Test Drive Opel Mokka-e

Opel Mokka-e
Astăzi vă dăm întâlnire cu Opel Mokka atât online cât și în print, în paginile Weekend Adevărul. Pe hârtie puteți citi impresiile despre versiunea GS Line cu propulsor 1.2 Turbo, iar aici vrem să vorbim despre versiunea electrică Opel Mokka-e.

Îl consider primul nou model Opel lansat după ce constructorul german a devenit parte a grupului PSA, iar mai nou a gigantului Stellantis. Modelul este construit pe platforma CMP(Common Modular Platform) EMP1 – baza pentru modelele subcompacte și compacte ale grupului olandez. O platformă care a fost dezvoltată și cu gândul la electrificare, prin urmare reprezintă ADN-ul pentru: noul Citroen C4, DS3 Crossback, Peugeot 208 și e-208, Peugeot 2008 și e-2008, Opel Corsa și Corsa-e și evident Opel Mokka și Mokka-e.

Mokka este primul model Opel care a afișează noile elementele estetice care vor defini imaginea constructorului german. Vorbesc despre Opel Vizor – să-i spunem noua față a modelelor Opel, una inspirată de partea frontală a legendarului Opel Manta, dar care a evoluat pentru a permite integrarea tuturor senzorilor care vor permite în viitor introducerea la bordul modelelor Opel de funcții tot mai avansate pentru condusul autonom.  Și pentru a nu avea o parte frontală neorganizată, s-a născut Opel Design Compass, un concept estetic care își care ca element central noua siglă Opel Blitz.

  • Opel Mokka-e
  • Opel Mokka-e
  • Opel Mokka-e
  • Opel Mokka-e
  • Opel Mokka-e
  • Opel Mokka-e
  • Opel Mokka-e
  • Opel Mokka-e
  • Opel Mokka-e
  • Opel Mokka-e

Dincolo de toate aceste concepte teoretice despre estică, avem o mașină simpatică, cu o parte frontală care are un coctail interesant de agresivitate și parfum de concept car, de viitor… dar care în viața reală are și mici limitări. Primul contact cu Opel Mokka-e s-a realizat pe o ninsoare aprigă, fapt ce ne-a permis să remarcăm un detaliu interesant, partea frontală se încarcă repede cu zăpadă. Lipsa propulsorului termic se simte, nu mai există o sursă de căldură, iar zăpada se tot acumulează. Un detaliu care vă poate califica pentru un avertisment/ amendă… pe drumurile publice. Iar în cazul rulării noapte în condiții de ninsoare… periodic va trebui să opriți pentru a curăța farurile.Opel Mokka-e

Deși poate fi confundat cu un model de clasă compactă, Mokka rămâne un crossover, SUV după unii, de segment B, prin urmare spațiul interior este și el în limitele clasei. Spațiul interior destinat pasagerilor este identic, indiferent de motorizare, doar portbagajul este mai mic cu 40 litri în cazul versiunii electrice.

Locurile față sunt corecte din punct de vedere al spațiului oferit, cele din spate oferă un spațiu limitat la nivelul picioarelor, în rest nu am acuzat alte limitări ”spațiale”. Poate un discret parfum de intimitate excesivă cauzat de linia înaltă a geamurilor laterale și zonă vitrată limitată. În echiparea Ultimate – vârful de gamă, mașina are suficient șarm, chiar dacă pe alocuri te mai intersectezi în zonele superioare ale planșei cu plastice tari. Două display-uri compun portalul spre informațiile oferite de mașină, modul de navigare prin meniuri și structurarea acestora deja amintesc puternic de grupul PSA.

  • Opel Mokka-e
  • Opel Mokka-e
  • Opel Mokka-e
  • Opel Mokka-e
  • Opel Mokka-e
  • Opel Mokka-e
  • Opel Mokka-e

Lăudat fie germanul care a decis păstrarea unui panou de control pentru sistemul de climatizare, aduce un plus mare de ergonomie, în special în sezonul rece când ești nevoit să interacționezi des cu gradele și curenții de aer. De reținut faptul că modul ECO de rulare anesteziază puternic sistemul de climatizare, prin urmare, în sezonul rece trebuie să rulați în modul Normal sau Sport pentru a putea încălzi habitaclul. Am găsit ușor cam joasă și cam în spate, amplasarea pe tunelul median a comenzilor pentru transmisie.

