Interviu cu Hakim Boutehra, Director Renault Commercial Roumanie, despre Renault Clio E-TECH și Renault Captur PHEV E-TECH

Hakim Boutehra
În cadrul unui scurt interviu cu Directorul Renault Commercial Roumanie, dl. Hakim Boutehra, am discutat despre planurile de vânzări pentru noile modele hibride Clio și Captur, în special legat de contextul existenței programului Rabla Plus și bonificațiile oferite de acesta.

Cele două teste le puteți găsi în link – Renault Clio E-TECH și Renault Captur PHEV E-TECH.

Dragoș Craiovan: Cum estimați că se va vinde Renault Captur PHEV până la finalul acestui an când beneficiați de programul Rabla Plus și cum o va face în primele 3-4 luni ale anului viitor când nu va mai exista bonificația Rabla Plus, până la intrarea în vigoare a programului pentru 2021?

Hakim Boutehra: Rabla este un program esențial pentru noi și, de fapt, pentru toată piața din România. În acest moment Rabla Plus este încă în vigoare, iar mașinile vor începe să fie comercializate din luna noiembrie și putem beneficia de bonificația oferită de acest program pentru că deja avem precomenzi și vor exista și vânzări ulterioare care vor putea fi înregistrate în program. Așa cum bine știți, Rabla Plus a fost anunțat ca program multi-anual, ceea ce înseamnă că acesta va fi operațional și anul viitor. În ceea ce ne privește știm foarte bine că lunile ianuarie și februarie sunt destul de slabe ca nivel al vânzărilor, ca apoi din luna martie lucrurile să se schimbe. De aceea, cred că acela va fi un moment bun în care vom putea să preluam precomenzi, pentru ca ele să fie ulterior înregistrare în programul Rabla Plus. În tot acest timp putem să ținem aproape de clienții noștri, să le explicăm noile tehnologii, iar ei să poată conduce mașinile în cadrul sesiunilor de test-drive. Sperăm ca anul viitor în lunile martie-aprilie să avem un program Rabla deja în desfășurare.

Dragoș Craiovan: Prin programul Rabla Plus, Renault Captur Plug-in Hybrid are un preț foarte competitiv. Care credeți că va fi mixul de versiuni de motorizare în gama lui Captur? Va renunța lumea la diesel în favoarea noii versiuni E-TECH?

Hakim Boutehra: Cred că depinde mult de nevoile fiecărui client pentru că versiunea Plug-in Hybrid răspunde unor nevoie specifice, fiind în special dedicată celor care trebuie să facă naveta zilnic pe distanțe medii. Astfel ei vor putea beneficia de autonomia electrică ridicată, dar și de autonomia extinsă pe care o oferă motorul termic. Este, de asemenea, o versiune care se adresează celor care au deja ideea de electro-mobilitate în minte, cu emisii de CO2 și consum de combustibil reduse.  

Dragoș Craiovan: Primesc multe întrebări de la oameni interesanți de achiziția unui PHEV sau a unui model electric despre prizele de încărcare pentru că ei nu prea știu situația reală. Oferiți o soluție in-house pentru montarea de stații de încărcare?

Hakim Boutehra: Pentru PHEV e destul de simplu pentru că poți încărca mașina acasă la o priză normală pentru că timpul de încărcare este destul de mic. În plus, în oraș media de km parcurși zilnic este de 10-20 de km, pentru care ai nevoie de un timp scurt de încărcare. La versiunile EV (Zoe) lucrurile sunt diferite. Noi oferim o stație de încărcare rapidă (wall-box) atunci când cumperi mașina, pe care o poți achiziționa direct de la noi. De asemenea, avem multe întâlniri cu autoritățile care au o mulțime de planuri pentru a investi în infrastructura de încărcare cu stații rapide, amplasate atât de drumuri naționale și autostrăzi, dar și în orașe. Pentru montarea stației de încărcare de acasă avem mai multe parteneriate cu furnizori care îți pot oferi multiple soluții pentru montarea unui wall-box.

Dragoș Craiovan: În acest moment, Captur PHEV are cel mai bun preț din piață pentru un model cu acest tip de propulsie. Veți profita de acest avantaj în promovarea produsului?

Hakim Boutehra: Abordarea noastră este de a merge pe trei căi cu promovarea mașinii – eficiența energetică și valorile de consum, mixul eficient de utilizare între ciclul urban și extraurban, dar și emisiile de CO2 extrem de scăzute. Prețul este un mod suplimentar în care putem avea acces la toate cele de mai sus, dar în primul rând vom pune acces pe toate caracteristicile tehnice pe care tehnologia E-TECH le aduce, cum ar fi noua cutie de viteze care este una excepțională. Toate acestea trebuie percepute de clienții noștri nu ca fiind ceva ieftin, ci ca o mare inovație cu un preț accesibil. Aceasta este misiunea noastră cu Renault EV și E-TECH – să fim accesibili pentru cât mai multă lume și să avem un impact cât mai mare în ceea ce privește reducerea poluării.

Iubesc mașinile de mic, îmi place tot ceea ce ține de industria auto și am o experiență în jurnalismul auto de peste 14 ani, fiind fost Redactor-Șef la revista Auto Bild România și Director Editorial la revistele AUTO pro și 4×4. În acest moment, fac parte din echipa editorială Adevarul Auto și am propriul meu canal de YouTube unde testez cele mai noi masini.

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.