Test Drive Toyota Aygo X-Wave 1.0

Toyota Aygo face parte din categoria mașinilor care reușesc cu dezinvoltură să pună un zâmbet sincer pe fața celui de la volan.

Toyota Aygo, alături de verișorii latini – Peugeot 107 și Citroen C1, a cucerit prin simplitate și eficiență. Pe undeva aș putea spune că Aygo a fost un fel de Logan în segmentul mini. Am văzut câteva exemplare Aygo ce au fost ”patronate” de niște agenți de vânzări. Au beneficiat din partea acestora de un tratament special, și cu cei mai răi dușmani ai fi fost mai blând decât au fost indivizii cu mașinile primite pe semnătură… și ele funcționau în continuare. Dacă îmi mai este permisă o comparație, Aygo a fost un fel de Land Cruiser FJ 70 pentru Africa.

Și a venit noua generație, o generație care ne-a atacat vizual cu un design destul de curajos. Un lucru bun pentru un model de clasă mini. În altă ordine de idei, clientul simte că producătorul a acordat aceeași atenție acestei gămălii cu patru roți precum unui model de clasă mare. Senzația de calitate percepută încă de la o primă privire este categoric superioară vechii generații. Fiind un model ce va fi utilizat cu predilecție în mediul urban, trebuie să-ți facă viața simplă la volan dar să o și coloreze în același timp.

Și noi am avut la test o Toyota Aygo, care deși era alb/ negru… emana multă culoare. Aygo nostru era în echiparea X-Wave, ceea ce înseamnă că modelul avea și acoperiș panoramic acționat electric. Adică un soft top ce poate fi ținut pliat până toamna târziu, turbulențele în cazul locurilor față fiind minime, iar climatizarea reușește să mențină o temperatură plăcută în habitaclu.

Interiorul este complet redesenat, tot ce te înconjoară este mult mai plăcut la atingere. Modelul testat se lăuda și cu sistemul multimedia x-touch, cu ecran tactil de 7 inch. Plăcut surprins de interfața în limba română, smartphone-urilor pot comunica cu sistemul prin intermediul unei aplicații ce poate fi descărcată. Un salt uriaș din punct de vedere al interactivității. Din punct de vedere tehnic lucrurile au rămas cam tot pe acolo. Sub capotă un propulsor de 1 litru, același de la vechea generație, dar rafinat pentru a permite obținerea unui consum mai bun. Cei 69 CP sunt suficienți pentru a Aygo, pot transforma gămălia într-o buburuză destul de agresivă.

Mașina se conduce cam la fel, nu sunt diferențe majore, un plus de confort din partea trenului de rulare. Modelul testat era echipat cu o cutie automată Multi-Mode cu 5 trepte. Despre consum? În oraș noi am ajuns la 5,9 litri.

Cu toate plusurile și minusurile sale, până acum, consideram Fiat 500 ca opțiune în clasă… în principiu pentru tonicul înghesuit în caroseria italianului. Acum noul Aygo, cu a sa privire ceva mai încruntată se califică pe un loc eligibil ca opțiune.

Fișă tehnică Toyota Aygo X-Wave

Preț 8.400 € ; Preț model testat: 12.720 € cu TAV inclus ; 0-100 km/h 15,5 sec; Viteză maximă 160 km/h; Consum mediu în test 5,9 litri/ 100 km urban; CO2 97g/km; Masă 935 kg ; Motor L3, 998 cmc; Putere 69 CP la 6.000 rpm; Cuplu motor 95 Nm la 4.300 rpm; Cutie de viteze automat[ cu 5 trepte.

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »

Britanicii Scuderiei: Hamilton a intrat în rândul unor legende precum Mansell sau Surtees

Suntem abia în luna februarie, sezonul de Formula 1 nici nu a început, dar vestea care a apărut recent cu privire la trecerea lui Lewis Hamilton de la Mercedes-AMG la Ferrari este, cel mai probabil, știrea anului în Marele Circ. Practic, ani de zile de zvonuri și discuții pe la colțuri capătă, în sfârșit, formă și sens în urma unui transfer care nu părea fezabil cu doar câteva zile înainte.

Citește articol »

Daytona 24H 2024: La sfatul bătrânilor, cu Risi și Penske

Ferrari și Porsche sunt marii câștigători ai ediției cu numărul 62 a cursei de 24 de ore de la Daytona, cea mai lungă întrecere profesionistă din Statele Unite. Dacă n-am cunoaște anul, am putea spune că vorbim de epoca romantică și mult mai naivă a motorsportului, crez reconfirmat și în clipa în care citim numele echipelor ce s-au impus în clasamentul general, respectiv la categoria GTD-Pro: Porsche-Penske Motorsport și Risi Competizione. Tocmai de aceea, atunci când multe publicații ies cu titlul „Victorie istorică…”, se pot extrage două înțelesuri.

Citește articol »

Formula 1 are o echipă cu nume nou care aduce aminte de fantomele trecutului

Formula 1 este competiția în care mixul complet dintre tehnologie, bugete gigant, inteligență, găselnițe noi și talent ar trebui să producă un spectacol de invidiat pe circuite. Vorbim, în fond, despre „Regina sporturilor cu motor”. Pentru 2024, însă, n-avem parte nici de noutăți, nici bugetele nu mai sunt (așa) de mari, iar singurele găselnițe apare atunci când citim lista cu numele echipelor, căci la nivelul talentelor nu găsim vreo schimbare – pentru prima dată în istoria competiției.

Citește articol »

Porsche-le „detestat în Belcar” și identitatea sa înșelătoare

Mulți fani belgieni spun că sezonul 1999 al Belcar, seria de anduranță pentru turisme și GT-uri a micuțului stat înghesuit de superputerile Europei, a reprezentat un punct de apogeu care nu a mai fost atins ulterior. În vârful acelui pluton din care n-au lipsit modele Viper, Lamborghini sau Marcos s-a aflat, însă, o mașină ce sfida regulamentul cu zâmbetul pe buze.

Citește articol »

Mingea e rotundă, dar la fel e și roata

O echipă de fotbal din Premier League ce sponsorizează o formație de curse? Poate părea ciudat, dar un mic constructor britanic a reușit să construiască acest pod între sportul rege și sporturile cu motor, pentru care ai nevoie de două „mingi”, nu doar una. Totul s-a întâmplat la mijlocul aniilor ’90, cu mult înainte de crearea campionatului Superleague Formula, într-o perioadă tumultuoasă în lumea curselor de GT-uri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.