La volanul versiunii Mokka-e

Opel Mokka-e are o baterie cu o capacitate brută de 50 kWh, din care utili sunt 46 kWh. Puntea față este animată de un propulsor electric de 100 kW/ 136 CP și 260 Nm. Din fișa tehnică mai menționăm faptul că ar avea o autonomie de 324 km conform ciclului de testare WLTP, că la o stație de 100 kW, bateria se încarcă de la 0 la 80% în 30 minute. Mașina poate fi încărcată la stații DC de până la 100 kWh, iar de la stații AC trage maxim 11 kWh. Cum stau lucruri în viața reală…

  • Opel Mokka-e
  • Opel Mokka-e
  • Opel Mokka-e

La plecarea în test, bateria era încărcată, iar autonomia afișată era de aproximativ 306 km. Eram destul de optimist, pentru că traseul planificat avea puțin peste 200 km. Totuși, preventiv, am selectat modul ECO de rulare, pentru că urma să atac centura Bucureștiului, și pe o ninsoare aprigă nu aveam niciun vis de a depăși vreun record de viteză. Destul de repede am remarcat faptul că în  modul ECO, sistemul de climatizare nu livrează căldură, iar la temperaturi apropiate de 0 grade… simțeam nevoia unui interior ceva mai amabil. Am selectat modul Normal, după vreo 5-6 km rulați în aproximativ 30 minute… și am beneficiat instantaneu de căldură. Legat de autonomia afișată, optimismul s-a păstrat până am intrat pe DN1, după vreo 25-30 km rulați, deja autonomia coborâse sub 200 km. Da, frigul și sistemul de climatizare sunt un dușman aprig pentru Mokka-e. Opel Mokka-e

Chiar dacă am rulat atent, cu un stil de conducere normal… consumul mediu a fost undeva spre 25 kWh, ceea ce confirmă o autonomie reală de sub 200 km în condiții destul de vitrege. Cum traseul de test a fost compus în mare parte din urcare, mai adăugăm o circumstanță atenuantă în tolba lui Mokka-e pentru a justifica acest consum. Ne-am intersectat pe traseu cu o stație de încărcare de 50 kWh, iar preț de o cafea, bateria a înmagazinat cam 30% din capacitate, suficient cât să ne ducă la destinație. În apărarea lui Mokka-e, aș mai menționa faptul că a doua zi, pe un traseu preponderent în coborâre, fără ninsoare și cu niște temperaturi mai amabile, au parcurs traseul de retur care avea cam 180 km fără nicio problemă, nu au mai pândit stații de încărcare.

Mokka-e a câștigat 300 kg comparativ cu versiunea cu propulsor termic de 1.2 litri. Din perspectiva reprizelor, lucrurile sunt similare, Mokka-e ajunge la 100 km/h în 9 secunde, iar versiune termică de 130 CP în 9,2 secunde. În schimb viteza maximă este de doar 150 km/h în cazul versiunii electrice. Chiar dacă vorbim de un plus de 300 kg, acestea nu influențează ținuta de drum pentru că sunt poziționate în podea și îmbracă forma bateriei.

O direcție plăcută din punct de vedere al gradului de asistare, în schimb ai nevoie de o mică perioadă de acomodare cu demultiplicarea ei, pe anumite viraje am fost nevoit să mai închid trasa, mașina înscriindu-se pe o trasă ușor mai largă decât am anticipat inițial. Sistemului de frânare nu am ce să-i reproșez. Un plus și pentru ținută de drum. Provocarea majoră în acest segment, al crossover-erelor/ SUV-urilor de clasă mică reprezintă calibrarea suspensie – avem un model cu o gardă la sol ceva mai mare, un centru de greutate poziționat mai sus, ceea ce implică un control mai atent al maselor, lucru posibil cu ajutorul unei suspensii mai ferme. Suspensia reușește un control bun al ruliului și tangajului fără a migra excesiv spre o suspensie rigidă, este o setare care oferă confort la drum lung.Opel Mokka-e

Prima impresie? Opel Mokka-e are de partea sa designul, chiar dacă anumite detalii nu se dovedesc atât de practice uneori, vezi partea frontală care acumulează ușor zăpadă. În condiții de iarnă… trebuie să-ți ajustezi așteptările de la mașină. Aștept o întâlnire cu modelul la temperaturi de 18-20 grade pentru a vedea cât de eficient este sistemul de propulsie din perspectiva consumului. Versiunile cu motorizări termice au prețuri corecte pentru acest segment. Versiunea testată, în echiparea Ultimate, avea un preț de 40.067 euro. După ce se scad ajutoarele de stat pentru achiziționare, clientul va decide dacă este mult sau puțin pentru un crossover/ SUV electric sub-compact.

