Test Drive DS7 Crossback

DS7 Crossback
Să te califici pentru a fi etichetat drept produs de lux... durează. Pot accede francezii în zona de lux cu DS, în particular cu acest DS7, doar afirmând că este un produs de elită? Să vedem...

Din start, francezii ar trebui să aibă rezervată pentru marca DS ceva poțiune magică creată de Getafix, druidul din seria Asterix. O marcă anunțată de francezi prin 2009, dar care a devenit de sine stătătoare, nu un nivel de echipare Citroen, abia în 2015. Iar primul model.. acest DS7 Crossback. Gama de modele include și un DS3, un test cu acest model puteți citi aici, și DS9.

Design

Fiind o marcă nouă, este greu să-i găsești ancore, repere estetice. A te raporta estetic la modelele DS din trecut este eronat și inutil. Dar, spiritul DS trebuie să fie prezent, fiecare model ar trebui să mustească de eleganță avangardistă. Dacă partea frontală are acest factor, restul caroseriei se pierde într-un comun nemeritat la acest DS7 Crossback.

  • DS7 Crossback
  • DS7 Crossback
  • DS7 Crossback
  • DS7 Crossback
  • DS7 Crossback
  • DS7 Crossback
  • DS7 Crossback
  • DS7 Crossback
  • DS7 Crossback
  • DS7 Crossback

Pe undeva, și misiunea designerilor este ușor îngreunată când unele detalii sunt fixe, dictate de platforma pe care este construită mașina. Cel mai exotic detaliu de la exterior sunt farurile, un spectacol atunci când pornești mașina, și… într-un mod ciudat, semnătura luminoasă a luminilor de rulat pe timp de zi amintesc de cele de la Bugatti Chiron. În rest o caroserie pe care, personal, o găsesc că încearcă să evoce designul unui SUV premium german.

Interiorul…

… este un loc special. Bucuros să regăsesc o parte din povestea noului început de drum DS, aici mă refer la detalii care au făcut din interiorul lui Citroen DS5 un loc aparte.

Mă refer la designul volanului, la ”branhiile” care flanchează selectorul cutiei de viteze automate pe tunelul median și care sunt comenzile pentru geamurile laterale, la ceasul – care acum chiar dacă a migrat într-o poziție centrală și poartă semnătura B.R.M. – sub el adăpostește butonul de start/ stop al motorului. DS7 Crossback

Genul acesta de detalii oferă justificare, continuitate, contribuie la construirea unei tradiții care își are rolul ei vital în nașterea unei mărci premium.

Materiale bune, finisare atentă, scaune frumos desenate, o planșă de bord plăcută vizual… un tablou general care justifică ambițiile premium ale noii mărci franceze. Grafica tabloului de bord și a sistemului infotainment este personalizată, nu vei fi deranjat de similitudini cu ceea ce găsești la alte modele din grup.

În schimb, mi-aș dori la cest nivel un răspuns mai ager din partea tabloului de bord, atunci când vreau să schimb tema sau să navighez prin meniu. Ușor lent și îți sechestrează cam mult privirea de la drum până ajungi unde dorești. Un detaliu pe care personal nu-l înțeleg, și este valabil pentru toate modelele grupului… de ce trebuie să apăs atât de lung pe butonul start/stop pentru a lua comanda?

Plăcut impresionat de faptul că display-ul sistemului infotainment, chiar dacă nu afișează pe tot ecranul Apple CarPlay, ceea ce rămâne din display stânga-dreapta include grafică și comenzi pentru alte funcții.

Un sistem audio semnat de Focal care te va bucura în DS7 Crossback. Aici adăugăm și o izolare fonică bună a habitaclului, mă refer atât la zgomotul de lucru al suspensiei cât și la zgomot aerodinamic.

Și la capitolul detalii practice mașina stă bine. Bancheta spate oferă spațiu bun pentru adulți, iar portbagajul pornește de la un volum de 555 litri și poate oferi 1.752 litri prin rabatarea banchetei spate.

Tehnic

Modelul este construit pe platforma EMP2 (Efficient Modular Platform), pe aceeași platformă regăsești și un Citroen C5 Aircross, un Peugeot 3008 sau un Opel Grandland X. Ușor generos în exprimare, pot spune că vorbim în linii mari de aceeași mașină. Pentru un model premium, o mică porție de dramă vine când descoperi că pe aceeași platformă este construit și un Peugeot Partner sau Toyota ProAce. Este ca și cum Mercedes-Benz ar construi GLB sau GLC pe aceeași platformă cu Citan și Renault Kangoo. Aici pierde acest DS7 Crossback puțin din aerul exclusivist pe care trebuie să-l ofere un model premium.

