Test Drive Renault Scenic XMOD 1.6 DCi

Renault Scenic XMOD, un model la granița dintre dintre MPV și SUV, adică un exemplar din specia crossover. Un test cu un familist puțin altfel.

Sunt momente când îți vine să dai de pământ cu obiectivitatea și să dai o fugă la showroom să comanzi și tu ceva, iar acest Renault Scenic XMOD este foarte aproape de a mă determina să fac acest lucru.

La 36 de ani nu am exilat fluturii într-un insectar ascund în pivniță. Dar familia nu poate fi pusă în balanță cu niciun moft pasager. Așa că… plimbare… este sinonim cu a transporta în confort și siguranță cele două fete care îmi zugrăvesc fiecare zi în pasteluri… soția și ”pitica”. Nu am nevoie de ceva care să mă provoace în orice secundă, iar o caroserie de monovolum cu parfum de crossover este probabil cea mai bună contracepție când vine vorba de a deschide colivia cu fluturi pe drumurile virajate.

Francezii nu renunță la ideea unui MPV și mai polivalent, un model care continuă tradiția lui Scenic RX4 și Scenic Conquest. Din păcate sistemul 4×4 de la RX4 s-a evaporat…

Renault Scenic XMOD se dorește un model care să combine atuurile unui MPV cu spiritul de aventură a unui crossover. Din punct de vedere estetic, noul model vine cu spoilerele față/ spate complet redesenate, protecții din plastic la nivelul aripilor și portierelor pentru a evita micile zgârieturi în cazul aventurilor în natură. Barele de pe plafon sunt acum cromate, în partea frontală se remarcă o grilă frontală mai generos dimensionată, precum și o repoziționare a LED-urilor pentru luminile de rulat pe timp de zi.

Interiorul lui Scenic este un loc extrem de plăcut: spațios, luminos, enorm de multe spații de depozitare, materiale și finisare foarte bună. Versiunea XMOD aduce totuși unele mici tușe. În primul rând este vorba de apariția unui controller rotativ pentru sistemul Extended Grip. Sistemul are trei programe: Expert – este controlat doar sistemul ABS, Road – modul de rulare uzual, se activează automat la viteze de peste 40 km/h.

Programul Loose Ground lucrează pentru a optimiza raspunsul sistemului de de frânare și de livrare a puterii în condiții de aderență scăzută. Revenim repede la acest sistem. Interiorul mai are o particularitate… Renault Scenic XMOD este prevăzut cu frână de staționare clasică, nu electrică, o tușă interesantă.

Modelul testat era echipat cu propulsorul 1.6 dCi, un motor extrem de viril cu ai săi 130 CP livrați la 4.000 rpm și un cuplu motor de 320 Nm la 1.750 rpm. Propulsorul nu este nou în gama Renault, în schimb a trecut printr-un program de optimizare. Spre deosebire e prima versiune care avea un oarecare gol în a livra puterea până spre 2.000 rpm, acum motorul trage decent de la 1.500 rpm. Un plus pentru cuplul motor/ cutie de viteze.

Nu are sens să vă amăgiți, Renault Scenic XMOD nu va schimba relieful. Garda la sol este puțin mai mare decât la un Scenic normal și atât. Veți aborda cu mai multă încredere o bordură în mediul urban, nu veți fi la fel de crispat atunci când ieșiți pe un drum de pământ la un grătar, pescuit… și cam atât. Adică aduce acel plus de 10% încredere de care ai nevoie atunci când ai de traversat o porțiune ceva mai ”delicată” de drum.

Și în continuare veți avea la dispoziție un portbagaj, bine structurat, de 437 litri, un sistem audio BOSE cu 8 incinte, sistemul R-Link care este o tabletă cu pachet de date care vine cu o husă de monovolum. 

Renault Scenic XMOD 1.6 dCI Privilege

Preț de bază: 20.211 € / 0-100 km/h 10,3 sec / Viteză maximă 195 km/h / Consum mediu în test 6,2 litri/ 100 km / CO2 114 g/km / Masă 1.490kg / Motor L4, turbo diesel, 1.598 cmc / Putere 130 CP la 4.000 rpm / Cuplu motor 320 Nm la 1.750 rpm / Cutie de viteze manuală cu 6 trepte

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »

Britanicii Scuderiei: Hamilton a intrat în rândul unor legende precum Mansell sau Surtees

Suntem abia în luna februarie, sezonul de Formula 1 nici nu a început, dar vestea care a apărut recent cu privire la trecerea lui Lewis Hamilton de la Mercedes-AMG la Ferrari este, cel mai probabil, știrea anului în Marele Circ. Practic, ani de zile de zvonuri și discuții pe la colțuri capătă, în sfârșit, formă și sens în urma unui transfer care nu părea fezabil cu doar câteva zile înainte.

Citește articol »

Daytona 24H 2024: La sfatul bătrânilor, cu Risi și Penske

Ferrari și Porsche sunt marii câștigători ai ediției cu numărul 62 a cursei de 24 de ore de la Daytona, cea mai lungă întrecere profesionistă din Statele Unite. Dacă n-am cunoaște anul, am putea spune că vorbim de epoca romantică și mult mai naivă a motorsportului, crez reconfirmat și în clipa în care citim numele echipelor ce s-au impus în clasamentul general, respectiv la categoria GTD-Pro: Porsche-Penske Motorsport și Risi Competizione. Tocmai de aceea, atunci când multe publicații ies cu titlul „Victorie istorică…”, se pot extrage două înțelesuri.

Citește articol »

Formula 1 are o echipă cu nume nou care aduce aminte de fantomele trecutului

Formula 1 este competiția în care mixul complet dintre tehnologie, bugete gigant, inteligență, găselnițe noi și talent ar trebui să producă un spectacol de invidiat pe circuite. Vorbim, în fond, despre „Regina sporturilor cu motor”. Pentru 2024, însă, n-avem parte nici de noutăți, nici bugetele nu mai sunt (așa) de mari, iar singurele găselnițe apare atunci când citim lista cu numele echipelor, căci la nivelul talentelor nu găsim vreo schimbare – pentru prima dată în istoria competiției.

Citește articol »

Porsche-le „detestat în Belcar” și identitatea sa înșelătoare

Mulți fani belgieni spun că sezonul 1999 al Belcar, seria de anduranță pentru turisme și GT-uri a micuțului stat înghesuit de superputerile Europei, a reprezentat un punct de apogeu care nu a mai fost atins ulterior. În vârful acelui pluton din care n-au lipsit modele Viper, Lamborghini sau Marcos s-a aflat, însă, o mașină ce sfida regulamentul cu zâmbetul pe buze.

Citește articol »

Mingea e rotundă, dar la fel e și roata

O echipă de fotbal din Premier League ce sponsorizează o formație de curse? Poate părea ciudat, dar un mic constructor britanic a reușit să construiască acest pod între sportul rege și sporturile cu motor, pentru care ai nevoie de două „mingi”, nu doar una. Totul s-a întâmplat la mijlocul aniilor ’90, cu mult înainte de crearea campionatului Superleague Formula, într-o perioadă tumultuoasă în lumea curselor de GT-uri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.