Jeep Grand Wagoneer Concept

Jeep își amenință fanii de ceva vreme cu un SUV mare, iar zvonurile par a se adeveri. Jeep Grand Wagoneer Concept anunță renașterea unei legende americane.

Jeep Grand Wagoneer Concept anunță intrarea constructorului maerican pe un teritoriu nou. Vorbim despre zona SUV-urilor mari premium, zonă neexplorată de Jeep până în acest moment. Evident, noul model va fi poziționat, în gamă, peste Grand Cherokee.

Wagoneer este un nume care se află în patrimoniul Jeep din 1962, este modelul care la vremea lui a introdus standarde în clasa SUV în premieră.

Conceptul prezentat de constructorul american anunță în realitate debutul a două modele în gama Jeep – Wagoneer și Grand Wagoneer, ambele modele fiind produse de anul viitor la Detroit.

  • Jeep Grand Wagoneer Concept

La nivelul designului, cele 7 fante ale grilei frontale conservă identitatea mărci, doar că migrăm spre o zonă premium, acestea putând fi iluminate discret, partea superioară a lor fiind unite cu o bandă luminoasă desfășurată pe întreaga lățime a părții frontale.

Restul caroseriei nu epatează cu detalii fabuloase de design, fiind în esență o cutie, de unde se poate deduce că accentul va fi pus pe interior și spațiul oferit. Să nu trecem peste jantele de 24 inch ale acestui concept, sunt șanse ca ele să se regăsească și pe modelul de serie.

Interiorul este locul unde viitorul model va străluci, sau cel puțin așa promit americanii. Un SUV ultra-premium full-size – o titulatură care ar trebui să caracterizeze foarte bine viitorul Jeep Grand Wagoneer. Modelul de serie va oferi spațiu la bord pentru până la 7 adulți, scaunele față și cele din mijloc fiind individuale – ”Captain Chair”, așa cum sunt numite de cei de la Jeep.

Interiorul este un cocktail interesant de materiale premium, materiale realizate din reciclare, sticlă și tehnologie elegant integrată în peisaj.

Planșa de bord totalizează display-uri cu o diagonă totală de aproximativ 45 inch. Tablou de bord pe care sunt afișate informațiile dedicate șoferului este un display de 12.3 inch. Consola centrală este dominată de 2 display-uri uriașe.

Primul, cu o diagonală de 12..1 inch deservește sistemul infotainment, în timp ce un al doilea, poziționat sub acesta, cu diagonala de 10.25 inch intermediază controlul sistemului de confort. Pasagerul față este și el alintat cu un display de 10.25 inch amplasat în bord de unde poate controla diferite funcții.

Pasagerii de pe locurile individuale spate au și ei la dispoziție câte un display individual de 10.25 inch, plus un display de 10.1 inch de unde pot comanda propriul sistem infotainment. Întreg sistemul multimedia de la bordul lui Wagoneer este operat de sistemul Uconnect 5, un sistem de cinci ori mai rapid decât cel anterior.

Sistemul audio al viitorului model este semnat de un clasic american – McIntosh. Este echipat cu 23 incinte acustice conectate la un amplificator cu 24 canale.

Multe detalii tehnice ale versiunilor de serie nu au fost elucidate. În acest moment știm că Jeep va oferi pentru cele două modele trei sisteme de tracțiune integrală, alături de o versiune evoluată a suspensiei Quadra-Lift. Suspensia față/ spate fiind independentă. Evident, modelele vor fi electrificate, cel mai probabil, vor fi versiuni plug-in hybrid, dimensiunile modelului oferind spațiu pentru integrarea unui astfel de pachet propulsor.

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Radical Cup: George Cațan, învingător de la primul start

Dacă la MotoRC grila clasei regină arată mai bine decât anul trecut iar în Romanian Endurance Series asistăm la o creștere continuă a efectivelor de turisme, Radical Cup și-a început al treilea an cu tot atâtea mașini precum debuta conceptul, în 2021. În schimb, a punctat la capitolul competitivitate, cu manșe strânse la categoriile PRO 1500 și SR1 Cup.

Citește articol »

MotoRC: Ceasul al 12-lea, vremea primei victorii pentru Marian Pivniceru

Numărul 12 era considerat de mulți un viitor învingător în cursele MotoRC. Al șaptelea sezon al competiției a adus și confirmarea pentru Marian Pivniceru, cel mai recent nume care se adaugă pe lista câștigătorilor de la clasa regină. Înaintea sa, 33 de curse au fost împărțite de doar 7 piloți: Cătălin Cazacu, Bogdan Vrăjitoru, George Cațan, Martin Choy, Vlad Neaga, Ionuț Mistode și Milen Georgiev.

Citește articol »

Sim Racing: Sebastian Apostol și West Competition Racing primesc nominalizarea BMW Motorsport în cadrul SRO eSports 2023

Locul al cincilea la categoria Silver în campania de debut desfășurată în 2022 și o serie de alte performanțe notabile au determinat BMW Motorsport să numească un pilot român dintr-o echipă românească pentru campania din seria europeană de sprint GT World Challenge, disputată în mediul de simulare Assetto Corsa Competizione. Sebastian Apostol va concura împotriva celor mai buni sim raceri din lume la Monza, Paul Ricard, Spa-Francorchamps, Nurburgring și Barcelona.

Citește articol »

Presiunile din IMSA: Câștigătorul de la Daytona le-a depășit, iar constructorii de la GTD le-au aplicat cu succes pe ceafa organizatorilor

International Motorsports Association (IMSA) este organizația care guvernează, de peste o jumătate de veac, cel mai important campionat de anduranță cu mașini sport (prototipuri, dar și GT-uri) din America de Nord. Sub titulatura actuală, IMSA Weathertech Sportscar Championship, seria a trecut printr-o schimbare la față odată cu restructurarea categoriilor și apariția noului grup de prototipuri. Dar mai multe scandaluri recente te fac să-ți pui întrebarea: este acesta doar un castel de nisip spre care se apropie valul necruțător?

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.