Test Drive Dacia Logan Comfort TCe 90 CVT

Dacia Logan Comfort TCe 90 CVT
La volanul celei de a treia generații Dacia Logan. Nu am acoperit mulți kilometri, un test de prim contact, dar suficient pentru a înțelege dacă vorbim despre o revoluție sau nu. Să detaliem.

Mașina arată bine, iar creșterea în dimensiuni generată de adoptarea platformei CMF-B, cea pe care sunt construite și noile generații Renault Clio, Captur sau Nissan Juke, aduce designului un plus de prestanță. Plusul la nivelul ecartamentului de 3,6 cm pe față și 3,2 cm pe spate contribuie și vizual la un sedan mai bine ”așezat” pe drum.

Cu excepția înălțimii care este mai mică cu 16 mm decât la vechea generație, toate dimensiunile au crescut, inclusiv ampatamentul cu 14 mm.

  • Dacia Logan Comfort TCe 90 CVT
  • Dacia Logan Comfort TCe 90 CVT
  • Dacia Logan Comfort TCe 90 CVT
  • Dacia Logan Comfort TCe 90 CVT
  • Dacia Logan Comfort TCe 90 CVT
  • Dacia Logan Comfort TCe 90 CVT

Ceea ce se traduce printr-un interior mai spațios nu doar pe hârtie. Spațiul interior este sensibil mai mare, iar pe bancheta spate am avut loc pentru o călătorie comodă, chiar dacă scaunul față era reglat după dimensiunile mele, undeva la 1,88 metri înălțime. Suficient loc și pentru a folosi măsuța rabatabilă montată pe spătarul scaunelor față. O dotare care se va regăsi doar pe modelele Logan. Noul Logan poate găzdui trei adulți pe bancheta spate oferind mai mult spațiu și confort decât a doua generație.

Adoptarea noii platforme a adus multe schimbări, dar în același timp s-a dorit conservarea identității Dacia, și nu migrarea spre ceea ce oferă Clio, spre exemplu. Poziția la volan este ușor înaltă, nu deranjant, unele persoane vor aprecia acest detaliu pentru că îți oferă un plus de vizibilitate în trafic. Deși o persoană înaltă, spațiu de la creștet până la plafon a rămas mai mare de o palmă.

  • Dacia Logan Comfort TCe 90 CVT
  • Dacia Logan Comfort TCe 90 CVT
  • Dacia Logan Comfort TCe 90 CVT
  • Dacia Logan Comfort TCe 90 CVT

Posibilitatea ajustării coloanei de direcție nu doar pe înălțime dar și în profunzime îți permite găsirea unei poziții corecte la volan. Am găsit prietenoase și panourile interioare ale portierelor, care în versiunea testată – Comfort, nivel de vârf, erau îmbrăcate într-un material textil, moale în zona cotierei, unde îți poți sprijini mâna. Este o zonă suficient de lată să îți permită acest lucru confortabil la drum lung.

  • Dacia Logan Comfort TCe 90 CVT
  • Dacia Logan Comfort TCe 90 CVT
  • Dacia Logan Comfort TCe 90 CVT
  • Dacia Logan Comfort TCe 90 CVT
  • Dacia Logan Comfort TCe 90 CVT
  • Dacia Logan Comfort TCe 90 CVT
  • Dacia Logan Comfort TCe 90 CVT
  • Dacia Logan Comfort TCe 90 CVT
  • Dacia Logan Comfort TCe 90 CVT

Ergonomic, mașina nu mi-a oferit nicio surpriză neplăcută, toate comenzile sunt ușor accesibile și intuitive. Vizibilitatea este de asemenea bună, fie că vorbim de cea înainte sau în oglinzile retrovizoare. Cele laterale sunt generos dimensionate. Un mare plus vine din faptul că interiorul noului Logan este unitar, nu îți mai lasă impresia unui puzzle unde au fost adaptate diferite piese pentru a construi ceva. Fiecare detaliu este integrat și face parte coerent din peisaj.

  • Dacia Logan Comfort TCe 90 CVT
  • Dacia Logan Comfort TCe 90 CVT

Portbagajul rămâne probabil detaliu care reflectă cel mai bine faptul că Dacia dorește să păstreze noile generații în zona accesibilității, fără a investi în detalii gratuite. Da, comanda de deschidere este ascunsă la baza capacului, ușor de accesat, dar deschiderea acestuia poate fi realizată și din cheia card. Dacia oferă și un sistem care permite compartimentarea portbagajului pentru a ține obiectele grupate. Da, probabil unii și-ar dori o finisare mai atentă… dar totul costă.Dacia Logan Comfort TCe 90 CVT

Primul lucru care mi-a scos o onomatopee de satisfacție a fost sistemul infotainment Media Nav. Sistemul oferă posibilitate de mirroring wireless via Apple CarPlay sau Android Auto pentru smartphone.

Da, sunt doar câțiva producători auto premium care oferă această opțiune în prezent, iar din tot ce am încercat, în noul Logan am reușit conectarea wireless a unui iPhone în cel mai ușor și rapid mod. Am repetat pasul și am încercat conectarea prin cablu, s-a realizat la fel de ușor, iar sistemul m-a întrebat dacă nu doresc să realizez această legătură wireless.

Odată realizată conexiunea, poți trece extrem de ușor la meniul Apple CarPlay sau la cel Media Nav. Dacă alegi să folosești sistemul de navigație al mașinii, dar ai pornită și aplicația Waze pe telefon, sistemul va livra alertele de la Waze, va comuta preț de aproximativ 10 secunde pe harta Waze, pentru ca ulterior să revină automat la cea a sistemului onboard de navigație, asta dacă cel de la volan nu intervine. Unul dintre cele mai intuitive sisteme întâlnite până acum. Bravo Dacia!

