Maserati MC20 – tridentul revine pe tărâmul supercar-urilor

Maserati MC20
Să revină marca italiană pe trasa corectă cu acest nou supercar – Maserati MC20? Sunt șanse mari, iar datele tehnice susțin din plin acest lucru.

Au trecut mai bine de 15 ani de când Maserati a arătat lumii MC12, un supercar produs în 50 de exemplare la care au fost adăugate 12 modele Versione Corsa. Atunci s-a pornit de la un Ferrari Enzo, astăzi s-a pornit de la o planșă goală de proiectare.

Numele

Maserati MC20 (MC pentru Maserati Corse și 20 pentru 2020, anul premierei sale mondiale și începutul noii ere a mărcii.

  • Maserati MC20
  • Maserati MC20
  • Maserati MC20
  • Maserati MC20
  • Maserati MC20

Design

Este greu să găsești repere, mai ales când au trecut peste 15 ani de la ultimul produs sumilar din gama Maserati. Totuși tema cromatică este o evidentă trimitere la Maserati MC12. Apoi sunt detalii care fac trimitere la Maserati GranTurismo – profil consolei spate, desenul grupurilor optice spate. Designul lui MC20 a fost produs în aproximativ 24 de luni, cu implicarea de la început, într-o abordare inovatoare, a unei echipe de ingineri Maserati Innovation Lab, specialiști tehnici de la Maserati Engine Lab și designeri de la Maserati Style Center.

  • Maserati MC20
  • Maserati MC20
  • Maserati MC20
  • Maserati MC20
  • Maserati MC20
  • Maserati MC20
  • Maserati MC20
  • Maserati MC20

Aerodinamica a fost proiectată prin peste două mii de ore în tunelul de vânt al celor de la Dallara și peste o mie de simulări CFD (Computational Fluid Dynamics.

MC20 este conceput pentru a permite versiuni coupé și decapotabile și pentru putere electrică completă.

Ușile fluture sunt nu numai uimitor de frumoase, ci și funcționale, deoarece îmbunătățesc ergonomia mașinii și permit accesul optim la și din cabină. Probabil, versiunea decapotabilă va primi portiere clasice.

  • Maserati MC20
  • Maserati MC20

Pentru lansare, Maserati a dezvoltat șase noi culori pentru MC20: Bianco Audace, Giallo Genio, Rosso Vincente, Blu Infinito, Nero Enigma și Grigio Mistero. Fiecare dintre ele a fost concepută, proiectată și dezvoltată exclusiv pentru această mașină și fac trimiteri puternice la Made in Italy, la identitatea italiană și la teritoriu, precum și una legată de tradiția Maserati.

Interior

Un minimalism pe care-l bănuim împrumutat tot de la vechiul MC12. Un post de pilotaj dedicat, toate informațiile și comenzile afișate ”privesc” spre cel de la volan. Sperăm ca pasagerul din dreapta să fie ocupat cu digeratul G-urilor, altfel nu prea are multe de făcut. O planșă de bord compusă din două ecrane de 10 inch: unul pentru cabină și celălalt pentru sistemul multimedia Maserati (MIA).

Tunelul median este îmrăcat în fibră de carbon și include – încărcătorul wireless pentru smartphone, selectorul modului de condus (GT, Wet, Sport, Corsa și al cincilea, ESC Off, care dezactivează funcțiile de control), două butoane de selecție a modului de rulare, comenzile geamurilor, comenzile sistemului multimedia și un compartiment de depozitare la îndemână sub cotieră. Toate celelalte comenzi sunt pe volan, cu butonul de contact în stânga și butonul Launch Control în dreapta.

Noul MC20 va fi conectat în orice moment cu programul Maserati Connect. Gama completă de servicii include navigație conectată, Alexa și Wifi Hotspot și poate fi gestionată și prin intermediul smartphone-ului Maserati Connect sau al aplicației smartwatch.

