Renault Clio E-TECH – Plin de energie

Renault Clio E-TECH
Ca parte a ofensivei Renault pentru hibridizarea gamei de modele, deja v-am vorbit pe larg despre noul Renault Captur PHEV, iar acum intră sub lupa analitică Renault Clio E-TECH, un full-hibrid capabil să ruleze electric până la 80% din timpul petrecut în traficul urban.

Dacă încă nu ați parcurs informațiile din testul cu Renault Captur PHEV vă invit să o faceți pentru că acesta și noul Clio E-TECH sunt foarte apropiate din punct de vedere arhitectural dacă ne raportăm la sistemul de propulsie. Asemănările sunt destul de clare – avem același motor termic de 1,6 litri și 91 CP, două motoare electrice (dar de putere mai mai mică, unul de 36 CP și unul de 15 CP) și o cutie de viteze inovatoare, automată, fără ambreiaj.

Diferențele sunt și ele destul de ușor de identificat pentru că în timp ce Captur este un Plug-in Hybrid capabil să se încarce de la priză și să ruleze electric pentru maximum 65 km, Renault Clio E-TECH este un full-hybrid ce poate rula complet electric doar pe distanțe scurte. O altă diferență între cele două modele este puterea maximă a sistemului de propulsie, de 140 CP pentru Clio și de 160 CP pentru Captur.

Renault Clio E-TECH

Nu voi mai trece în revistă toate detaliile despre Clio, căci modelul este deja bine-cunoscut, ci mă voi opri asupra noii versiuni full-hibrid și voi detalia modul în care funcționează. În primul rând este important de știut că acumulatorii sunt de mici dimensiuni și au o capacitate de 1,2 kWh, ceea ce asigură o autonomie electrică de maximum 2-3 km, însă este mult mai important modul inteligent în care funcționează sistemul hibrid.

Plecările de pe loc vor fi întotdeauna făcute cu motoarele electrice, care oferă cea mai mare eficiență la acest capitol, iar motorul termic intervine mai târziu, atunci când viteza de rulare crește. La viteze constante reduse, dacă există energie în acumulatori, viteza este susținută tot electric, iar dacă nu, motorul termic preia acest rol. Evident, în momentul în care ai ridicat piciorul de pe accelerație, motorul termic este imediat oprit, iar energia cinetică este recuperată de motorul electric, în momentul decelerării sau a frânării. Practic, la o frânare progresivă de câțiva zeci de metri poți recupera energie electrică pentru a parcurge fără probleme câteva sute de metri.

Renault Clio E-TECH

Renault Clio E-TECH – 80% din timp în modul full-electric

Este interesant că 80% din timpul petrecut pe drumurile orașului se face în modul full-electric, pentru o economie de consum în ciclul urban de până la 40% în comparație cu un motor termic, fără nicio schimbare în obiceiurile de conducere. În modul full-electric, Renault Clio E-TECH se poate deplasa cu până la 70-75 km/h și valorile de consum de sub 4,0 l/100 nu sunt prea greu de atins. De asemenea, trebuie menționat că la cei 140 CP ai sistemului de propulsie, Renaul Clio E-TECH este o mașină rapidă, mai ales în ceea ce privește reprizele, în care toate cele trei motoare lucrează împreună pentru performanțe ridicate.

Nu putem uita nici de modurile de mers ușor selectabile, dar nici de existența unei comenzi EV, pentru rularea exclusiv electrică dacă există energie în baterie. Modul My Sense este potrivit pentru utilizarea de zi cu zi, oferind cel mai bun compromis pentru o experiență care combină manevrabilitatea și o senzație ridicată de dinamism la accelerare. Modul Eco se bazează pe o setare mai puțin dinamică şi mai cumpătată a pedalei de accelerație, dar funcționează și în baza unui algoritm special al cutiei de viteze pentru a crește eficiența la rulare. În fine, modul Sport beneficiază de întregul potențial al sistemului în ceea ce privește timpul de răspuns și performanța.

Renault Clio E-TECH

Este interesant și faptul că întreg sistemul hibrid aduce o greutate suplimentară de cel mult 10 kg în comparație cu un motor dCi 115, iar bateriile nu reduc spațiul de încărcare al portbagajului de 300 litri.

În rest, Clio rămâne o mașină agilă, plăcută la conducere, dar extrem de confortabilă, ceea ce este un mare plus pentru un model de clasă mică. Față de aceste atribute, Clio devine acum extrem de eficient la rulare și intră în categoria automobilelor “verzi” cu un sistem de propulsie inovator și foarte bine pus la punct. Rămâne doar să aflăm prețul, care nu a fost încă anunțat la momentul publicării acestui articol.

Fișă tehnică Renault Clio E-Tech

Motor – benzină, L4, 1598 cmc, 91 [email protected] rpm, 144 [email protected] rpm + motor electric 36 CP + motor electric 15 CP / Putere maximă sistem 140 CP / Transmisie – cutie multimod fără ambreiaj, tracțiune față / Performanțe – 180 km/h v. max, 0-100 km/h în 9,9 secunde / Portbagaj – 300 litri / Rezervor – 39 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4050/1798/1440, ampatament – 2583 / Consum mediu declarat – 4,3 l/100 km / Preț de bază – NC

Iubesc mașinile de mic, îmi place tot ceea ce ține de industria auto și am o experiență în jurnalismul auto de peste 14 ani, fiind fost Redactor-Șef la revista Auto Bild România și Director Editorial la revistele AUTO pro și 4×4. În acest moment, fac parte din echipa editorială Adevarul Auto și am propriul meu canal de YouTube unde testez cele mai noi masini.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
De același autor
BMW M340d xDrive

BMW M340d xDrive Mild-Hybrid – Ultimul mohican, varianta diesel

Motorul diesel a progresat atât de mult în ultimii ani încât a ajuns la apogeu și ne arată cât de special poate să fie – am testat BMW M340d xDrive, echipat cu un propulsor de 3,0 litri, cu două turbine, care dezvoltă 340 CP și 700 Nm. Este acesta cel mai bun diesel pe care l-am condus?

