Test Drive Opel Insignia Grand Sport Dynamic 2.0 CDTi 4×4

O berlină de clasă mare, tehnologie, diesel, tracțiune integrală... altceva? Să fie zăpadă, și o rezervare confirmată în perioada sărbătorilor la munte.

Versiunea testată, un Opel Insignia 2.0 CDTI 170CP Dynamic AWD… probabil se califică pentru o configurație ideală din perspectiva unui potențial client de astfel de model. Am stabilit că avem o mașină frumoasă încă de la primul contact. Dacă inițial am acuzat modelul de o oarecare lipsă de originalitate la designul părții față, după ce am văzut noua generație Mercedes-Benz CLS… retragem cele spuse.

Interiorul este alt punct forte al berlinei germane. Mărirea ampatamentului cu 92 mm și a ecartamentului cu 11 mm a condus la oferirea unui interior vast. Poziția la volan este mai joasă, mai sportivă, iar scaunele vin cu certificare AGR – Campanie pentru un spate sănătos.

Planșa de bord este curată, minimalistă, noua generație Opel Insignia scapă de invazia de butoane și câștigă multe spații de depozitare, în special pe tunelul median. Din punct de vedere ergonomic lucrurile stau foarte bine.

După o minimă perioadă de acomodare cu navigarea prin meniul de bord, cel al sistemului infotainment care dispune și de funcții mirroring pentru telefoanele cu iOS sau Android, și comenzile amplasate pe volan… vei fi nativ la volanul noii generații.

Am apreciat head-up display-ul relativ generos, cu proiecție pe parbriz. Un plus pentru faptul că informațiile afișate pot fi văzute chiar dacă la volan porți o pereche de ochelari de soare cu polarizare.

Spațiul oferit pentru locurile spate este aproape regal. Cu scaunul față reglat pentru o poziție corectă la volan, am aproape 1,90 metri înălțime, pe bancheta spate aproape nu am atins scaunul față cu genunchii. Aș putea spune că spațiul în spate se apropie de cel oferit de o Skoda Superb.

Propulsorul dezvoltă 170 CP la 4.000 rpm și un cuplu motor de 400 Nm între 1.750-2.500 rpm. Pentru un model de 1.582 kg vorbim despre performanțe corecte, se ajunge la 100 km/h în 8,7 secunde și o viteză maximă de 226 km/h. Constructorul declară 6,7 litri urban, noi am obținut 8,7 litri.

Cei drept, traficul bucureștean nu este locul ideal unde să testezi acest lucru dacă vrei să te apropii de datele de fabrică, totuși face parte din realitatea noastră. Cutia manuală ci 6 trepte a câștigat mult la capitolul timonerie comparativ cu ce se oferea în trecut. Sistemul 4×4 de pe Opel Insignia este unul cu vectorizare a cuplului motor, adică distribuția cuplului este coordonată cu unghiul de rotire al volanului.

Sistemul este asemănător cu cel de pe Focus RS, și poate crește valoarea cuplului trimis spre roata exterioară spate pe viraje pentru creșterea agilității. Pe puntea spate ave două ambreiaje care au grijă de distribuția puterii spre roți.

Fiind un sistem controlat de electronică, vei resimți niște mici goluri de putere în primele trepte dacă pleci în forță, nu vei regăsi acel șut pe care-l resimți la un sistem mecanic la o astfel de abordare.

Plusul de vivacitate se simte la o abordare sportivă, mașina este mai riguroasă atât pe înscrierea în viraje cât și pe menținerea trasei pe virajele și pe ieșire. Iar schimbările de direcție sunt mult mai dezinvolte.

Opel Insignia Grand Sport Dynamic 2.0 CDTi 4×4

Motor – turbo diesel, L4, 1.956 cmc, 170 CP@4.000 rpm, 400 Nm@1.750-2.500 rpm., Transmisie – cutie manuală 6 trepte, tracțiune integrală permanentă, Performanțe – 226 km/h v. max, 0-100 km/h în 8,7 sec, Portbagaj – 490 litri, Rezervor – 62 litri, Dimensiuni – L/l/h (mm) 4.897/ 1.863/ 1.455, ampatament – 2.829, Consum mediu declarat – 5,2 litri/ 100 km, Consum mediu în test – 7,6 litri/ 100 km, Preț de bază – 31.000 euro

Imortalizat de Mihai Dăscălescu
Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »

Britanicii Scuderiei: Hamilton a intrat în rândul unor legende precum Mansell sau Surtees

Suntem abia în luna februarie, sezonul de Formula 1 nici nu a început, dar vestea care a apărut recent cu privire la trecerea lui Lewis Hamilton de la Mercedes-AMG la Ferrari este, cel mai probabil, știrea anului în Marele Circ. Practic, ani de zile de zvonuri și discuții pe la colțuri capătă, în sfârșit, formă și sens în urma unui transfer care nu părea fezabil cu doar câteva zile înainte.

Citește articol »

Daytona 24H 2024: La sfatul bătrânilor, cu Risi și Penske

Ferrari și Porsche sunt marii câștigători ai ediției cu numărul 62 a cursei de 24 de ore de la Daytona, cea mai lungă întrecere profesionistă din Statele Unite. Dacă n-am cunoaște anul, am putea spune că vorbim de epoca romantică și mult mai naivă a motorsportului, crez reconfirmat și în clipa în care citim numele echipelor ce s-au impus în clasamentul general, respectiv la categoria GTD-Pro: Porsche-Penske Motorsport și Risi Competizione. Tocmai de aceea, atunci când multe publicații ies cu titlul „Victorie istorică…”, se pot extrage două înțelesuri.

Citește articol »

Formula 1 are o echipă cu nume nou care aduce aminte de fantomele trecutului

Formula 1 este competiția în care mixul complet dintre tehnologie, bugete gigant, inteligență, găselnițe noi și talent ar trebui să producă un spectacol de invidiat pe circuite. Vorbim, în fond, despre „Regina sporturilor cu motor”. Pentru 2024, însă, n-avem parte nici de noutăți, nici bugetele nu mai sunt (așa) de mari, iar singurele găselnițe apare atunci când citim lista cu numele echipelor, căci la nivelul talentelor nu găsim vreo schimbare – pentru prima dată în istoria competiției.

Citește articol »

Porsche-le „detestat în Belcar” și identitatea sa înșelătoare

Mulți fani belgieni spun că sezonul 1999 al Belcar, seria de anduranță pentru turisme și GT-uri a micuțului stat înghesuit de superputerile Europei, a reprezentat un punct de apogeu care nu a mai fost atins ulterior. În vârful acelui pluton din care n-au lipsit modele Viper, Lamborghini sau Marcos s-a aflat, însă, o mașină ce sfida regulamentul cu zâmbetul pe buze.

Citește articol »

Mingea e rotundă, dar la fel e și roata

O echipă de fotbal din Premier League ce sponsorizează o formație de curse? Poate părea ciudat, dar un mic constructor britanic a reușit să construiască acest pod între sportul rege și sporturile cu motor, pentru care ai nevoie de două „mingi”, nu doar una. Totul s-a întâmplat la mijlocul aniilor ’90, cu mult înainte de crearea campionatului Superleague Formula, într-o perioadă tumultuoasă în lumea curselor de GT-uri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.