Au trecut mai bine de 15 ani de când Maserati a arătat lumii MC12, un supercar produs în 50 de exemplare la care au fost adăugate 12 modele Versione Corsa. Atunci s-a pornit de la un Ferrari Enzo, astăzi s-a pornit de la o planșă goală de proiectare.
Numele
Maserati MC20 (MC pentru Maserati Corse și 20 pentru 2020, anul premierei sale mondiale și începutul noii ere a mărcii.
Design
Este greu să găsești repere, mai ales când au trecut peste 15 ani de la ultimul produs sumilar din gama Maserati. Totuși tema cromatică este o evidentă trimitere la Maserati MC12. Apoi sunt detalii care fac trimitere la Maserati GranTurismo – profil consolei spate, desenul grupurilor optice spate. Designul lui MC20 a fost produs în aproximativ 24 de luni, cu implicarea de la început, într-o abordare inovatoare, a unei echipe de ingineri Maserati Innovation Lab, specialiști tehnici de la Maserati Engine Lab și designeri de la Maserati Style Center.
Aerodinamica a fost proiectată prin peste două mii de ore în tunelul de vânt al celor de la Dallara și peste o mie de simulări CFD (Computational Fluid Dynamics.
MC20 este conceput pentru a permite versiuni coupé și decapotabile și pentru putere electrică completă.
Ușile fluture sunt nu numai uimitor de frumoase, ci și funcționale, deoarece îmbunătățesc ergonomia mașinii și permit accesul optim la și din cabină. Probabil, versiunea decapotabilă va primi portiere clasice.
Pentru lansare, Maserati a dezvoltat șase noi culori pentru MC20: Bianco Audace, Giallo Genio, Rosso Vincente, Blu Infinito, Nero Enigma și Grigio Mistero. Fiecare dintre ele a fost concepută, proiectată și dezvoltată exclusiv pentru această mașină și fac trimiteri puternice la Made in Italy, la identitatea italiană și la teritoriu, precum și una legată de tradiția Maserati.
Interior
Un minimalism pe care-l bănuim împrumutat tot de la vechiul MC12. Un post de pilotaj dedicat, toate informațiile și comenzile afișate ”privesc” spre cel de la volan. Sperăm ca pasagerul din dreapta să fie ocupat cu digeratul G-urilor, altfel nu prea are multe de făcut. O planșă de bord compusă din două ecrane de 10 inch: unul pentru cabină și celălalt pentru sistemul multimedia Maserati (MIA).
Tunelul median este îmrăcat în fibră de carbon și include – încărcătorul wireless pentru smartphone, selectorul modului de condus (GT, Wet, Sport, Corsa și al cincilea, ESC Off, care dezactivează funcțiile de control), două butoane de selecție a modului de rulare, comenzile geamurilor, comenzile sistemului multimedia și un compartiment de depozitare la îndemână sub cotieră. Toate celelalte comenzi sunt pe volan, cu butonul de contact în stânga și butonul Launch Control în dreapta.
Noul MC20 va fi conectat în orice moment cu programul Maserati Connect. Gama completă de servicii include navigație conectată, Alexa și Wifi Hotspot și poate fi gestionată și prin intermediul smartphone-ului Maserati Connect sau al aplicației smartwatch.
Tehnic
Noul motor Nettuno, un V6 de 630 cai putere cu cuplu de 730 Nm care oferă o accelerație de 0-100 km / h în sub 2,9 secunde și o viteză maximă peste 325 km pe oră. Un motor care semnalează revenirea Maserati la producerea propriilor sale unități de putere după o pauză de peste 20 de ani.
MC20 este o mașină extrem de ușoară sub 1.500 kg (greutate) și, datorită puterii sale de 630 CP, devine cea mai bună din clasa sa pentru raportul greutate/putere, la doar 2,33 kg/CP.
SPECIFICAȚIILE TEHNICE |
|
Motorul |
|
Configurație |
V6 90° MTC twin turbo |
Cilindree (cmc) |
3000 cc |
Diametru interior x cursă (mm) |
88 x 82 mm |
Raport compresie |
11:1 |
Ieșire max. putere |
630 CV @ 7500 rpm |
Cuplu maxim (Nm @ rpm) |
730 Nm @ 3000 – 5500 rpm |
Sistem aprindere |
MTC (Maserati Twin Combustion) Twin Spark cu precameră pasivă |
Sistem combustibil |
PD(Injecție Directă 350bar + Port injecție 6bar) |
Inducție |
Twin Side Turbo cu poartă de deșeuri acționată electronic |
Lubrifiere |
Pompă de ulei complet variabilă pe sistemul de bazin uscat cu pompe de evacuare și rezervor de ulei extern |
Sistem coordonare |
Arborele cu came dublu peste cap cu distribuție variabilă a supapei |
PERFORMANȚA |
|
0-100 Km/h (s) |
<2,9” |
0-200 Km/h (s) |
<8,8” |
Viteza maximă (km/h) |
>325km/h |
Distanța de frânare |
<33mt |
de la 100 la 0 km/h (m) |
|
Cx |
<0,38 |
CONSUMUL DE COMBUSTIBIL ȘI EMISIILE CO2 – WLTC* |
|
Consum de combustibil (Ciclu combinat) l/100 km |
11,6 |
Consum de combustibil (Ciclu scăzut) l/100 km |
20,8 |
Consum de combustibil (Ciclu mediu) l/100 km |
11,9 |
Consum de combustibil (Ciclu ridicat) l/100 km |
9,8 |
Consum de combustibil (Ciclu ridicat extra) l/100 km |
9,6 |
Emisii CO2 (Ciclu combinat) g/km |
262 |
Emisii CO2 (Ciclu scăzut) g/km |
470 |
Emisii CO2 (Ciclu mediu) g/km |
269,4 |
Emisii CO2 (Ciclu ridicat) g/km |
220,6 |
Emisii CO2 (Ciclu ridicat extra) g/km |
215,8 |
* Valori Preliminare |
|
TRANSMISIA |
|
Cutia de viteze |
DCT 8 viteze |
Raporturi de viteze: |
2.905/ 1.759/ 1.220/ 0.878/ 0.653/ 0.508/ 0.397/ 0.329 R 2.632:1 final 5.174 |
Transmisia: |
Tracțiune spate cu diferențial mecanic autoblocant cu alunecare limitată spate (opțional diferențial electronic) |
SUSPENSIA |
|
Față |
Conexiune dublă cu ax de direcție virtual, bară antiruliu (Lifter opt) |
Spate |
Conexiune dublă cu ax de direcție virtual, bară antiruliu |
FRÂNE |
|
Față |
Disc ventilat 380×34 mm (CCM disc 390×36 opt) |
Etriere fixe Brembo |
|
6 pistoane |
|
Spate |
Discuri ventilate 350×27 mm (CCM disc 360×28 opt) |
4 pistoane |
|
DIMENSIUNI ȘI GREUTĂȚI |
|
Anvelope față/spate |
față 245/35 ZR 20 / spate 305/30 ZR 20 |
L x D x H (mm) |
4,669 x 1,965 x 1,221 |
Ampatament (mm) |
2,700 |
Ecartament față/spate (mm) |
1,681 / 1,649 |
Capacitate portbagaj (l) |
150 (50 față / 100 spate) |
Capacitate rezervor combustibil (l) |
60 lt |
Greutate omologată (kg) |
<1500kg |