Modele Cayenne GTS revin la motorizarea V8

Porsche completează gama SUV cu două noi modele ce pun accent special pe excelența performanțelor dinamice: Cayenne GTS și Cayenne GTS Coupé.

Așa cum ne-am obișnuit deja la gama Cayenne GTS, sistemul de propulsie are o importanță covârșitoare. Astfel, motorul V6 Biturbo al modelului precedent a fost înlocuit pentru noile Cayenne GTS cu un V8: motorul biturbo de patru litri generează 338 kW (460 CP) și un cuplu de 620 Nm. Sprintul de la 0 la 100 km/h le reușește modelelor GTS cu pachet Sport Chrono în doar 4,5 secunde, iar viteza lor maximă se ridică la 270 km/h. Mai departe, pachetul GTS este desăvârșit cu șasiul Performance cu garda la sol redusă, cu un design individualizat, precum și cu dotări și mai bogate.

Motorul V8 cu sistem Sport de evacuare nou

Cu motorul V8 Biturbo de 4,0 litri, dezvoltat special de Porsche și cunoscut de la modelul Cayenne situat în vârful gamei, noul Cayenne GTS furnizează acum cu 14 kW (20 CP) și 20 Nm mai mult decât predecesorul său. Astfel performanțele dinamice au fost simțitor optimizate, inclusiv pentru noul Cayenne GTS Coupé. Acesta reușește acum sprint-ul standard de la 0 la 100 km/h cu pachetul Sport Chrono cu 0,6 secunde mai rapid decât generația anterioară. Viteza maximă a crescut cu 8 km/h.

Totodată s-a pus accent pe eficiență, deziderat atins grație transmisiei automate Tiptronic S cu 8 trepte și reglaje optimizate, a sistemului de dezactivare adaptivă a cilindrilor, a injecției directe de benzină cu poziționarea centrală a injectoarelor, precum și a managementului termic inteligent. Astfel, conform NEDC, cele mai sportive modele Cayenne consumă între 11,4 și 11,2 litri de combustibil la 100 de kilometri.

Planșă de bord Porsche Cayenne GTS
Corespunzător performanțelor dinamice impresionante, sistemul GTS de evacuare sport cu configurație specială generează un sunet ce nu te poate lăsa rece. Instalația montată pe exterior ca dotare standard a fost special ajustată astfel încât să genereze un sunet profund, cu caracter unic. Sistemul de evacuare sport nou dezvoltat cu sunet de frecvență înaltă are două terminații ovale poziționate central și este oferit momentan exclusiv pentru Cayenne GTS Coupé și va fi disponibil și pentru Cayenne Turbo Coupé, la ambele în combinație cu Pachetul opțional Lightweight Sports.

Garda la sol coborâtă cu 20 de milimetri și reglaje mai sportive ale amortizoarelor
Setările trenului de rulare aplicate pentru noile modele Cayenne GTS creează premisele optime unor caracteristici dinamice laterale excelente.

Fiind o dotare standard, suspensia cu arcuri din oțel inclusiv sistemul de ajustare activă sportivă Porsche Active Suspension Management (PASM) reduce garda la sol a caroseriei cu 20 de milimetri. În dotarea standard, Porsche a inclus, de asemenea, Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus).

În combinație cu jantele standard de 21 de inchi RS Spyder Design și cu frânele din fontă cenușie de dimensiuni generoase (390 x 38 milimetri în față și 358 x 28 milimetri în spate) cu etrierele roșii, noile modele Cayenne GTS aduc în segmentul SUV o agilitate și o spontaneitate de automobil sport pur-sânge.

Opțional, performanțele de frânare pot fi duse chiar și mai departe, cu frânele Surface Coated Brake (PSCB) acoperite cu carbură de wolfram sau cu frânele ceramice Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB). Printre alte opțiuni se numără, de pildă, suspensiile pneumatice cu trei camere și garda la sol coborâtă cu 10 milimetri, direcția pe puntea spate și sistemul de echilibrare activă Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC).

Pachetul Sport Design oferit în echiparea standard asigură în combinație cu numeroase accente negre un design de ansamblu unic și exclusiv. Ca dotare standard, noile modele Cayenne GTS se deplasează pe jante RS Spyder Design negre cu finisaj satin-gloss de 21 de inchi. Farurile principale cu LED și Porsche Dynamic Light System (PDLS), precum și bandoul din leduri trasat în partea din spate sunt închise la culoare. Finisaje negre găsim, de exemplu, la prizele de aer din față, la ramele geamurilor laterale, la terminațiile sistemului sport de evacuare și la inscripțiile cu denumirile modelului și mărcii ce au fost aplicate pe hayon.