Fișă tehnică – Opel Mokka-e Ultimate

Motor – electric, 100 kW – 136 CP, 260 Nm / Transmisie –automată,  1 treaptă, tracțiune față / Performanțe – 150 km/h v. max, 0-100 km/h în 9 secunde / Portbagaj – 310/1.060 litri / Baterie – 46 kWh utili/ Dimensiuni – L/l/h (mm) 4.151/1.791/1.534, ampatament (mm) – 2.561 / Consum mediu declarat – 17,4 l/100 km / Preț de bază (euro cu TVA) – de la 33.835 pentru versiunea electrică

Imortalizat de Ciprian Mihai

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »

Britanicii Scuderiei: Hamilton a intrat în rândul unor legende precum Mansell sau Surtees

Suntem abia în luna februarie, sezonul de Formula 1 nici nu a început, dar vestea care a apărut recent cu privire la trecerea lui Lewis Hamilton de la Mercedes-AMG la Ferrari este, cel mai probabil, știrea anului în Marele Circ. Practic, ani de zile de zvonuri și discuții pe la colțuri capătă, în sfârșit, formă și sens în urma unui transfer care nu părea fezabil cu doar câteva zile înainte.

Citește articol »

Daytona 24H 2024: La sfatul bătrânilor, cu Risi și Penske

Ferrari și Porsche sunt marii câștigători ai ediției cu numărul 62 a cursei de 24 de ore de la Daytona, cea mai lungă întrecere profesionistă din Statele Unite. Dacă n-am cunoaște anul, am putea spune că vorbim de epoca romantică și mult mai naivă a motorsportului, crez reconfirmat și în clipa în care citim numele echipelor ce s-au impus în clasamentul general, respectiv la categoria GTD-Pro: Porsche-Penske Motorsport și Risi Competizione. Tocmai de aceea, atunci când multe publicații ies cu titlul „Victorie istorică…”, se pot extrage două înțelesuri.

Citește articol »

Formula 1 are o echipă cu nume nou care aduce aminte de fantomele trecutului

Formula 1 este competiția în care mixul complet dintre tehnologie, bugete gigant, inteligență, găselnițe noi și talent ar trebui să producă un spectacol de invidiat pe circuite. Vorbim, în fond, despre „Regina sporturilor cu motor”. Pentru 2024, însă, n-avem parte nici de noutăți, nici bugetele nu mai sunt (așa) de mari, iar singurele găselnițe apare atunci când citim lista cu numele echipelor, căci la nivelul talentelor nu găsim vreo schimbare – pentru prima dată în istoria competiției.

Citește articol »

Porsche-le „detestat în Belcar” și identitatea sa înșelătoare

Mulți fani belgieni spun că sezonul 1999 al Belcar, seria de anduranță pentru turisme și GT-uri a micuțului stat înghesuit de superputerile Europei, a reprezentat un punct de apogeu care nu a mai fost atins ulterior. În vârful acelui pluton din care n-au lipsit modele Viper, Lamborghini sau Marcos s-a aflat, însă, o mașină ce sfida regulamentul cu zâmbetul pe buze.

Citește articol »

Mingea e rotundă, dar la fel e și roata

O echipă de fotbal din Premier League ce sponsorizează o formație de curse? Poate părea ciudat, dar un mic constructor britanic a reușit să construiască acest pod între sportul rege și sporturile cu motor, pentru care ai nevoie de două „mingi”, nu doar una. Totul s-a întâmplat la mijlocul aniilor ’90, cu mult înainte de crearea campionatului Superleague Formula, într-o perioadă tumultuoasă în lumea curselor de GT-uri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.