Renault Clio E-TECH – Plin de energie

Renault Clio E-TECH
Ca parte a ofensivei Renault pentru hibridizarea gamei de modele, deja v-am vorbit pe larg despre noul Renault Captur PHEV, iar acum intră sub lupa analitică Renault Clio E-TECH, un full-hibrid capabil să ruleze electric până la 80% din timpul petrecut în traficul urban.

Dacă încă nu ați parcurs informațiile din testul cu Renault Captur PHEV vă invit să o faceți pentru că acesta și noul Clio E-TECH sunt foarte apropiate din punct de vedere arhitectural dacă ne raportăm la sistemul de propulsie. Asemănările sunt destul de clare – avem același motor termic de 1,6 litri și 91 CP, două motoare electrice (dar de putere mai mai mică, unul de 36 CP și unul de 15 CP) și o cutie de viteze inovatoare, automată, fără ambreiaj.

Diferențele sunt și ele destul de ușor de identificat pentru că în timp ce Captur este un Plug-in Hybrid capabil să se încarce de la priză și să ruleze electric pentru maximum 65 km, Renault Clio E-TECH este un full-hybrid ce poate rula complet electric doar pe distanțe scurte. O altă diferență între cele două modele este puterea maximă a sistemului de propulsie, de 140 CP pentru Clio și de 160 CP pentru Captur.

Renault Clio E-TECH

Nu voi mai trece în revistă toate detaliile despre Clio, căci modelul este deja bine-cunoscut, ci mă voi opri asupra noii versiuni full-hibrid și voi detalia modul în care funcționează. În primul rând este important de știut că acumulatorii sunt de mici dimensiuni și au o capacitate de 1,2 kWh, ceea ce asigură o autonomie electrică de maximum 2-3 km, însă este mult mai important modul inteligent în care funcționează sistemul hibrid.

Plecările de pe loc vor fi întotdeauna făcute cu motoarele electrice, care oferă cea mai mare eficiență la acest capitol, iar motorul termic intervine mai târziu, atunci când viteza de rulare crește. La viteze constante reduse, dacă există energie în acumulatori, viteza este susținută tot electric, iar dacă nu, motorul termic preia acest rol. Evident, în momentul în care ai ridicat piciorul de pe accelerație, motorul termic este imediat oprit, iar energia cinetică este recuperată de motorul electric, în momentul decelerării sau a frânării. Practic, la o frânare progresivă de câțiva zeci de metri poți recupera energie electrică pentru a parcurge fără probleme câteva sute de metri.

Renault Clio E-TECH

Renault Clio E-TECH – 80% din timp în modul full-electric

Este interesant că 80% din timpul petrecut pe drumurile orașului se face în modul full-electric, pentru o economie de consum în ciclul urban de până la 40% în comparație cu un motor termic, fără nicio schimbare în obiceiurile de conducere. În modul full-electric, Renault Clio E-TECH se poate deplasa cu până la 70-75 km/h și valorile de consum de sub 4,0 l/100 nu sunt prea greu de atins. De asemenea, trebuie menționat că la cei 140 CP ai sistemului de propulsie, Renaul Clio E-TECH este o mașină rapidă, mai ales în ceea ce privește reprizele, în care toate cele trei motoare lucrează împreună pentru performanțe ridicate.

Nu putem uita nici de modurile de mers ușor selectabile, dar nici de existența unei comenzi EV, pentru rularea exclusiv electrică dacă există energie în baterie. Modul My Sense este potrivit pentru utilizarea de zi cu zi, oferind cel mai bun compromis pentru o experiență care combină manevrabilitatea și o senzație ridicată de dinamism la accelerare. Modul Eco se bazează pe o setare mai puțin dinamică şi mai cumpătată a pedalei de accelerație, dar funcționează și în baza unui algoritm special al cutiei de viteze pentru a crește eficiența la rulare. În fine, modul Sport beneficiază de întregul potențial al sistemului în ceea ce privește timpul de răspuns și performanța.

Renault Clio E-TECH

Este interesant și faptul că întreg sistemul hibrid aduce o greutate suplimentară de cel mult 10 kg în comparație cu un motor dCi 115, iar bateriile nu reduc spațiul de încărcare al portbagajului de 300 litri.

În rest, Clio rămâne o mașină agilă, plăcută la conducere, dar extrem de confortabilă, ceea ce este un mare plus pentru un model de clasă mică. Față de aceste atribute, Clio devine acum extrem de eficient la rulare și intră în categoria automobilelor “verzi” cu un sistem de propulsie inovator și foarte bine pus la punct. Rămâne doar să aflăm prețul, care nu a fost încă anunțat la momentul publicării acestui articol.

