Test Drive Seat Ibiza 1.0 TSI

Ibiza își propune un destin puțin altfel, unul în care vrea să fie puțin mai vocală. Adică să atragă atenția asupra sa, dar nu într-un mod strident.

Seat Ibiza nu pot spune că a fost un model exuberant, făcea partea din armata de modele de clasă mică al căror scop era de a fi un partener loial proprietarului, dar fără a-l face pe acesta să aibă reverii la ceas de seară vis-a-vis de șarmul său.

Partea cu șarmul se pare că a fost rezolvată. Ibiza vine cu o caroserie, care, cel puțin în echiparea FR te face să îi mai arunci o privire dacă te intersectezi cu ea pe stradă. Așadar avem în această pagină o subcompactă simpatică, cu un spațiu interior bun pentru patru persoane.

Evident, pot urca și cinci persoane la bord, dar atmosfera va fi ceva mai intimă. O planșă de bord curată, cu o asamblare și finisare bună. Chiar dacă unele plastice sunt mai tari, textura acestora este plăcută atât tactil cât și vizual și nu vei putea spune că ești deranjat de ele.

O planșă de bord ergonomică, în tradiția grupului VAG. Un posibil sfat? Noi nu am opta pentru ornamentul negru lucios… la volan te poți intersecta cu reflexii care te pot deranja – spre exemplu un soare la apus, fără a menționa că zona este colecționară de amprente.

Chiar dacă sunt o persoană înaltă, mi-am găsit ușor o poziție corectă la volan, cu loc decent rămas la nivelul picioarelor în spate pentru a permite unui copil să urce la bord lejer.

Un șasiu plăcut, cu o suspensie o idee mai tare. Personal apreciez o astfel de setare. Ibiza este o mașină vie, cu o ținută de drum agreabilă, care te îmbie la un ritm ceva mai susținut. Propulsorul 1.0 TSI care dezvoltă 115 CP între 5.000 și 5.500 rpm și un cuplu motor de 200 Nm între 2.000 și 3.500 rpm este suficient de viril pentru cilindreea sa și cele 1.140 kg ale mașinii.

Este ceva mai letargic la turații joase, probabil turbina intră ceva mai sus, dar îți permite un consum de 4,3 litri extraurban și unul de sub 7 litri în mediu urban. Am fi preferat o pedală de frână cu o dozare o idee mai progresivă și poate ceva mai mult rafinament de la motor – rafinament fonic și vibrații mai puține.

Fișă tehnică – Seat Ibiza FR 1.0 ecoTSI

Motor – turbo, L3, 999 cmc, 115 CP@ 5.000-5.500 rpm, 200 Nm@2.000-3.500 rpm. / Transmisie – cutie manuală 6 trepte, tracțiune față / Performanțe – 195 km/h v. max, 0-100 km/h în 9,3 secunde / Portbagaj – 355 litri / Rezervor – 40 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4.059/ 1.780/ 1.444, ampatament – 2.564/ Consum mediu declarat – 4,7 litri/ 100 km / Consum în test – 6,3 litri/ 100 km / Preț model testat – 15.633 – euro cu TVA inclus

Imortalizat de Mihai Dăscălescu
Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.