Maserati MC20 – tridentul revine pe tărâmul supercar-urilor

Maserati MC20
Să revină marca italiană pe trasa corectă cu acest nou supercar – Maserati MC20? Sunt șanse mari, iar datele tehnice susțin din plin acest lucru.

Au trecut mai bine de 15 ani de când Maserati a arătat lumii MC12, un supercar produs în 50 de exemplare la care au fost adăugate 12 modele Versione Corsa. Atunci s-a pornit de la un Ferrari Enzo, astăzi s-a pornit de la o planșă goală de proiectare.

Numele

Maserati MC20 (MC pentru Maserati Corse și 20 pentru 2020, anul premierei sale mondiale și începutul noii ere a mărcii.

  • Maserati MC20
  • Maserati MC20
  • Maserati MC20
  • Maserati MC20
  • Maserati MC20

Design

Este greu să găsești repere, mai ales când au trecut peste 15 ani de la ultimul produs sumilar din gama Maserati. Totuși tema cromatică este o evidentă trimitere la Maserati MC12. Apoi sunt detalii care fac trimitere la Maserati GranTurismo – profil consolei spate, desenul grupurilor optice spate. Designul lui MC20 a fost produs în aproximativ 24 de luni, cu implicarea de la început, într-o abordare inovatoare, a unei echipe de ingineri Maserati Innovation Lab, specialiști tehnici de la Maserati Engine Lab și designeri de la Maserati Style Center.

  • Maserati MC20
  • Maserati MC20
  • Maserati MC20
  • Maserati MC20
  • Maserati MC20
  • Maserati MC20
  • Maserati MC20
  • Maserati MC20

Aerodinamica a fost proiectată prin peste două mii de ore în tunelul de vânt al celor de la Dallara și peste o mie de simulări CFD (Computational Fluid Dynamics.

MC20 este conceput pentru a permite versiuni coupé și decapotabile și pentru putere electrică completă.

Ușile fluture sunt nu numai uimitor de frumoase, ci și funcționale, deoarece îmbunătățesc ergonomia mașinii și permit accesul optim la și din cabină. Probabil, versiunea decapotabilă va primi portiere clasice.

  • Maserati MC20
  • Maserati MC20

Pentru lansare, Maserati a dezvoltat șase noi culori pentru MC20: Bianco Audace, Giallo Genio, Rosso Vincente, Blu Infinito, Nero Enigma și Grigio Mistero. Fiecare dintre ele a fost concepută, proiectată și dezvoltată exclusiv pentru această mașină și fac trimiteri puternice la Made in Italy, la identitatea italiană și la teritoriu, precum și una legată de tradiția Maserati.

Interior

Un minimalism pe care-l bănuim împrumutat tot de la vechiul MC12. Un post de pilotaj dedicat, toate informațiile și comenzile afișate ”privesc” spre cel de la volan. Sperăm ca pasagerul din dreapta să fie ocupat cu digeratul G-urilor, altfel nu prea are multe de făcut. O planșă de bord compusă din două ecrane de 10 inch: unul pentru cabină și celălalt pentru sistemul multimedia Maserati (MIA).

Tunelul median este îmrăcat în fibră de carbon și include – încărcătorul wireless pentru smartphone, selectorul modului de condus (GT, Wet, Sport, Corsa și al cincilea, ESC Off, care dezactivează funcțiile de control), două butoane de selecție a modului de rulare, comenzile geamurilor, comenzile sistemului multimedia și un compartiment de depozitare la îndemână sub cotieră. Toate celelalte comenzi sunt pe volan, cu butonul de contact în stânga și butonul Launch Control în dreapta.

Noul MC20 va fi conectat în orice moment cu programul Maserati Connect. Gama completă de servicii include navigație conectată, Alexa și Wifi Hotspot și poate fi gestionată și prin intermediul smartphone-ului Maserati Connect sau al aplicației smartwatch.

Tehnic

Noul motor Nettuno, un V6 de 630 cai putere cu cuplu de 730 Nm care oferă o accelerație de 0-100 km / h în sub 2,9 secunde și o viteză maximă peste 325 km pe oră. Un motor care semnalează revenirea Maserati la producerea propriilor sale unități de putere după o pauză de peste 20 de ani.

MC20 este o mașină extrem de ușoară sub 1.500 kg (greutate) și, datorită puterii sale de 630 CP, devine cea mai bună din clasa sa pentru raportul greutate/putere, la doar 2,33 kg/CP.

