Test Drive Mercedes-Benz Clasa X 250d 4MATIC Power

Sunt rare momentele în care asiști la debutul unei noi clase în gama unui constructor, iar acest lucru este mai rar în zona premium, așadar Mercedes-Benz X Class.

Au trecut ceva ani de la momentul în care Mercedes-Benz anunța Clasa A sau Clasa M… să tot fie vreo 20. Sau cu alte cuvinte, 1997 a fost un an bun, va rămâne 2017 un an la fel de bun în istoria companiei germane.

Mercedes-Benz Clasa X este un model care intră în flota de modele comerciale, alături de Vito, Sprinter, Citan… Ușor ciudată această decizie, la prima vedere, mai ales când ultimii ani ne-au arătat o migrare a pickup-ului din zona utilitară în cea de lifestyle. În altă ordine de idei, nu este un secret faptul că noua Clasă X a avut ca punct de plecare ultima generație Nissan Navara.

Adică avem la bază același șasiu, avem același propulsor diesel de 2.3 litri, același sistem de tracțiune integrală… cu alte cuvinte, senzația de deja-vu de la bordul lui Mercedes-Benz Clasa X este destul de puternică. Nu putem vorbi despre un minus, pentru că Navara, model care a câștigat titlul Pickup of the Year în 2016, este un model extrem de competent.

Mercedes-Benz Clasa X a debutat ca un pickup duble cab, rămâne de văzut dacă în viitor vom vedea și alte versiuni de caroserie. Vorbim despre un duble cab care este oferit doar în versiunea cu punte spate rigidă, arcuri elicoidale și prinde cu cinci brațe a punții de șasiu… adică acea soluție care aduce confortul la rulare oferit de un SUV în zona pickp-urilor.

Noul pickup Mercedes-Benz Clasa X este disponibil în România în trei variante de design și echipare (Pure, Progressive și Power), cu tracțiune pe spate sau integrală (4MATIC). Dacă primele două versiuni de echipare păstrează aerul utilitar al modelului, versiunea Power aduce gradul de finisare și materialele din zona auto.

Mercedes-Benz Clasa X vine cu o izolare fonică superioară, la viteze superioare doar zgomotul aerodinamic fiind cel perceput la interior. Ambianța interioară este cea a unui SUV, singurul minu al cabinei fiind oferta limitată de spații de depozitare, în special în zona consolei centrale șia tunelului median.

Lansarea Mercedes-Benz Clasa X marchează debutul în segmentul de piață al pickup-urilor de dimensiuni medii al sistemelor de control și afișaj disponibile autoturismelor Mercedes-Benz, precum: touchpad-ul multifuncțional, sistemul multimedia COMAND Online, controlul vocal LINGUATRONIC, conectivitatea online prin control vocal sau smartphone, sau sistemele Audio 20 USB sau Audio 20 CD.

Ecranul de la bordul Mercedes-Benz Clasa X, în combinație cu sistemul multimedia COMAND Online, ecranul are diagonala de 8,4 inch, fiind cel mai mare ecran disponibil autovehiculelor din acest segment.

Cu o rezoluție de 960 x 540 pixeli și tehnologia IPS cu contrast ridicat (In-Plane Switching), display-ul are un afișaj strălucitor care mărește semnificativ calitatea imaginii camerei 360 de grade (dotare opțională) și a hărților de navigație.

Din punct de vedere al performanțelor off-road, Mercedes-Benz Clasa X se laudă cu capacitatea de a urca rampe cu un grad de înclinare de 30 de grade. Similar, Clasa X se poate deplasa în plan înclinat la unghiuri de până la 50 de grade și o adâncime maximă de 60 cm la trecere prin vad.

Bena Mercedes-Benz Clasa X are lungimea de 1.587 mm, lăţimea de 1.560 mm şi înălţimea de 474 mm. Capacitatea maximă de încărcare a pickup-ului este de 1.042 kg, iar capacitatea maximă de tractare este de 3.500 kg. În benă poate fi depozitat un europalet.

