Interviu cu Hakim Boutehra, Director Renault Commercial Roumanie, despre Renault Clio E-TECH și Renault Captur PHEV E-TECH

Hakim Boutehra
În cadrul unui scurt interviu cu Directorul Renault Commercial Roumanie, dl. Hakim Boutehra, am discutat despre planurile de vânzări pentru noile modele hibride Clio și Captur, în special legat de contextul existenței programului Rabla Plus și bonificațiile oferite de acesta.

Cele două teste le puteți găsi în link – Renault Clio E-TECH și Renault Captur PHEV E-TECH.

Dragoș Craiovan: Cum estimați că se va vinde Renault Captur PHEV până la finalul acestui an când beneficiați de programul Rabla Plus și cum o va face în primele 3-4 luni ale anului viitor când nu va mai exista bonificația Rabla Plus, până la intrarea în vigoare a programului pentru 2021?

Hakim Boutehra: Rabla este un program esențial pentru noi și, de fapt, pentru toată piața din România. În acest moment Rabla Plus este încă în vigoare, iar mașinile vor începe să fie comercializate din luna noiembrie și putem beneficia de bonificația oferită de acest program pentru că deja avem precomenzi și vor exista și vânzări ulterioare care vor putea fi înregistrate în program. Așa cum bine știți, Rabla Plus a fost anunțat ca program multi-anual, ceea ce înseamnă că acesta va fi operațional și anul viitor. În ceea ce ne privește știm foarte bine că lunile ianuarie și februarie sunt destul de slabe ca nivel al vânzărilor, ca apoi din luna martie lucrurile să se schimbe. De aceea, cred că acela va fi un moment bun în care vom putea să preluam precomenzi, pentru ca ele să fie ulterior înregistrare în programul Rabla Plus. În tot acest timp putem să ținem aproape de clienții noștri, să le explicăm noile tehnologii, iar ei să poată conduce mașinile în cadrul sesiunilor de test-drive. Sperăm ca anul viitor în lunile martie-aprilie să avem un program Rabla deja în desfășurare.

Dragoș Craiovan: Prin programul Rabla Plus, Renault Captur Plug-in Hybrid are un preț foarte competitiv. Care credeți că va fi mixul de versiuni de motorizare în gama lui Captur? Va renunța lumea la diesel în favoarea noii versiuni E-TECH?

Hakim Boutehra: Cred că depinde mult de nevoile fiecărui client pentru că versiunea Plug-in Hybrid răspunde unor nevoie specifice, fiind în special dedicată celor care trebuie să facă naveta zilnic pe distanțe medii. Astfel ei vor putea beneficia de autonomia electrică ridicată, dar și de autonomia extinsă pe care o oferă motorul termic. Este, de asemenea, o versiune care se adresează celor care au deja ideea de electro-mobilitate în minte, cu emisii de CO2 și consum de combustibil reduse.  

Dragoș Craiovan: Primesc multe întrebări de la oameni interesanți de achiziția unui PHEV sau a unui model electric despre prizele de încărcare pentru că ei nu prea știu situația reală. Oferiți o soluție in-house pentru montarea de stații de încărcare?

Hakim Boutehra: Pentru PHEV e destul de simplu pentru că poți încărca mașina acasă la o priză normală pentru că timpul de încărcare este destul de mic. În plus, în oraș media de km parcurși zilnic este de 10-20 de km, pentru care ai nevoie de un timp scurt de încărcare. La versiunile EV (Zoe) lucrurile sunt diferite. Noi oferim o stație de încărcare rapidă (wall-box) atunci când cumperi mașina, pe care o poți achiziționa direct de la noi. De asemenea, avem multe întâlniri cu autoritățile care au o mulțime de planuri pentru a investi în infrastructura de încărcare cu stații rapide, amplasate atât de drumuri naționale și autostrăzi, dar și în orașe. Pentru montarea stației de încărcare de acasă avem mai multe parteneriate cu furnizori care îți pot oferi multiple soluții pentru montarea unui wall-box.

Dragoș Craiovan: În acest moment, Captur PHEV are cel mai bun preț din piață pentru un model cu acest tip de propulsie. Veți profita de acest avantaj în promovarea produsului?

Hakim Boutehra: Abordarea noastră este de a merge pe trei căi cu promovarea mașinii – eficiența energetică și valorile de consum, mixul eficient de utilizare între ciclul urban și extraurban, dar și emisiile de CO2 extrem de scăzute. Prețul este un mod suplimentar în care putem avea acces la toate cele de mai sus, dar în primul rând vom pune acces pe toate caracteristicile tehnice pe care tehnologia E-TECH le aduce, cum ar fi noua cutie de viteze care este una excepțională. Toate acestea trebuie percepute de clienții noștri nu ca fiind ceva ieftin, ci ca o mare inovație cu un preț accesibil. Aceasta este misiunea noastră cu Renault EV și E-TECH – să fim accesibili pentru cât mai multă lume și să avem un impact cât mai mare în ceea ce privește reducerea poluării.

