Test Drive SsangYong Rexton G4 2.2 E-XDI

SsangYong Rexton... o mașină pe care o privești cu indiferență, în care te urci cu un grad bun de scepticism și rezervă, și din care cobori aproape cucerit.

Să fie clar, Ssangyong nu este vreo marcă chinezească obscură, are deja un trecut pe piața românească, a bifat și câțiva ani de absență, dar acum modelele produse de coreeni sunt disponibile iarăși. Cândva, a venit în România lăudându-se că ei sunt specialiștii 4×4, lucru care a generat atunci zâmbete. Dar lumea i-a creditat cu încredere, și în timp am văzut de la Musso și Korando până la Rexton, Actyon și Rodius.

SsangYong, o companie cu o istorie destul de alambicată, este acum parte din Mahindra Group. SsangYong Rexton G4 este al doilea model, după Tivoli, care își propune să schimbe semnificativ imaginea constructorului… iar noul Rexton… are ingredientele necesare să facă acest lucru.

Un nou limbaj estetic, unul care aduce mai multă masculinitate în liniile lui SsangYong Rexton, un design care nu a conservat nimic din liniile vechilor modele. G4 este un SUV masiv, abia când ești lângă el realizezi cât de impunător este. Urci la volanul unui model de 4.850 mm lungime, 1.960 mm lățime și 1.825 mm înălțime (cu bare de amarare). În ciuda masivității, de la volan nu ai nicio problemă în a asimila dimensiunile mașinii.

Prima surpriză plăcută este interiorul. Avem o planșă de bord care reușește un mariaj fericit între o linie clasică, elegantă și tehnologie. Un tablou de bord dominat de un display central de 7 inch pe care sunt afișate cam toate informațiile de care ai nevoie la volan, iar navigarea prin meniu este extrem de intuitivă.

Avem un display pentru sistemul infotainment de 9.2 inch, un ecran suficient de mare pentru a afișa atât o hartă cât și informații de la sistemul audio, fără a simți că cineva îți fură pixeli. O bilă albă și pentru grafica meniului, mai multe influențe nordice decât asiatice.

În cazul modelului avut la test, un SsangYong Rexton G4 4WD Premium… ne-am intersectat cu o selecție plăcută de materiale, cu o calitate a asamblării foarte bună… impresia generală la volan sau în mașină fiind de mult peste cei 37.220 euro cât costa versiunea testată.

Pentru suma menționată mai sus primești cam tot, de la scaune încălzite și ventilate, la 7 locuri veritabile. Nu pot spune că sunt cele mai confortabile locuri, la nivelul spațiului, cele două locuri din portbagaj, dar am reușit să urc lejer și sunt suficient de comode pentru un drum de 200 km, asta pentru o persoană de aprope 1.90 metri înălțime. Sub 1.80 metri… este loc suficient pentru călătorii lungi.

Accesul în mașină este bun, indiferent de ce loc vrei să ocupi, Rexton are niște portiere generos dimensionate. Din punctul nostru de vedere sunt extrem de puține lucruri de reproșat interiorului, materiale surprinzător de bune, o asamblare și finisare bună, butoane frumos finisate, plăcute la atingere și acționare.

Și totuși, într-un 2018, când piața este asaltată de SUV-uri cu tracțiune față, cine are nevoie de un SUV cu 7 locuri, tracțiune integrală, cutie de transfer…
Prima dată m-am gândit la cei care regretă faptul că Nissan nu mai are în ofertă legendarul Patrol.

Așadar, avem un model cu șasiu separat, cu un propulsor diesel cu injecţie directă, de 2,2 litri, capabil să livreze o putere de 181 CP și un cuplu motor de 420 Nm în plaja de 1.400-2.800 rpm. Cei care aleg o transmisie manuală vor avea cuplu motor limitat la 400 Nm. Modelul testat era echipat cu o cutie automată 7G-Tronic, o unitate Mercedes-Benz. Un detaliu ”retro” ar fi comanda manuală a cutie prin intermediul unui buton montat pe levierul de comandă a cutiei, și grila în ”J” a cutiei.

