Test Drive Renault Scenic XMOD 1.6 DCi

Renault Scenic XMOD, un model la granița dintre dintre MPV și SUV, adică un exemplar din specia crossover. Un test cu un familist puțin altfel.

Sunt momente când îți vine să dai de pământ cu obiectivitatea și să dai o fugă la showroom să comanzi și tu ceva, iar acest Renault Scenic XMOD este foarte aproape de a mă determina să fac acest lucru.

La 36 de ani nu am exilat fluturii într-un insectar ascund în pivniță. Dar familia nu poate fi pusă în balanță cu niciun moft pasager. Așa că… plimbare… este sinonim cu a transporta în confort și siguranță cele două fete care îmi zugrăvesc fiecare zi în pasteluri… soția și ”pitica”. Nu am nevoie de ceva care să mă provoace în orice secundă, iar o caroserie de monovolum cu parfum de crossover este probabil cea mai bună contracepție când vine vorba de a deschide colivia cu fluturi pe drumurile virajate.

Francezii nu renunță la ideea unui MPV și mai polivalent, un model care continuă tradiția lui Scenic RX4 și Scenic Conquest. Din păcate sistemul 4×4 de la RX4 s-a evaporat…

Renault Scenic XMOD se dorește un model care să combine atuurile unui MPV cu spiritul de aventură a unui crossover. Din punct de vedere estetic, noul model vine cu spoilerele față/ spate complet redesenate, protecții din plastic la nivelul aripilor și portierelor pentru a evita micile zgârieturi în cazul aventurilor în natură. Barele de pe plafon sunt acum cromate, în partea frontală se remarcă o grilă frontală mai generos dimensionată, precum și o repoziționare a LED-urilor pentru luminile de rulat pe timp de zi.

Interiorul lui Scenic este un loc extrem de plăcut: spațios, luminos, enorm de multe spații de depozitare, materiale și finisare foarte bună. Versiunea XMOD aduce totuși unele mici tușe. În primul rând este vorba de apariția unui controller rotativ pentru sistemul Extended Grip. Sistemul are trei programe: Expert – este controlat doar sistemul ABS, Road – modul de rulare uzual, se activează automat la viteze de peste 40 km/h.

Programul Loose Ground lucrează pentru a optimiza raspunsul sistemului de de frânare și de livrare a puterii în condiții de aderență scăzută. Revenim repede la acest sistem. Interiorul mai are o particularitate… Renault Scenic XMOD este prevăzut cu frână de staționare clasică, nu electrică, o tușă interesantă.

Modelul testat era echipat cu propulsorul 1.6 dCi, un motor extrem de viril cu ai săi 130 CP livrați la 4.000 rpm și un cuplu motor de 320 Nm la 1.750 rpm. Propulsorul nu este nou în gama Renault, în schimb a trecut printr-un program de optimizare. Spre deosebire e prima versiune care avea un oarecare gol în a livra puterea până spre 2.000 rpm, acum motorul trage decent de la 1.500 rpm. Un plus pentru cuplul motor/ cutie de viteze.

Nu are sens să vă amăgiți, Renault Scenic XMOD nu va schimba relieful. Garda la sol este puțin mai mare decât la un Scenic normal și atât. Veți aborda cu mai multă încredere o bordură în mediul urban, nu veți fi la fel de crispat atunci când ieșiți pe un drum de pământ la un grătar, pescuit… și cam atât. Adică aduce acel plus de 10% încredere de care ai nevoie atunci când ai de traversat o porțiune ceva mai ”delicată” de drum.

Și în continuare veți avea la dispoziție un portbagaj, bine structurat, de 437 litri, un sistem audio BOSE cu 8 incinte, sistemul R-Link care este o tabletă cu pachet de date care vine cu o husă de monovolum. 

Renault Scenic XMOD 1.6 dCI Privilege

Preț de bază: 20.211 € / 0-100 km/h 10,3 sec / Viteză maximă 195 km/h / Consum mediu în test 6,2 litri/ 100 km / CO2 114 g/km / Masă 1.490kg / Motor L4, turbo diesel, 1.598 cmc / Putere 130 CP la 4.000 rpm / Cuplu motor 320 Nm la 1.750 rpm / Cutie de viteze manuală cu 6 trepte

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Wheekend.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
De același autor

Test drive Porsche 718 Cayman GTS 4.0

În viață trebuie să ai răbdare, lucrurile la care visezi îți pot bate la ușă. Cam așa au stat lucrurile și în cazul întâlnirea cu Porsche 718 Cayman GTS 4.0!

Renault Clio E-Tech Hybrid este disponibil în România

Renault Clio E-Tech Hybrid îți face debutul în gama constructorului francez. Noul model vine în 4 versiuni de echipare: ZEN, INTENS, Seria Limitată E-TECH și RS LINE, iar prețul de pornire este 18.750 euro, TVA inclus.

Dacia Logan Comfort TCe 90 CVT

Test Drive Dacia Logan Comfort TCe 90 CVT

La volanul celei de a treia generații Dacia Logan. Nu am acoperit mulți kilometri, un test de prim contact, dar suficient pentru a înțelege dacă vorbim despre o revoluție sau nu. Să detaliem.

Oferte mai bune după Black Friday?

Black Friday este un fel de loterie, poți găsi oferte foarte bune, dar această ”sărbătoare” nu m-a convins până acum cu avalanșa de chilipiruri. Oferte cu adevărat bune am observat că apar după.

Plăcuțe de frână premium pentru camionul tău de la Textar

Să produci plăcuțe de frână pentru Bugatti Veyron este o certificare a expertizei pe care o ai în domeniul produselor de fricțiune. Să produci produse similare pentru vehicule comerciale, aici începe cu adevărat provocareapentru Textar.

Ofertă Dacia de Black Friday

Cum nu te poți decide într-o zi dacă să îți cumperi mașină sau nu, cei de la Dacia au transformat Black Friday într-un weekend de oferte speciale.

Ford E-Transit: primul model Transit 100% electric

Ford anunță E-Transit, pregătit pentru a fi lansat în primăvara anului 2022. Ford E-transit esteversiunea 100% electrică a celei mai vândute autoutilitare pentru transportul mărfurilor din lume beneficiază de tehnologii și servicii de conectivitate avansate, alături de capabilitățile specifice Transit.

Actualități

Ofertă Dacia de Black Friday

Cum nu te poți decide într-o zi dacă să îți cumperi mașină sau nu, cei de la Dacia au transformat Black Friday într-un weekend de oferte speciale.