O altă tușă plăcută ergonomic este dată de faptul că partea superioară a consolei centrale, cea care include display-ul sistemului Media Nav este orientată spre șofer preț de câteva grade. Noua planșă de bord poate fi echipată și cu un suport pentru telefonul mobil.

Deși la prima vedere plantarea unui telefon în acel suport poate lăsa impresia că fură ceva din vizibilitatea spre înainte, nu am resimțit acest minus. În schimb mi-aș dori ca acel suport să fie o idee mai puțin mobil, să îți permită poziționarea telefonului în suport cu o singură mână. O idee bună plasarea slotului USB pentru comunicarea dintre telefon și sistemul Media Nav între tabloul de bord și display-ul sistemului.

Poți folosi pentru conectare un fir scurt, fără a mai avea bordul brăzdat de cabluri. În zona spațiului de depozitare de la baza consolei centrale, în echiparea de vârf se mai află un slot USB pentru încărcarea altor gadget-uri.

La volan

Adoptarea noii platforme m-a determinat să cred că se va schimba mult și din mesajul din spatele volanului. Și aici m-am înșelat. Senzația de deja-vu este mai puternică decât mă așteptam, ești la volanul unui Logan și nu a unui Clio. Pe undeva firesc acest pas, pentru a nu risca deturnarea unor clienți de la Renault spre Dacia.

  • Dacia Logan Comfort TCe 90 CVT
  • Dacia Logan Comfort TCe 90 CVT
  • Dacia Logan Comfort TCe 90 CVT
  • Dacia Logan Comfort TCe 90 CVT
  • Dacia Logan Comfort TCe 90 CVT
  • Dacia Logan Comfort TCe 90 CVT

Suspensia vine cu o calibrare interesantă. Este corect setată pentru a oferi confort, dar în cazul rulării pe un drum cu denivelări, induce în caroserie ceva cam multă mișcare. Probabil că senzația se atenuează pe măsură ce mașina se încarcă. Direcția este precisă, dar o idee cam prea asistată, prea ușoară la viteze ridicate.

Mi-au plăcut frânele, și în special dozarea pedalei, este intuitivă, nu necesită perioade de acomodare. Pentru că traseul a fost relativ scurt, pot spune că la 130 km/h consumul este de aproximativ 6,5 litri. Versiunea de 90 de CP nu mi-a lăsat vreo impresie de submotorizare, cei drept am fost singur în mașină.

Cutia automată CVT este un uriaș pas înainte raportat la vechea cutie mecanic robotizată, dar rămâne o cutie cu variație continuă… cu alte cuvinte să nu vă așteptați la reacții fulgerător de rapide din partea ei. Totuși, pentru mediul urban sau pentru cei care doresc să călătorească relaxați la drum lung este o alegere bună. Cutia oferă și modul ”L” în care puteți beneficia de o frână de motor mai puternică.

Motorul este ușor prezent din punct de vedere auditiv la interior, dar în același timp trenul de rulare este extrem de discret, la interior zgomotele de la suspensie fiind bine atenuate. În schimb, la viteze de 130 km/h, parcă zgomotul aerodinamic este mult prea prezent.

S-a tot vorbit despre faptul că noile modele Dacia utilizează o platformă simplificată CMF-B. Prin simplificare a se înțelege o echipare care include doar sistemele de asistență obligatorii prin lege. În rest, structura este aceeași. Prin urmare sunt șanse să vedem un rezultat bun și la testele Euro NCAP.

  • Dacia Logan Comfort TCe 90 CVT
  • Dacia Logan Comfort TCe 90 CVT
  • Dacia Logan Comfort TCe 90 CVT
  • Dacia Logan Comfort TCe 90 CVT
  • Dacia Logan Comfort TCe 90 CVT
  • Dacia Logan Comfort TCe 90 CVT
  • Dacia Logan Comfort TCe 90 CVT
  • Dacia Logan Comfort TCe 90 CVT
  • Dacia Logan Comfort TCe 90 CVT
  • Dacia Logan Comfort TCe 90 CVT
  • Dacia Logan Comfort TCe 90 CVT

Este un pas înainte? Categoric! În primul rând a crescut masiv calitatea percepută la interior. Chiar dacă vorbim în continuare de plastice tari, dar finisarea este mult mai bună, texturile plasticelor sunt superioare. La toate acestea se adaugă conectivitatea, ergonomia, scaunele confortabile… totul te fac să percepi noul Logan ca pe un model net superior calitativ, și chiar este. Iar eventualele minusuri vei fi tentat să le amplifici, tocmai pentru că asociezi modelul cu un nivel superior de calitate. Dacia dorește să ofere modele superioare calitativ, dar fără a afecta rețeta care i-a adus succes – accesibilitatea. Până la un test în care să putem cunoaște mai bine modelul, acest prim contact ne-a arătat un model cu multe atuuri.

Fişă tehnică – Dacia Logan Comfort TCe 90 CVT

Motor –benzină, L3, 999 cmc, 90 CP@5.000 rpm, 142 Nm@3.750 rpm / Transmisie – cutie automata cu variație continua CVT, tracțiune / Performanţe – 172 km/h v. max, 0-100 km/h în 13,8  secunde / Portbagaj – 628 litri / Rezervor – 50 litri/ Dimensiuni – L/l/h (mm) 4.396/1.848/1.501, ampatament (mm) – 2.649 / Consum mediu declarat – 5,7 l/100 km / Preţ model (euro cu TVA) –de la 12.950

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.