design și cu frânele din fontă cenușie de dimensiuni generoase (390 x 38 milimetri în față și 358 x 28 milimetri în spate) cu etrierele roșii, noile modele Cayenne GTS aduc în segmentul SUV o agilitate și o spontaneitate de automobil sport pur-sânge.

Opțional, performanțele de frânare pot fi duse chiar și mai departe, cu frânele Surface Coated Brake (PSCB) acoperite cu carbură de wolfram sau cu frânele ceramice Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB). Printre alte opțiuni se numără, de pildă, suspensiile pneumatice cu trei camere și garda la sol coborâtă cu 10 milimetri, direcția pe puntea spate și sistemul de echilibrare activă Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC).

Pachetul Sport Design oferit în echiparea standard asigură în combinație cu numeroase accente negre un design de ansamblu unic și exclusiv. Ca dotare standard, noile modele Cayenne GTS se deplasează pe jante RS Spyder Design negre cu finisaj satin-gloss de 21 de inchi. Farurile principale cu LED și Porsche Dynamic Light System (PDLS), precum și bandoul din leduri trasat în partea din spate sunt închise la culoare. Finisaje negre găsim, de exemplu, la prizele de aer din față, la ramele geamurilor laterale, la terminațiile sistemului sport de evacuare și la inscripțiile cu denumirile modelului și mărcii ce au fost aplicate pe hayon.

Materialele de calitate superioară, precum Alcantara pe plafonul interior, pe secțiunile centrale ale scaunelor, cotierele portierelor și consola centrală, precum și aluminiul texturat închis la culoare desăvârșesc toate look-ul sportiv și totodată elegant al interiorului modelelor Cayenne GTS. Scaunele sport cu reglaje în opt direcții sunt o altă dotare standard și permit ridicarea adițională a pernelor laterale, pentru suport optim în virajele abordate în manieră sportivă.

Aceste scaune sunt rezervate exclusiv modelelor GTS. Inscripțiile GTS au fost aplicate pe portierele frontale, pe pragurile ușilor, pe turometru și tetiere. Printre numeroasele opțiuni de personalizare se numără pachetul pentru interior GTS cu accente adiționale de culoare Carmine Red sau Crayon pentru detalii precum cusăturile decorative.

Noile modele Porsche Cayenne GTS pot fi comandate începând de acum și vor ajunge la distribuitori începând cu prima parte a lunii iulie. În România, prețurile cu TVA încep de la 116.661,65 euro pentru Cayenne GTS și de la 121.045,61 euro pentru Cayenne GTS Coupé și includ dotările naționale specifice.

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Ultimul recital pentru bătrânul tenor: Cum a reușit Joest Racing să bată monolitul Mercedes-Sauber

În mai 1989, Campionatul Mondial de Anduranță venea pentru prima sa reprezentație pe pământ european, mai exact pe fostul circuit de Formula 1 Dijon-Prenois. Ceea ce ar fi trebuit să fie un galop de sănătate pentru echipa de uzină Mercedes-Sauber a devenit, însă, cântecul de lebădă al celui mai faimos model din istoria Grupei C, Porsche-le 962. Reușita, semnată de formația lui Reinhold Joest prin piloții Bob Wollek și Frank Jelinski este notabilă și pentru că abia recent, în cursa de șase ore de la Spa-Francorchamps din acest an, am putut asista la o nouă victorie pentru un Porsche privat la nivel de campionat mondial – după o pauză de 35 de ani.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.