Iubesc mașinile de mic, îmi place tot ceea ce ține de industria auto și am o experiență în jurnalismul auto de peste 14 ani, fiind fost Redactor-Șef la revista Auto Bild România și Director Editorial la revistele AUTO pro și 4×4. În acest moment, fac parte din echipa editorială Adevarul Auto și am propriul meu canal de YouTube unde testez cele mai noi masini.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
De același autor
Mercedes-Benz E 200 4MATIC

Mercedes-Benz E 200 4MATIC – Un caracter rafinat

Pentru fiecare facelift la un model premium de clasă mare așteptările sunt ridicate, pentru că toată lumea se așteaptă să vadă care va deveni standardul în industrie, mai ales atunci când vorbim despre Mercedes-Benz. Evident, este și cazul eroului din acest test, noul Mercedes-Benz Clasa E, pe care l-am testat în versiunea E 200 4MATIC.

Renault Clio E-TECH

Renault Clio E-TECH – Plin de energie

Ca parte a ofensivei Renault pentru hibridizarea gamei de modele, deja v-am vorbit pe larg despre noul Renault Captur PHEV, iar acum intră sub lupa analitică Renault Clio E-TECH, un full-hibrid capabil să ruleze electric până la 80% din timpul petrecut în traficul urban.

Honda Jazz 1.5 e_HEV

Honda Jazz 1.5 e:HEV – Smart city-car

Cu noua generație, Honda Jazz a trecut printr-o schimbare masivă la toate capitolele și este disponibilă cu doar un singur sistem de propulsie, unul de tip full-hybrid, dar extrem de interesant prin funcționarea sa. Iată de ce credem că noul Jazz este unul dintre cele mai atractive mașini de oraș.

Renault Captur E-Tech Plug-In Hybrid

Renault Captur E-Tech Plug-In Hybrid – La puterea curentului

Trendul de electrificare nu mai este deloc o noutate, indiferent că vorbim despre mașini electrice, hibrid sau, așa cum este cazul acestui test, plug-in hybrid. Renault se află în avangarda acestui curent și ne demonstrează prin Captur E-Tech PHEV că tehnologia este pregătită pentru a fi implementată și pe modele de clasă mică, la prețuri competitive. Test cu Renault Captur E-Tech PHEV.

Mercedes-Benz GLA 200d 4MATIC

Mercedes-Benz GLA 200d 4MATIC – Aliniere de imagine

Vechea generație Mercedes-Benz GLA era de cele mai multe ori privită ca un hatchback, pentru că avea silueta și garda la sol atipică pentru un SUV, segment în care era încadrat. Cu noua generație, GLA a trecut la un design mai curat, în ton cu imaginea de marcă pe care o regăsim în toate segmentele Mercedes-Benz și a adoptat o gardă la sol mai mare și o statură mai înaltă. Test cu versiunea 200d.

BMW 320d xDrive Touring

BMW 320d xDrive Touring – Familist convins

Ce poate fi mai bun decât un BMW Seria 3 când vrei să îmbini atributele segmentului premium cu sportivitatea și spiritul familist? Ei bine, un BMW Seria 3 Touring. După acest test am rămas cu o întrebare la care nu am găsit răspuns – oare de ce românii evită atât de mult versiunile break? Test cu BMW 320d xDrive Touring.

Audi S3 Sportback

Audi S3 Sportback și Audi S3 Sedan sunt gata de lansare

La 20 de ani după lansarea primului S3, Audi prezintă S3 Sportback și S3 Sedan pentru actuala generație a compactei sale. Cu un motor 2.0 TFSI de 310 CP, ambele modele se înscriu printre cele mai sportive versiuni din segment.

Skoda Octavia 2.0 TDI DSG

Skoda Octavia 2.0 TDI DSG – Familist de carieră

Cu o reputație de adevărat bestseller pe piața din România, Skoda Octavia a ajuns la cea de-a patra generație cu o rețetă de succes care nu doar că s-a păstrat, ci a fost și îmbunătățită. Pentru primul test din România am ales versiunea de motorizare 2.0 TDI de 150 CP, cuplată la transmisia DSG cu dublu ambreiaj și 7 trepte.

Ford Mustang Bullitt

Ford Mustang Bullitt – Muscle Car cu Pedigree

Dacă Mustang era întruchiparea chilipirului când venea vorba de o mașină sport în Europa, iată că Ford a decis să condimenteze și mai mult rețeta prin introducerea pentru prima dată a versiunii Bullitt pe Bătrânul Continent. Ce semnifică Bullitt și de ce este atât de specială această versiune aflăm în cele ce urmează.

DS3 Crossback 1.2 PureTech 155 EAT8

DS3 Crossback 1.2 PureTech 155 EAT8 – Esență tare în doză mică

În segmentul SUV-urilor de clasă mica avem o sumedenie de concurenți, însă niciunul nu pare să-și declare intențiile într-un mod atât de sofisticat și original precum DS3 Crossback. Am testat versiunea de top, cu motorul 1.2 Turbo de 155 CP și cutie automată cu 8 trepte, pentru a descoperi pe larg universul propus de marca DS.

Porsche Macan Turbo

Porsche Macan Turbo – Sfidând legile fizicii

Povestea de iubirea dintre SUV-uri și Porsche este una rațională, pentru că Macan și Cayenne reprezintă pilonii financiari care fac ca 911 să fie atât de spectaculos. Însă, dacă vorbim de Macan Turbo, alăturarea lui cu imaginea unui sportiv pur-sânge nu este una fără sens. Iată de ce.

Actualități