SPECIFICAȚIILE TEHNICE

Motorul

Configurație

V6 90° MTC twin turbo

Cilindree (cmc)

3000 cc

Diametru interior x cursă (mm)

88 x 82 mm

Raport compresie

11:1

Ieșire max. putere

630 CV @ 7500 rpm

Cuplu maxim (Nm @ rpm)

730 Nm @ 3000 – 5500 rpm

Sistem aprindere

MTC (Maserati Twin Combustion) Twin Spark cu precameră pasivă

Sistem combustibil

PD(Injecție Directă 350bar + Port injecție 6bar)

Inducție

Twin Side Turbo cu poartă de deșeuri acționată electronic

Lubrifiere

Pompă de ulei complet variabilă pe sistemul de bazin uscat cu pompe de evacuare și rezervor de ulei extern

Sistem coordonare

Arborele cu came dublu peste cap cu distribuție variabilă a supapei

PERFORMANȚA

0-100 Km/h (s)

<2,9”

0-200 Km/h (s)

<8,8”

Viteza maximă (km/h)

>325km/h

Distanța de frânare

<33mt

de la 100 la 0 km/h (m)

Cx

<0,38

CONSUMUL DE COMBUSTIBIL ȘI EMISIILE CO2  – WLTC*

Consum de combustibil (Ciclu combinat) l/100 km

11,6

Consum de combustibil (Ciclu scăzut)  l/100 km

20,8

Consum de combustibil (Ciclu mediu)  l/100 km

11,9

Consum de combustibil (Ciclu ridicat)  l/100 km

9,8

Consum de combustibil (Ciclu ridicat extra)  l/100 km

9,6

Emisii CO2 (Ciclu combinat) g/km

262

Emisii CO2  (Ciclu scăzut) g/km

470

Emisii CO2 (Ciclu mediu) g/km

269,4

Emisii CO2 (Ciclu ridicat) g/km

220,6

Emisii CO2 (Ciclu ridicat extra) g/km

215,8

* Valori Preliminare

TRANSMISIA

Cutia de viteze

DCT 8 viteze

Raporturi de viteze:

2.905/ 1.759/ 1.220/ 0.878/ 0.653/ 0.508/ 0.397/ 0.329 R 2.632:1  final 5.174

Transmisia:

Tracțiune spate cu diferențial mecanic autoblocant cu alunecare limitată spate (opțional diferențial electronic)

SUSPENSIA

Față

Conexiune dublă cu ax de direcție virtual, bară antiruliu (Lifter opt)

Spate

Conexiune dublă cu ax de direcție virtual, bară antiruliu

FRÂNE

Față

Disc ventilat 380×34 mm (CCM disc 390×36 opt)

Etriere fixe Brembo

6 pistoane

Spate

Discuri ventilate 350×27 mm (CCM disc 360×28 opt)

4 pistoane

DIMENSIUNI ȘI GREUTĂȚI

Anvelope față/spate

față 245/35 ZR 20 / spate 305/30 ZR 20

L x D x H (mm)

4,669 x 1,965 x 1,221

Ampatament (mm)

2,700

Ecartament față/spate (mm)

1,681 / 1,649

Capacitate portbagaj (l)

150 (50 față / 100 spate)

Capacitate rezervor combustibil (l)

60 lt

Greutate omologată (kg)

<1500kg

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Radical Cup: George Cațan, învingător de la primul start

Dacă la MotoRC grila clasei regină arată mai bine decât anul trecut iar în Romanian Endurance Series asistăm la o creștere continuă a efectivelor de turisme, Radical Cup și-a început al treilea an cu tot atâtea mașini precum debuta conceptul, în 2021. În schimb, a punctat la capitolul competitivitate, cu manșe strânse la categoriile PRO 1500 și SR1 Cup.

Citește articol »

MotoRC: Ceasul al 12-lea, vremea primei victorii pentru Marian Pivniceru

Numărul 12 era considerat de mulți un viitor învingător în cursele MotoRC. Al șaptelea sezon al competiției a adus și confirmarea pentru Marian Pivniceru, cel mai recent nume care se adaugă pe lista câștigătorilor de la clasa regină. Înaintea sa, 33 de curse au fost împărțite de doar 7 piloți: Cătălin Cazacu, Bogdan Vrăjitoru, George Cațan, Martin Choy, Vlad Neaga, Ionuț Mistode și Milen Georgiev.

Citește articol »

Sim Racing: Sebastian Apostol și West Competition Racing primesc nominalizarea BMW Motorsport în cadrul SRO eSports 2023

Locul al cincilea la categoria Silver în campania de debut desfășurată în 2022 și o serie de alte performanțe notabile au determinat BMW Motorsport să numească un pilot român dintr-o echipă românească pentru campania din seria europeană de sprint GT World Challenge, disputată în mediul de simulare Assetto Corsa Competizione. Sebastian Apostol va concura împotriva celor mai buni sim raceri din lume la Monza, Paul Ricard, Spa-Francorchamps, Nurburgring și Barcelona.

Citește articol »

Presiunile din IMSA: Câștigătorul de la Daytona le-a depășit, iar constructorii de la GTD le-au aplicat cu succes pe ceafa organizatorilor

International Motorsports Association (IMSA) este organizația care guvernează, de peste o jumătate de veac, cel mai important campionat de anduranță cu mașini sport (prototipuri, dar și GT-uri) din America de Nord. Sub titulatura actuală, IMSA Weathertech Sportscar Championship, seria a trecut printr-o schimbare la față odată cu restructurarea categoriilor și apariția noului grup de prototipuri. Dar mai multe scandaluri recente te fac să-ți pui întrebarea: este acesta doar un castel de nisip spre care se apropie valul necruțător?

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.