Renault Captur E-Tech Plug-In Hybrid – La puterea curentului

Renault Captur E-Tech Plug-In Hybrid
Trendul de electrificare nu mai este deloc o noutate, indiferent că vorbim despre mașini electrice, hibrid sau, așa cum este cazul acestui test, plug-in hybrid. Renault se află în avangarda acestui curent și ne demonstrează prin Captur E-Tech PHEV că tehnologia este pregătită pentru a fi implementată și pe modele de clasă mică, la prețuri competitive. Test cu Renault Captur E-Tech PHEV.

 

Încă de la primele teste cu versiunile convenționale ale noului Captur am fost impresionat, în primul rând datorită designului exterior sofisticat, dar și a ambianței rafinate de la interior, unde Renault a mizat pe materiale foarte bune din punct de vedere calitativ pentru aceste segment, dar și pe un sistem multimedia modern, implementat alături de un superb instrumentar de bord digital.

Acum, după ce am condus și versiunea PHEV, mult așteptată de astfel, pot spune că noul Captur este o cu totul altă mașină, din mai multe puncte de vedere, schimbările pentru această versiune fiind majore.

În primul rând este clar că avem un nou sistem de propulsie, cu un motor termic de 1,6 litri (91 CP), ajutat de două motoare electrice. Primul are rol de starter și generator (25 CP), iar cel de-al doilea este mai puternic, cu o putere maximă de 49 CP. Toate cele trei motoare antrenează puntea față pentru o putere maximă a sistemului de 160 CP. Acest sistem este completat de un acumulator litiu-ion cu o capacitate de 9,8 kW pentru a permite o autonomie complet electrică de 50 km în regim mixt și de până la 65 km în traficul urban.

Pentru că întregul sistem electric plus acumulatorii aduc o greutate suplimentară de 105 kg, iar mare parte din aceasta este alocată bateriei plasate sub bancheta spate, Renault a recurs la o schimbare extrem de importantă pentru ca nivelul de confort să nu fie afectat. Astfel, vechea punte spate semi-independentă a fost înlocuită de una mult-link, care aduce nu doar că poate compensa noua greutate în ceea ce privește confortul, dar face din Captur PHEV o mașină și mai confortabilă. Este chiar impresionant cum micul crossover pare că plutește peste imperfecțiunile din asfalt și se înscrie la poziția de etalon în segment când vine vorba de confort la rulare.

Trebuie remarcat și faptul că poziția rezervorului a trebuit schimbată, iar bancheta spate care culisează pe o șină de 16 cm a rămas neschimbată, fiind unul dintre atuurile importante pe care Captur le propune chiar și în versiunea E-Tech PHEV.

Renault Captur E-Tech Plug-In Hybrid

O altă noutate absolută a lui Captur PHEV este cutia de viteze automată, denumită de Renault – multimod fără ambreiaj. Aceasta are 15 moduri distincte de funcționare, complet automate, activate în funcție de situația de drum, fiind împărțite între trei moduri pentru rularea electrică și cinci pentru cea cu motorul pe benzină. Este interesant că plecarea de pe loc este făcută întotdeauna cu motoarele electrice, chiar dacă toată capacitatea netă a bateriei a fost consumată, acestea fiind mult mai eficiente pentru această fază comparat direct cu motorul termic.

Din punct de vedere dinamic, Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid este un model rapid, atât în ceea ce privește accelerațiile, cât și reprizele, cei 160 CP fiind mulți pentru acest segment. La bază, sistemul de propulsie PHEV funcționează grație a patru moduri diferite – roțile sunt antrenate doar electric, roțile sunt antrenate de motoarele electrice și cel termic, roțile sunt antrenate de motorul termic, motoarele electrice recuperează energia cinetică sau cea de la frânare.

În testul pe care l-am făcut în mediul urban, prin Sofia, am putut rula electric 47 km, dar în condiții normale de trafic, fără să merg la consum, cu AC pornit. În plus, o parte din traseu a impus urcarea unei zone destul de abrupte, ceea e mă face să cred că se pot rula fără probleme peste 55 km complet electric în mediul urban. Apoi, după ce acumulatorii s-au consumat și motorul termic a pornit am rulat până la pragul de 100 km pentru a obține un consum de 2,6 l/100 km, în condițiile unui traseu sinuos de munte, cu multe depășiri și trafic intens. Valorile sunt bune, dar cred că este mai importantă secțiunea de trafic urban, acolo unde Captur se simte cel mai bine și impresionează prin felul în care rulează electric, atât ca rafinament, cât și ca dinamică.

Despre alte detalii importante ale modului de funcționare hibrid, dar și despre preț am vorbit pe larg în review video de mai jos, în care puteți vedea testul cu Renault Captur E-Tech PHEV la care am participat în Bulgaria.