Fișă tehnică – Mercedes-Benz Clasa X 250d 4MATIC Power

Motor – turbo diesel, L4, 2.299 cmc, 190 CP@3.750 rpm, 450 Nm@1.500-2.500 rpm., Transmisie – cutie automată 7 trepte, tracțiune integrală nepermanentă, Performanțe – 176 km/h v. max, 0-100 km/h în 11,8 secunde, Portbagaj – benă, Rezervor – nc litri, Dimensiuni – L/l/h (mm) 5.340/ 1.920/ 1.819, ampatament – 3.150, Consum mediu declarat – 7,9 litri/ 100 km, Consum mediu în test – 9,8 litri/ 100 km, Preț de bază – 35.528 euro, Preț model testat – 38.956 euro

Imortalizat de Andrei Toboșaru
Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »

Britanicii Scuderiei: Hamilton a intrat în rândul unor legende precum Mansell sau Surtees

Suntem abia în luna februarie, sezonul de Formula 1 nici nu a început, dar vestea care a apărut recent cu privire la trecerea lui Lewis Hamilton de la Mercedes-AMG la Ferrari este, cel mai probabil, știrea anului în Marele Circ. Practic, ani de zile de zvonuri și discuții pe la colțuri capătă, în sfârșit, formă și sens în urma unui transfer care nu părea fezabil cu doar câteva zile înainte.

Citește articol »

Daytona 24H 2024: La sfatul bătrânilor, cu Risi și Penske

Ferrari și Porsche sunt marii câștigători ai ediției cu numărul 62 a cursei de 24 de ore de la Daytona, cea mai lungă întrecere profesionistă din Statele Unite. Dacă n-am cunoaște anul, am putea spune că vorbim de epoca romantică și mult mai naivă a motorsportului, crez reconfirmat și în clipa în care citim numele echipelor ce s-au impus în clasamentul general, respectiv la categoria GTD-Pro: Porsche-Penske Motorsport și Risi Competizione. Tocmai de aceea, atunci când multe publicații ies cu titlul „Victorie istorică…”, se pot extrage două înțelesuri.

Citește articol »

Formula 1 are o echipă cu nume nou care aduce aminte de fantomele trecutului

Formula 1 este competiția în care mixul complet dintre tehnologie, bugete gigant, inteligență, găselnițe noi și talent ar trebui să producă un spectacol de invidiat pe circuite. Vorbim, în fond, despre „Regina sporturilor cu motor”. Pentru 2024, însă, n-avem parte nici de noutăți, nici bugetele nu mai sunt (așa) de mari, iar singurele găselnițe apare atunci când citim lista cu numele echipelor, căci la nivelul talentelor nu găsim vreo schimbare – pentru prima dată în istoria competiției.

Citește articol »

Porsche-le „detestat în Belcar” și identitatea sa înșelătoare

Mulți fani belgieni spun că sezonul 1999 al Belcar, seria de anduranță pentru turisme și GT-uri a micuțului stat înghesuit de superputerile Europei, a reprezentat un punct de apogeu care nu a mai fost atins ulterior. În vârful acelui pluton din care n-au lipsit modele Viper, Lamborghini sau Marcos s-a aflat, însă, o mașină ce sfida regulamentul cu zâmbetul pe buze.

Citește articol »

Mingea e rotundă, dar la fel e și roata

O echipă de fotbal din Premier League ce sponsorizează o formație de curse? Poate părea ciudat, dar un mic constructor britanic a reușit să construiască acest pod între sportul rege și sporturile cu motor, pentru care ai nevoie de două „mingi”, nu doar una. Totul s-a întâmplat la mijlocul aniilor ’90, cu mult înainte de crearea campionatului Superleague Formula, într-o perioadă tumultuoasă în lumea curselor de GT-uri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.