Test drive Nissan Qashqai 1.3 mHEV – Revoluționarul

Nissan Qashqai
Qashqai, Nissan Qashqai… 14 ani mai târziu și la peste 5 milioane de clienți înrolați în club la nivel mondial.

Qashqai este unul din fenomenele, în acest caz al industriei auto, care răsare în curtea unei mărci o dată la o generație… sau poate chiar două. Magnific este faptul că acest bulgare de jăratic care a născut revoluția actuală a suv-urilor/ crossovere-lor a mizat din start pe normalitate, pe firesc, pe “common people” dacă pot spune așa. Poate, pe undeva, forțând destul de mult unele analogii, Nissan Qashqai a fost un Beetle, un 2CV, un Renault 4L.

Da, nu a avut acel argument al accesibilității financiare, dar a avut de partea să firescul vieții de zi cu zi, a avut ceea ce multor departamente de markenting, înrolate pentru a inventa povești și stiluri de viață, le lipsește… conexiunea cu viață normală, cea în care un automobil cu parfum de suv, nu este un vehicul recreațional-aspirațional care implică surf sau rafting… este mașină care își caută loc în ambuteiajul unei parcări de supermarket… nu pe vreo plajă virgină. Și, la același preț cu o compactă… îți promitea sincer o experiență banală… nu una virusata de trenduri.

  • Nissan Qashqai
  • Nissan Qashqai
  • Nissan Qashqai
  • Nissan Qashqai
  • Nissan Qashqai
  • Nissan Qashqai
  • Nissan Qashqai

Cum este a treia generație Qashqai?

Surprinzător de fidelă conceptului original. Noul model este construit pe platforma CMF-C a alianței care aduce un plus de 48% la nivelul rigidității structurale. Ca de obicei, o nouă generație Qashqai nu se naște fără a integra cât mai mult din feedback-ul și expectanțele actualilor și potențialilor clienți.

Estetic, noul Qashqai este un cocktail de evoluție și revoluție. Caroseria are un parfum de deja-vu, de familiar, dar și tușe și linii venite din viitor. Nu vei întoarce capul după noul Nissan Qashqai , dar faptul că propune un design elaborat care integrează povestea celor două generații anterioare îți lasă impresia, de la primul contact vizual, de produs peste medie.

  • Nissan Qashqai
  • Nissan Qashqai
  • Nissan Qashqai
  • Nissan Qashqai
  • Nissan Qashqai
  • Nissan Qashqai
  • Nissan Qashqai
  • Nissan Qashqai
  • Nissan Qashqai
  • Nissan Qashqai

Noua platformă, în ciuda creșterii în dimensiuni, aduce o reducere a masei la nivelul caroseriei cu 60 kg. Versiunea de bază a noului Nissan Qashqai propune o punte spate semi-rigidă, o evoluția a celei de pe a doua generație. Este disponibilă doar pentru versiunile cu tracțiune față și roți de 19 inch sau mai mici. La drum, senzația de deja-vu este extrem de puternică, sunt șanse să recunoști că ești într-un Qashqai și cu ochii închiși, doar după modul în care lucrează suspensia spate. Este o idee mai nervoasă în modul în care filtrează denivelările.

Dacă se optează pentru jante de 20 inch, deja Nissan Qashqai vine echipat cu o suspensie spate multilink, lucru valabil și dacă se optează pentru o versiune cu tracțiune integrală. Chiar dacă nu pot spune că sunt un fan al roților uriașe, și deja jante de 20 inch pentru un SUV/ crossover compact deja cred că este prea mult… suspensia spate multilink se comportă senzațional, schimbă radical experiența la volan în viața de zi cu zi. Da, este o opțiune care merită bifată dacă vă interesează noul Qashqai.

