Test Drive Seat Ibiza 1.0 TSI

Ibiza își propune un destin puțin altfel, unul în care vrea să fie puțin mai vocală. Adică să atragă atenția asupra sa, dar nu într-un mod strident.

Seat Ibiza nu pot spune că a fost un model exuberant, făcea partea din armata de modele de clasă mică al căror scop era de a fi un partener loial proprietarului, dar fără a-l face pe acesta să aibă reverii la ceas de seară vis-a-vis de șarmul său.

Partea cu șarmul se pare că a fost rezolvată. Ibiza vine cu o caroserie, care, cel puțin în echiparea FR te face să îi mai arunci o privire dacă te intersectezi cu ea pe stradă. Așadar avem în această pagină o subcompactă simpatică, cu un spațiu interior bun pentru patru persoane.

Evident, pot urca și cinci persoane la bord, dar atmosfera va fi ceva mai intimă. O planșă de bord curată, cu o asamblare și finisare bună. Chiar dacă unele plastice sunt mai tari, textura acestora este plăcută atât tactil cât și vizual și nu vei putea spune că ești deranjat de ele.

O planșă de bord ergonomică, în tradiția grupului VAG. Un posibil sfat? Noi nu am opta pentru ornamentul negru lucios… la volan te poți intersecta cu reflexii care te pot deranja – spre exemplu un soare la apus, fără a menționa că zona este colecționară de amprente.

Chiar dacă sunt o persoană înaltă, mi-am găsit ușor o poziție corectă la volan, cu loc decent rămas la nivelul picioarelor în spate pentru a permite unui copil să urce la bord lejer.

Un șasiu plăcut, cu o suspensie o idee mai tare. Personal apreciez o astfel de setare. Ibiza este o mașină vie, cu o ținută de drum agreabilă, care te îmbie la un ritm ceva mai susținut. Propulsorul 1.0 TSI care dezvoltă 115 CP între 5.000 și 5.500 rpm și un cuplu motor de 200 Nm între 2.000 și 3.500 rpm este suficient de viril pentru cilindreea sa și cele 1.140 kg ale mașinii.

Este ceva mai letargic la turații joase, probabil turbina intră ceva mai sus, dar îți permite un consum de 4,3 litri extraurban și unul de sub 7 litri în mediu urban. Am fi preferat o pedală de frână cu o dozare o idee mai progresivă și poate ceva mai mult rafinament de la motor – rafinament fonic și vibrații mai puține.

Fișă tehnică – Seat Ibiza FR 1.0 ecoTSI

Motor – turbo, L3, 999 cmc, 115 CP@ 5.000-5.500 rpm, 200 Nm@2.000-3.500 rpm. / Transmisie – cutie manuală 6 trepte, tracțiune față / Performanțe – 195 km/h v. max, 0-100 km/h în 9,3 secunde / Portbagaj – 355 litri / Rezervor – 40 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4.059/ 1.780/ 1.444, ampatament – 2.564/ Consum mediu declarat – 4,7 litri/ 100 km / Consum în test – 6,3 litri/ 100 km / Preț model testat – 15.633 – euro cu TVA inclus

Imortalizat de Mihai Dăscălescu
Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.