Interviu cu Hakim Boutehra, Director Renault Commercial Roumanie, despre Renault Clio E-TECH și Renault Captur PHEV E-TECH

Hakim Boutehra
În cadrul unui scurt interviu cu Directorul Renault Commercial Roumanie, dl. Hakim Boutehra, am discutat despre planurile de vânzări pentru noile modele hibride Clio și Captur, în special legat de contextul existenței programului Rabla Plus și bonificațiile oferite de acesta.

Cele două teste le puteți găsi în link – Renault Clio E-TECH și Renault Captur PHEV E-TECH.

Dragoș Craiovan: Cum estimați că se va vinde Renault Captur PHEV până la finalul acestui an când beneficiați de programul Rabla Plus și cum o va face în primele 3-4 luni ale anului viitor când nu va mai exista bonificația Rabla Plus, până la intrarea în vigoare a programului pentru 2021?

Hakim Boutehra: Rabla este un program esențial pentru noi și, de fapt, pentru toată piața din România. În acest moment Rabla Plus este încă în vigoare, iar mașinile vor începe să fie comercializate din luna noiembrie și putem beneficia de bonificația oferită de acest program pentru că deja avem precomenzi și vor exista și vânzări ulterioare care vor putea fi înregistrate în program. Așa cum bine știți, Rabla Plus a fost anunțat ca program multi-anual, ceea ce înseamnă că acesta va fi operațional și anul viitor. În ceea ce ne privește știm foarte bine că lunile ianuarie și februarie sunt destul de slabe ca nivel al vânzărilor, ca apoi din luna martie lucrurile să se schimbe. De aceea, cred că acela va fi un moment bun în care vom putea să preluam precomenzi, pentru ca ele să fie ulterior înregistrare în programul Rabla Plus. În tot acest timp putem să ținem aproape de clienții noștri, să le explicăm noile tehnologii, iar ei să poată conduce mașinile în cadrul sesiunilor de test-drive. Sperăm ca anul viitor în lunile martie-aprilie să avem un program Rabla deja în desfășurare.

Dragoș Craiovan: Prin programul Rabla Plus, Renault Captur Plug-in Hybrid are un preț foarte competitiv. Care credeți că va fi mixul de versiuni de motorizare în gama lui Captur? Va renunța lumea la diesel în favoarea noii versiuni E-TECH?

Hakim Boutehra: Cred că depinde mult de nevoile fiecărui client pentru că versiunea Plug-in Hybrid răspunde unor nevoie specifice, fiind în special dedicată celor care trebuie să facă naveta zilnic pe distanțe medii. Astfel ei vor putea beneficia de autonomia electrică ridicată, dar și de autonomia extinsă pe care o oferă motorul termic. Este, de asemenea, o versiune care se adresează celor care au deja ideea de electro-mobilitate în minte, cu emisii de CO2 și consum de combustibil reduse.  

Dragoș Craiovan: Primesc multe întrebări de la oameni interesanți de achiziția unui PHEV sau a unui model electric despre prizele de încărcare pentru că ei nu prea știu situația reală. Oferiți o soluție in-house pentru montarea de stații de încărcare?

Hakim Boutehra: Pentru PHEV e destul de simplu pentru că poți încărca mașina acasă la o priză normală pentru că timpul de încărcare este destul de mic. În plus, în oraș media de km parcurși zilnic este de 10-20 de km, pentru care ai nevoie de un timp scurt de încărcare. La versiunile EV (Zoe) lucrurile sunt diferite. Noi oferim o stație de încărcare rapidă (wall-box) atunci când cumperi mașina, pe care o poți achiziționa direct de la noi. De asemenea, avem multe întâlniri cu autoritățile care au o mulțime de planuri pentru a investi în infrastructura de încărcare cu stații rapide, amplasate atât de drumuri naționale și autostrăzi, dar și în orașe. Pentru montarea stației de încărcare de acasă avem mai multe parteneriate cu furnizori care îți pot oferi multiple soluții pentru montarea unui wall-box.

Dragoș Craiovan: În acest moment, Captur PHEV are cel mai bun preț din piață pentru un model cu acest tip de propulsie. Veți profita de acest avantaj în promovarea produsului?

Hakim Boutehra: Abordarea noastră este de a merge pe trei căi cu promovarea mașinii – eficiența energetică și valorile de consum, mixul eficient de utilizare între ciclul urban și extraurban, dar și emisiile de CO2 extrem de scăzute. Prețul este un mod suplimentar în care putem avea acces la toate cele de mai sus, dar în primul rând vom pune acces pe toate caracteristicile tehnice pe care tehnologia E-TECH le aduce, cum ar fi noua cutie de viteze care este una excepțională. Toate acestea trebuie percepute de clienții noștri nu ca fiind ceva ieftin, ci ca o mare inovație cu un preț accesibil. Aceasta este misiunea noastră cu Renault EV și E-TECH – să fim accesibili pentru cât mai multă lume și să avem un impact cât mai mare în ceea ce privește reducerea poluării.