Materialele de calitate superioară, precum Alcantara pe plafonul interior, pe secțiunile centrale ale scaunelor, cotierele portierelor și consola centrală, precum și aluminiul texturat închis la culoare desăvârșesc toate look-ul sportiv și totodată elegant al interiorului modelelor Cayenne GTS. Scaunele sport cu reglaje în opt direcții sunt o altă dotare standard și permit ridicarea adițională a pernelor laterale, pentru suport optim în virajele abordate în manieră sportivă.

Aceste scaune sunt rezervate exclusiv modelelor GTS. Inscripțiile GTS au fost aplicate pe portierele frontale, pe pragurile ușilor, pe turometru și tetiere. Printre numeroasele opțiuni de personalizare se numără pachetul pentru interior GTS cu accente adiționale de culoare Carmine Red sau Crayon pentru detalii precum cusăturile decorative.

Noile modele Porsche Cayenne GTS pot fi comandate începând de acum și vor ajunge la distribuitori începând cu prima parte a lunii iulie. În România, prețurile cu TVA încep de la 116.661,65 euro pentru Cayenne GTS și de la 121.045,61 euro pentru Cayenne GTS Coupé și includ dotările naționale specifice.

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »

Britanicii Scuderiei: Hamilton a intrat în rândul unor legende precum Mansell sau Surtees

Suntem abia în luna februarie, sezonul de Formula 1 nici nu a început, dar vestea care a apărut recent cu privire la trecerea lui Lewis Hamilton de la Mercedes-AMG la Ferrari este, cel mai probabil, știrea anului în Marele Circ. Practic, ani de zile de zvonuri și discuții pe la colțuri capătă, în sfârșit, formă și sens în urma unui transfer care nu părea fezabil cu doar câteva zile înainte.

Citește articol »

Daytona 24H 2024: La sfatul bătrânilor, cu Risi și Penske

Ferrari și Porsche sunt marii câștigători ai ediției cu numărul 62 a cursei de 24 de ore de la Daytona, cea mai lungă întrecere profesionistă din Statele Unite. Dacă n-am cunoaște anul, am putea spune că vorbim de epoca romantică și mult mai naivă a motorsportului, crez reconfirmat și în clipa în care citim numele echipelor ce s-au impus în clasamentul general, respectiv la categoria GTD-Pro: Porsche-Penske Motorsport și Risi Competizione. Tocmai de aceea, atunci când multe publicații ies cu titlul „Victorie istorică…”, se pot extrage două înțelesuri.

Citește articol »

Formula 1 are o echipă cu nume nou care aduce aminte de fantomele trecutului

Formula 1 este competiția în care mixul complet dintre tehnologie, bugete gigant, inteligență, găselnițe noi și talent ar trebui să producă un spectacol de invidiat pe circuite. Vorbim, în fond, despre „Regina sporturilor cu motor”. Pentru 2024, însă, n-avem parte nici de noutăți, nici bugetele nu mai sunt (așa) de mari, iar singurele găselnițe apare atunci când citim lista cu numele echipelor, căci la nivelul talentelor nu găsim vreo schimbare – pentru prima dată în istoria competiției.

Citește articol »

Porsche-le „detestat în Belcar” și identitatea sa înșelătoare

Mulți fani belgieni spun că sezonul 1999 al Belcar, seria de anduranță pentru turisme și GT-uri a micuțului stat înghesuit de superputerile Europei, a reprezentat un punct de apogeu care nu a mai fost atins ulterior. În vârful acelui pluton din care n-au lipsit modele Viper, Lamborghini sau Marcos s-a aflat, însă, o mașină ce sfida regulamentul cu zâmbetul pe buze.

Citește articol »

Mingea e rotundă, dar la fel e și roata

O echipă de fotbal din Premier League ce sponsorizează o formație de curse? Poate părea ciudat, dar un mic constructor britanic a reușit să construiască acest pod între sportul rege și sporturile cu motor, pentru care ai nevoie de două „mingi”, nu doar una. Totul s-a întâmplat la mijlocul aniilor ’90, cu mult înainte de crearea campionatului Superleague Formula, într-o perioadă tumultuoasă în lumea curselor de GT-uri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.