Test Drive Nissan Navara 2.3 dCi

Un test de mijloc de carieră, a treia generație Navara are deja 4 ani de la debut, doi ani de când a aterizat pe meleagurile mioritice... și deja doi frați.

Da, de la momentul debutului european, an în care Nissan Navara a câștigat titlul Pick-up of the Year, am mai asistat la două lansări, Renault Alaskan și Mercedes-Benz X Class. Cu noul model din gama comerciale ușoare Mercedes-Benz ne-am intersectat la finalul anului trecut, mai rămâne să ne întâlnim cu Alaskan, dacă acest lucru este dorit și de astre.

Cum regăsim Nissan Navara după doi ani? Păi la fel de proaspătă. Vechea generație era un punct de referință la capitolul confort la drum lung. Oferea un confort apropiat de cel al unui SUV, dar unul construit după rețeta clasică – șasiu separat de caroserie. Vorbim încă despre un pick-up clasic, cu șasiu separat, dar Navara aduce ceva nou în segment – suspensia spate.

Nu s-a renunțat la puntea rigidă, dar s-a renunțat la clasicele arcuri cu foi, specifice unui pick-up. Nissan Navara se laudă acum cu o suspensie spate multilink cu 5 brațe pentru versiunea DubleCab. Pentru versiunile cabină-șasiu și King Cab este oferită suspensia clasică cu arcuri foi.

Noua suspensie spate multilink face minuni. Am uitat că suntem într-un pick-up, iar acest lucru a fost valabil indiferent că am rulat pe asfalt, pe macadam, sau pe drumuri forestiere. Confortul la bord este similar cu cel oferit de un SUV. Avantajele sunt atât din perspectiva confortului câștigat cât și al siguranței și a ținutei de drum.

Partea plăcută, este că Nissan Navara devine o mașină progresivă când vine vorba de reacțiile punții spate, chiar dacă ești mai mult decât exuberant la volan.

Cabina este spațioasă, chiar și pentru 5 adulți zdraveni. Dacă privești planșa de bord din perspectiva unui model pe care-l cumperi pentru a-l pune la muncă… totul este la superlativ. Dacă privești Nissan Navara ca pe un model recreațional, cu șanse de a fi mașină de familie… parcă ți-ai dori ceva mai mult, în special la capitolul spații de depozitare.

Propulsorul este o mică stâncă de granit. Agregatul dCi de 2.3 litri a crescut în grădina diviziei vehicule comerciale Renault. În cazul testului de față, am avut sub capotă versiunea de 160 CP la 3.750 rpm și 403 Nm între 1.500 și 2.500 rpm.

Propulsorul trage bine de la turații joase, este suficient de elastic pentru a face economie de trepte și este printre cele mai puțin gurmande din clasă. Am fost surprins să descopăr afișat un consum mediu extra urban de 7,6 litri.

Chiar dacă nu pot vorbi despre un stil economic de condus, totuși este o valoare nu foarte departe de cei 6,1 litri în regim extra urban declarați de constructor. O direcție tipică de offroader, una cu o demultiplicare mare și o asistare ceva mai pronunțată. Pe drumurile astfaltate o poți acuza de lipsă de feedback și că este prea asistată, dar în offroad o vei aprecia.

Cutia de viteze îți permite să exploatezi eficient resursele propulsorului, o etajare corectă, o timonerie bună dar cu o grilă ceva cam larg desenată. Pentru a selecta marșarierul trebuie să vizitezi scaunul din dreapta. Primele trei tentative de selectare a marșarierului s-au soldat cu plecarea de pe loc de două ori în treapta a șasea.

Nissan NP300 Navara, a treia generație, este construit pe un șasiu nou. Mașina propune în versiunea Duble Cab o benă cu o lungime la podea de 1.578 mm, o lățime maximă de 1.560 mm, o lățime în dreptul punții spate de 1.130 mm, iar podeaua benei se află la o înălțime de 805 mm de sol.

Dacă vreți offroad… e bine de știut că pentru versiunea Duble Cab aveți o gardă la sol de 219 mm pentru motorizarea de 160 CP și 223 mm pentru cea de 190 CP. Unghiul de atac este de 30,4 grade, un unghi de degajare de 25,6 grade și unul de rampă de 22,2 grade. Versiunea cu cinci locuri se laudă că poate primi la bord peste o tonă, mai exact 1.050 kg, și puteți agăța în spate o remorcă de până la 3.500 kg.

Fișă tehnică Nissan Navara 2.3 dCi

Motor – turbo diesel, L4, 2.298 cmc, 190 CP@3.750 rpm, 450 Nm@ 1.500-2.500 rpm., Transmisie – cutie manuală 6 trepte, tracţiune integrală nepermanentă, Performanțe – 184 km/h v. max, 0-100 km/h în 12 secunde, Portbagaj – benă, Rezervor – 80 litri, Dimensiuni – L/l/h (mm) 5.330/ 1.850/ 1.810, ampatament – 3.150, Consum mediu declarat – 6,3 litri/ 100 km, Consum mediu în test – 8,3 litri/ 100 km, Preț de bază – 23.310 euro

Imortalizat de Mihai Dăscălescu
Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.