VIDEO review Renault Captur E-Tech PHEV

Fișă tehnică Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid

Motor – benzină, L4, 1598 cmc, 91 [email protected] rpm, 144 [email protected] rpm + motor electric 49 CP + motor electric 25 CP / Putere maximă sistem 160 CP / Transmisie – cutie multimod fără ambreiaj, tracțiune față / Performanțe – 173 km/h v. max, 0-100 km/h în 10,1 secunde / Portbagaj – 379-557 litri / Rezervor – 39 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4227/1797/1576, ampatament – 2639 / Consum mediu declarat – 1,4 l/100 km / Preț de bază – 28.800 (vezi configurator oficial)

Iubesc mașinile de mic, îmi place tot ceea ce ține de industria auto și am o experiență în jurnalismul auto de peste 14 ani, fiind fost Redactor-Șef la revista Auto Bild România și Director Editorial la revistele AUTO pro și 4×4. În acest moment, fac parte din echipa editorială Adevarul Auto și am propriul meu canal de YouTube unde testez cele mai noi masini.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
De același autor

Mini Cooper SE Electric Racing – Un MINI proiect 100% românesc

Un Mini electric pentru motorsport? Pare simplu la prima vedere, dar nu e chiar așa. În cadrul unui proiect unic la nivel mondial, Mini Romania a modificat un Mini Cooper SE și l-a transformat în Mini Electric Racing, iar noi am fost la volan pentru Campionatul Național de Super Slalom.

Mercedes-Benz E 200 4MATIC

Mercedes-Benz E 200 4MATIC – Un caracter rafinat

Pentru fiecare facelift la un model premium de clasă mare așteptările sunt ridicate, pentru că toată lumea se așteaptă să vadă care va deveni standardul în industrie, mai ales atunci când vorbim despre Mercedes-Benz. Evident, este și cazul eroului din acest test, noul Mercedes-Benz Clasa E, pe care l-am testat în versiunea E 200 4MATIC.

Renault Clio E-TECH

Renault Clio E-TECH – Plin de energie

Ca parte a ofensivei Renault pentru hibridizarea gamei de modele, deja v-am vorbit pe larg despre noul Renault Captur PHEV, iar acum intră sub lupa analitică Renault Clio E-TECH, un full-hibrid capabil să ruleze electric până la 80% din timpul petrecut în traficul urban.

Honda Jazz 1.5 e_HEV

Honda Jazz 1.5 e:HEV – Smart city-car

Cu noua generație, Honda Jazz a trecut printr-o schimbare masivă la toate capitolele și este disponibilă cu doar un singur sistem de propulsie, unul de tip full-hybrid, dar extrem de interesant prin funcționarea sa. Iată de ce credem că noul Jazz este unul dintre cele mai atractive mașini de oraș.

Mercedes-Benz GLA 200d 4MATIC

Mercedes-Benz GLA 200d 4MATIC – Aliniere de imagine

Vechea generație Mercedes-Benz GLA era de cele mai multe ori privită ca un hatchback, pentru că avea silueta și garda la sol atipică pentru un SUV, segment în care era încadrat. Cu noua generație, GLA a trecut la un design mai curat, în ton cu imaginea de marcă pe care o regăsim în toate segmentele Mercedes-Benz și a adoptat o gardă la sol mai mare și o statură mai înaltă. Test cu versiunea 200d.

BMW 320d xDrive Touring

BMW 320d xDrive Touring – Familist convins

Ce poate fi mai bun decât un BMW Seria 3 când vrei să îmbini atributele segmentului premium cu sportivitatea și spiritul familist? Ei bine, un BMW Seria 3 Touring. După acest test am rămas cu o întrebare la care nu am găsit răspuns – oare de ce românii evită atât de mult versiunile break? Test cu BMW 320d xDrive Touring.

Audi S3 Sportback

Audi S3 Sportback și Audi S3 Sedan sunt gata de lansare

La 20 de ani după lansarea primului S3, Audi prezintă S3 Sportback și S3 Sedan pentru actuala generație a compactei sale. Cu un motor 2.0 TFSI de 310 CP, ambele modele se înscriu printre cele mai sportive versiuni din segment.

Skoda Octavia 2.0 TDI DSG

Skoda Octavia 2.0 TDI DSG – Familist de carieră

Cu o reputație de adevărat bestseller pe piața din România, Skoda Octavia a ajuns la cea de-a patra generație cu o rețetă de succes care nu doar că s-a păstrat, ci a fost și îmbunătățită. Pentru primul test din România am ales versiunea de motorizare 2.0 TDI de 150 CP, cuplată la transmisia DSG cu dublu ambreiaj și 7 trepte.

Ford Mustang Bullitt

Ford Mustang Bullitt – Muscle Car cu Pedigree

Dacă Mustang era întruchiparea chilipirului când venea vorba de o mașină sport în Europa, iată că Ford a decis să condimenteze și mai mult rețeta prin introducerea pentru prima dată a versiunii Bullitt pe Bătrânul Continent. Ce semnifică Bullitt și de ce este atât de specială această versiune aflăm în cele ce urmează.

DS3 Crossback 1.2 PureTech 155 EAT8

DS3 Crossback 1.2 PureTech 155 EAT8 – Esență tare în doză mică

În segmentul SUV-urilor de clasă mica avem o sumedenie de concurenți, însă niciunul nu pare să-și declare intențiile într-un mod atât de sofisticat și original precum DS3 Crossback. Am testat versiunea de top, cu motorul 1.2 Turbo de 155 CP și cutie automată cu 8 trepte, pentru a descoperi pe larg universul propus de marca DS.

Actualități