Test Drive Toyota Aygo X-Wave 1.0

Toyota Aygo face parte din categoria mașinilor care reușesc cu dezinvoltură să pună un zâmbet sincer pe fața celui de la volan.

Toyota Aygo, alături de verișorii latini – Peugeot 107 și Citroen C1, a cucerit prin simplitate și eficiență. Pe undeva aș putea spune că Aygo a fost un fel de Logan în segmentul mini. Am văzut câteva exemplare Aygo ce au fost ”patronate” de niște agenți de vânzări. Au beneficiat din partea acestora de un tratament special, și cu cei mai răi dușmani ai fi fost mai blând decât au fost indivizii cu mașinile primite pe semnătură… și ele funcționau în continuare. Dacă îmi mai este permisă o comparație, Aygo a fost un fel de Land Cruiser FJ 70 pentru Africa.

Și a venit noua generație, o generație care ne-a atacat vizual cu un design destul de curajos. Un lucru bun pentru un model de clasă mini. În altă ordine de idei, clientul simte că producătorul a acordat aceeași atenție acestei gămălii cu patru roți precum unui model de clasă mare. Senzația de calitate percepută încă de la o primă privire este categoric superioară vechii generații. Fiind un model ce va fi utilizat cu predilecție în mediul urban, trebuie să-ți facă viața simplă la volan dar să o și coloreze în același timp.

Și noi am avut la test o Toyota Aygo, care deși era alb/ negru… emana multă culoare. Aygo nostru era în echiparea X-Wave, ceea ce înseamnă că modelul avea și acoperiș panoramic acționat electric. Adică un soft top ce poate fi ținut pliat până toamna târziu, turbulențele în cazul locurilor față fiind minime, iar climatizarea reușește să mențină o temperatură plăcută în habitaclu.

Interiorul este complet redesenat, tot ce te înconjoară este mult mai plăcut la atingere. Modelul testat se lăuda și cu sistemul multimedia x-touch, cu ecran tactil de 7 inch. Plăcut surprins de interfața în limba română, smartphone-urilor pot comunica cu sistemul prin intermediul unei aplicații ce poate fi descărcată. Un salt uriaș din punct de vedere al interactivității. Din punct de vedere tehnic lucrurile au rămas cam tot pe acolo. Sub capotă un propulsor de 1 litru, același de la vechea generație, dar rafinat pentru a permite obținerea unui consum mai bun. Cei 69 CP sunt suficienți pentru a Aygo, pot transforma gămălia într-o buburuză destul de agresivă.

Mașina se conduce cam la fel, nu sunt diferențe majore, un plus de confort din partea trenului de rulare. Modelul testat era echipat cu o cutie automată Multi-Mode cu 5 trepte. Despre consum? În oraș noi am ajuns la 5,9 litri.

Cu toate plusurile și minusurile sale, până acum, consideram Fiat 500 ca opțiune în clasă… în principiu pentru tonicul înghesuit în caroseria italianului. Acum noul Aygo, cu a sa privire ceva mai încruntată se califică pe un loc eligibil ca opțiune.

Fișă tehnică Toyota Aygo X-Wave

Preț 8.400 € ; Preț model testat: 12.720 € cu TAV inclus ; 0-100 km/h 15,5 sec; Viteză maximă 160 km/h; Consum mediu în test 5,9 litri/ 100 km urban; CO2 97g/km; Masă 935 kg ; Motor L3, 998 cmc; Putere 69 CP la 6.000 rpm; Cuplu motor 95 Nm la 4.300 rpm; Cutie de viteze automat[ cu 5 trepte.

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.