Test Drive Mercedes-Benz Vito 114 CDI

O ultimă întâlnire cu Mercedes-Benz Vito, dar în special cu propulsorul OM651 de 2.143 cmc, un propulsor care a debutat în 2008.

Mercedes-Benz Vito Tourer 114 CDI poate fi mașina perfectă pentru o familie numeroasă. Estetic, Vito poate fi configurat până la nivelul în care este aproape identic cu un V Class.

Dar și versiunile mai slab echipate, cum este cazul modelului testat, nu pot spune că suferă estetic. În altă ordine de idei, la un astfel de model, esteticul nu a reprezentat o prioritate pentru designeri. Fiind un model comercial ușor, scopul a fost exploatarea la maxim a spațiului sechestrat de caroserie.

Așadar, la partea frontală, diferența majoră este dată de desenul barei față care în versiunile inferioare de echipare nu sunt vopsite, în timp ce versiunile superioare, în special cele Touring, vin cu bara față vopsită în culoarea caroseriei. În spate, am identificat doar desenul grupurilor optice care diferă de cele de la V Class.Mercedes-Benz Vito

La interior sunt, evident, diferențe mai mari. V Class este adoptat de divizia automobile Mercedes-Benz, în timp ce Vito se află în gașca vehicule comerciale. De aici și marile diferențe. Versiunea testată, Un Mercedes-Benz Vito Tourer Select 114 CDI, era configurat în versiunea 7+1 locuri și versiune de caroserie lungă.

  • Mercedes-Benz Vito
  • Mercedes-Benz Vito
  • Mercedes-Benz Vito
  • Mercedes-Benz Vito

Banchetele mediană este de tipul 2+1, locul din partea dreaptă putând fi rabatat pentru acces la locurile spate. Spătarele scaunelor pot fi reglate individual și au integrate centurile de siguranță. Spațiul destinat fiecărui pasager este generos, iar cel pentru picioare poate fi reglat prin culisarea banchetelor.

Spatele scaunelor este îmbrăcat într-o ”platoșă„ de plastic. La prima vedere pare o soluție ieftină, dar în realitate asigură confortul pasagerilor față, nu știi când cel din spate decide să-și sprijine genunchii de spătar și astfel să îl jeneze pe cel din față, apoi spătarul scaunelor poate fi rabatat și transformat într-un măsuță. Pentru locurile spate ne-am fi dorit ceva mai multe locuri de depozitare, și porturi USB pentru încărcarea gadget-urilor.

Podeaua este îmbrăcată într-un covor cauciucat rezistent la uzura și extrem de ușor de curățat.

Postul de conducere oferă o ergonomie excelentă, iar facelift aduce noutăți și la nivelul sistemului infotainment. Probabil consola centrală este minusul acestui model. Altceva? Să vedem cum este la drum.

Probabil un test de adio, nu cu Mercedes-Benz Vito, pentru că în curând ne întâlnim cu e-Vito, ci cu propulsorul OM651. Un patru cilindri în linie de 2.143, aici în versiunea de 136 CP livrați la 3.800 rpm și 330 Nm disponibili între 1.200 și 2.400 rpm. Puterea ajunge la puntea spate via o cutie manuală ECO Gear cu 6 trepte.

Deși par valori ”discrete”, dacă aruncăm o privire pe fișa tehnică și descoperim o masă de 1.960 kg, propulsorul se achită onorabil de sarcină până la viteze de 110 -120 km/h, mai sus deja reprizele sunt ceva mai cuminți. Dar, iarăși, nu vorbim despre un model sport, viteze de 110-120 km/h pe autostradă sunt rezonabile și indicate, mai ales dacă rulați cu mașina plină.Mercedes-Benz Vito

UN șasiu solid, cu un tren de rulare solid, am evadat preț de 2-3 km și pe un drum de piatră cu mici crevase create de ploi, mașina s-a descurcat bine, nu am atins nimic, doar când panta s-a accentuat, puntea spate a avut mici probleme în a pune coerent puterea la sol. Electronica a intervenit puțin pentru a tempera ruperile de aderență. Cilindreea mare și vârsta propulsorului se simt la nivelul consumului.

La drum lung poți obține o valoare de sub 8 litri în medie, iar urban vei fi în jurul a 10-12 litri, depinde de stilul de condus și încărcare. Nu vei avea rafinamentul suspensiei pneumatice de la V Class, dar nu am găsit motive de nemulțumire, în plus, chiar și Vito Tourer are un tren de rulare care nu transmite mult zgomot de lucru în interior.

Noi am bifa pe lista de opționale farurile LED, diferența de iluminare este uriașă. Poate nu am investi nici într-un sistem infotainment mai scump, care să includă și navigație. Un smartphone îți oferă de la navigație la bibliotecă audio.

Fişă tehnică – Mercedes-Benz Vito Tourer Select 114 CDI

Motor –turbo, diesel, L4, 2.143 cmc, 130 [email protected] rpm, 330 [email protected] 1.200 – 2.400 rpm / Transmisie – cutie manuală cu 6 trepte, tracţiune spate / Performanţe – nc. / Portbagaj – 720 litri / Rezervor – 57(opționl 70) litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4.895/1.928/1.910, ampatament (mm) – 3.430 / Consum mediu declarat – 6,1 l/100 km / Preţ listă model testat (euro cu TVA) –36.339Mercedes-Benz Vito

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Wheekend.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
De același autor
Renault Megane eVision

Renault Megane eVision

Un concept care introduce noua platformă CMF-EV a alianței. Primul model care va beneficia de această platformă este Renault Megane eVision, același nume dar o interpretare electrică a compactei franceze.

VIDEO: Premieră – Dacia Spring

Dacia este un fenomen în peisajul auto, unul pe care mai toată lumea este invidioasă, și se pare că va provoca aceeași revoluție și în peisajul vehiculelor electrice cu Spring, Dacia Spring.

TMD Friction – de la Ford Model T la Bugatti Veyron

Probabil unul din ingredientele progresului nostru ca specie, este dorința, nevoia de mai mult. În această epopee de a ne pune semnătura pe tot felul ”Everesturi”, unele reușite au parte de toate reflectoarele, iar altele rămân într-o discreție nemeritată.

Opel Crossland își schimbă garderoba

Opel Crossland își schimbă garderoba, adoptă o parte frontală inspirată de cea a noului Opel Mokka. Va fi disponibil la începutul anului 2021.

BMW 128ti pășește pe tărâmul sfânt al hothatch-urilor

Noul BMW 128ti este mult mai mult decât o nouă variantă de motorizare în cadrul gamei BMW Seria 1. Completează intervalul dintre BMW 120i şi BMW M135i xDrive şi este poziţionat ca un veritabil model sport imediat sub vârful de gamă cu tracţiune integrală.

BMW X2 M Mesh Edition

BMW X2 M Mesh Edition – un plus de personalitate

BMW X2 M Mesh Edition se bazează stilistic pe modelul M Sport X şi oferă BMW X2 o apariţie şi mai exclusivă şi distinctivă. Cea mai evidentă schimbare este grila M tip mesh în negru lucios.

Noul BMW Seria 4 Cabriolet

Omul gospodar își face iarna car și vara sanie. BMW îți oferă șansa de a fi gospodar cu noul BMW Seria 4 Cabriolet.

Actualități