Tehnic

Noul motor Nettuno, un V6 de 630 cai putere cu cuplu de 730 Nm care oferă o accelerație de 0-100 km / h în sub 2,9 secunde și o viteză maximă peste 325 km pe oră. Un motor care semnalează revenirea Maserati la producerea propriilor sale unități de putere după o pauză de peste 20 de ani.

MC20 este o mașină extrem de ușoară sub 1.500 kg (greutate) și, datorită puterii sale de 630 CP, devine cea mai bună din clasa sa pentru raportul greutate/putere, la doar 2,33 kg/CP.

SPECIFICAȚIILE TEHNICE

Motorul

Configurație

V6 90° MTC twin turbo

Cilindree (cmc)

3000 cc

Diametru interior x cursă (mm)

88 x 82 mm

Raport compresie

11:1

Ieșire max. putere

630 CV @ 7500 rpm

Cuplu maxim (Nm @ rpm)

730 Nm @ 3000 – 5500 rpm

Sistem aprindere

MTC (Maserati Twin Combustion) Twin Spark cu precameră pasivă

Sistem combustibil

PD(Injecție Directă 350bar + Port injecție 6bar)

Inducție

Twin Side Turbo cu poartă de deșeuri acționată electronic

Lubrifiere

Pompă de ulei complet variabilă pe sistemul de bazin uscat cu pompe de evacuare și rezervor de ulei extern

Sistem coordonare

Arborele cu came dublu peste cap cu distribuție variabilă a supapei

PERFORMANȚA

0-100 Km/h (s)

<2,9”

0-200 Km/h (s)

<8,8”

Viteza maximă (km/h)

>325km/h

Distanța de frânare

<33mt

de la 100 la 0 km/h (m)

Cx

<0,38

CONSUMUL DE COMBUSTIBIL ȘI EMISIILE CO2  – WLTC*

Consum de combustibil (Ciclu combinat) l/100 km

11,6

Consum de combustibil (Ciclu scăzut)  l/100 km

20,8

Consum de combustibil (Ciclu mediu)  l/100 km

11,9

Consum de combustibil (Ciclu ridicat)  l/100 km

9,8

Consum de combustibil (Ciclu ridicat extra)  l/100 km

9,6

Emisii CO2 (Ciclu combinat) g/km

262

Emisii CO2  (Ciclu scăzut) g/km

470

Emisii CO2 (Ciclu mediu) g/km

269,4

Emisii CO2 (Ciclu ridicat) g/km

220,6

Emisii CO2 (Ciclu ridicat extra) g/km

215,8

* Valori Preliminare

TRANSMISIA

Cutia de viteze

DCT 8 viteze

Raporturi de viteze:

2.905/ 1.759/ 1.220/ 0.878/ 0.653/ 0.508/ 0.397/ 0.329 R 2.632:1  final 5.174

Transmisia:

Tracțiune spate cu diferențial mecanic autoblocant cu alunecare limitată spate (opțional diferențial electronic)

SUSPENSIA

Față

Conexiune dublă cu ax de direcție virtual, bară antiruliu (Lifter opt)

Spate

Conexiune dublă cu ax de direcție virtual, bară antiruliu

FRÂNE

Față

Disc ventilat 380×34 mm (CCM disc 390×36 opt)

Etriere fixe Brembo

6 pistoane

Spate

Discuri ventilate 350×27 mm (CCM disc 360×28 opt)

4 pistoane

DIMENSIUNI ȘI GREUTĂȚI

Anvelope față/spate

față 245/35 ZR 20 / spate 305/30 ZR 20

L x D x H (mm)

4,669 x 1,965 x 1,221

Ampatament (mm)

2,700

Ecartament față/spate (mm)

1,681 / 1,649

Capacitate portbagaj (l)

150 (50 față / 100 spate)

Capacitate rezervor combustibil (l)

60 lt

Greutate omologată (kg)

<1500kg

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.