Jeep Grand Wagoneer Concept

Jeep își amenință fanii de ceva vreme cu un SUV mare, iar zvonurile par a se adeveri. Jeep Grand Wagoneer Concept anunță renașterea unei legende americane.

Jeep Grand Wagoneer Concept anunță intrarea constructorului maerican pe un teritoriu nou. Vorbim despre zona SUV-urilor mari premium, zonă neexplorată de Jeep până în acest moment. Evident, noul model va fi poziționat, în gamă, peste Grand Cherokee.

Wagoneer este un nume care se află în patrimoniul Jeep din 1962, este modelul care la vremea lui a introdus standarde în clasa SUV în premieră.

Conceptul prezentat de constructorul american anunță în realitate debutul a două modele în gama Jeep – Wagoneer și Grand Wagoneer, ambele modele fiind produse de anul viitor la Detroit.

  • Jeep Grand Wagoneer Concept

La nivelul designului, cele 7 fante ale grilei frontale conservă identitatea mărci, doar că migrăm spre o zonă premium, acestea putând fi iluminate discret, partea superioară a lor fiind unite cu o bandă luminoasă desfășurată pe întreaga lățime a părții frontale.

Restul caroseriei nu epatează cu detalii fabuloase de design, fiind în esență o cutie, de unde se poate deduce că accentul va fi pus pe interior și spațiul oferit. Să nu trecem peste jantele de 24 inch ale acestui concept, sunt șanse ca ele să se regăsească și pe modelul de serie.

Interiorul este locul unde viitorul model va străluci, sau cel puțin așa promit americanii. Un SUV ultra-premium full-size – o titulatură care ar trebui să caracterizeze foarte bine viitorul Jeep Grand Wagoneer. Modelul de serie va oferi spațiu la bord pentru până la 7 adulți, scaunele față și cele din mijloc fiind individuale – ”Captain Chair”, așa cum sunt numite de cei de la Jeep.

Interiorul este un cocktail interesant de materiale premium, materiale realizate din reciclare, sticlă și tehnologie elegant integrată în peisaj.

Planșa de bord totalizează display-uri cu o diagonă totală de aproximativ 45 inch. Tablou de bord pe care sunt afișate informațiile dedicate șoferului este un display de 12.3 inch. Consola centrală este dominată de 2 display-uri uriașe.

Primul, cu o diagonală de 12..1 inch deservește sistemul infotainment, în timp ce un al doilea, poziționat sub acesta, cu diagonala de 10.25 inch intermediază controlul sistemului de confort. Pasagerul față este și el alintat cu un display de 10.25 inch amplasat în bord de unde poate controla diferite funcții.

Pasagerii de pe locurile individuale spate au și ei la dispoziție câte un display individual de 10.25 inch, plus un display de 10.1 inch de unde pot comanda propriul sistem infotainment. Întreg sistemul multimedia de la bordul lui Wagoneer este operat de sistemul Uconnect 5, un sistem de cinci ori mai rapid decât cel anterior.

Sistemul audio al viitorului model este semnat de un clasic american – McIntosh. Este echipat cu 23 incinte acustice conectate la un amplificator cu 24 canale.

Multe detalii tehnice ale versiunilor de serie nu au fost elucidate. În acest moment știm că Jeep va oferi pentru cele două modele trei sisteme de tracțiune integrală, alături de o versiune evoluată a suspensiei Quadra-Lift. Suspensia față/ spate fiind independentă. Evident, modelele vor fi electrificate, cel mai probabil, vor fi versiuni plug-in hybrid, dimensiunile modelului oferind spațiu pentru integrarea unui astfel de pachet propulsor.

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.