„2019 a început cu o provocare pentru noi și pentru întreaga industrie auto”, afirmă Detlev von Platen, membru al Comitetului Executiv, responsabil pentru vânzări și marketing la Porsche AG.
Trecerea la noul ciclu de testare WLTP și la filtrele de particule pentru benzină a continuat să aibă un impact în primele luni ale anului. În plus, începutul neobișnuit de puternic din 2018 justifica oarecum un trimestru comparativ mai slab anul acesta.
Un alt factor este schimbarea de generație pentru Macan, cel mai vândut model, și pentru emblematicul 911. Noul 911 a fost prezentat la Los Angeles la sfârșitul lunii noiembrie 2018 și este lansat treptat pe piețele individuale.
O creștere puternică în SUA În SUA, Porsche a înregistrat o creștere de 8% în primul trimestru. Cu 15.024 livrări, piața s-a situat pe locul doi, după China. În China, livrările au scăzut cu 10%, ajungând la 16.890 de unități, ca urmare a scăderii pieței globale și a reticenței clienților, motivate de așteptarea scăderii taxei pe valoare adăugată, anunțate pentru aprilie.
Livrările în Europa au fost, de asemenea, mai mici decât cele de anul trecut. Pentru 2019, Porsche estimează o ușoară creștere generală a livrărilor comparativ cu anul precedent – susținută de cererea de noi produse.
„În special cea de-a opta generație a modelului Porsche 911, care a început să fie livrată în Europa cu câteva zile în urmă, este foarte solicitată de clienții noștri și ne permite să fim optimiști cu privire la viitor”, spune Detlev von Platen. Noul Cayenne Coupé va fi disponibil din mai, iar în septembrie Porsche va prezenta Taycan, prima masina sport pur electrică.
PORSCHE AG Vehicule livrate |
Ianuarie-Martie | ||
2018 | 2019 | Diferență | |
Global | 63,478 | 55,700 | -12 % |
Europa | 20,601 | 14,004 | -32 % |
Germania | 7,724 | 5,557 | -28 % |
America | 16,598 | 17,707 | 7 % |
USA | 13,954 | 15,024 | 8 % |
Asia-Pacific, Africa și Orientul Mijlociu |
26,279 | 23,989 | -9 % |
China | 18,672 | 16,890 | -10 % |