Maserati Nettuno – motorul supercarului Maserati MC20

Maserati Nettuno este un proiect care a demarat în 2015, include multă tehnologie din Formula 1, și va da viață supercarului Maserati MC20.

Maserati Nettuno este rezultatul unei revoluții tehnice, protejat de brevete internaționale. Proiectul s-a născut din pasiunea și angajamentul unei echipe de tehnicieni și ingineri de înaltă calificare. După douăzeci de ani, Maserati abordează din nou cu entuziasm provocarea de a reveni la sediul său din Modena, pentru dezvoltarea și producerea unui nou motor puternic, performant și tehnologic.

Operațiunea este una strategică pentru Maserati, un brand care, astăzi, se pregătește să lanseze noul MC20, un proiect care este „100% Fabricat în Modena” pornind chiar de la motorul său, inima noii mașini.

Un design ambițios, care reprezintă un moment istoric pentru companie, o nouă eră care va începe oficial pe 9 și 10 septembrie la Modena în timpul marelui eveniment, „MMXX: Este momentul să fii îndrăzneț”. La lansare, vor fi dezvăluite noi modele, care vor intra în producție în următorii ani, și vor fi anunțate sisteme de propulsie inovatoare, precum și programe ambițioase dezvoltate de Casa Trident-ului.

Maserati Nettuno are o arhitectură V90°, cu un bi-turbo de 3 litri, 6 cilindri și dispune de un ulei de carter uscat (o soluție clasică pentru mașini super-sportive). Ofera 630 CP la 7500 rpm Și 730 Nm cuplu de la 3000 rpm cu o putere specifică de 210 CP / litru.

Raportul de compresie este de 11: 1, cursa de 82 mm și alezajul de 88 mm.

Sufletul Maserati Nettuno este sistemul inovator de ardere pre-cameră, cu bujii cu două scântei. Această tehnologie este derivată din Formula 1 și este acum disponibilă pentru prima dată pe un motor destinat drumului.

Motorul are trei caracteristici principale:

Pre-camera: o cameră de ardere este setată între electrodul central și camera tradițională de ardere și conectată printr-o serie de găuri special concepute.

Bujie laterală: o bujie tradițională acționează ca un suport pentru a asigura o ardere constantă atunci când motorul funcționează la un nivel care nu are nevoie de pre-cameră pentru a intra în funcțiune.

Sistem dublu de injecție – direct și indirect: legat de presiunea de alimentare a combustibilului la 350 bar, sistemul reduce zgomotul scăzut în intervalul de tur, scăzând emisiile și îmbunătățind consumul.

Este important din punct de vedere strategic și este susținut de Innovation Lab, care, datorită analizei virtuale, a permis reducerea notabilă a timpului de dezvoltare și de planificare.

Maserati Nettuno „Fabricat în Modena”, un tradițional de 90° V6, a fost dus la niveluri necunoscute de putere și cuplu și va fi folosit pentru prima dată pe o mașină super-sport MC20. MC20 îl va readuce pe Maserati în lumea curselor.

Specificațiile Maserati Nettuno

Producătorul                                                      Maserati

Arhitectura Motorului                                    V6  90°

Total cilindree                                                    3.0 l

Alezaj / Cursă                                                     88 x 82 mm

Raport Compresie                                             11: 1

Succesiune a Aprinderii                                   1-6-3-4-2-5

Putere Max.                                                       630 CP @ 7500 rpm

Torsiune Max.                                                   730 Nm @ 3000 – 5500 rpm

Rot. Max. Motor                                               8000 rpm

Turbocompresoare                                           Twin Side Turbo cu sistem de acționare electric

Sistemul de Aprindere                                     Twin Spark cu pre-cameră pasivă

Pompă de Lubrifiere                                        Pompă de ulei complet variabilă

Sistemul de lubrifiere                                       Ulei de carter uscat cu pompe de epurare și rezervor de ulei exterior

Sistem de Combustibil                                     PDI (Injecție directă 350 bar + injecție port 6 bar)

Valvetrain & Sincronizare                               Arbore cu came dublu cu sincronizare variabilă a valvei

Lățime Motor                                                    1000 mm

Înălțime Motor                                                  650 mm

Lungime Motor                                                 600 mm

Masă Motor (conform DIN GZ)                      <220 kg

Nivel emisii                                                         EU6D/China 6B/Ulev 70

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Wheekend.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
De același autor
DS7 Crossback

Test Drive DS7 Crossback

Să te califici pentru a fi etichetat drept produs de lux… durează. Pot accede francezii în zona de lux cu DS, în particular cu acest DS7, doar afirmând că este un produs de elită? Să vedem…

Poliția de Frontieră – flotă de 50 de unități Ford Transit

Ford România, prin intermediul dealerului său Țiriac Auto, are in curs de livrare 50 de unități Ford Transit AWD către Pro Optica S.A. în cursul acestui an, având ca beneficiar final Inspectoratul General al Poliției de Frontieră din România.

Hyundai Tucson

VIDEO: Noua generație Hyundai Tucson

Hyundai Tucson a ajuns la a patra generație. De la lansare (octombrie 2004) pana in prezent au fost vândute peste 7 milioane de unități la nivel mondial, dintre care 1,4 milioane în Europa.

Actualități

Noul Mercedes-Benz Clasa S în cifre

Pentru a vă scuti de efortul de a lectura muuuulte cuvinte despre W223, noua generație Mercedes-Benz Clasa S, iată un rezumat în cifre ale acestui automobile.