Test Drive DS7 Crossback

DS7 Crossback
Să te califici pentru a fi etichetat drept produs de lux... durează. Pot accede francezii în zona de lux cu DS, în particular cu acest DS7, doar afirmând că este un produs de elită? Să vedem...

Din start, francezii ar trebui să aibă rezervată pentru marca DS ceva poțiune magică creată de Getafix, druidul din seria Asterix. O marcă anunțată de francezi prin 2009, dar care a devenit de sine stătătoare, nu un nivel de echipare Citroen, abia în 2015. Iar primul model.. acest DS7 Crossback. Gama de modele include și un DS3, un test cu acest model puteți citi aici, și DS9.

Design

Fiind o marcă nouă, este greu să-i găsești ancore, repere estetice. A te raporta estetic la modelele DS din trecut este eronat și inutil. Dar, spiritul DS trebuie să fie prezent, fiecare model ar trebui să mustească de eleganță avangardistă. Dacă partea frontală are acest factor, restul caroseriei se pierde într-un comun nemeritat la acest DS7 Crossback.

  • DS7 Crossback
  • DS7 Crossback
  • DS7 Crossback
  • DS7 Crossback
  • DS7 Crossback
  • DS7 Crossback
  • DS7 Crossback
  • DS7 Crossback
  • DS7 Crossback
  • DS7 Crossback

Pe undeva, și misiunea designerilor este ușor îngreunată când unele detalii sunt fixe, dictate de platforma pe care este construită mașina. Cel mai exotic detaliu de la exterior sunt farurile, un spectacol atunci când pornești mașina, și… într-un mod ciudat, semnătura luminoasă a luminilor de rulat pe timp de zi amintesc de cele de la Bugatti Chiron. În rest o caroserie pe care, personal, o găsesc că încearcă să evoce designul unui SUV premium german.

Interiorul…

… este un loc special. Bucuros să regăsesc o parte din povestea noului început de drum DS, aici mă refer la detalii care au făcut din interiorul lui Citroen DS5 un loc aparte.

Mă refer la designul volanului, la ”branhiile” care flanchează selectorul cutiei de viteze automate pe tunelul median și care sunt comenzile pentru geamurile laterale, la ceasul – care acum chiar dacă a migrat într-o poziție centrală și poartă semnătura B.R.M. – sub el adăpostește butonul de start/ stop al motorului. DS7 Crossback

Genul acesta de detalii oferă justificare, continuitate, contribuie la construirea unei tradiții care își are rolul ei vital în nașterea unei mărci premium.

Materiale bune, finisare atentă, scaune frumos desenate, o planșă de bord plăcută vizual… un tablou general care justifică ambițiile premium ale noii mărci franceze. Grafica tabloului de bord și a sistemului infotainment este personalizată, nu vei fi deranjat de similitudini cu ceea ce găsești la alte modele din grup.

În schimb, mi-aș dori la cest nivel un răspuns mai ager din partea tabloului de bord, atunci când vreau să schimb tema sau să navighez prin meniu. Ușor lent și îți sechestrează cam mult privirea de la drum până ajungi unde dorești. Un detaliu pe care personal nu-l înțeleg, și este valabil pentru toate modelele grupului… de ce trebuie să apăs atât de lung pe butonul start/stop pentru a lua comanda?

Plăcut impresionat de faptul că display-ul sistemului infotainment, chiar dacă nu afișează pe tot ecranul Apple CarPlay, ceea ce rămâne din display stânga-dreapta include grafică și comenzi pentru alte funcții.

Un sistem audio semnat de Focal care te va bucura în DS7 Crossback. Aici adăugăm și o izolare fonică bună a habitaclului, mă refer atât la zgomotul de lucru al suspensiei cât și la zgomot aerodinamic.

Și la capitolul detalii practice mașina stă bine. Bancheta spate oferă spațiu bun pentru adulți, iar portbagajul pornește de la un volum de 555 litri și poate oferi 1.752 litri prin rabatarea banchetei spate.

Tehnic

Modelul este construit pe platforma EMP2 (Efficient Modular Platform), pe aceeași platformă regăsești și un Citroen C5 Aircross, un Peugeot 3008 sau un Opel Grandland X. Ușor generos în exprimare, pot spune că vorbim în linii mari de aceeași mașină. Pentru un model premium, o mică porție de dramă vine când descoperi că pe aceeași platformă este construit și un Peugeot Partner sau Toyota ProAce. Este ca și cum Mercedes-Benz ar construi GLB sau GLC pe aceeași platformă cu Citan și Renault Kangoo. Aici pierde acest DS7 Crossback puțin din aerul exclusivist pe care trebuie să-l ofere un model premium.

  • DS7 Crossback

Sub capotă avem un propulsor 1.6 supraalimentat care dezvoltă 225 CP la 5.500 rpm și 300 Nm de la 1.900 rpm. Un propulsor delicios, un propulsor de care ne-am îndrăgostit pe 308 GTi, acolo oferind 272 CP, un propulsor care ne-a lăsat aceeași impresie bună și pe 508, și care nu ne-a dezamăgit nici sub capota acestui DS7. Alături de cutia automată cu 8 trepte oferă acel cocktail de rafinament, putere, răspuns prompt, discreție auditivă când se rulează liniștit la drum lung, ton sportiv când se rulează alert.

La volan

Am mai apreciat sistemul de frânare care dă încredere celui de la volan. Ruliul este moderat, nu pot spune că deranjează, în schimb apar ceva probleme la transmiterea puterii la sol. În cazul unor accelerații puternice apare fenomenul de torque steer, dar ruperi de aderență ale punții față am întâlnit și la accelerații medii pe ieșirile din viraje, lucru care a condus la subvirări care ne-au luat prin surprindere. La drum lung am mulțumit francezilor pentru masajul din scaunele față.

DS7 Crossback, nu știu dacă este un model premium 100%. Sunt detalii extrem de agreabile, aici mă refer la interior în totalitatea lui, la ansamblul motor-cutie de viteze… în schimb modelul pierde puțin la rafinamentul ținutei de drum. Și pentru un buchet matur de produs premium, DS, ca marcă, trebuie să fie înnobilat de trecerea timpului… vezi Yves Saint Laurent, Givenchy, Dior, Nina Ricci, Chanel,Lanvin, Louis Vuitton sau Hermès…

Fişă tehnică – DS 7 CROSSBACK GRAND CHIC 1.6 PURETECH 225 S&S EAT8

Motor –turbo, benzină, L4, 1.598 cmc, 226 CP@5.500 rpm, 300 Nm@1.900 rpm / Transmisie – cutie automată cu 8 trepte, tracţiune faţă / Performanţe – 234 km/h v. max, 0-100 km/h în 8,2  secunde / Portbagaj – 555 litri / Rezervor – 62 litri/ Dimensiuni – L/l/h (mm) 4.570/1.895/1.620, ampatament (mm) – 2.738 / Consum mediu declarat – 6,8 l/100 km / Preţ model testat (euro fără TVA) –42.336

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.