Test Drive Opel Insignia Grand Sport Dynamic 2.0 CDTi 4×4

O berlină de clasă mare, tehnologie, diesel, tracțiune integrală... altceva? Să fie zăpadă, și o rezervare confirmată în perioada sărbătorilor la munte.

Versiunea testată, un Opel Insignia 2.0 CDTI 170CP Dynamic AWD… probabil se califică pentru o configurație ideală din perspectiva unui potențial client de astfel de model. Am stabilit că avem o mașină frumoasă încă de la primul contact. Dacă inițial am acuzat modelul de o oarecare lipsă de originalitate la designul părții față, după ce am văzut noua generație Mercedes-Benz CLS… retragem cele spuse.

Interiorul este alt punct forte al berlinei germane. Mărirea ampatamentului cu 92 mm și a ecartamentului cu 11 mm a condus la oferirea unui interior vast. Poziția la volan este mai joasă, mai sportivă, iar scaunele vin cu certificare AGR – Campanie pentru un spate sănătos.

Planșa de bord este curată, minimalistă, noua generație Opel Insignia scapă de invazia de butoane și câștigă multe spații de depozitare, în special pe tunelul median. Din punct de vedere ergonomic lucrurile stau foarte bine.

După o minimă perioadă de acomodare cu navigarea prin meniul de bord, cel al sistemului infotainment care dispune și de funcții mirroring pentru telefoanele cu iOS sau Android, și comenzile amplasate pe volan… vei fi nativ la volanul noii generații.

Am apreciat head-up display-ul relativ generos, cu proiecție pe parbriz. Un plus pentru faptul că informațiile afișate pot fi văzute chiar dacă la volan porți o pereche de ochelari de soare cu polarizare.

Spațiul oferit pentru locurile spate este aproape regal. Cu scaunul față reglat pentru o poziție corectă la volan, am aproape 1,90 metri înălțime, pe bancheta spate aproape nu am atins scaunul față cu genunchii. Aș putea spune că spațiul în spate se apropie de cel oferit de o Skoda Superb.

Propulsorul dezvoltă 170 CP la 4.000 rpm și un cuplu motor de 400 Nm între 1.750-2.500 rpm. Pentru un model de 1.582 kg vorbim despre performanțe corecte, se ajunge la 100 km/h în 8,7 secunde și o viteză maximă de 226 km/h. Constructorul declară 6,7 litri urban, noi am obținut 8,7 litri.

Cei drept, traficul bucureștean nu este locul ideal unde să testezi acest lucru dacă vrei să te apropii de datele de fabrică, totuși face parte din realitatea noastră. Cutia manuală ci 6 trepte a câștigat mult la capitolul timonerie comparativ cu ce se oferea în trecut. Sistemul 4×4 de pe Opel Insignia este unul cu vectorizare a cuplului motor, adică distribuția cuplului este coordonată cu unghiul de rotire al volanului.

Sistemul este asemănător cu cel de pe Focus RS, și poate crește valoarea cuplului trimis spre roata exterioară spate pe viraje pentru creșterea agilității. Pe puntea spate ave două ambreiaje care au grijă de distribuția puterii spre roți.

Fiind un sistem controlat de electronică, vei resimți niște mici goluri de putere în primele trepte dacă pleci în forță, nu vei regăsi acel șut pe care-l resimți la un sistem mecanic la o astfel de abordare.

Plusul de vivacitate se simte la o abordare sportivă, mașina este mai riguroasă atât pe înscrierea în viraje cât și pe menținerea trasei pe virajele și pe ieșire. Iar schimbările de direcție sunt mult mai dezinvolte.

Opel Insignia Grand Sport Dynamic 2.0 CDTi 4×4

Motor – turbo diesel, L4, 1.956 cmc, 170 CP@4.000 rpm, 400 Nm@1.750-2.500 rpm., Transmisie – cutie manuală 6 trepte, tracțiune integrală permanentă, Performanțe – 226 km/h v. max, 0-100 km/h în 8,7 sec, Portbagaj – 490 litri, Rezervor – 62 litri, Dimensiuni – L/l/h (mm) 4.897/ 1.863/ 1.455, ampatament – 2.829, Consum mediu declarat – 5,2 litri/ 100 km, Consum mediu în test – 7,6 litri/ 100 km, Preț de bază – 31.000 euro

Imortalizat de Mihai Dăscălescu
Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.