Jeep Grand Wagoneer Concept

Jeep își amenință fanii de ceva vreme cu un SUV mare, iar zvonurile par a se adeveri. Jeep Grand Wagoneer Concept anunță renașterea unei legende americane.

Jeep Grand Wagoneer Concept anunță intrarea constructorului maerican pe un teritoriu nou. Vorbim despre zona SUV-urilor mari premium, zonă neexplorată de Jeep până în acest moment. Evident, noul model va fi poziționat, în gamă, peste Grand Cherokee.

Wagoneer este un nume care se află în patrimoniul Jeep din 1962, este modelul care la vremea lui a introdus standarde în clasa SUV în premieră.

Conceptul prezentat de constructorul american anunță în realitate debutul a două modele în gama Jeep – Wagoneer și Grand Wagoneer, ambele modele fiind produse de anul viitor la Detroit.

  • Jeep Grand Wagoneer Concept

La nivelul designului, cele 7 fante ale grilei frontale conservă identitatea mărci, doar că migrăm spre o zonă premium, acestea putând fi iluminate discret, partea superioară a lor fiind unite cu o bandă luminoasă desfășurată pe întreaga lățime a părții frontale.

Restul caroseriei nu epatează cu detalii fabuloase de design, fiind în esență o cutie, de unde se poate deduce că accentul va fi pus pe interior și spațiul oferit. Să nu trecem peste jantele de 24 inch ale acestui concept, sunt șanse ca ele să se regăsească și pe modelul de serie.

Interiorul este locul unde viitorul model va străluci, sau cel puțin așa promit americanii. Un SUV ultra-premium full-size – o titulatură care ar trebui să caracterizeze foarte bine viitorul Jeep Grand Wagoneer. Modelul de serie va oferi spațiu la bord pentru până la 7 adulți, scaunele față și cele din mijloc fiind individuale – ”Captain Chair”, așa cum sunt numite de cei de la Jeep.

Interiorul este un cocktail interesant de materiale premium, materiale realizate din reciclare, sticlă și tehnologie elegant integrată în peisaj.

Planșa de bord totalizează display-uri cu o diagonă totală de aproximativ 45 inch. Tablou de bord pe care sunt afișate informațiile dedicate șoferului este un display de 12.3 inch. Consola centrală este dominată de 2 display-uri uriașe.

Primul, cu o diagonală de 12..1 inch deservește sistemul infotainment, în timp ce un al doilea, poziționat sub acesta, cu diagonala de 10.25 inch intermediază controlul sistemului de confort. Pasagerul față este și el alintat cu un display de 10.25 inch amplasat în bord de unde poate controla diferite funcții.

Pasagerii de pe locurile individuale spate au și ei la dispoziție câte un display individual de 10.25 inch, plus un display de 10.1 inch de unde pot comanda propriul sistem infotainment. Întreg sistemul multimedia de la bordul lui Wagoneer este operat de sistemul Uconnect 5, un sistem de cinci ori mai rapid decât cel anterior.

Sistemul audio al viitorului model este semnat de un clasic american – McIntosh. Este echipat cu 23 incinte acustice conectate la un amplificator cu 24 canale.

Multe detalii tehnice ale versiunilor de serie nu au fost elucidate. În acest moment știm că Jeep va oferi pentru cele două modele trei sisteme de tracțiune integrală, alături de o versiune evoluată a suspensiei Quadra-Lift. Suspensia față/ spate fiind independentă. Evident, modelele vor fi electrificate, cel mai probabil, vor fi versiuni plug-in hybrid, dimensiunile modelului oferind spațiu pentru integrarea unui astfel de pachet propulsor.

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

Test Drive Fiat 500e

Îmi era dor de 500, de Fiat 500, dar de unul nou, de unul după care copii să se întoarcă zâmbind. Au trecut câțiva ani din 2007, moment în care m-am întâlnit cu noul Fiat 500e. Dar este și adevăr în vorba…” Lucruri bune se întâmplă doar celor care au răbdare.”

Citește articol »

Poveste de succes – BMW M3 / M4 Competition

Într-un război continuu al cifrelor și performanțelor tot mai bune, cred că modelele sport trebuie cumpărate pentru sufletul lor, pentru ceea ce transmit și pentru plăcerea pe care o oferă celui de la volan în fiecare zi. După ce am condus noile BMW M3 Competition și M4 Competition pe circuit, am realizat că cele de mai sus au fost teme de referință pentru inginerii de la BMW.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.