  • DS7 Crossback

Sub capotă avem un propulsor 1.6 supraalimentat care dezvoltă 225 CP la 5.500 rpm și 300 Nm de la 1.900 rpm. Un propulsor delicios, un propulsor de care ne-am îndrăgostit pe 308 GTi, acolo oferind 272 CP, un propulsor care ne-a lăsat aceeași impresie bună și pe 508, și care nu ne-a dezamăgit nici sub capota acestui DS7. Alături de cutia automată cu 8 trepte oferă acel cocktail de rafinament, putere, răspuns prompt, discreție auditivă când se rulează liniștit la drum lung, ton sportiv când se rulează alert.

La volan

Am mai apreciat sistemul de frânare care dă încredere celui de la volan. Ruliul este moderat, nu pot spune că deranjează, în schimb apar ceva probleme la transmiterea puterii la sol. În cazul unor accelerații puternice apare fenomenul de torque steer, dar ruperi de aderență ale punții față am întâlnit și la accelerații medii pe ieșirile din viraje, lucru care a condus la subvirări care ne-au luat prin surprindere. La drum lung am mulțumit francezilor pentru masajul din scaunele față.

DS7 Crossback, nu știu dacă este un model premium 100%. Sunt detalii extrem de agreabile, aici mă refer la interior în totalitatea lui, la ansamblul motor-cutie de viteze… în schimb modelul pierde puțin la rafinamentul ținutei de drum. Și pentru un buchet matur de produs premium, DS, ca marcă, trebuie să fie înnobilat de trecerea timpului… vezi Yves Saint Laurent, Givenchy, Dior, Nina Ricci, Chanel,Lanvin, Louis Vuitton sau Hermès…

Fişă tehnică – DS 7 CROSSBACK GRAND CHIC 1.6 PURETECH 225 S&S EAT8

Motor –turbo, benzină, L4, 1.598 cmc, 226 [email protected] rpm, 300 [email protected] rpm / Transmisie – cutie automată cu 8 trepte, tracţiune faţă / Performanţe – 234 km/h v. max, 0-100 km/h în 8,2  secunde / Portbagaj – 555 litri / Rezervor – 62 litri/ Dimensiuni – L/l/h (mm) 4.570/1.895/1.620, ampatament (mm) – 2.738 / Consum mediu declarat – 6,8 l/100 km / Preţ model testat (euro fără TVA) –42.336

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Wheekend.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
De același autor
Renault Megane eVision

Renault Megane eVision

Un concept care introduce noua platformă CMF-EV a alianței. Primul model care va beneficia de această platformă este Renault Megane eVision, același nume dar o interpretare electrică a compactei franceze.

VIDEO: Premieră – Dacia Spring

Dacia este un fenomen în peisajul auto, unul pe care mai toată lumea este invidioasă, și se pare că va provoca aceeași revoluție și în peisajul vehiculelor electrice cu Spring, Dacia Spring.

TMD Friction – de la Ford Model T la Bugatti Veyron

Probabil unul din ingredientele progresului nostru ca specie, este dorința, nevoia de mai mult. În această epopee de a ne pune semnătura pe tot felul ”Everesturi”, unele reușite au parte de toate reflectoarele, iar altele rămân într-o discreție nemeritată.

Opel Crossland își schimbă garderoba

Opel Crossland își schimbă garderoba, adoptă o parte frontală inspirată de cea a noului Opel Mokka. Va fi disponibil la începutul anului 2021.

BMW 128ti pășește pe tărâmul sfânt al hothatch-urilor

Noul BMW 128ti este mult mai mult decât o nouă variantă de motorizare în cadrul gamei BMW Seria 1. Completează intervalul dintre BMW 120i şi BMW M135i xDrive şi este poziţionat ca un veritabil model sport imediat sub vârful de gamă cu tracţiune integrală.

Test Drive Mercedes-Benz Vito 114 CDI

O ultimă întâlnire cu Mercedes-Benz Vito, dar în special cu propulsorul OM651 de 2.143 cmc, un propulsor care a debutat în 2008.

BMW X2 M Mesh Edition

BMW X2 M Mesh Edition – un plus de personalitate

BMW X2 M Mesh Edition se bazează stilistic pe modelul M Sport X şi oferă BMW X2 o apariţie şi mai exclusivă şi distinctivă. Cea mai evidentă schimbare este grila M tip mesh în negru lucios.

Noul BMW Seria 4 Cabriolet

Omul gospodar își face iarna car și vara sanie. BMW îți oferă șansa de a fi gospodar cu noul BMW Seria 4 Cabriolet.

Actualități