Iubesc mașinile de mic, îmi place tot ceea ce ține de industria auto și am o experiență în jurnalismul auto de peste 14 ani, fiind fost Redactor-Șef la revista Auto Bild România și Director Editorial la revistele AUTO pro și 4×4. În acest moment, fac parte din echipa editorială Adevarul Auto și am propriul meu canal de YouTube unde testez cele mai noi masini.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
De același autor
Dacia Logan 1.0 TCe GPL

Dacia Logan 1.0 TCe GPL ECO-G 100 – Revoluția românească

Despre Dacia Logan se pot scrie cărți de istorie pentru că povestea din jurul acestui model este una fascinantă și practic a dus la reinventarea mărcii românești. Acum, Logan se află în fața unui nou capitol, unul pornit de la o coală albă pentru că totul este nou, de la platformă, la motorizări și tehnologie. Am testat versiunea cu cel mai puternic motor, cu GPL din fabrică – Dacia Logan 1.0 TCe GPL ECO-G 100.

BMW M340d xDrive

BMW M340d xDrive Mild-Hybrid – Ultimul mohican, varianta diesel

Motorul diesel a progresat atât de mult în ultimii ani încât a ajuns la apogeu și ne arată cât de special poate să fie – am testat BMW M340d xDrive, echipat cu un propulsor de 3,0 litri, cu două turbine, care dezvoltă 340 CP și 700 Nm. Este acesta cel mai bun diesel pe care l-am condus?

Toyota C-HR 2.0 Hybrid Dynamic Force

Toyota C-HR 2.0 Hybrid Dynamic Force – Infuzie de dinamism

Una dintre cele mai importate schimbări prin care a trecut Toyota C-HR în urma recentului facelift este noul sistem de propulsie hibrid de putere mai mare, care are la bază un motor termic de 2,0 litri. De ce schimbă acesta radical comportamentul mașinii, dar și de ce este atât de economic descoperim în testul următor.

Hyundai i20 1.0 T-GDi Hybrid 7 DCT

Hyundai i20 1.0 T-GDi Hybrid 7 DCT – Best buy în clasa mică?

Un sistem de propulsie hibrid cu 100 CP, cutie automată cu 7 trepte și toate echipamentele posibile din clasa mică la doar 15.000 de euro? După ce scădem toate reducerile actuale, acesta este prețul pentru versiunea de top a noului Hyundai i20. Merită?

Audi e-tron 55 Sportback

Audi e-tron 55 Sportback – Progresie consistentă

Acum aproape doi ani conduceam primul Audi electric de serie, SUV-ul e-tron. Acum, după câteva update-uri tehnologice, Audi a lansat versiunea Sportback, cu 408 CP,  a cărei autonomie electrică a ajuns la peste 450 km.

DS3 Crossback E-Tense

DS3 Crossback E-Tense – Lux sub tensiune

După ce anterior am condus DS3 Crossback în versiunea cu motor termic de 155 CP, la final de an 2020 am testat și versiunea electrică pentru a vedea dacă originala față a luxului face pereche bună cu un sistem de propulsie full-electric.

Renault Megane RS Line 1.3 TCe

Renault Megane RS Line 1.3 TCe – Un pui de RS

Renault Megane este una dintre cele mai importante mașini pentru piața din România, în ciuda faptului că segmentul compact pierde teren în fața SUV-urilor. Chiar și așa, am descoperit un nou propulsor 1.3 TCe excelent, dar și plusuri la multe capitole. Am testat Renault Megane 1.3 TCe RS Line cu facelift.

Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ Coupé – Polivalență cu accent pe sportivitate

Mercedes-AMG GLE Coupé nu este pentru toată lumea – asta e clar. Până la urmă vorbim despre unul dintre cele mai impozante SUV-uri pe care le poți cumpăra, plin de tehnologie, cu un motor exploziv și cu un preț pe măsură, care începe de la aproape 100.000 de euro. Ce poți cumpăra cu acești bani? Haideți să descoperim.

Ford Mondeo Hybrid

Ford Mondeo Hybrid – Examen de eficiență

La începutul anului 2019, Ford prezenta versiunea cu facelift pentru Mondeo, care cuprindea îmbunătățiri la majoritatea capitolelor și continua să ofere versiunea hibrid, despre care știam deja că este una extrem de eficientă. Am testat Ford Mondeo Hybrid în versiunea break pentru a vedea ce s-a schimbat.

Dacia Duster 1.0 TCe GPL

Dacia Duster 1.0 TCe GPL – Mai bun decât dieselul?

Faptul că Dacia oferă din fabrică un sistem de propulsie ce poate fi alimentat cu GPL naște un concurent direct pentru versiunile diesel. Este oare motorul TCe de 100 CP suficient pentru Duster? L-am testat să aflăm.

Volkswagen Caddy

Volkswagen Caddy – a 5-a generație face un salt tehnologic major

În mod normal, dacă am vorbi de un Caddy, lumea ar percepe mașina ca o utilitară sau ca una care mută persoane dintr-un loc în altul. Ei bine, cu noua generație, cele de mai sus rămân adevărate, dar Volkswagen Caddy se reinventează din punct de vedere tehnologic și este construit pe aceeași platformă cu Golf 8. Ce înseamnă asta?

Mini Cooper SE Electric Racing – Un MINI proiect 100% românesc

Un Mini electric pentru motorsport? Pare simplu la prima vedere, dar nu e chiar așa. În cadrul unui proiect unic la nivel mondial, Mini Romania a modificat un Mini Cooper SE și l-a transformat în Mini Electric Racing, iar noi am fost la volan pentru Campionatul Național de Super Slalom.

Actualități