Renault Captur E-Tech Plug-In Hybrid – La puterea curentului

Renault Captur E-Tech Plug-In Hybrid
Trendul de electrificare nu mai este deloc o noutate, indiferent că vorbim despre mașini electrice, hibrid sau, așa cum este cazul acestui test, plug-in hybrid. Renault se află în avangarda acestui curent și ne demonstrează prin Captur E-Tech PHEV că tehnologia este pregătită pentru a fi implementată și pe modele de clasă mică, la prețuri competitive. Test cu Renault Captur E-Tech PHEV.

 

Încă de la primele teste cu versiunile convenționale ale noului Captur am fost impresionat, în primul rând datorită designului exterior sofisticat, dar și a ambianței rafinate de la interior, unde Renault a mizat pe materiale foarte bune din punct de vedere calitativ pentru aceste segment, dar și pe un sistem multimedia modern, implementat alături de un superb instrumentar de bord digital.

Acum, după ce am condus și versiunea PHEV, mult așteptată de astfel, pot spune că noul Captur este o cu totul altă mașină, din mai multe puncte de vedere, schimbările pentru această versiune fiind majore.

În primul rând este clar că avem un nou sistem de propulsie, cu un motor termic de 1,6 litri (91 CP), ajutat de două motoare electrice. Primul are rol de starter și generator (25 CP), iar cel de-al doilea este mai puternic, cu o putere maximă de 49 CP. Toate cele trei motoare antrenează puntea față pentru o putere maximă a sistemului de 160 CP. Acest sistem este completat de un acumulator litiu-ion cu o capacitate de 9,8 kW pentru a permite o autonomie complet electrică de 50 km în regim mixt și de până la 65 km în traficul urban.

Pentru că întregul sistem electric plus acumulatorii aduc o greutate suplimentară de 105 kg, iar mare parte din aceasta este alocată bateriei plasate sub bancheta spate, Renault a recurs la o schimbare extrem de importantă pentru ca nivelul de confort să nu fie afectat. Astfel, vechea punte spate semi-independentă a fost înlocuită de una mult-link, care aduce nu doar că poate compensa noua greutate în ceea ce privește confortul, dar face din Captur PHEV o mașină și mai confortabilă. Este chiar impresionant cum micul crossover pare că plutește peste imperfecțiunile din asfalt și se înscrie la poziția de etalon în segment când vine vorba de confort la rulare.

Trebuie remarcat și faptul că poziția rezervorului a trebuit schimbată, iar bancheta spate care culisează pe o șină de 16 cm a rămas neschimbată, fiind unul dintre atuurile importante pe care Captur le propune chiar și în versiunea E-Tech PHEV.

Renault Captur E-Tech Plug-In Hybrid

O altă noutate absolută a lui Captur PHEV este cutia de viteze automată, denumită de Renault – multimod fără ambreiaj. Aceasta are 15 moduri distincte de funcționare, complet automate, activate în funcție de situația de drum, fiind împărțite între trei moduri pentru rularea electrică și cinci pentru cea cu motorul pe benzină. Este interesant că plecarea de pe loc este făcută întotdeauna cu motoarele electrice, chiar dacă toată capacitatea netă a bateriei a fost consumată, acestea fiind mult mai eficiente pentru această fază comparat direct cu motorul termic.

Din punct de vedere dinamic, Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid este un model rapid, atât în ceea ce privește accelerațiile, cât și reprizele, cei 160 CP fiind mulți pentru acest segment. La bază, sistemul de propulsie PHEV funcționează grație a patru moduri diferite – roțile sunt antrenate doar electric, roțile sunt antrenate de motoarele electrice și cel termic, roțile sunt antrenate de motorul termic, motoarele electrice recuperează energia cinetică sau cea de la frânare.

În testul pe care l-am făcut în mediul urban, prin Sofia, am putut rula electric 47 km, dar în condiții normale de trafic, fără să merg la consum, cu AC pornit. În plus, o parte din traseu a impus urcarea unei zone destul de abrupte, ceea e mă face să cred că se pot rula fără probleme peste 55 km complet electric în mediul urban. Apoi, după ce acumulatorii s-au consumat și motorul termic a pornit am rulat până la pragul de 100 km pentru a obține un consum de 2,6 l/100 km, în condițiile unui traseu sinuos de munte, cu multe depășiri și trafic intens. Valorile sunt bune, dar cred că este mai importantă secțiunea de trafic urban, acolo unde Captur se simte cel mai bine și impresionează prin felul în care rulează electric, atât ca rafinament, cât și ca dinamică.

Despre alte detalii importante ale modului de funcționare hibrid, dar și despre preț am vorbit pe larg în review video de mai jos, în care puteți vedea testul cu Renault Captur E-Tech PHEV la care am participat în Bulgaria.

