Porsche a livrat 55.700 de vehicule în Q1

În primul trimestru al anului 2019, Porsche AG a livrat în întreaga lume 55.700 de vehicule, ceea ce corespunde unei scăderi de 12 procente.

„2019 a început cu o provocare pentru noi și pentru întreaga industrie auto”, afirmă Detlev von Platen, membru al Comitetului Executiv, responsabil pentru vânzări și marketing la Porsche AG.

Trecerea la noul ciclu de testare WLTP și la filtrele de particule pentru benzină a continuat să aibă un impact în primele luni ale anului. În plus, începutul neobișnuit de puternic din 2018 justifica oarecum un trimestru comparativ mai slab anul acesta.

Un alt factor este schimbarea de generație pentru Macan, cel mai vândut model, și pentru emblematicul 911. Noul 911 a fost prezentat la Los Angeles la sfârșitul lunii noiembrie 2018 și este lansat treptat pe piețele individuale.

O creștere puternică în SUA În SUA, Porsche a înregistrat o creștere de 8% în primul trimestru. Cu 15.024 livrări, piața s-a situat pe locul doi, după China. În China, livrările au scăzut cu 10%, ajungând la 16.890 de unități, ca urmare a scăderii pieței globale și a reticenței clienților, motivate de așteptarea scăderii taxei pe valoare adăugată, anunțate pentru aprilie.

Livrările în Europa au fost, de asemenea, mai mici decât cele de anul trecut. Pentru 2019, Porsche estimează o ușoară creștere generală a livrărilor comparativ cu anul precedent – susținută de cererea de noi produse.

„În special cea de-a opta generație a modelului Porsche 911, care a început să fie livrată în Europa cu câteva zile în urmă, este foarte solicitată de clienții noștri și ne permite să fim optimiști cu privire la viitor”, spune Detlev von Platen. Noul Cayenne Coupé va fi disponibil din mai, iar în septembrie Porsche va prezenta Taycan, prima masina sport pur electrică.

PORSCHE AG

Vehicule livrate
Ianuarie-Martie
2018 2019 Diferență
Global  63,478 55,700 -12 %
Europa 20,601 14,004 -32 %
Germania 7,724 5,557 -28 %
America 16,598 17,707 7 %
USA 13,954 15,024 8 %
Asia-Pacific, Africa
și Orientul Mijlociu
26,279 23,989 -9 %
China 18,672 16,890 -10 %

 

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.