Tratament Individual pentru BMW Seria 7

În pagina asta avem fotografii cu un BMW Seria 7, sau The 7 cum l-au botezat elegant germanii. Poate nu atât un test drive cât o vorbă despre design.

Nu prea obișnuiesc să vorbesc despre design, pentru că pe undeva, consider că designul este un detaliu intim. Ceva este valorizat ca fiind frumos… ori ba în funcție de drumul fiecăruia până la acel moment.

De aceea, spre exemplu, găsesc Fiat Multipla o lecție de design, o mașină frumoasă, deși mulți sunt ofensați doar amintind de acel model, nu să-l mai și privească. Și totuși, în pagina asta avem fotografii cu un BMW Seria 7, sau The 7 cum l-au botezat elegant germanii.

Alunecăm puțin în timp, până în 1 octombrie 1992, moment în care un american devenea Chief of Design BMW – era vorba despre Chris Bangle. Nu cred că a fost designer mai hulit în industria auto, dar cu toate acestea, în perioada sa, BMW a depășit Mercedes-Benz, devenind lider mondial în segmentul premium.

Interesant? Probabil, și continuând pe acest fir epic care nu prea pare a avea o finalitate, din punctul meu de vedere, apogeul Bangle se numește BMW Seria 6 Gran Coupe. Dar asta s-a întâmplat deja, ce urmează?

Evoluția înseamnă și provocare, și asta fac cei de la BMW acum. Dacă nu pare, este suficient să privești noul X7, BMW Seria 7 facelift, noua identitate spate care începe să fie conturată de modele precum X4 sau noua Seria 3.

Și pentru că noul BMW Seria 7 ar putea avea nevoie de o mică perioadă pentru a fi acceptat, pentru ultima dată în fața dumneavoastră BMW Seria 7 G11, model pre-facelift.

Din trio-ul german, la BMW Seria 7 găsesc cel mai echilibrat mixt de eleganță, sportivitate, imagine, opulență… și restul ingredientelor pe care un client din acest segment le caută la un astfel de model.

Modelul testat se află, pe undeva la baza lanțului trofic în ierarhia seriei 7, este vorba despre un BMW 730d xDrive, model care are un preț de bază de 95.914 euro cu TVA inclus.

Este inutil să încep a povesti gradul de rafinament al asamblării, faptul că tapițeria de pielea la interior poate avea orice culoare îți dorești… pentru că aceste lucruri trebuie văzute, pipăite. Pe modelul testat găseai o plăcuță discretă pe capacul portbagajului pe care scria BMW Individual. Nu pot spune că este vorba despre un tratament special vis-a-vis de calitatea asamblării… dar poți oferi mașinii un alt suflet.

Poți alege din peste 100 nuanțe pentru vopsea… metalizată sau mată. La interior ai libertate pentru alegerea nuanțelor, și chiar a materialelor. Poți opta pentru ornamente din lemn de eucalipt, îți poți individualiza mașina la interior cu logo-uri personalizate. Individual este o aventură recomandată în clipa în care simți că lista clasică de opționale te limitează.

În aceste condiții, existau voci care considerau interiorul Seriei 7 puțin rămas în urmă din punct de vedere al designului, evident vorbim despre planșa de bord. Facelift-ul aduce multe noutăți, dar ambalate în aceeași linie sobră și elegantă.

Tehnic, un 730d xDrive te va uimi. Un model de peste 5 metri lungime, cu o masă la gol de 1.900 kg, care ajunge la100 km/h în 5,8 secunde, și care extraurban poate consuma sub 7 litri. Mașina a sta în garajul Adevarul aproximativ trei săptămâni, ne-am apropiat ușor de 3.000 km rulați, iar consumul mediu la final a fost de 8,2 litri.

Vorbim despre un consum pe timp de iarnă. Suspensia pneumatică reglează automat garda la sol în funcție de stilul de condus și viteză, dar oferă și posibilitatea creșterii gărzii la sol, lucru valabil la viteze reduse, pentru a depăși anumite obstacole care ar pune mașina în dificultate dacă ne raportăm la console sau ampatament.

Am apelat de câteva ori la ”acest favor”, iarna în România îți poate oferi astfel de provocări. Sistemul xDrive este magic, chiar și în condiții dificile de iarnă, puterea este trimisă fluid la suprafața de rulare, fără niciun moment care ți-ar putea crește pulsul. Pentru final, despre două detalii care m-au impresionat – farurile laser și suspensia acestui BMW Seria 7.

BMW Laserlight este o opțiune de 2.891 euro pentru Seria 7. Farurile laser devin active doar dacă este complet întuneric, fără iluminare stradală, și fără să vină cineva din față. Faza lungă se activează automat, iar când se întâmplă acest lucru, rar cei drept, este ireal.

Până la 600 de metri este totul iluminat ceva mai bine decât ziua. Minusul? Sunt aproape 3.000 euro care vor fi utilizați extrem de rar. O plimbare în mijlocul nopții a permis activarea doar de două ori a fazei lungi și asta preț de câteva momente.

Apoi, se prea poate să mă înșel, dar în acest 730d am simțit pentru prima dată la lucru sistemul Predictive Drivetrain Management. Adică șasiul comunică cu sistemul de navigație, primește informații în avans despre ce urmează și pregătește suspensia pneumatică pentru a neutraliza ruliu și disconfortul creat de acesta. O senzație magică, pentru că mașina nu reacționează la mijlocul virajului, ci înainte.

Imortalizat de Mihai Dăscălescu
Fișă tehnică – BMW 730d xDrive Individual

Motor – turbo, L6, 2.993 cmc, 265 CP@4.000 rpm, 620 Nm@2.000 – 2.500 rpm. / Transmisie – cutie automată cu 8 trepte, tracțiune integrală permanenta / Performanț­e – 250 km/h v. max, 0-100 km/h în 5,8 secunde / Portbagaj– 515 litri / Rezervor – 78 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 5.098/ 1.902/ 1.478, ampatament – 3.070/ Consum mediu declarat – 5,2 litri/ 100 km / Consum în test – 8,2 / Pre­ de bază – 95.914 euro / Preț model testat – 125.430 euro

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Ultimul recital pentru bătrânul tenor: Cum a reușit Joest Racing să bată monolitul Mercedes-Sauber

În mai 1989, Campionatul Mondial de Anduranță venea pentru prima sa reprezentație pe pământ european, mai exact pe fostul circuit de Formula 1 Dijon-Prenois. Ceea ce ar fi trebuit să fie un galop de sănătate pentru echipa de uzină Mercedes-Sauber a devenit, însă, cântecul de lebădă al celui mai faimos model din istoria Grupei C, Porsche-le 962. Reușita, semnată de formația lui Reinhold Joest prin piloții Bob Wollek și Frank Jelinski este notabilă și pentru că abia recent, în cursa de șase ore de la Spa-Francorchamps din acest an, am putut asista la o nouă victorie pentru un Porsche privat la nivel de campionat mondial – după o pauză de 35 de ani.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.