Test Drive Mercedes-Benz Clasa X 250d 4MATIC Power

Sunt rare momentele în care asiști la debutul unei noi clase în gama unui constructor, iar acest lucru este mai rar în zona premium, așadar Mercedes-Benz X Class.

Au trecut ceva ani de la momentul în care Mercedes-Benz anunța Clasa A sau Clasa M… să tot fie vreo 20. Sau cu alte cuvinte, 1997 a fost un an bun, va rămâne 2017 un an la fel de bun în istoria companiei germane.

Mercedes-Benz Clasa X este un model care intră în flota de modele comerciale, alături de Vito, Sprinter, Citan… Ușor ciudată această decizie, la prima vedere, mai ales când ultimii ani ne-au arătat o migrare a pickup-ului din zona utilitară în cea de lifestyle. În altă ordine de idei, nu este un secret faptul că noua Clasă X a avut ca punct de plecare ultima generație Nissan Navara.

Adică avem la bază același șasiu, avem același propulsor diesel de 2.3 litri, același sistem de tracțiune integrală… cu alte cuvinte, senzația de deja-vu de la bordul lui Mercedes-Benz Clasa X este destul de puternică. Nu putem vorbi despre un minus, pentru că Navara, model care a câștigat titlul Pickup of the Year în 2016, este un model extrem de competent.

Mercedes-Benz Clasa X a debutat ca un pickup duble cab, rămâne de văzut dacă în viitor vom vedea și alte versiuni de caroserie. Vorbim despre un duble cab care este oferit doar în versiunea cu punte spate rigidă, arcuri elicoidale și prinde cu cinci brațe a punții de șasiu… adică acea soluție care aduce confortul la rulare oferit de un SUV în zona pickp-urilor.

Noul pickup Mercedes-Benz Clasa X este disponibil în România în trei variante de design și echipare (Pure, Progressive și Power), cu tracțiune pe spate sau integrală (4MATIC). Dacă primele două versiuni de echipare păstrează aerul utilitar al modelului, versiunea Power aduce gradul de finisare și materialele din zona auto.

Mercedes-Benz Clasa X vine cu o izolare fonică superioară, la viteze superioare doar zgomotul aerodinamic fiind cel perceput la interior. Ambianța interioară este cea a unui SUV, singurul minu al cabinei fiind oferta limitată de spații de depozitare, în special în zona consolei centrale șia tunelului median.

Lansarea Mercedes-Benz Clasa X marchează debutul în segmentul de piață al pickup-urilor de dimensiuni medii al sistemelor de control și afișaj disponibile autoturismelor Mercedes-Benz, precum: touchpad-ul multifuncțional, sistemul multimedia COMAND Online, controlul vocal LINGUATRONIC, conectivitatea online prin control vocal sau smartphone, sau sistemele Audio 20 USB sau Audio 20 CD.

Ecranul de la bordul Mercedes-Benz Clasa X, în combinație cu sistemul multimedia COMAND Online, ecranul are diagonala de 8,4 inch, fiind cel mai mare ecran disponibil autovehiculelor din acest segment.

Cu o rezoluție de 960 x 540 pixeli și tehnologia IPS cu contrast ridicat (In-Plane Switching), display-ul are un afișaj strălucitor care mărește semnificativ calitatea imaginii camerei 360 de grade (dotare opțională) și a hărților de navigație.

Din punct de vedere al performanțelor off-road, Mercedes-Benz Clasa X se laudă cu capacitatea de a urca rampe cu un grad de înclinare de 30 de grade. Similar, Clasa X se poate deplasa în plan înclinat la unghiuri de până la 50 de grade și o adâncime maximă de 60 cm la trecere prin vad.

Bena Mercedes-Benz Clasa X are lungimea de 1.587 mm, lăţimea de 1.560 mm şi înălţimea de 474 mm. Capacitatea maximă de încărcare a pickup-ului este de 1.042 kg, iar capacitatea maximă de tractare este de 3.500 kg. În benă poate fi depozitat un europalet.

Fișă tehnică – Mercedes-Benz Clasa X 250d 4MATIC Power

Motor – turbo diesel, L4, 2.299 cmc, 190 [email protected] rpm, 450 [email protected] rpm., Transmisie – cutie automată 7 trepte, tracțiune integrală nepermanentă, Performanțe – 176 km/h v. max, 0-100 km/h în 11,8 secunde, Portbagaj – benă, Rezervor – nc litri, Dimensiuni – L/l/h (mm) 5.340/ 1.920/ 1.819, ampatament – 3.150, Consum mediu declarat – 7,9 litri/ 100 km, Consum mediu în test – 9,8 litri/ 100 km, Preț de bază – 35.528 euro, Preț model testat – 38.956 euro

Imortalizat de Andrei Toboșaru
Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Wheekend.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
De același autor

Prim contact cu BMW Seria 4

M-am întâlnit cu noul BMW Seria 4 acum aproape două săptămâni, dar libertatea de a povesti a fost descătușată astăzi. Așadar, despre un surprinzător BMW 430i degustat pe circuitul Motorpark.

Renault Megane eVision

Renault Megane eVision

Un concept care introduce noua platformă CMF-EV a alianței. Primul model care va beneficia de această platformă este Renault Megane eVision, același nume dar o interpretare electrică a compactei franceze.

VIDEO: Premieră – Dacia Spring

Dacia este un fenomen în peisajul auto, unul pe care mai toată lumea este invidioasă, și se pare că va provoca aceeași revoluție și în peisajul vehiculelor electrice cu Spring, Dacia Spring.

TMD Friction – de la Ford Model T la Bugatti Veyron

Probabil unul din ingredientele progresului nostru ca specie, este dorința, nevoia de mai mult. În această epopee de a ne pune semnătura pe tot felul ”Everesturi”, unele reușite au parte de toate reflectoarele, iar altele rămân într-o discreție nemeritată.

Opel Crossland își schimbă garderoba

Opel Crossland își schimbă garderoba, adoptă o parte frontală inspirată de cea a noului Opel Mokka. Va fi disponibil la începutul anului 2021.

BMW 128ti pășește pe tărâmul sfânt al hothatch-urilor

Noul BMW 128ti este mult mai mult decât o nouă variantă de motorizare în cadrul gamei BMW Seria 1. Completează intervalul dintre BMW 120i şi BMW M135i xDrive şi este poziţionat ca un veritabil model sport imediat sub vârful de gamă cu tracţiune integrală.

Test Drive Mercedes-Benz Vito 114 CDI

O ultimă întâlnire cu Mercedes-Benz Vito, dar în special cu propulsorul OM651 de 2.143 cmc, un propulsor care a debutat în 2008.

BMW X2 M Mesh Edition

BMW X2 M Mesh Edition – un plus de personalitate

BMW X2 M Mesh Edition se bazează stilistic pe modelul M Sport X şi oferă BMW X2 o apariţie şi mai exclusivă şi distinctivă. Cea mai evidentă schimbare este grila M tip mesh în negru lucios.

Actualități