Test Drive Mercedes-Benz Clasa X 250d 4MATIC Power

Sunt rare momentele în care asiști la debutul unei noi clase în gama unui constructor, iar acest lucru este mai rar în zona premium, așadar Mercedes-Benz X Class.

Au trecut ceva ani de la momentul în care Mercedes-Benz anunța Clasa A sau Clasa M… să tot fie vreo 20. Sau cu alte cuvinte, 1997 a fost un an bun, va rămâne 2017 un an la fel de bun în istoria companiei germane.

Mercedes-Benz Clasa X este un model care intră în flota de modele comerciale, alături de Vito, Sprinter, Citan… Ușor ciudată această decizie, la prima vedere, mai ales când ultimii ani ne-au arătat o migrare a pickup-ului din zona utilitară în cea de lifestyle. În altă ordine de idei, nu este un secret faptul că noua Clasă X a avut ca punct de plecare ultima generație Nissan Navara.

Adică avem la bază același șasiu, avem același propulsor diesel de 2.3 litri, același sistem de tracțiune integrală… cu alte cuvinte, senzația de deja-vu de la bordul lui Mercedes-Benz Clasa X este destul de puternică. Nu putem vorbi despre un minus, pentru că Navara, model care a câștigat titlul Pickup of the Year în 2016, este un model extrem de competent.

Mercedes-Benz Clasa X a debutat ca un pickup duble cab, rămâne de văzut dacă în viitor vom vedea și alte versiuni de caroserie. Vorbim despre un duble cab care este oferit doar în versiunea cu punte spate rigidă, arcuri elicoidale și prinde cu cinci brațe a punții de șasiu… adică acea soluție care aduce confortul la rulare oferit de un SUV în zona pickp-urilor.

Noul pickup Mercedes-Benz Clasa X este disponibil în România în trei variante de design și echipare (Pure, Progressive și Power), cu tracțiune pe spate sau integrală (4MATIC). Dacă primele două versiuni de echipare păstrează aerul utilitar al modelului, versiunea Power aduce gradul de finisare și materialele din zona auto.

Mercedes-Benz Clasa X vine cu o izolare fonică superioară, la viteze superioare doar zgomotul aerodinamic fiind cel perceput la interior. Ambianța interioară este cea a unui SUV, singurul minu al cabinei fiind oferta limitată de spații de depozitare, în special în zona consolei centrale șia tunelului median.

Lansarea Mercedes-Benz Clasa X marchează debutul în segmentul de piață al pickup-urilor de dimensiuni medii al sistemelor de control și afișaj disponibile autoturismelor Mercedes-Benz, precum: touchpad-ul multifuncțional, sistemul multimedia COMAND Online, controlul vocal LINGUATRONIC, conectivitatea online prin control vocal sau smartphone, sau sistemele Audio 20 USB sau Audio 20 CD.

Ecranul de la bordul Mercedes-Benz Clasa X, în combinație cu sistemul multimedia COMAND Online, ecranul are diagonala de 8,4 inch, fiind cel mai mare ecran disponibil autovehiculelor din acest segment.

Cu o rezoluție de 960 x 540 pixeli și tehnologia IPS cu contrast ridicat (In-Plane Switching), display-ul are un afișaj strălucitor care mărește semnificativ calitatea imaginii camerei 360 de grade (dotare opțională) și a hărților de navigație.

Din punct de vedere al performanțelor off-road, Mercedes-Benz Clasa X se laudă cu capacitatea de a urca rampe cu un grad de înclinare de 30 de grade. Similar, Clasa X se poate deplasa în plan înclinat la unghiuri de până la 50 de grade și o adâncime maximă de 60 cm la trecere prin vad.

Bena Mercedes-Benz Clasa X are lungimea de 1.587 mm, lăţimea de 1.560 mm şi înălţimea de 474 mm. Capacitatea maximă de încărcare a pickup-ului este de 1.042 kg, iar capacitatea maximă de tractare este de 3.500 kg. În benă poate fi depozitat un europalet.

Fișă tehnică – Mercedes-Benz Clasa X 250d 4MATIC Power

Motor – turbo diesel, L4, 2.299 cmc, 190 CP@3.750 rpm, 450 Nm@1.500-2.500 rpm., Transmisie – cutie automată 7 trepte, tracțiune integrală nepermanentă, Performanțe – 176 km/h v. max, 0-100 km/h în 11,8 secunde, Portbagaj – benă, Rezervor – nc litri, Dimensiuni – L/l/h (mm) 5.340/ 1.920/ 1.819, ampatament – 3.150, Consum mediu declarat – 7,9 litri/ 100 km, Consum mediu în test – 9,8 litri/ 100 km, Preț de bază – 35.528 euro, Preț model testat – 38.956 euro

Imortalizat de Andrei Toboșaru
Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.