Renault Clio E-TECH – Plin de energie

Renault Clio E-TECH
Ca parte a ofensivei Renault pentru hibridizarea gamei de modele, deja v-am vorbit pe larg despre noul Renault Captur PHEV, iar acum intră sub lupa analitică Renault Clio E-TECH, un full-hibrid capabil să ruleze electric până la 80% din timpul petrecut în traficul urban.

Dacă încă nu ați parcurs informațiile din testul cu Renault Captur PHEV vă invit să o faceți pentru că acesta și noul Clio E-TECH sunt foarte apropiate din punct de vedere arhitectural dacă ne raportăm la sistemul de propulsie. Asemănările sunt destul de clare – avem același motor termic de 1,6 litri și 91 CP, două motoare electrice (dar de putere mai mai mică, unul de 36 CP și unul de 15 CP) și o cutie de viteze inovatoare, automată, fără ambreiaj.

Diferențele sunt și ele destul de ușor de identificat pentru că în timp ce Captur este un Plug-in Hybrid capabil să se încarce de la priză și să ruleze electric pentru maximum 65 km, Renault Clio E-TECH este un full-hybrid ce poate rula complet electric doar pe distanțe scurte. O altă diferență între cele două modele este puterea maximă a sistemului de propulsie, de 140 CP pentru Clio și de 160 CP pentru Captur.

Renault Clio E-TECH

Nu voi mai trece în revistă toate detaliile despre Clio, căci modelul este deja bine-cunoscut, ci mă voi opri asupra noii versiuni full-hibrid și voi detalia modul în care funcționează. În primul rând este important de știut că acumulatorii sunt de mici dimensiuni și au o capacitate de 1,2 kWh, ceea ce asigură o autonomie electrică de maximum 2-3 km, însă este mult mai important modul inteligent în care funcționează sistemul hibrid.

Plecările de pe loc vor fi întotdeauna făcute cu motoarele electrice, care oferă cea mai mare eficiență la acest capitol, iar motorul termic intervine mai târziu, atunci când viteza de rulare crește. La viteze constante reduse, dacă există energie în acumulatori, viteza este susținută tot electric, iar dacă nu, motorul termic preia acest rol. Evident, în momentul în care ai ridicat piciorul de pe accelerație, motorul termic este imediat oprit, iar energia cinetică este recuperată de motorul electric, în momentul decelerării sau a frânării. Practic, la o frânare progresivă de câțiva zeci de metri poți recupera energie electrică pentru a parcurge fără probleme câteva sute de metri.

Renault Clio E-TECH

Renault Clio E-TECH – 80% din timp în modul full-electric

Este interesant că 80% din timpul petrecut pe drumurile orașului se face în modul full-electric, pentru o economie de consum în ciclul urban de până la 40% în comparație cu un motor termic, fără nicio schimbare în obiceiurile de conducere. În modul full-electric, Renault Clio E-TECH se poate deplasa cu până la 70-75 km/h și valorile de consum de sub 4,0 l/100 nu sunt prea greu de atins. De asemenea, trebuie menționat că la cei 140 CP ai sistemului de propulsie, Renaul Clio E-TECH este o mașină rapidă, mai ales în ceea ce privește reprizele, în care toate cele trei motoare lucrează împreună pentru performanțe ridicate.

Nu putem uita nici de modurile de mers ușor selectabile, dar nici de existența unei comenzi EV, pentru rularea exclusiv electrică dacă există energie în baterie. Modul My Sense este potrivit pentru utilizarea de zi cu zi, oferind cel mai bun compromis pentru o experiență care combină manevrabilitatea și o senzație ridicată de dinamism la accelerare. Modul Eco se bazează pe o setare mai puțin dinamică şi mai cumpătată a pedalei de accelerație, dar funcționează și în baza unui algoritm special al cutiei de viteze pentru a crește eficiența la rulare. În fine, modul Sport beneficiază de întregul potențial al sistemului în ceea ce privește timpul de răspuns și performanța.

Renault Clio E-TECH

Este interesant și faptul că întreg sistemul hibrid aduce o greutate suplimentară de cel mult 10 kg în comparație cu un motor dCi 115, iar bateriile nu reduc spațiul de încărcare al portbagajului de 300 litri.