VIDEO review Renault Captur E-Tech PHEV

Fișă tehnică Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid

Motor – benzină, L4, 1598 cmc, 91 [email protected] rpm, 144 [email protected] rpm + motor electric 49 CP + motor electric 25 CP / Putere maximă sistem 160 CP / Transmisie – cutie multimod fără ambreiaj, tracțiune față / Performanțe – 173 km/h v. max, 0-100 km/h în 10,1 secunde / Portbagaj – 379-557 litri / Rezervor – 39 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4227/1797/1576, ampatament – 2639 / Consum mediu declarat – 1,4 l/100 km / Preț de bază – 28.800 (vezi configurator oficial)

Iubesc mașinile de mic, îmi place tot ceea ce ține de industria auto și am o experiență în jurnalismul auto de peste 14 ani, fiind fost Redactor-Șef la revista Auto Bild România și Director Editorial la revistele AUTO pro și 4×4. În acest moment, fac parte din echipa editorială Adevarul Auto și am propriul meu canal de YouTube unde testez cele mai noi masini.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
De același autor
Dacia Logan 1.0 TCe GPL

Dacia Logan 1.0 TCe GPL ECO-G 100 – Revoluția românească

Despre Dacia Logan se pot scrie cărți de istorie pentru că povestea din jurul acestui model este una fascinantă și practic a dus la reinventarea mărcii românești. Acum, Logan se află în fața unui nou capitol, unul pornit de la o coală albă pentru că totul este nou, de la platformă, la motorizări și tehnologie. Am testat versiunea cu cel mai puternic motor, cu GPL din fabrică – Dacia Logan 1.0 TCe GPL ECO-G 100.

BMW M340d xDrive

BMW M340d xDrive Mild-Hybrid – Ultimul mohican, varianta diesel

Motorul diesel a progresat atât de mult în ultimii ani încât a ajuns la apogeu și ne arată cât de special poate să fie – am testat BMW M340d xDrive, echipat cu un propulsor de 3,0 litri, cu două turbine, care dezvoltă 340 CP și 700 Nm. Este acesta cel mai bun diesel pe care l-am condus?

Toyota C-HR 2.0 Hybrid Dynamic Force

Toyota C-HR 2.0 Hybrid Dynamic Force – Infuzie de dinamism

Una dintre cele mai importate schimbări prin care a trecut Toyota C-HR în urma recentului facelift este noul sistem de propulsie hibrid de putere mai mare, care are la bază un motor termic de 2,0 litri. De ce schimbă acesta radical comportamentul mașinii, dar și de ce este atât de economic descoperim în testul următor.

Hyundai i20 1.0 T-GDi Hybrid 7 DCT

Hyundai i20 1.0 T-GDi Hybrid 7 DCT – Best buy în clasa mică?

Un sistem de propulsie hibrid cu 100 CP, cutie automată cu 7 trepte și toate echipamentele posibile din clasa mică la doar 15.000 de euro? După ce scădem toate reducerile actuale, acesta este prețul pentru versiunea de top a noului Hyundai i20. Merită?

Audi e-tron 55 Sportback

Audi e-tron 55 Sportback – Progresie consistentă

Acum aproape doi ani conduceam primul Audi electric de serie, SUV-ul e-tron. Acum, după câteva update-uri tehnologice, Audi a lansat versiunea Sportback, cu 408 CP,  a cărei autonomie electrică a ajuns la peste 450 km.

DS3 Crossback E-Tense

DS3 Crossback E-Tense – Lux sub tensiune

După ce anterior am condus DS3 Crossback în versiunea cu motor termic de 155 CP, la final de an 2020 am testat și versiunea electrică pentru a vedea dacă originala față a luxului face pereche bună cu un sistem de propulsie full-electric.

Renault Megane RS Line 1.3 TCe

Renault Megane RS Line 1.3 TCe – Un pui de RS

Renault Megane este una dintre cele mai importante mașini pentru piața din România, în ciuda faptului că segmentul compact pierde teren în fața SUV-urilor. Chiar și așa, am descoperit un nou propulsor 1.3 TCe excelent, dar și plusuri la multe capitole. Am testat Renault Megane 1.3 TCe RS Line cu facelift.

Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ Coupé – Polivalență cu accent pe sportivitate

Mercedes-AMG GLE Coupé nu este pentru toată lumea – asta e clar. Până la urmă vorbim despre unul dintre cele mai impozante SUV-uri pe care le poți cumpăra, plin de tehnologie, cu un motor exploziv și cu un preț pe măsură, care începe de la aproape 100.000 de euro. Ce poți cumpăra cu acești bani? Haideți să descoperim.

Ford Mondeo Hybrid

Ford Mondeo Hybrid – Examen de eficiență

La începutul anului 2019, Ford prezenta versiunea cu facelift pentru Mondeo, care cuprindea îmbunătățiri la majoritatea capitolelor și continua să ofere versiunea hibrid, despre care știam deja că este una extrem de eficientă. Am testat Ford Mondeo Hybrid în versiunea break pentru a vedea ce s-a schimbat.

Dacia Duster 1.0 TCe GPL

Dacia Duster 1.0 TCe GPL – Mai bun decât dieselul?

Faptul că Dacia oferă din fabrică un sistem de propulsie ce poate fi alimentat cu GPL naște un concurent direct pentru versiunile diesel. Este oare motorul TCe de 100 CP suficient pentru Duster? L-am testat să aflăm.

Volkswagen Caddy

Volkswagen Caddy – a 5-a generație face un salt tehnologic major

În mod normal, dacă am vorbi de un Caddy, lumea ar percepe mașina ca o utilitară sau ca una care mută persoane dintr-un loc în altul. Ei bine, cu noua generație, cele de mai sus rămân adevărate, dar Volkswagen Caddy se reinventează din punct de vedere tehnologic și este construit pe aceeași platformă cu Golf 8. Ce înseamnă asta?

Mini Cooper SE Electric Racing – Un MINI proiect 100% românesc

Un Mini electric pentru motorsport? Pare simplu la prima vedere, dar nu e chiar așa. În cadrul unui proiect unic la nivel mondial, Mini Romania a modificat un Mini Cooper SE și l-a transformat în Mini Electric Racing, iar noi am fost la volan pentru Campionatul Național de Super Slalom.

Actualități