Tratament Individual pentru BMW Seria 7

În pagina asta avem fotografii cu un BMW Seria 7, sau The 7 cum l-au botezat elegant germanii. Poate nu atât un test drive cât o vorbă despre design.

Nu prea obișnuiesc să vorbesc despre design, pentru că pe undeva, consider că designul este un detaliu intim. Ceva este valorizat ca fiind frumos… ori ba în funcție de drumul fiecăruia până la acel moment.

De aceea, spre exemplu, găsesc Fiat Multipla o lecție de design, o mașină frumoasă, deși mulți sunt ofensați doar amintind de acel model, nu să-l mai și privească. Și totuși, în pagina asta avem fotografii cu un BMW Seria 7, sau The 7 cum l-au botezat elegant germanii.

Alunecăm puțin în timp, până în 1 octombrie 1992, moment în care un american devenea Chief of Design BMW – era vorba despre Chris Bangle. Nu cred că a fost designer mai hulit în industria auto, dar cu toate acestea, în perioada sa, BMW a depășit Mercedes-Benz, devenind lider mondial în segmentul premium.

Interesant? Probabil, și continuând pe acest fir epic care nu prea pare a avea o finalitate, din punctul meu de vedere, apogeul Bangle se numește BMW Seria 6 Gran Coupe. Dar asta s-a întâmplat deja, ce urmează?

Evoluția înseamnă și provocare, și asta fac cei de la BMW acum. Dacă nu pare, este suficient să privești noul X7, BMW Seria 7 facelift, noua identitate spate care începe să fie conturată de modele precum X4 sau noua Seria 3.

Și pentru că noul BMW Seria 7 ar putea avea nevoie de o mică perioadă pentru a fi acceptat, pentru ultima dată în fața dumneavoastră BMW Seria 7 G11, model pre-facelift.

Din trio-ul german, la BMW Seria 7 găsesc cel mai echilibrat mixt de eleganță, sportivitate, imagine, opulență… și restul ingredientelor pe care un client din acest segment le caută la un astfel de model.

Modelul testat se află, pe undeva la baza lanțului trofic în ierarhia seriei 7, este vorba despre un BMW 730d xDrive, model care are un preț de bază de 95.914 euro cu TVA inclus.

Este inutil să încep a povesti gradul de rafinament al asamblării, faptul că tapițeria de pielea la interior poate avea orice culoare îți dorești… pentru că aceste lucruri trebuie văzute, pipăite. Pe modelul testat găseai o plăcuță discretă pe capacul portbagajului pe care scria BMW Individual. Nu pot spune că este vorba despre un tratament special vis-a-vis de calitatea asamblării… dar poți oferi mașinii un alt suflet.

Poți alege din peste 100 nuanțe pentru vopsea… metalizată sau mată. La interior ai libertate pentru alegerea nuanțelor, și chiar a materialelor. Poți opta pentru ornamente din lemn de eucalipt, îți poți individualiza mașina la interior cu logo-uri personalizate. Individual este o aventură recomandată în clipa în care simți că lista clasică de opționale te limitează.

În aceste condiții, existau voci care considerau interiorul Seriei 7 puțin rămas în urmă din punct de vedere al designului, evident vorbim despre planșa de bord. Facelift-ul aduce multe noutăți, dar ambalate în aceeași linie sobră și elegantă.

Tehnic, un 730d xDrive te va uimi. Un model de peste 5 metri lungime, cu o masă la gol de 1.900 kg, care ajunge la100 km/h în 5,8 secunde, și care extraurban poate consuma sub 7 litri. Mașina a sta în garajul Adevarul aproximativ trei săptămâni, ne-am apropiat ușor de 3.000 km rulați, iar consumul mediu la final a fost de 8,2 litri.

Vorbim despre un consum pe timp de iarnă. Suspensia pneumatică reglează automat garda la sol în funcție de stilul de condus și viteză, dar oferă și posibilitatea creșterii gărzii la sol, lucru valabil la viteze reduse, pentru a depăși anumite obstacole care ar pune mașina în dificultate dacă ne raportăm la console sau ampatament.

Am apelat de câteva ori la ”acest favor”, iarna în România îți poate oferi astfel de provocări. Sistemul xDrive este magic, chiar și în condiții dificile de iarnă, puterea este trimisă fluid la suprafața de rulare, fără niciun moment care ți-ar putea crește pulsul. Pentru final, despre două detalii care m-au impresionat – farurile laser și suspensia acestui BMW Seria 7.

BMW Laserlight este o opțiune de 2.891 euro pentru Seria 7. Farurile laser devin active doar dacă este complet întuneric, fără iluminare stradală, și fără să vină cineva din față. Faza lungă se activează automat, iar când se întâmplă acest lucru, rar cei drept, este ireal.

Până la 600 de metri este totul iluminat ceva mai bine decât ziua. Minusul? Sunt aproape 3.000 euro care vor fi utilizați extrem de rar. O plimbare în mijlocul nopții a permis activarea doar de două ori a fazei lungi și asta preț de câteva momente.

Apoi, se prea poate să mă înșel, dar în acest 730d am simțit pentru prima dată la lucru sistemul Predictive Drivetrain Management. Adică șasiul comunică cu sistemul de navigație, primește informații în avans despre ce urmează și pregătește suspensia pneumatică pentru a neutraliza ruliu și disconfortul creat de acesta. O senzație magică, pentru că mașina nu reacționează la mijlocul virajului, ci înainte.

Imortalizat de Mihai Dăscălescu
Fișă tehnică – BMW 730d xDrive Individual

Motor – turbo, L6, 2.993 cmc, 265 CP@4.000 rpm, 620 Nm@2.000 – 2.500 rpm. / Transmisie – cutie automată cu 8 trepte, tracțiune integrală permanenta / Performanț­e – 250 km/h v. max, 0-100 km/h în 5,8 secunde / Portbagaj– 515 litri / Rezervor – 78 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 5.098/ 1.902/ 1.478, ampatament – 3.070/ Consum mediu declarat – 5,2 litri/ 100 km / Consum în test – 8,2 / Pre­ de bază – 95.914 euro / Preț model testat – 125.430 euro

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.