Toyota C-HR 2.0 Hybrid Dynamic Force

Toyota C-HR 2.0 Hybrid Dynamic Force – Infuzie de dinamism

Una dintre cele mai importate schimbări prin care a trecut Toyota C-HR în urma recentului facelift este noul sistem de propulsie hibrid de putere mai mare, care are la bază un motor termic de 2,0 litri. De ce schimbă acesta radical comportamentul mașinii, dar și de ce este atât de economic descoperim în testul următor.

Hyundai i20 1.0 T-GDi Hybrid 7 DCT

Hyundai i20 1.0 T-GDi Hybrid 7 DCT – Best buy în clasa mică?

Un sistem de propulsie hibrid cu 100 CP, cutie automată cu 7 trepte și toate echipamentele posibile din clasa mică la doar 15.000 de euro? După ce scădem toate reducerile actuale, acesta este prețul pentru versiunea de top a noului Hyundai i20. Merită?

Audi e-tron 55 Sportback

Audi e-tron 55 Sportback – Progresie consistentă

Acum aproape doi ani conduceam primul Audi electric de serie, SUV-ul e-tron. Acum, după câteva update-uri tehnologice, Audi a lansat versiunea Sportback, cu 408 CP,  a cărei autonomie electrică a ajuns la peste 450 km.

DS3 Crossback E-Tense

DS3 Crossback E-Tense – Lux sub tensiune

După ce anterior am condus DS3 Crossback în versiunea cu motor termic de 155 CP, la final de an 2020 am testat și versiunea electrică pentru a vedea dacă originala față a luxului face pereche bună cu un sistem de propulsie full-electric.

Renault Megane RS Line 1.3 TCe

Renault Megane RS Line 1.3 TCe – Un pui de RS

Renault Megane este una dintre cele mai importante mașini pentru piața din România, în ciuda faptului că segmentul compact pierde teren în fața SUV-urilor. Chiar și așa, am descoperit un nou propulsor 1.3 TCe excelent, dar și plusuri la multe capitole. Am testat Renault Megane 1.3 TCe RS Line cu facelift.

Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ Coupé – Polivalență cu accent pe sportivitate

Mercedes-AMG GLE Coupé nu este pentru toată lumea – asta e clar. Până la urmă vorbim despre unul dintre cele mai impozante SUV-uri pe care le poți cumpăra, plin de tehnologie, cu un motor exploziv și cu un preț pe măsură, care începe de la aproape 100.000 de euro. Ce poți cumpăra cu acești bani? Haideți să descoperim.

Ford Mondeo Hybrid

Ford Mondeo Hybrid – Examen de eficiență

La începutul anului 2019, Ford prezenta versiunea cu facelift pentru Mondeo, care cuprindea îmbunătățiri la majoritatea capitolelor și continua să ofere versiunea hibrid, despre care știam deja că este una extrem de eficientă. Am testat Ford Mondeo Hybrid în versiunea break pentru a vedea ce s-a schimbat.

Dacia Duster 1.0 TCe GPL

Dacia Duster 1.0 TCe GPL – Mai bun decât dieselul?

Faptul că Dacia oferă din fabrică un sistem de propulsie ce poate fi alimentat cu GPL naște un concurent direct pentru versiunile diesel. Este oare motorul TCe de 100 CP suficient pentru Duster? L-am testat să aflăm.

Volkswagen Caddy

Volkswagen Caddy – a 5-a generație face un salt tehnologic major

În mod normal, dacă am vorbi de un Caddy, lumea ar percepe mașina ca o utilitară sau ca una care mută persoane dintr-un loc în altul. Ei bine, cu noua generație, cele de mai sus rămân adevărate, dar Volkswagen Caddy se reinventează din punct de vedere tehnologic și este construit pe aceeași platformă cu Golf 8. Ce înseamnă asta?

Mini Cooper SE Electric Racing – Un MINI proiect 100% românesc

Un Mini electric pentru motorsport? Pare simplu la prima vedere, dar nu e chiar așa. În cadrul unui proiect unic la nivel mondial, Mini Romania a modificat un Mini Cooper SE și l-a transformat în Mini Electric Racing, iar noi am fost la volan pentru Campionatul Național de Super Slalom.

Mercedes-Benz E 200 4MATIC

Mercedes-Benz E 200 4MATIC – Un caracter rafinat

Pentru fiecare facelift la un model premium de clasă mare așteptările sunt ridicate, pentru că toată lumea se așteaptă să vadă care va deveni standardul în industrie, mai ales atunci când vorbim despre Mercedes-Benz. Evident, este și cazul eroului din acest test, noul Mercedes-Benz Clasa E, pe care l-am testat în versiunea E 200 4MATIC.

Actualități