Un interior care câștigă mulți litri în volum, spațiu destinat preponderent celor aflați la bord. Mult mai aerisit interiorul atât în față cât și în spate. Loc corect spre generos pe bancheta spate atât la nivelul capului cât și la picioare. Este locul unde se observă cel mai bine creșterea în dimensiuni – +20 mm la nivelul ampatamentului, +35 mm lungime, +32 mm lățime. Un salt semnificativ atât la capitolul materiale cât și la finisare și asamblare conduc la un plus la capitolul calitate percepută.

O planșă de bord simplă, aerisită, cu un tablou de bord sub forma unui display cu diagonala de 12.3 inch. Sistemul multimedia dispune de un display de 9 inch, sistem care permite via serviciul NissanConnect conectarea cu mașina și controlul anumitor funcții via o aplicație instalată pe un smartphone. Singurul reproș la interior vine din faptul că volanul, coloana de direcție nu este perfect aliniată cu scaunul șoferului. Față de centrul scaunului, coloana de direcție este 1-2 cm spre stânga.

Un detaliu care totuși se evaporă după 10-15 minute la volan. Nissan Qashqai mai plusează cu un head-up display de mari dimensiuni, unul cu afișaj color care grupează de la informații privind viteza de rulare și limitările pe segmentul pe care se rulează până la indicațiile sistemului de navigație.

Versiunea de bază este echipată cu un sistem mild-hybrid care are în prim plan un propulsor de 1.3 litri turbo care dezvoltă 140 CP și 240 Nm. Puterea ajunge la puntea față via o cutie manuală cu 6 rapoarte. Acest propulsor este disponibil și în versiunea de 158 CP și 260 Nm. În condițiile în care doriți cutie manuală, plusul de 18 CP și 20 Nm poate fi doar un plus la capitolul orgoliu. Consumul mediu înregistrat cu versiunea de 140 CP a fost de 6,9 litri, apropiată de cei 6,2 litri declarați de Nissan.

  • Nissan Qashqai

Marea surpriză a venit din partea cutiei automate Xtronic. Da, este o cutie cu variație continuă – CVT, dar una extrem de rapidă, una care personal am găsit-o mai agreabilă decât o cutie cu dublu ambreiaj. O cutie care a eliminat răspunsul de tip elastic întins, o cutie care are predefinite 7 rapoarte care în cazul selectării manuale bucură prin răspunsul rapid.

Un prim contact cu Nissan Qashqai, un model care nu își propune să te cucerească cu artificii și mult fard, o face cu o atenție acordată unor detalii utile în viața de zi cu zi… spre exemplu portierele spate se deschid la un unghi de apropae 90 de grade, lucru care permite un acces extrem de ușor în și din mașină. Un model pe care-l așteptăm în țară pentru a-l studia mai profund. De admirat maturitatea celor de la Nissan care nu au alterat rețeta.

Fișa tehnică – Nissan Qashqai 1.3 mHEV

Motor – mild-hybrid, benzină, L4, 1.333 cmc, 140 [email protected] rpm, 240 [email protected] rpm + motor electric care are rolul de generator / Transmisie – cutie manuală cu 6 trepte, tracțiune față / Performanțe – 196 km/h v. max, 0-100 km/h în 10,2 secunde / Portbagaj – 504-1.447 litri / Rezervor – 55 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4.425/1.848/1.625, ampatament – 2.665 / Consum mediu declarat – 6,2 l/100 km / Preț de bază – 22.990 euro cu TVA inclus

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

BMW SIM Fan Cup: Delegația României strălucește la Salzburg

Componenții echipei României au reușit prestații remarcabile în Austria, unde s-a desfășurat prima ediție a BMW SIM Fan Cup. Țara noastră a reprezentat cel de-al treilea pol de putere din cele nouă state implicate în concurs, iar Cristian Berindea a urcat pe podiumul marii finale în urma a doi sim raceri deosebit de experimentați în mediul rFactor 2. Finala din Austria a venit ca o încheirere a caravanei europene BMW VIRTUAL vs. REALITY TOUR care a ajuns şi în Bucureşti la început de septembrie.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.