Partea frontală a fost compplet redesenată, și fără a trece prin comunicatul de presă… îndrăznesc să introduc în ecuație o notă personală. Pe undeva, partea frontală îmi aduce aminte de vehiculele comerciale de acum 70-80 de ani. Contrastul dintre grila verticală și linia orizontală a capotei, la care adăugăm și un profil aproape paralelipipedic… aduc un plus de aer tehnic, industrial modelului.
Dacă vizual se pot remarca noile faruri, ce nu poate fi văzut este faptul că bara față și aripile față au fost ranforsate.
Vorbim despre noi detalii la nivelul cabinei. O nouă planșă de bord care introduce un tablou de bord cu ceasuri similare cel de pe Duster. Noul Master poate fi echipat cu o tabletă similară celei de pe vechea generație Clio care rulează sistemul R-Link. Un sistem infotainment care oferă Android Auto, nu am putut conecta un iPhone via Apple CarPlay.
Sub display-ul central se află o claviatură similară celei de la Duster care grupează o serie de comenzi, printre care și funția de Extended Grip, cea care activează o altă calibrare a sistemului de control electronic pentru a permite rularea pe suprafețe cu aderență scăzută.
Deși un vehicul comercial, Renault a crescut calitatea materialelor la interior, calitatea percepută fiind categoric superioară, și de aici o senzație de bine la drum lung. Spații de depozitare din belșug, suporturile pentru băuturi amplasate pe planșa de bord în dreptul stâlpului față ar putea fi mai adânci, la o frână mai sănătoasă dozele de suc decolează spre parbriz.
Sistemul de climatizare nu are nicio problemă în a menține geamurile ne-aburite, ata pentru că tot a venit toamna. Iar pe o ploaie torențială, ștergătoarele se descurcă onorabil. Nu știu cât ar adăuga la prețul unui Master, dar pe lista de opționale m-aș bucura să regăsesc faruri LED.
Cum se descurcă mașina asta cu 1.000 kg în spate?
În primul rând, vorbim despre un același 2.3 dCi, dar revizuit de Renault. Acum acesta dezvoltă 180 CP și 400 Nm și respectă normele de poluare Euro 6D-temp. Consumul mediu a scăzut cu 1 litri, deși vorbim despre un propulsor twin-turbo. De reținut faptul că poate fi comandat, acest motor, și cu o cutie semi-automată cu 6 trepte.
Noi am testat versiune master 2.3 dCi L3H2, o tracțiune de 180 CP și cutie manuală cu 6 trepte. O primă surpriză plăcută vine din faptul că puterea este foarte bine transmisă la sol, fără torque steer sau ruperi de aderență. Din experiențele din trecut cu Master, pot spune că și unitatea manuală a devenit mai precisă și cu o timonerie mai fluidă. Despre reprize și cât de repede câștigă mașina km/h în trafic, nu pot spune multe, doar că am văzut mulți șoferi surprinși de reprizele lui Master, și nu am remarcat să încurc pe nimeni.
Pus cele 1.000 kg în spate și la drum. Prima surpriză majoră, și aici citiți cu majuscule, a venit de la faptul că reprizele mașinii erau aproape similare, nicio clipă nu am sesizat vreun efort din partea motorului. Iarăși, propulsorul este incomparabil mai silențios și mai rafinat decât cel de pe versiunea anterioară de aceeași cilindree. Sistemul de frânare primește și el o notă mare, extrem de mici diferențele în cazul decelerărilor normale în traficul normal, nu am încercat o frânare de urgență cu 1 tonă în spate.
Cu tot pragmatismul, noul Master este în acest moment unul dintre cele mai bune vehicule comerciale ușoare testate. Ce mi-aș dori… faruri LED și poate o tabletă centrală cu diagonală mai mare și o rezoluție mai bună a display-ului. Dar de muncit, muncește cu mare spor.
Fişă tehnică – Renault Master 2.3 dCi 180 CP L3H2
Motor –twin-turbo, diesel, L4, 2.298 cmc, 180 CP@3.500 rpm, 400 Nm@1.500 rpm / Transmisie – cutie manuală cu 6 trepte, tracţiune față / Performanţe – 163 km/h v. max, 0-100 km/h nc / Volum cargo L3H2 – – 13 mc / Rezervor – 51 litri/ Dimensiuni – L/l/h (mm) 6.225/2.470(cu oglizi)/2.549, garda la sol (mm) – 172 / Consum mediu declarat – 8,9 l/100 km / Preţ model (euro cu TVA) – de la 26.050