Versiunea testată, un Opel Insignia 2.0 CDTI 170CP Dynamic AWD… probabil se califică pentru o configurație ideală din perspectiva unui potențial client de astfel de model. Am stabilit că avem o mașină frumoasă încă de la primul contact. Dacă inițial am acuzat modelul de o oarecare lipsă de originalitate la designul părții față, după ce am văzut noua generație Mercedes-Benz CLS… retragem cele spuse.
Interiorul este alt punct forte al berlinei germane. Mărirea ampatamentului cu 92 mm și a ecartamentului cu 11 mm a condus la oferirea unui interior vast. Poziția la volan este mai joasă, mai sportivă, iar scaunele vin cu certificare AGR – Campanie pentru un spate sănătos.
Planșa de bord este curată, minimalistă, noua generație Opel Insignia scapă de invazia de butoane și câștigă multe spații de depozitare, în special pe tunelul median. Din punct de vedere ergonomic lucrurile stau foarte bine.
După o minimă perioadă de acomodare cu navigarea prin meniul de bord, cel al sistemului infotainment care dispune și de funcții mirroring pentru telefoanele cu iOS sau Android, și comenzile amplasate pe volan… vei fi nativ la volanul noii generații.
Am apreciat head-up display-ul relativ generos, cu proiecție pe parbriz. Un plus pentru faptul că informațiile afișate pot fi văzute chiar dacă la volan porți o pereche de ochelari de soare cu polarizare.
Spațiul oferit pentru locurile spate este aproape regal. Cu scaunul față reglat pentru o poziție corectă la volan, am aproape 1,90 metri înălțime, pe bancheta spate aproape nu am atins scaunul față cu genunchii. Aș putea spune că spațiul în spate se apropie de cel oferit de o Skoda Superb.
Propulsorul dezvoltă 170 CP la 4.000 rpm și un cuplu motor de 400 Nm între 1.750-2.500 rpm. Pentru un model de 1.582 kg vorbim despre performanțe corecte, se ajunge la 100 km/h în 8,7 secunde și o viteză maximă de 226 km/h. Constructorul declară 6,7 litri urban, noi am obținut 8,7 litri.
Cei drept, traficul bucureștean nu este locul ideal unde să testezi acest lucru dacă vrei să te apropii de datele de fabrică, totuși face parte din realitatea noastră. Cutia manuală ci 6 trepte a câștigat mult la capitolul timonerie comparativ cu ce se oferea în trecut. Sistemul 4×4 de pe Opel Insignia este unul cu vectorizare a cuplului motor, adică distribuția cuplului este coordonată cu unghiul de rotire al volanului.
Sistemul este asemănător cu cel de pe Focus RS, și poate crește valoarea cuplului trimis spre roata exterioară spate pe viraje pentru creșterea agilității. Pe puntea spate ave două ambreiaje care au grijă de distribuția puterii spre roți.
Fiind un sistem controlat de electronică, vei resimți niște mici goluri de putere în primele trepte dacă pleci în forță, nu vei regăsi acel șut pe care-l resimți la un sistem mecanic la o astfel de abordare.
Plusul de vivacitate se simte la o abordare sportivă, mașina este mai riguroasă atât pe înscrierea în viraje cât și pe menținerea trasei pe virajele și pe ieșire. Iar schimbările de direcție sunt mult mai dezinvolte.
Opel Insignia Grand Sport Dynamic 2.0 CDTi 4×4
Motor – turbo diesel, L4, 1.956 cmc, 170 CP@4.000 rpm, 400 Nm@1.750-2.500 rpm., Transmisie – cutie manuală 6 trepte, tracțiune integrală permanentă, Performanțe – 226 km/h v. max, 0-100 km/h în 8,7 sec, Portbagaj – 490 litri, Rezervor – 62 litri, Dimensiuni – L/l/h (mm) 4.897/ 1.863/ 1.455, ampatament – 2.829, Consum mediu declarat – 5,2 litri/ 100 km, Consum mediu în test – 7,6 litri/ 100 km, Preț de bază – 31.000 euro