Cele două teste le puteți găsi în link – Renault Clio E-TECH și Renault Captur PHEV E-TECH.
Dragoș Craiovan: Cum estimați că se va vinde Renault Captur PHEV până la finalul acestui an când beneficiați de programul Rabla Plus și cum o va face în primele 3-4 luni ale anului viitor când nu va mai exista bonificația Rabla Plus, până la intrarea în vigoare a programului pentru 2021?
Hakim Boutehra: Rabla este un program esențial pentru noi și, de fapt, pentru toată piața din România. În acest moment Rabla Plus este încă în vigoare, iar mașinile vor începe să fie comercializate din luna noiembrie și putem beneficia de bonificația oferită de acest program pentru că deja avem precomenzi și vor exista și vânzări ulterioare care vor putea fi înregistrate în program. Așa cum bine știți, Rabla Plus a fost anunțat ca program multi-anual, ceea ce înseamnă că acesta va fi operațional și anul viitor. În ceea ce ne privește știm foarte bine că lunile ianuarie și februarie sunt destul de slabe ca nivel al vânzărilor, ca apoi din luna martie lucrurile să se schimbe. De aceea, cred că acela va fi un moment bun în care vom putea să preluam precomenzi, pentru ca ele să fie ulterior înregistrare în programul Rabla Plus. În tot acest timp putem să ținem aproape de clienții noștri, să le explicăm noile tehnologii, iar ei să poată conduce mașinile în cadrul sesiunilor de test-drive. Sperăm ca anul viitor în lunile martie-aprilie să avem un program Rabla deja în desfășurare.
Dragoș Craiovan: Prin programul Rabla Plus, Renault Captur Plug-in Hybrid are un preț foarte competitiv. Care credeți că va fi mixul de versiuni de motorizare în gama lui Captur? Va renunța lumea la diesel în favoarea noii versiuni E-TECH?
Hakim Boutehra: Cred că depinde mult de nevoile fiecărui client pentru că versiunea Plug-in Hybrid răspunde unor nevoie specifice, fiind în special dedicată celor care trebuie să facă naveta zilnic pe distanțe medii. Astfel ei vor putea beneficia de autonomia electrică ridicată, dar și de autonomia extinsă pe care o oferă motorul termic. Este, de asemenea, o versiune care se adresează celor care au deja ideea de electro-mobilitate în minte, cu emisii de CO2 și consum de combustibil reduse.
Dragoș Craiovan: Primesc multe întrebări de la oameni interesanți de achiziția unui PHEV sau a unui model electric despre prizele de încărcare pentru că ei nu prea știu situația reală. Oferiți o soluție in-house pentru montarea de stații de încărcare?
Hakim Boutehra: Pentru PHEV e destul de simplu pentru că poți încărca mașina acasă la o priză normală pentru că timpul de încărcare este destul de mic. În plus, în oraș media de km parcurși zilnic este de 10-20 de km, pentru care ai nevoie de un timp scurt de încărcare. La versiunile EV (Zoe) lucrurile sunt diferite. Noi oferim o stație de încărcare rapidă (wall-box) atunci când cumperi mașina, pe care o poți achiziționa direct de la noi. De asemenea, avem multe întâlniri cu autoritățile care au o mulțime de planuri pentru a investi în infrastructura de încărcare cu stații rapide, amplasate atât de drumuri naționale și autostrăzi, dar și în orașe. Pentru montarea stației de încărcare de acasă avem mai multe parteneriate cu furnizori care îți pot oferi multiple soluții pentru montarea unui wall-box.
Dragoș Craiovan: În acest moment, Captur PHEV are cel mai bun preț din piață pentru un model cu acest tip de propulsie. Veți profita de acest avantaj în promovarea produsului?
Hakim Boutehra: Abordarea noastră este de a merge pe trei căi cu promovarea mașinii – eficiența energetică și valorile de consum, mixul eficient de utilizare între ciclul urban și extraurban, dar și emisiile de CO2 extrem de scăzute. Prețul este un mod suplimentar în care putem avea acces la toate cele de mai sus, dar în primul rând vom pune acces pe toate caracteristicile tehnice pe care tehnologia E-TECH le aduce, cum ar fi noua cutie de viteze care este una excepțională. Toate acestea trebuie percepute de clienții noștri nu ca fiind ceva ieftin, ci ca o mare inovație cu un preț accesibil. Aceasta este misiunea noastră cu Renault EV și E-TECH – să fim accesibili pentru cât mai multă lume și să avem un impact cât mai mare în ceea ce privește reducerea poluării.