Test Drive Nissan Navara 2.3 dCi

Un test de mijloc de carieră, a treia generație Navara are deja 4 ani de la debut, doi ani de când a aterizat pe meleagurile mioritice... și deja doi frați.

Da, de la momentul debutului european, an în care Nissan Navara a câștigat titlul Pick-up of the Year, am mai asistat la două lansări, Renault Alaskan și Mercedes-Benz X Class. Cu noul model din gama comerciale ușoare Mercedes-Benz ne-am intersectat la finalul anului trecut, mai rămâne să ne întâlnim cu Alaskan, dacă acest lucru este dorit și de astre.

Cum regăsim Nissan Navara după doi ani? Păi la fel de proaspătă. Vechea generație era un punct de referință la capitolul confort la drum lung. Oferea un confort apropiat de cel al unui SUV, dar unul construit după rețeta clasică – șasiu separat de caroserie. Vorbim încă despre un pick-up clasic, cu șasiu separat, dar Navara aduce ceva nou în segment – suspensia spate.

Nu s-a renunțat la puntea rigidă, dar s-a renunțat la clasicele arcuri cu foi, specifice unui pick-up. Nissan Navara se laudă acum cu o suspensie spate multilink cu 5 brațe pentru versiunea DubleCab. Pentru versiunile cabină-șasiu și King Cab este oferită suspensia clasică cu arcuri foi.

Noua suspensie spate multilink face minuni. Am uitat că suntem într-un pick-up, iar acest lucru a fost valabil indiferent că am rulat pe asfalt, pe macadam, sau pe drumuri forestiere. Confortul la bord este similar cu cel oferit de un SUV. Avantajele sunt atât din perspectiva confortului câștigat cât și al siguranței și a ținutei de drum.

Partea plăcută, este că Nissan Navara devine o mașină progresivă când vine vorba de reacțiile punții spate, chiar dacă ești mai mult decât exuberant la volan.

Cabina este spațioasă, chiar și pentru 5 adulți zdraveni. Dacă privești planșa de bord din perspectiva unui model pe care-l cumperi pentru a-l pune la muncă… totul este la superlativ. Dacă privești Nissan Navara ca pe un model recreațional, cu șanse de a fi mașină de familie… parcă ți-ai dori ceva mai mult, în special la capitolul spații de depozitare.

Propulsorul este o mică stâncă de granit. Agregatul dCi de 2.3 litri a crescut în grădina diviziei vehicule comerciale Renault. În cazul testului de față, am avut sub capotă versiunea de 160 CP la 3.750 rpm și 403 Nm între 1.500 și 2.500 rpm.

Propulsorul trage bine de la turații joase, este suficient de elastic pentru a face economie de trepte și este printre cele mai puțin gurmande din clasă. Am fost surprins să descopăr afișat un consum mediu extra urban de 7,6 litri.

Chiar dacă nu pot vorbi despre un stil economic de condus, totuși este o valoare nu foarte departe de cei 6,1 litri în regim extra urban declarați de constructor. O direcție tipică de offroader, una cu o demultiplicare mare și o asistare ceva mai pronunțată. Pe drumurile astfaltate o poți acuza de lipsă de feedback și că este prea asistată, dar în offroad o vei aprecia.

Cutia de viteze îți permite să exploatezi eficient resursele propulsorului, o etajare corectă, o timonerie bună dar cu o grilă ceva cam larg desenată. Pentru a selecta marșarierul trebuie să vizitezi scaunul din dreapta. Primele trei tentative de selectare a marșarierului s-au soldat cu plecarea de pe loc de două ori în treapta a șasea.

Nissan NP300 Navara, a treia generație, este construit pe un șasiu nou. Mașina propune în versiunea Duble Cab o benă cu o lungime la podea de 1.578 mm, o lățime maximă de 1.560 mm, o lățime în dreptul punții spate de 1.130 mm, iar podeaua benei se află la o înălțime de 805 mm de sol.

