Maserati Nettuno – motorul supercarului Maserati MC20

Maserati Nettuno este un proiect care a demarat în 2015, include multă tehnologie din Formula 1, și va da viață supercarului Maserati MC20.

Maserati Nettuno este rezultatul unei revoluții tehnice, protejat de brevete internaționale. Proiectul s-a născut din pasiunea și angajamentul unei echipe de tehnicieni și ingineri de înaltă calificare. După douăzeci de ani, Maserati abordează din nou cu entuziasm provocarea de a reveni la sediul său din Modena, pentru dezvoltarea și producerea unui nou motor puternic, performant și tehnologic.

Operațiunea este una strategică pentru Maserati, un brand care, astăzi, se pregătește să lanseze noul MC20, un proiect care este „100% Fabricat în Modena” pornind chiar de la motorul său, inima noii mașini.

Un design ambițios, care reprezintă un moment istoric pentru companie, o nouă eră care va începe oficial pe 9 și 10 septembrie la Modena în timpul marelui eveniment, „MMXX: Este momentul să fii îndrăzneț”. La lansare, vor fi dezvăluite noi modele, care vor intra în producție în următorii ani, și vor fi anunțate sisteme de propulsie inovatoare, precum și programe ambițioase dezvoltate de Casa Trident-ului.

Maserati Nettuno are o arhitectură V90°, cu un bi-turbo de 3 litri, 6 cilindri și dispune de un ulei de carter uscat (o soluție clasică pentru mașini super-sportive). Ofera 630 CP la 7500 rpm Și 730 Nm cuplu de la 3000 rpm cu o putere specifică de 210 CP / litru.

Raportul de compresie este de 11: 1, cursa de 82 mm și alezajul de 88 mm.

Sufletul Maserati Nettuno este sistemul inovator de ardere pre-cameră, cu bujii cu două scântei. Această tehnologie este derivată din Formula 1 și este acum disponibilă pentru prima dată pe un motor destinat drumului.

Motorul are trei caracteristici principale:

Pre-camera: o cameră de ardere este setată între electrodul central și camera tradițională de ardere și conectată printr-o serie de găuri special concepute.

Bujie laterală: o bujie tradițională acționează ca un suport pentru a asigura o ardere constantă atunci când motorul funcționează la un nivel care nu are nevoie de pre-cameră pentru a intra în funcțiune.

Sistem dublu de injecție – direct și indirect: legat de presiunea de alimentare a combustibilului la 350 bar, sistemul reduce zgomotul scăzut în intervalul de tur, scăzând emisiile și îmbunătățind consumul.

Este important din punct de vedere strategic și este susținut de Innovation Lab, care, datorită analizei virtuale, a permis reducerea notabilă a timpului de dezvoltare și de planificare.

Maserati Nettuno „Fabricat în Modena”, un tradițional de 90° V6, a fost dus la niveluri necunoscute de putere și cuplu și va fi folosit pentru prima dată pe o mașină super-sport MC20. MC20 îl va readuce pe Maserati în lumea curselor.

Specificațiile Maserati Nettuno

Producătorul                                                      Maserati

Arhitectura Motorului                                    V6  90°

Total cilindree                                                    3.0 l

Alezaj / Cursă                                                     88 x 82 mm

Raport Compresie                                             11: 1

Succesiune a Aprinderii                                   1-6-3-4-2-5

Putere Max.                                                       630 CP @ 7500 rpm

Torsiune Max.                                                   730 Nm @ 3000 – 5500 rpm

Rot. Max. Motor                                               8000 rpm

Turbocompresoare                                           Twin Side Turbo cu sistem de acționare electric

Sistemul de Aprindere                                     Twin Spark cu pre-cameră pasivă

Pompă de Lubrifiere                                        Pompă de ulei complet variabilă

Sistemul de lubrifiere                                       Ulei de carter uscat cu pompe de epurare și rezervor de ulei exterior

Sistem de Combustibil                                     PDI (Injecție directă 350 bar + injecție port 6 bar)

Valvetrain & Sincronizare                               Arbore cu came dublu cu sincronizare variabilă a valvei

Lățime Motor                                                    1000 mm

Înălțime Motor                                                  650 mm

Lungime Motor                                                 600 mm

Masă Motor (conform DIN GZ)                      <220 kg

Nivel emisii                                                         EU6D/China 6B/Ulev 70

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.