Un cărăuș de încredere – Ford Transit Van 2.0 TDCi

Ford Transit Van 2.0 TDCi Trend L3H2
Ford Transit este una dintre instituțiile din segmentul vehiculelor comerciale ușoare. Este acel partener tăcut, pe care te poți baza de prin 1965, deși numele Transit a apărut în gama Ford din 1953.

Am pus la muncă a patra generație Ford Transit, deși nu am greși dacă i-am spune a șasea generație.

Actuala generație Ford Transit a debutat în 2013 la salonul auto de la Detroit. Este unul din modelele globale dezvoltate de Ford, este rezultatul colaborării dintre Ford America și Ford Europa. Este modelul care a înlocuit pe piața americană legendarul Ford Serie E. Peste 8 milioane Ford Transit s-au vândut de la debut, făcând din modelul Ford al treilea cel mai vândut vehicul comercial ușor din istorie.

  • Ford Transit Van 2.0 TDCi Trend L3H2
  • Ford Transit Van 2.0 TDCi Trend L3H2
  • Ford Transit Van 2.0 TDCi Trend L3H2

Faceliftul actualei generații a fost prezentat pe final de 2018, mijlocul anului 2019 marcând debutul comercializării la nivel european. Cum abia în această vară lucrurile s-au mai relaxat puțin, am avut timp să privim în jur și am descoperit o întreagă gamă de vehicule comerciale ușoare pe care nu le-am testat, printre acestea și noul Transit Van. L-am sechestrat preț de aproape o săptămână de la dealerul Ford Roadhill Automotive și l-am pus la muncă.

Un Transit Van în configurația L3H2

Vorbim despre un model cu o lungime de 5.981 mm, o lățime totală – incluzând și oglinzile laterale – de 2.474 mm, o înălțime de 2.530 mm și un ampatament de 3.750 mm.

Fiind un vehicul comercial, ne interesează, în primul rând zona cargo și accesul. Ușa laterală culisantă oferă o deschidere de 1300×1700 mm, iar ușile spate oferă o deschidere de 1565×1748 mm. Lungimea zonei cargo, pentru configurația L3H2 este de 3.533 mm, lățimea este de 1.748 mm – ușile spate oferă posibilitatea de a încărca obiecte cu lățimea maxim permisă de zona cargo.

  • Ford Transit Van 2.0 TDCi Trend L3H2
  • Ford Transit Van 2.0 TDCi Trend L3H2
  • Ford Transit Van 2.0 TDCi Trend L3H2

Între pasajele punții spate, lățimea de încărcare este de 1392 mm, înălțimea de la podea la plafon este de 1.886 mm, iar volumul maxim de încărcare este de 11,5 metri cubi. Un Transit Van L3H2 cu tracțiune față poate avea o sarcină utilă maximă de până la 1422 kg, cu tracțiune spate de până la 1335 kg, iar dacă se alege tracțiunea integrală veți putea beneficia de o sarcină utilă de până la 1225 kg.

Versiunea testată, un Transit Van în echiparea Trend, era echipat cu propulsorul 2.0 TDCi în versiunea de 130 CP și 360 Nm.

O cabină spațioasă, cu mult aer, lucru datorat și plafonului înălțat. Enorm de multe spații de depozitare în jurul șoferului, trebuie să te organizezi bine pentru a nu uita pe unde a plasat diferite obiecte. Extrem de practic și ergonomic suportul central pentru telefon/ tabletă. Este integrat în bord, poate fi pliat dacă nu ai nevoie de el, permite conectarea cablului de încărcare pentru gadget extrem de ușor și permite o vizibilitate bună asupra ecranului.

O soluție care îți elimină grija accesoriilor de ancorare a unui smartphone la volan. Dar poate cel mai mare plus, la volan, este faptul că experiența de condus este similară cu cea a unui automobil, atât de rafinate sunt comenzile. De la dozarea ambreiajului, la timoneria cutiei sau gradul de asistare al direcției… ai impresia că ești la volanul unui Focus. Echiparea Trend oferă Connection Radio cu Ford SYNC (include asistența pentru situații de urgență), port USB cu funcționalitate iPod și conectivitate Bluetooth. Pot spune că este un minim necesar pentru o viață la bord civilizată.

  • Ford Transit Van 2.0 TDCi Trend L3H2

Cum spuneam, l-am pus la muncă pe acest Transit Van. Am epuizat tot volumul de încărcare, probabil mai aveam loc să înghesuim în zona cargo un rucsac. Probabil și masa încărcăturii se apropia de cea maximă utilă. Mașina își păstrează linia laterală, suspensia spate nu geme, lucru valabil și la drum. Chiar dacă vorbim despre o motorizare apropiată de cea de bază, nicio clipă nu am avut senzația de submotorizare, iar în gamă Transit, propulsorul 2.0 TDCi există și în versiunea de 160 CP, 170 CP și 185 CP. Motorizarea de 130 CP poate fi comandată și cu o cutie automată, lucru valabil doar pentru versiunea cu tracțiune față.

Aproape o săptămână de test în care mașina a fost preponderent încărcată, s-a rulat pe sectoare rapide – autostradă și drum expres, dar au fost și momente în care s-a rulat cu 5 km/h pe circuitul Motorpark, cu parcurgeri de distanțe scurte(10-20 metri) și staționări cu motorul pornit… iar la final am înregistrat un consum mediu de 9,5 litri. La drum lung, consumul poate coborâ ușor sub 7 litri, cu un stil eco. Noi, cu mașină încărcată am obținut extraurban un consum de 7,6 litri.

Fișa tehnică – Ford Transit Van 2.0 TDCi Trend L3H2

Motor – diesel, L4, 2.000 cmc, 130 [email protected] rpm, 360 [email protected] rpm / Transmisie – cutie manuală  cu 6 trepte, tracțiune față / Performanțe – nc / Cargo – 9.5 până la 15.1 mc / Rezervor – 80 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 5.981/2.474(cu oglinzi)/2.530, ampatament – 3.750 / Consum mediu declarat – 6,5 l/100 km / Preț de bază – de la 23.607 euro plus TVA inclus

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

BMW SIM Fan Cup: Delegația României strălucește la Salzburg

Componenții echipei României au reușit prestații remarcabile în Austria, unde s-a desfășurat prima ediție a BMW SIM Fan Cup. Țara noastră a reprezentat cel de-al treilea pol de putere din cele nouă state implicate în concurs, iar Cristian Berindea a urcat pe podiumul marii finale în urma a doi sim raceri deosebit de experimentați în mediul rFactor 2. Finala din Austria a venit ca o încheirere a caravanei europene BMW VIRTUAL vs. REALITY TOUR care a ajuns şi în Bucureşti la început de septembrie.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.