Singurul disconfort, vis-a-vis de cutie, poate fi resimțit la manevrele într-o parcare, acolo unde navigarea prin grilă necesită acomodare, iar cutia este o idee cam lentă la cuplare. Dar dacă nu ești coleric, te obișnuiești. SsangYong Rexton G4 este deja o raritate pe piață, un model cu tracțiune integrală nepermanentă, în mod normal puterea ajunge la puntea spate.

Pe tunelul median se află un selector care îți permite alegerea modului 4×4 sau 4×4 Low. Ținând cont de soluția constructivă, noi am fi simțit nevoia, ca măcar pe lista de opționale, să existe posibilitatea comandării unui diferențial spate blocabil. Asta pentru a putea exploata, la nevoie, mai bine potențialul mașinii.

Deși un model cu șasiu separat, adică unul care ar trebui să ”scuture” la interior la trecerea peste denivelări, SsangYong Rexton oferă o experiență la bord extrem de civilizată din perspectiva suspensiei.

Șocurile de pe suprafața drumului sunt dispersate prin cele 10 brațe ale suspensiei independente din spate, reducând la maxim vibrația ce este transferată caroseriei și asigurând un confort deosebit persoanelor din automobil. SsangYong Rexton poate remorca încărcături de până la 3 tone, maximul din această clasă de SUV-uri. 

Este un model care poate fi echipat și cu destul de multe sisteme de asistență: AEBS -sistem automat de frânare de urgență, LCA – asistent inteligent de schimbare a benzilor de circulație, HBA – control automat al luminilor de drum, FCW – asistent evitare coliziune iminentă, TSR – asistent de recunoaștere și afișare a indicatoarelor de circulație, LDWS – avertizare la părăsirea benzii de circulație, RCTA – asistent monitorizare trafic în spatele mașinii, BSD – asistent monitorizare unghi mort.

O direcție ușoară, specifică unui offroader, dar surprinde plăcut prin raza de bracaj care îți o feră o manevrabilitate foarte bună în urban. Suspensia controlează bine ruliul mașinii, iar în cazul în care se forțează nota, dacă se detectează un balans stânga/dreapta la nivelul caroseriei, intervine ESP-ul pentru a tempera lucrurile.

Lucru pozitiv, pentru că apariția unui balans amplu poate conduce la pierderea controlului, și chiar răsturnare. Mecanic, am remarcat o bună propulsie, puterea este pusă eficient jos, chiar și atunci când ”sari” pe accelerație. Rar intervine electronica. În schimb trebuie să ții cont de faptul că mașina are peste 2 tone, cea testată de noi având 2.230 kg.

Kilogramele se simt în pedala de frână. Altceva? Pentru un model de peste 2 tone, cu un propulsor de 2.2 și cutie automată, un consum urban de 12 litri, într-un regim normal de utilizare, consider că este o valoare corectă. La drum lung, dacă sunteți relaxat, se poate naviga cu un consum mediu de 7 litri.

SsangYong Rexton G4 este un model care ne-a surprins plăcut. Un raport preț/ calitate greu de egalat. Este un candidat serios la Top 10 din 2018 pentru noi.

Imortalizat de Mihai Dăscălescu

Fișă tehnică – SsangYong Rexton G4 2.2 E-XDI

Motor – turbo, L4, 2.157 cmc, 181 CP @ 4.000 rpm, 420 Nm@2.500 – 4.000 rpm. / Transmisie – cutie automată, 7 trepte, tracțiune integrală / Performanțe – 181 km/h v.max, 0-100 km/h în 11,9 secunde / Portbagaj – 641/ 1.806 litri / Rezervor – 70 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4.850/ 1.960/ 1.825, ampatament – 2.865 / Consum mediu urban declarat – 10,4 litri/ 100 km / Consum urban în test – 12 litri/ 100 km / Preț de bază – 23.790 euro

 

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.