Test Drive Mercedes-Benz Vito 114 CDI

O ultimă întâlnire cu Mercedes-Benz Vito, dar în special cu propulsorul OM651 de 2.143 cmc, un propulsor care a debutat în 2008.

Mercedes-Benz Vito Tourer 114 CDI poate fi mașina perfectă pentru o familie numeroasă. Estetic, Vito poate fi configurat până la nivelul în care este aproape identic cu un V Class.

Dar și versiunile mai slab echipate, cum este cazul modelului testat, nu pot spune că suferă estetic. În altă ordine de idei, la un astfel de model, esteticul nu a reprezentat o prioritate pentru designeri. Fiind un model comercial ușor, scopul a fost exploatarea la maxim a spațiului sechestrat de caroserie.

Așadar, la partea frontală, diferența majoră este dată de desenul barei față care în versiunile inferioare de echipare nu sunt vopsite, în timp ce versiunile superioare, în special cele Touring, vin cu bara față vopsită în culoarea caroseriei. În spate, am identificat doar desenul grupurilor optice care diferă de cele de la V Class.Mercedes-Benz Vito

La interior sunt, evident, diferențe mai mari. V Class este adoptat de divizia automobile Mercedes-Benz, în timp ce Vito se află în gașca vehicule comerciale. De aici și marile diferențe. Versiunea testată, Un Mercedes-Benz Vito Tourer Select 114 CDI, era configurat în versiunea 7+1 locuri și versiune de caroserie lungă.

  • Mercedes-Benz Vito
  • Mercedes-Benz Vito
  • Mercedes-Benz Vito
  • Mercedes-Benz Vito

Banchetele mediană este de tipul 2+1, locul din partea dreaptă putând fi rabatat pentru acces la locurile spate. Spătarele scaunelor pot fi reglate individual și au integrate centurile de siguranță. Spațiul destinat fiecărui pasager este generos, iar cel pentru picioare poate fi reglat prin culisarea banchetelor.

Spatele scaunelor este îmbrăcat într-o ”platoșă„ de plastic. La prima vedere pare o soluție ieftină, dar în realitate asigură confortul pasagerilor față, nu știi când cel din spate decide să-și sprijine genunchii de spătar și astfel să îl jeneze pe cel din față, apoi spătarul scaunelor poate fi rabatat și transformat într-un măsuță. Pentru locurile spate ne-am fi dorit ceva mai multe locuri de depozitare, și porturi USB pentru încărcarea gadget-urilor.

Podeaua este îmbrăcată într-un covor cauciucat rezistent la uzura și extrem de ușor de curățat.

Postul de conducere oferă o ergonomie excelentă, iar facelift aduce noutăți și la nivelul sistemului infotainment. Probabil consola centrală este minusul acestui model. Altceva? Să vedem cum este la drum.

Probabil un test de adio, nu cu Mercedes-Benz Vito, pentru că în curând ne întâlnim cu e-Vito, ci cu propulsorul OM651. Un patru cilindri în linie de 2.143, aici în versiunea de 136 CP livrați la 3.800 rpm și 330 Nm disponibili între 1.200 și 2.400 rpm. Puterea ajunge la puntea spate via o cutie manuală ECO Gear cu 6 trepte.

Deși par valori ”discrete”, dacă aruncăm o privire pe fișa tehnică și descoperim o masă de 1.960 kg, propulsorul se achită onorabil de sarcină până la viteze de 110 -120 km/h, mai sus deja reprizele sunt ceva mai cuminți. Dar, iarăși, nu vorbim despre un model sport, viteze de 110-120 km/h pe autostradă sunt rezonabile și indicate, mai ales dacă rulați cu mașina plină.Mercedes-Benz Vito

UN șasiu solid, cu un tren de rulare solid, am evadat preț de 2-3 km și pe un drum de piatră cu mici crevase create de ploi, mașina s-a descurcat bine, nu am atins nimic, doar când panta s-a accentuat, puntea spate a avut mici probleme în a pune coerent puterea la sol. Electronica a intervenit puțin pentru a tempera ruperile de aderență. Cilindreea mare și vârsta propulsorului se simt la nivelul consumului.

La drum lung poți obține o valoare de sub 8 litri în medie, iar urban vei fi în jurul a 10-12 litri, depinde de stilul de condus și încărcare. Nu vei avea rafinamentul suspensiei pneumatice de la V Class, dar nu am găsit motive de nemulțumire, în plus, chiar și Vito Tourer are un tren de rulare care nu transmite mult zgomot de lucru în interior.

Noi am bifa pe lista de opționale farurile LED, diferența de iluminare este uriașă. Poate nu am investi nici într-un sistem infotainment mai scump, care să includă și navigație. Un smartphone îți oferă de la navigație la bibliotecă audio.

Fişă tehnică – Mercedes-Benz Vito Tourer Select 114 CDI

Motor –turbo, diesel, L4, 2.143 cmc, 130 CP@3.800 rpm, 330 Nm@ 1.200 – 2.400 rpm / Transmisie – cutie manuală cu 6 trepte, tracţiune spate / Performanţe – nc. / Portbagaj – 720 litri / Rezervor – 57(opționl 70) litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4.895/1.928/1.910, ampatament (mm) – 3.430 / Consum mediu declarat – 6,1 l/100 km / Preţ listă model testat (euro cu TVA) –36.339Mercedes-Benz Vito

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.