Test Drive Mercedes-Benz Vito 114 CDI

O ultimă întâlnire cu Mercedes-Benz Vito, dar în special cu propulsorul OM651 de 2.143 cmc, un propulsor care a debutat în 2008.

Mercedes-Benz Vito Tourer 114 CDI poate fi mașina perfectă pentru o familie numeroasă. Estetic, Vito poate fi configurat până la nivelul în care este aproape identic cu un V Class.

Dar și versiunile mai slab echipate, cum este cazul modelului testat, nu pot spune că suferă estetic. În altă ordine de idei, la un astfel de model, esteticul nu a reprezentat o prioritate pentru designeri. Fiind un model comercial ușor, scopul a fost exploatarea la maxim a spațiului sechestrat de caroserie.

Așadar, la partea frontală, diferența majoră este dată de desenul barei față care în versiunile inferioare de echipare nu sunt vopsite, în timp ce versiunile superioare, în special cele Touring, vin cu bara față vopsită în culoarea caroseriei. În spate, am identificat doar desenul grupurilor optice care diferă de cele de la V Class.Mercedes-Benz Vito

La interior sunt, evident, diferențe mai mari. V Class este adoptat de divizia automobile Mercedes-Benz, în timp ce Vito se află în gașca vehicule comerciale. De aici și marile diferențe. Versiunea testată, Un Mercedes-Benz Vito Tourer Select 114 CDI, era configurat în versiunea 7+1 locuri și versiune de caroserie lungă.

  • Mercedes-Benz Vito
  • Mercedes-Benz Vito
  • Mercedes-Benz Vito
  • Mercedes-Benz Vito

Banchetele mediană este de tipul 2+1, locul din partea dreaptă putând fi rabatat pentru acces la locurile spate. Spătarele scaunelor pot fi reglate individual și au integrate centurile de siguranță. Spațiul destinat fiecărui pasager este generos, iar cel pentru picioare poate fi reglat prin culisarea banchetelor.

Spatele scaunelor este îmbrăcat într-o ”platoșă„ de plastic. La prima vedere pare o soluție ieftină, dar în realitate asigură confortul pasagerilor față, nu știi când cel din spate decide să-și sprijine genunchii de spătar și astfel să îl jeneze pe cel din față, apoi spătarul scaunelor poate fi rabatat și transformat într-un măsuță. Pentru locurile spate ne-am fi dorit ceva mai multe locuri de depozitare, și porturi USB pentru încărcarea gadget-urilor.

Podeaua este îmbrăcată într-un covor cauciucat rezistent la uzura și extrem de ușor de curățat.

Postul de conducere oferă o ergonomie excelentă, iar facelift aduce noutăți și la nivelul sistemului infotainment. Probabil consola centrală este minusul acestui model. Altceva? Să vedem cum este la drum.

Probabil un test de adio, nu cu Mercedes-Benz Vito, pentru că în curând ne întâlnim cu e-Vito, ci cu propulsorul OM651. Un patru cilindri în linie de 2.143, aici în versiunea de 136 CP livrați la 3.800 rpm și 330 Nm disponibili între 1.200 și 2.400 rpm. Puterea ajunge la puntea spate via o cutie manuală ECO Gear cu 6 trepte.

Deși par valori ”discrete”, dacă aruncăm o privire pe fișa tehnică și descoperim o masă de 1.960 kg, propulsorul se achită onorabil de sarcină până la viteze de 110 -120 km/h, mai sus deja reprizele sunt ceva mai cuminți. Dar, iarăși, nu vorbim despre un model sport, viteze de 110-120 km/h pe autostradă sunt rezonabile și indicate, mai ales dacă rulați cu mașina plină.Mercedes-Benz Vito

UN șasiu solid, cu un tren de rulare solid, am evadat preț de 2-3 km și pe un drum de piatră cu mici crevase create de ploi, mașina s-a descurcat bine, nu am atins nimic, doar când panta s-a accentuat, puntea spate a avut mici probleme în a pune coerent puterea la sol. Electronica a intervenit puțin pentru a tempera ruperile de aderență. Cilindreea mare și vârsta propulsorului se simt la nivelul consumului.

La drum lung poți obține o valoare de sub 8 litri în medie, iar urban vei fi în jurul a 10-12 litri, depinde de stilul de condus și încărcare. Nu vei avea rafinamentul suspensiei pneumatice de la V Class, dar nu am găsit motive de nemulțumire, în plus, chiar și Vito Tourer are un tren de rulare care nu transmite mult zgomot de lucru în interior.

Noi am bifa pe lista de opționale farurile LED, diferența de iluminare este uriașă. Poate nu am investi nici într-un sistem infotainment mai scump, care să includă și navigație. Un smartphone îți oferă de la navigație la bibliotecă audio.

Fişă tehnică – Mercedes-Benz Vito Tourer Select 114 CDI

Motor –turbo, diesel, L4, 2.143 cmc, 130 CP@3.800 rpm, 330 Nm@ 1.200 – 2.400 rpm / Transmisie – cutie manuală cu 6 trepte, tracţiune spate / Performanţe – nc. / Portbagaj – 720 litri / Rezervor – 57(opționl 70) litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4.895/1.928/1.910, ampatament (mm) – 3.430 / Consum mediu declarat – 6,1 l/100 km / Preţ listă model testat (euro cu TVA) –36.339Mercedes-Benz Vito

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.