Test Drive Renault Scenic XMOD 1.6 DCi

Renault Scenic XMOD, un model la granița dintre dintre MPV și SUV, adică un exemplar din specia crossover. Un test cu un familist puțin altfel.

Sunt momente când îți vine să dai de pământ cu obiectivitatea și să dai o fugă la showroom să comanzi și tu ceva, iar acest Renault Scenic XMOD este foarte aproape de a mă determina să fac acest lucru.

La 36 de ani nu am exilat fluturii într-un insectar ascund în pivniță. Dar familia nu poate fi pusă în balanță cu niciun moft pasager. Așa că… plimbare… este sinonim cu a transporta în confort și siguranță cele două fete care îmi zugrăvesc fiecare zi în pasteluri… soția și ”pitica”. Nu am nevoie de ceva care să mă provoace în orice secundă, iar o caroserie de monovolum cu parfum de crossover este probabil cea mai bună contracepție când vine vorba de a deschide colivia cu fluturi pe drumurile virajate.

Francezii nu renunță la ideea unui MPV și mai polivalent, un model care continuă tradiția lui Scenic RX4 și Scenic Conquest. Din păcate sistemul 4×4 de la RX4 s-a evaporat…

Renault Scenic XMOD se dorește un model care să combine atuurile unui MPV cu spiritul de aventură a unui crossover. Din punct de vedere estetic, noul model vine cu spoilerele față/ spate complet redesenate, protecții din plastic la nivelul aripilor și portierelor pentru a evita micile zgârieturi în cazul aventurilor în natură. Barele de pe plafon sunt acum cromate, în partea frontală se remarcă o grilă frontală mai generos dimensionată, precum și o repoziționare a LED-urilor pentru luminile de rulat pe timp de zi.

Interiorul lui Scenic este un loc extrem de plăcut: spațios, luminos, enorm de multe spații de depozitare, materiale și finisare foarte bună. Versiunea XMOD aduce totuși unele mici tușe. În primul rând este vorba de apariția unui controller rotativ pentru sistemul Extended Grip. Sistemul are trei programe: Expert – este controlat doar sistemul ABS, Road – modul de rulare uzual, se activează automat la viteze de peste 40 km/h.

Programul Loose Ground lucrează pentru a optimiza raspunsul sistemului de de frânare și de livrare a puterii în condiții de aderență scăzută. Revenim repede la acest sistem. Interiorul mai are o particularitate… Renault Scenic XMOD este prevăzut cu frână de staționare clasică, nu electrică, o tușă interesantă.

Modelul testat era echipat cu propulsorul 1.6 dCi, un motor extrem de viril cu ai săi 130 CP livrați la 4.000 rpm și un cuplu motor de 320 Nm la 1.750 rpm. Propulsorul nu este nou în gama Renault, în schimb a trecut printr-un program de optimizare. Spre deosebire e prima versiune care avea un oarecare gol în a livra puterea până spre 2.000 rpm, acum motorul trage decent de la 1.500 rpm. Un plus pentru cuplul motor/ cutie de viteze.

Nu are sens să vă amăgiți, Renault Scenic XMOD nu va schimba relieful. Garda la sol este puțin mai mare decât la un Scenic normal și atât. Veți aborda cu mai multă încredere o bordură în mediul urban, nu veți fi la fel de crispat atunci când ieșiți pe un drum de pământ la un grătar, pescuit… și cam atât. Adică aduce acel plus de 10% încredere de care ai nevoie atunci când ai de traversat o porțiune ceva mai ”delicată” de drum.

Și în continuare veți avea la dispoziție un portbagaj, bine structurat, de 437 litri, un sistem audio BOSE cu 8 incinte, sistemul R-Link care este o tabletă cu pachet de date care vine cu o husă de monovolum. 

Renault Scenic XMOD 1.6 dCI Privilege

Preț de bază: 20.211 € / 0-100 km/h 10,3 sec / Viteză maximă 195 km/h / Consum mediu în test 6,2 litri/ 100 km / CO2 114 g/km / Masă 1.490kg / Motor L4, turbo diesel, 1.598 cmc / Putere 130 CP la 4.000 rpm / Cuplu motor 320 Nm la 1.750 rpm / Cutie de viteze manuală cu 6 trepte

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Radical Cup: George Cațan, învingător de la primul start

Dacă la MotoRC grila clasei regină arată mai bine decât anul trecut iar în Romanian Endurance Series asistăm la o creștere continuă a efectivelor de turisme, Radical Cup și-a început al treilea an cu tot atâtea mașini precum debuta conceptul, în 2021. În schimb, a punctat la capitolul competitivitate, cu manșe strânse la categoriile PRO 1500 și SR1 Cup.

Citește articol »

MotoRC: Ceasul al 12-lea, vremea primei victorii pentru Marian Pivniceru

Numărul 12 era considerat de mulți un viitor învingător în cursele MotoRC. Al șaptelea sezon al competiției a adus și confirmarea pentru Marian Pivniceru, cel mai recent nume care se adaugă pe lista câștigătorilor de la clasa regină. Înaintea sa, 33 de curse au fost împărțite de doar 7 piloți: Cătălin Cazacu, Bogdan Vrăjitoru, George Cațan, Martin Choy, Vlad Neaga, Ionuț Mistode și Milen Georgiev.

Citește articol »

Sim Racing: Sebastian Apostol și West Competition Racing primesc nominalizarea BMW Motorsport în cadrul SRO eSports 2023

Locul al cincilea la categoria Silver în campania de debut desfășurată în 2022 și o serie de alte performanțe notabile au determinat BMW Motorsport să numească un pilot român dintr-o echipă românească pentru campania din seria europeană de sprint GT World Challenge, disputată în mediul de simulare Assetto Corsa Competizione. Sebastian Apostol va concura împotriva celor mai buni sim raceri din lume la Monza, Paul Ricard, Spa-Francorchamps, Nurburgring și Barcelona.

Citește articol »

Presiunile din IMSA: Câștigătorul de la Daytona le-a depășit, iar constructorii de la GTD le-au aplicat cu succes pe ceafa organizatorilor

International Motorsports Association (IMSA) este organizația care guvernează, de peste o jumătate de veac, cel mai important campionat de anduranță cu mașini sport (prototipuri, dar și GT-uri) din America de Nord. Sub titulatura actuală, IMSA Weathertech Sportscar Championship, seria a trecut printr-o schimbare la față odată cu restructurarea categoriilor și apariția noului grup de prototipuri. Dar mai multe scandaluri recente te fac să-ți pui întrebarea: este acesta doar un castel de nisip spre care se apropie valul necruțător?

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.