Test Drive Opel Insignia Grand Sport Dynamic 2.0 CDTi 4×4

O berlină de clasă mare, tehnologie, diesel, tracțiune integrală... altceva? Să fie zăpadă, și o rezervare confirmată în perioada sărbătorilor la munte.

Versiunea testată, un Opel Insignia 2.0 CDTI 170CP Dynamic AWD… probabil se califică pentru o configurație ideală din perspectiva unui potențial client de astfel de model. Am stabilit că avem o mașină frumoasă încă de la primul contact. Dacă inițial am acuzat modelul de o oarecare lipsă de originalitate la designul părții față, după ce am văzut noua generație Mercedes-Benz CLS… retragem cele spuse.

Interiorul este alt punct forte al berlinei germane. Mărirea ampatamentului cu 92 mm și a ecartamentului cu 11 mm a condus la oferirea unui interior vast. Poziția la volan este mai joasă, mai sportivă, iar scaunele vin cu certificare AGR – Campanie pentru un spate sănătos.

Planșa de bord este curată, minimalistă, noua generație Opel Insignia scapă de invazia de butoane și câștigă multe spații de depozitare, în special pe tunelul median. Din punct de vedere ergonomic lucrurile stau foarte bine.

După o minimă perioadă de acomodare cu navigarea prin meniul de bord, cel al sistemului infotainment care dispune și de funcții mirroring pentru telefoanele cu iOS sau Android, și comenzile amplasate pe volan… vei fi nativ la volanul noii generații.

Am apreciat head-up display-ul relativ generos, cu proiecție pe parbriz. Un plus pentru faptul că informațiile afișate pot fi văzute chiar dacă la volan porți o pereche de ochelari de soare cu polarizare.

Spațiul oferit pentru locurile spate este aproape regal. Cu scaunul față reglat pentru o poziție corectă la volan, am aproape 1,90 metri înălțime, pe bancheta spate aproape nu am atins scaunul față cu genunchii. Aș putea spune că spațiul în spate se apropie de cel oferit de o Skoda Superb.

Propulsorul dezvoltă 170 CP la 4.000 rpm și un cuplu motor de 400 Nm între 1.750-2.500 rpm. Pentru un model de 1.582 kg vorbim despre performanțe corecte, se ajunge la 100 km/h în 8,7 secunde și o viteză maximă de 226 km/h. Constructorul declară 6,7 litri urban, noi am obținut 8,7 litri.

Cei drept, traficul bucureștean nu este locul ideal unde să testezi acest lucru dacă vrei să te apropii de datele de fabrică, totuși face parte din realitatea noastră. Cutia manuală ci 6 trepte a câștigat mult la capitolul timonerie comparativ cu ce se oferea în trecut. Sistemul 4×4 de pe Opel Insignia este unul cu vectorizare a cuplului motor, adică distribuția cuplului este coordonată cu unghiul de rotire al volanului.

Sistemul este asemănător cu cel de pe Focus RS, și poate crește valoarea cuplului trimis spre roata exterioară spate pe viraje pentru creșterea agilității. Pe puntea spate ave două ambreiaje care au grijă de distribuția puterii spre roți.

Fiind un sistem controlat de electronică, vei resimți niște mici goluri de putere în primele trepte dacă pleci în forță, nu vei regăsi acel șut pe care-l resimți la un sistem mecanic la o astfel de abordare.

Plusul de vivacitate se simte la o abordare sportivă, mașina este mai riguroasă atât pe înscrierea în viraje cât și pe menținerea trasei pe virajele și pe ieșire. Iar schimbările de direcție sunt mult mai dezinvolte.

Opel Insignia Grand Sport Dynamic 2.0 CDTi 4×4

Motor – turbo diesel, L4, 1.956 cmc, 170 CP@4.000 rpm, 400 Nm@1.750-2.500 rpm., Transmisie – cutie manuală 6 trepte, tracțiune integrală permanentă, Performanțe – 226 km/h v. max, 0-100 km/h în 8,7 sec, Portbagaj – 490 litri, Rezervor – 62 litri, Dimensiuni – L/l/h (mm) 4.897/ 1.863/ 1.455, ampatament – 2.829, Consum mediu declarat – 5,2 litri/ 100 km, Consum mediu în test – 7,6 litri/ 100 km, Preț de bază – 31.000 euro

Imortalizat de Mihai Dăscălescu
Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.