Dacă vreți offroad… e bine de știut că pentru versiunea Duble Cab aveți o gardă la sol de 219 mm pentru motorizarea de 160 CP și 223 mm pentru cea de 190 CP. Unghiul de atac este de 30,4 grade, un unghi de degajare de 25,6 grade și unul de rampă de 22,2 grade. Versiunea cu cinci locuri se laudă că poate primi la bord peste o tonă, mai exact 1.050 kg, și puteți agăța în spate o remorcă de până la 3.500 kg.

Fișă tehnică Nissan Navara 2.3 dCi

Motor – turbo diesel, L4, 2.298 cmc, 190 CP@3.750 rpm, 450 Nm@ 1.500-2.500 rpm., Transmisie – cutie manuală 6 trepte, tracţiune integrală nepermanentă, Performanțe – 184 km/h v. max, 0-100 km/h în 12 secunde, Portbagaj – benă, Rezervor – 80 litri, Dimensiuni – L/l/h (mm) 5.330/ 1.850/ 1.810, ampatament – 3.150, Consum mediu declarat – 6,3 litri/ 100 km, Consum mediu în test – 8,3 litri/ 100 km, Preț de bază – 23.310 euro

Imortalizat de Mihai Dăscălescu
Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »

Britanicii Scuderiei: Hamilton a intrat în rândul unor legende precum Mansell sau Surtees

Suntem abia în luna februarie, sezonul de Formula 1 nici nu a început, dar vestea care a apărut recent cu privire la trecerea lui Lewis Hamilton de la Mercedes-AMG la Ferrari este, cel mai probabil, știrea anului în Marele Circ. Practic, ani de zile de zvonuri și discuții pe la colțuri capătă, în sfârșit, formă și sens în urma unui transfer care nu părea fezabil cu doar câteva zile înainte.

Citește articol »

Daytona 24H 2024: La sfatul bătrânilor, cu Risi și Penske

Ferrari și Porsche sunt marii câștigători ai ediției cu numărul 62 a cursei de 24 de ore de la Daytona, cea mai lungă întrecere profesionistă din Statele Unite. Dacă n-am cunoaște anul, am putea spune că vorbim de epoca romantică și mult mai naivă a motorsportului, crez reconfirmat și în clipa în care citim numele echipelor ce s-au impus în clasamentul general, respectiv la categoria GTD-Pro: Porsche-Penske Motorsport și Risi Competizione. Tocmai de aceea, atunci când multe publicații ies cu titlul „Victorie istorică…”, se pot extrage două înțelesuri.

Citește articol »

Formula 1 are o echipă cu nume nou care aduce aminte de fantomele trecutului

Formula 1 este competiția în care mixul complet dintre tehnologie, bugete gigant, inteligență, găselnițe noi și talent ar trebui să producă un spectacol de invidiat pe circuite. Vorbim, în fond, despre „Regina sporturilor cu motor”. Pentru 2024, însă, n-avem parte nici de noutăți, nici bugetele nu mai sunt (așa) de mari, iar singurele găselnițe apare atunci când citim lista cu numele echipelor, căci la nivelul talentelor nu găsim vreo schimbare – pentru prima dată în istoria competiției.

Citește articol »

Porsche-le „detestat în Belcar” și identitatea sa înșelătoare

Mulți fani belgieni spun că sezonul 1999 al Belcar, seria de anduranță pentru turisme și GT-uri a micuțului stat înghesuit de superputerile Europei, a reprezentat un punct de apogeu care nu a mai fost atins ulterior. În vârful acelui pluton din care n-au lipsit modele Viper, Lamborghini sau Marcos s-a aflat, însă, o mașină ce sfida regulamentul cu zâmbetul pe buze.

Citește articol »

Mingea e rotundă, dar la fel e și roata

O echipă de fotbal din Premier League ce sponsorizează o formație de curse? Poate părea ciudat, dar un mic constructor britanic a reușit să construiască acest pod între sportul rege și sporturile cu motor, pentru care ai nevoie de două „mingi”, nu doar una. Totul s-a întâmplat la mijlocul aniilor ’90, cu mult înainte de crearea campionatului Superleague Formula, într-o perioadă tumultuoasă în lumea curselor de GT-uri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.