În rest, Clio rămâne o mașină agilă, plăcută la conducere, dar extrem de confortabilă, ceea ce este un mare plus pentru un model de clasă mică. Față de aceste atribute, Clio devine acum extrem de eficient la rulare și intră în categoria automobilelor “verzi” cu un sistem de propulsie inovator și foarte bine pus la punct. Rămâne doar să aflăm prețul, care nu a fost încă anunțat la momentul publicării acestui articol.

Fișă tehnică Renault Clio E-Tech

Motor – benzină, L4, 1598 cmc, 91 CP@5600 rpm, 144 Nm@3200 rpm + motor electric 36 CP + motor electric 15 CP / Putere maximă sistem 140 CP / Transmisie – cutie multimod fără ambreiaj, tracțiune față / Performanțe – 180 km/h v. max, 0-100 km/h în 9,9 secunde / Portbagaj – 300 litri / Rezervor – 39 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4050/1798/1440, ampatament – 2583 / Consum mediu declarat – 4,3 l/100 km / Preț de bază – NC

Iubesc mașinile de mic, îmi place tot ceea ce ține de industria auto și am o experiență în jurnalismul auto de peste 14 ani, fiind fost Redactor-Șef la revista Auto Bild România și Director Editorial la revistele AUTO pro și 4×4. În acest moment, fac parte din echipa editorială Adevarul Auto și am propriul meu canal de YouTube unde testez cele mai noi masini.

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »

Britanicii Scuderiei: Hamilton a intrat în rândul unor legende precum Mansell sau Surtees

Suntem abia în luna februarie, sezonul de Formula 1 nici nu a început, dar vestea care a apărut recent cu privire la trecerea lui Lewis Hamilton de la Mercedes-AMG la Ferrari este, cel mai probabil, știrea anului în Marele Circ. Practic, ani de zile de zvonuri și discuții pe la colțuri capătă, în sfârșit, formă și sens în urma unui transfer care nu părea fezabil cu doar câteva zile înainte.

Citește articol »

Daytona 24H 2024: La sfatul bătrânilor, cu Risi și Penske

Ferrari și Porsche sunt marii câștigători ai ediției cu numărul 62 a cursei de 24 de ore de la Daytona, cea mai lungă întrecere profesionistă din Statele Unite. Dacă n-am cunoaște anul, am putea spune că vorbim de epoca romantică și mult mai naivă a motorsportului, crez reconfirmat și în clipa în care citim numele echipelor ce s-au impus în clasamentul general, respectiv la categoria GTD-Pro: Porsche-Penske Motorsport și Risi Competizione. Tocmai de aceea, atunci când multe publicații ies cu titlul „Victorie istorică…”, se pot extrage două înțelesuri.

Citește articol »

Formula 1 are o echipă cu nume nou care aduce aminte de fantomele trecutului

Formula 1 este competiția în care mixul complet dintre tehnologie, bugete gigant, inteligență, găselnițe noi și talent ar trebui să producă un spectacol de invidiat pe circuite. Vorbim, în fond, despre „Regina sporturilor cu motor”. Pentru 2024, însă, n-avem parte nici de noutăți, nici bugetele nu mai sunt (așa) de mari, iar singurele găselnițe apare atunci când citim lista cu numele echipelor, căci la nivelul talentelor nu găsim vreo schimbare – pentru prima dată în istoria competiției.

Citește articol »

Porsche-le „detestat în Belcar” și identitatea sa înșelătoare

Mulți fani belgieni spun că sezonul 1999 al Belcar, seria de anduranță pentru turisme și GT-uri a micuțului stat înghesuit de superputerile Europei, a reprezentat un punct de apogeu care nu a mai fost atins ulterior. În vârful acelui pluton din care n-au lipsit modele Viper, Lamborghini sau Marcos s-a aflat, însă, o mașină ce sfida regulamentul cu zâmbetul pe buze.

Citește articol »

Mingea e rotundă, dar la fel e și roata

O echipă de fotbal din Premier League ce sponsorizează o formație de curse? Poate părea ciudat, dar un mic constructor britanic a reușit să construiască acest pod între sportul rege și sporturile cu motor, pentru care ai nevoie de două „mingi”, nu doar una. Totul s-a întâmplat la mijlocul aniilor ’90, cu mult înainte de crearea campionatului Superleague Formula, într-o perioadă tumultuoasă în lumea curselor de GT-uri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.