Test Drive Renault Master 2.3 dCi 180 CP L3H2

Renault Master
Renault și-a revizuit gama de vehicule comerciale. Renault Master a primit o față nouă... oare doar atât?

Partea frontală a fost compplet redesenată, și fără a trece prin comunicatul de presă… îndrăznesc să introduc în ecuație o notă personală. Pe undeva, partea frontală îmi aduce aminte de vehiculele comerciale de acum 70-80 de ani. Contrastul dintre grila verticală și linia orizontală a capotei, la care adăugăm și un profil aproape paralelipipedic… aduc un plus de aer tehnic, industrial modelului.

  • Renault Master
  • Renault Master
  • Renault Master
  • Renault Master
  • Renault Master
  • Renault Master
  • Renault Master

Dacă vizual se pot remarca noile faruri, ce nu poate fi văzut este faptul că bara față și aripile față au fost ranforsate.

Vorbim despre noi detalii la nivelul cabinei. O nouă planșă de bord care introduce un tablou de bord cu ceasuri similare cel de pe Duster. Noul Master poate fi echipat cu o tabletă similară celei de pe vechea generație Clio care rulează sistemul R-Link. Un sistem infotainment care oferă Android Auto, nu am putut conecta un iPhone via Apple CarPlay.

  • Renault Master
  • Renault Master
  • Renault Master
  • Renault Master
  • Renault Master
  • Renault Master
  • Renault Master
  • Renault Master

Sub display-ul central se află o claviatură similară celei de la Duster care grupează o serie de comenzi, printre care și funția de Extended Grip, cea care activează o altă calibrare a sistemului de control electronic pentru a permite rularea pe suprafețe cu aderență scăzută.

Deși un vehicul comercial, Renault a crescut calitatea materialelor la interior, calitatea percepută fiind categoric superioară, și de aici o senzație de bine la drum lung. Spații de depozitare din belșug, suporturile pentru băuturi amplasate pe planșa de bord în dreptul stâlpului față ar putea fi mai adânci, la o frână mai sănătoasă dozele de suc decolează spre parbriz.

Sistemul de climatizare nu are nicio problemă în a menține geamurile ne-aburite, ata pentru că tot a venit toamna. Iar pe o ploaie torențială, ștergătoarele se descurcă onorabil. Nu știu cât ar adăuga la prețul unui Master, dar pe lista de opționale m-aș bucura să regăsesc faruri LED.

Cum se descurcă mașina asta cu 1.000 kg în spate?

În primul rând, vorbim despre un același 2.3 dCi, dar revizuit de Renault. Acum acesta dezvoltă 180 CP și 400 Nm și respectă normele de poluare Euro 6D-temp. Consumul mediu a scăzut cu 1 litri, deși vorbim despre un propulsor twin-turbo. De reținut faptul că poate fi comandat, acest motor, și cu o cutie semi-automată cu 6 trepte.

Noi am testat versiune master 2.3 dCi L3H2, o tracțiune de 180 CP și cutie manuală cu 6 trepte. O primă surpriză plăcută vine din faptul că puterea este foarte bine transmisă la sol, fără torque steer sau ruperi de aderență. Din experiențele din trecut cu Master, pot spune că și unitatea manuală a devenit mai precisă și cu o timonerie mai fluidă. Despre reprize și cât de repede câștigă mașina km/h în trafic, nu pot spune multe, doar că am văzut mulți șoferi surprinși de reprizele lui Master, și nu am remarcat să încurc pe nimeni.

  • Renault Master
  • Renault Master
  • Renault Master
  • Renault Master
  • Renault Master
  • Renault Master
  • Renault Master
  • Renault Master

Pus cele 1.000 kg în spate și la drum. Prima surpriză majoră, și aici citiți cu majuscule, a venit de la faptul că reprizele mașinii erau aproape similare, nicio clipă nu am sesizat vreun efort din partea motorului. Iarăși, propulsorul este incomparabil mai silențios și mai rafinat decât cel de pe versiunea anterioară de aceeași cilindree. Sistemul de frânare primește și el o notă mare, extrem de mici diferențele în cazul decelerărilor normale în traficul normal, nu am încercat o frânare de urgență cu 1 tonă în spate.

Cu tot pragmatismul, noul Master este în acest moment unul dintre cele mai bune vehicule comerciale ușoare testate. Ce mi-aș dori… faruri LED și poate o tabletă centrală cu  diagonală mai mare și o rezoluție mai bună a display-ului. Dar de muncit, muncește cu mare spor.

Fişă tehnică – Renault Master 2.3 dCi 180 CP L3H2

Motor –twin-turbo, diesel, L4, 2.298 cmc, 180 CP@3.500 rpm, 400 Nm@1.500 rpm / Transmisie – cutie manuală cu 6 trepte, tracţiune față / Performanţe – 163 km/h v. max, 0-100 km/h nc / Volum cargo L3H2 – – 13 mc / Rezervor – 51 litri/ Dimensiuni – L/l/h (mm) 6.225/2.470(cu oglizi)/2.549, garda la sol (mm) – 172 / Consum mediu declarat – 8,9 l/100 km / Preţ model (euro cu TVA) – de la 26.050

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.