Fișă tehnică Renault Clio E-Tech

Motor – benzină, L4, 1598 cmc, 91 [email protected] rpm, 144 [email protected] rpm + motor electric 36 CP + motor electric 15 CP / Putere maximă sistem 140 CP / Transmisie – cutie multimod fără ambreiaj, tracțiune față / Performanțe – 180 km/h v. max, 0-100 km/h în 9,9 secunde / Portbagaj – 300 litri / Rezervor – 39 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4050/1798/1440, ampatament – 2583 / Consum mediu declarat – 4,3 l/100 km / Preț de bază – NC

Iubesc mașinile de mic, îmi place tot ceea ce ține de industria auto și am o experiență în jurnalismul auto de peste 14 ani, fiind fost Redactor-Șef la revista Auto Bild România și Director Editorial la revistele AUTO pro și 4×4. În acest moment, fac parte din echipa editorială Adevarul Auto și am propriul meu canal de YouTube unde testez cele mai noi masini.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
De același autor
Mercedes-Benz E 200 4MATIC

Mercedes-Benz E 200 4MATIC – Un caracter rafinat

Pentru fiecare facelift la un model premium de clasă mare așteptările sunt ridicate, pentru că toată lumea se așteaptă să vadă care va deveni standardul în industrie, mai ales atunci când vorbim despre Mercedes-Benz. Evident, este și cazul eroului din acest test, noul Mercedes-Benz Clasa E, pe care l-am testat în versiunea E 200 4MATIC.

Honda Jazz 1.5 e_HEV

Honda Jazz 1.5 e:HEV – Smart city-car

Cu noua generație, Honda Jazz a trecut printr-o schimbare masivă la toate capitolele și este disponibilă cu doar un singur sistem de propulsie, unul de tip full-hybrid, dar extrem de interesant prin funcționarea sa. Iată de ce credem că noul Jazz este unul dintre cele mai atractive mașini de oraș.

Renault Captur E-Tech Plug-In Hybrid

Renault Captur E-Tech Plug-In Hybrid – La puterea curentului

Trendul de electrificare nu mai este deloc o noutate, indiferent că vorbim despre mașini electrice, hibrid sau, așa cum este cazul acestui test, plug-in hybrid. Renault se află în avangarda acestui curent și ne demonstrează prin Captur E-Tech PHEV că tehnologia este pregătită pentru a fi implementată și pe modele de clasă mică, la prețuri competitive. Test cu Renault Captur E-Tech PHEV.

Mercedes-Benz GLA 200d 4MATIC

Mercedes-Benz GLA 200d 4MATIC – Aliniere de imagine

Vechea generație Mercedes-Benz GLA era de cele mai multe ori privită ca un hatchback, pentru că avea silueta și garda la sol atipică pentru un SUV, segment în care era încadrat. Cu noua generație, GLA a trecut la un design mai curat, în ton cu imaginea de marcă pe care o regăsim în toate segmentele Mercedes-Benz și a adoptat o gardă la sol mai mare și o statură mai înaltă. Test cu versiunea 200d.

BMW 320d xDrive Touring

BMW 320d xDrive Touring – Familist convins

Ce poate fi mai bun decât un BMW Seria 3 când vrei să îmbini atributele segmentului premium cu sportivitatea și spiritul familist? Ei bine, un BMW Seria 3 Touring. După acest test am rămas cu o întrebare la care nu am găsit răspuns – oare de ce românii evită atât de mult versiunile break? Test cu BMW 320d xDrive Touring.

Audi S3 Sportback

Audi S3 Sportback și Audi S3 Sedan sunt gata de lansare

La 20 de ani după lansarea primului S3, Audi prezintă S3 Sportback și S3 Sedan pentru actuala generație a compactei sale. Cu un motor 2.0 TFSI de 310 CP, ambele modele se înscriu printre cele mai sportive versiuni din segment.

Skoda Octavia 2.0 TDI DSG

Skoda Octavia 2.0 TDI DSG – Familist de carieră

Cu o reputație de adevărat bestseller pe piața din România, Skoda Octavia a ajuns la cea de-a patra generație cu o rețetă de succes care nu doar că s-a păstrat, ci a fost și îmbunătățită. Pentru primul test din România am ales versiunea de motorizare 2.0 TDI de 150 CP, cuplată la transmisia DSG cu dublu ambreiaj și 7 trepte.

Ford Mustang Bullitt

Ford Mustang Bullitt – Muscle Car cu Pedigree

Dacă Mustang era întruchiparea chilipirului când venea vorba de o mașină sport în Europa, iată că Ford a decis să condimenteze și mai mult rețeta prin introducerea pentru prima dată a versiunii Bullitt pe Bătrânul Continent. Ce semnifică Bullitt și de ce este atât de specială această versiune aflăm în cele ce urmează.

DS3 Crossback 1.2 PureTech 155 EAT8

DS3 Crossback 1.2 PureTech 155 EAT8 – Esență tare în doză mică

În segmentul SUV-urilor de clasă mica avem o sumedenie de concurenți, însă niciunul nu pare să-și declare intențiile într-un mod atât de sofisticat și original precum DS3 Crossback. Am testat versiunea de top, cu motorul 1.2 Turbo de 155 CP și cutie automată cu 8 trepte, pentru a descoperi pe larg universul propus de marca DS.

Porsche Macan Turbo

Porsche Macan Turbo – Sfidând legile fizicii

Povestea de iubirea dintre SUV-uri și Porsche este una rațională, pentru că Macan și Cayenne reprezintă pilonii financiari care fac ca 911 să fie atât de spectaculos. Însă, dacă vorbim de Macan Turbo, alăturarea lui cu imaginea unui sportiv pur-sânge nu este una fără sens. Iată de ce.

Actualități